Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Съвет за покупка на дизелов Фиат

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Съвет за покупка на дизелов Фиат

    Привет на всички! След 2 бензинови коли реших да си взема дизелак, само че още се чудя какъв. Търся си нещо до 5000лв горе-долу и забелязах че на фиат цените са паднали доста а и от тук таме все повече чувам приятни отзиви за тези автомобили (аз нямам никакъв опит с италиански коли).Спрял съм се на няколко модела и съответно 2 агрегата дизелови на фиат и реших от тук да добия малко повече информация какво ме чака ако стана собственик на фиат.Става дума за моделите Браво/Брава и Мареа, и двигателите 1.9JTD i 2.4JTD. Какви са предимствата/недостатъците на съответните агрегати и модели сравнени да речем с 1.9 ТДИ 90/110коня мотора на ВАГ (Сеат Толедо е другата ми алтернатива) или просто като цяло. Кой модел + двигател би бил по подходящ за мен. Мисля да използвам колата както из град с малък трафик, така и често извън града, търся стабилен на пътя автомобил с добра (кажи-речи) бензинова динамика. Предполагам че JTD e по добрия избор между ТД и JTD на Фиат.Благодаря предварително на включилите се по темата!Надявам се темата ми да е за този раздел от форума, ако не моля модераторите да я преместят там където сметнат за необходимо.

    #2
    Като за начало - избери точния модел, защото в Браво/ се слага само 4-цилиндров 1.9 ЖТД, в 2 варианта - 105, и 100 коня , като вторият е по-добър по редица неща, например един косвен показател като данък - 15-20 лв. В седанът Мареа (има и "комби") се слага и 5 цилиндров, в 3 разновидности, като отново най-"примитивна", така да се каже, е 105 к.с. версията. След като си избрал модела, най-важно за теб е да видиш буквите след модела: SX, GT, HSX, ELX, HLX, като всяка комбинация отговаря на определено ниво на оборудване ("екстри" дето им викат), като СХ е най-простото, а HLX e най-пълното. Не бързай да купуваш, в цената която си посочил спокойно можеш да намериш Мареа с 2.4 JTD, HLX, да я обслужиш, и може и някой лев да тиостане с повече късмет при покупката. Частите не са особено скъпи, но има и фрапиращи ремонти - демпферрен маховик (към 1000 лв), дюзи (4 или 5, по 1000 лева парчето), помпа - 2 бона, примерно, но това са неща които няма особено значение че са във ФИАТ, дюзите са си дюзи и във ФИАТ и в Мерцедес, така че ако се пре===, все ще плащаш. По-нататък ще ти открехнем и някои дребни но дразнещи неща, на които да се обърне внимание при покупката, които обикновено създават ядове. Като харесаш някой модел, ако можеш му сканирай вин номера, написан при дясната капачка на амортицьора. нещо такова : ZFA1850000xxxxxxxМ/у другото - защо дизел, след като си имал 2 бензинки, разгледай все пак и модели с двиагтелите 1.6 и 1.8, като за втория малко съм резервиран, но 1.6 е ветеран.

    Коментар


      #3
      ogi28b написа:
      М/у другото - защо дизел, след като си имал 2 бензинки, разгледай все пак и модели с двиагтелите 1.6 и 1.8, като за втория малко съм резервиран, но 1.6 е ветеран.
      Колега, много ми е любопитно да изкажеш резервите си към 1,8 двигателя,защото аз го класирам почти във всичко над 1,6.Моите резерви са към 1,6.Вероятно знеш нещо което ми е отбягнало от наблюденията ми.Сподели ако обичаш.А пък ако те интерисува аз бих ти казал моите.

      Коментар


        #4
        Когато се качих за първи път на БРАВО се изненадах от малкия клиренс /в сравнение с Пежо309 1,9д/! При Марея или Брава не знам как са нещата ,но винаги може да се преодолее този "проблем" ако те притеснява с по-високи гуми или като се пипне окачването. Двигател JTD105 е изключително динамичен,върху другите нямам наблюдения,но със сигурност няма да му отстъпват,а дори ще са и по-добре. Говоря са дизеловите!п.п. един парадокс ,от който се изумих: поло 2001 1,4i за 8000лв на фона на Марея Уикенд/"комби"/ с JTD105 2001г за 3900...просто нямам думи.
        Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
        Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
        http://www.keepfighting.ms

        Коментар


          #5
          Добре си се насочил към италянските 1.9 JTD и 2.4 JTD, както и 1.9 TDI на VW е добър.Посочените Brava/o и Marea са добър избор, но аз лично бих огладал и за Alfa 156 с такъв двигател. Има ги вече на посочената цена, че и с кожен салон се намират.
          The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
          Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
          Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

          Коментар


            #6
            Jimy написа:
            ....... един парадокс ,от който се изумих: поло 2001 1,4i за 8000лв на фона на Марея Уикенд/"комби"/ с JTD105 2001г за 3900...просто нямам думи.
            Колега,малък ти е парадокса.Преди няма месец купихме кола на приятел Мареа 1,9 ЖТД-110 кс-2002 год ЕЛХ комби-Евро 3 за 3300 лв.при първоначално обявена 3600 лв.

            Коментар


              #7
              Не. За бензинките 1,8 и 1,6 Оги се шегува. Справка: Поразходи се из подписа му и ще разбереш защо ? :D Преди седем месеца аз имах същата дилема. И пак тук във форума ( Ганчо, Оги, У -бо, ЖТД и мн. др.) ме навиха за фиатовския ЖТД. Аз се бях насочил точно към марката , защото отдавна бях притеглил другите предимства и недостатъци, но почти не знаех нищо за дизелаците. Дизел никога не бях имал и сега от позицията на времето най-отговорно мога да кажа, че бензиновите мотори са недостатък на всички коли. Кеф е управлението на ЖТД - има мощ, динамика, стил и не на последно място икономичност. Родих се. Средния ми разход е 6 литра. Забравям дизеловата колонка. Все пак всеки съвременен автомобил е скъп за подръжка, но вероятността скъпите неща да се скапят наведнъж е много малка. Всичко е и до късмет. Аз скочих със затворени очи и запушени уши ( за "разбирачи") в моята кола и не съжалявам. В последствие дори разбрах, че колицата ми е ЖТД 100, заради, което плащам и 56 лв. данък, но не съм се съобразявал с това - знаех, че искам сега и на момента ЖТД...и още го обичам.
              A17DTС/S
              Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

              Коментар


                #8
                Попринцип избягвам да ходатайствам за дизел, щото ми е неизгодно да се множат дизелите, тъй като скача цената на нафтата...Но все пак:1. Ако трябва да избирам, отново бих си взел същата кола със същия двигател 1.9 JTD - много добра динамика и доста приличен разход.2. Клиренса на Мареа е по-висок, той като е с малко по-високи гуми, а има възможност да се сложат и още по-високи.Поздрави.

                Коментар


                  #9
                  Re: Съвет за покупка на дизелов Фиат

                  И аз да се включа не че съм много по съветите,но първата ми кола е Bravo JTD и си мисля че ще си остана на този двигател и за напред.Просто се изпитва удовлствие като се кара такъв автомобил.Според мен се фащай за JTD и не му мисли.Поздрави
                  Toyota Celica 98-7AFE
                  Ex:Fiat Bravo JTD

                  Коментар


                    #10
                    wwalker написа:
                    Добре си се насочил към италянските 1.9 JTD и 2.4 JTD, както и 1.9 TDI на VW е добър.Посочените Brava/o и Marea са добър избор, но аз лично бих огладал и за Alfa 156 с такъв двигател. Има ги вече на посочената цена, че и с кожен салон се намират.
                    Аз съм предубеден, но JTD е класи на 1,9 TDI (90 коня). TDI специално 90 коня звучи като трактор, харчи повече от jtd и върви по-малко. Като гледам във VAG форумите, tdi цапат много повече всмукателните колектори със сажди. Стига се почти до запушвания, което го няма при jtd. JTD трябва да сравняваме с помпа-дюза а не със стария tdi.Относно алфата - аз алфа до 5000 не бих си взел. Колата е много хубава (говоря за тази поне с вътрешния фейслифт), но поддръжката на алфа е доста над тази на фиат. Ако си търсиш по-евтина кола, изобщо не мисли за алфа. Кефа при алфа е много голям, но на съответната цена.Ако търсиш Мареа, аз бих си взел 2,4 jtd въпреки малко по-големия разход. Динамиката и звука са по-добри. Все пак колата трябва и да ти прави кеф. Ако тези неща не те влекат си търси 1,9 jtd.Сега погледанх сетаите. Това tdi 90 и 110 коня и двета май са с дизели с директно впръскване, което трябва да сравняваме с td на фиат, а не с jtd за да е коректно. Не съм се возили или карал такъв сеат, но външния дизайн е като на кола 92-93 година, вътрешния е даже по зле. Браво/а и Мареа са много по красиви коли и отвън и от вътре. Просто имаш чувството че караш много по-съвременна кола. Цените на сеатите гледам са около 5000лв за 97-98-99 година. 2 години по-нова мареа е 1500-2000лв по-евтина. Като говорим за коли втора употреба, нещата са на късмет, така че и едната може да се чупи и другата, но мареата ми се струва че е едно поколение след сеата от всяка една гледна точка.
                    FIAT Bravo JTD GT '99

                    Коментар


                      #11
                      Рипвай бързо в ЖТД-то и не му мисли . Аз също бях като теб ,но колегите от форума ме навиха и сега съм горд собственик на Мареа комби ЕЛХ 1.9 ЖТД 110кончета и направо съм очарован .Вярно данъка ми е повечко ама нищо.Нещо и дебитомера трябва да се види и всичко си е ОК.Успех.
                      FIAT MAREA WEEKEND 1.9 JTD 2002 81kw ELX 110 катърчета FIAT TEMPRA SX 1.6i.e.cat 1991 тънка пиличка,която не е мирисала бензин от 2005 г.

                      Коментар


                        #12
                        ilia.parvanov написа:
                        Рипвай бързо в ЖТД-то и не му мисли . Аз също бях като теб ,но колегите от форума ме навиха и сега съм горд собственик на Мареа комби ЕЛХ 1.9 ЖТД 110кончета и направо съм очарован .Вярно данъка ми е повечко ама нищо.Нещо и дебитомера трябва да се види и всичко си е ОК.Успех.
                        виж за ДАНЪКА си много прав.....току що бех до общината да проверя моя. 290 лв за две години Yellow_Flash_Colorz_PDT_29
                        Toyota Celica 98-7AFE
                        Ex:Fiat Bravo JTD

                        Коментар


                          #13
                          Stefan Hadjov написа:
                          ogi28b написа:
                          М/у другото - защо дизел, след като си имал 2 бензинки, разгледай все пак и модели с двиагтелите 1.6 и 1.8, като за втория малко съм резервиран, но 1.6 е ветеран.
                          Колега, много ми е любопитно да изкажеш резервите си към 1,8 двигателя,защото аз го класирам почти във всичко над 1,6.Моите резерви са към 1,6.Вероятно знеш нещо което ми е отбягнало от наблюденията ми.Сподели ако обичаш.А пък ако те интерисува аз бих ти казал моите.
                          Всъщност както е отбелязал колегата, се шегувам, даже направо се подбивам с 1.6-мотора. Просто защото в много теми се отбелязва че е това е еедин невероятен двигател, като аргументите за това са "аз съм много доволен от него", което казват собствениците на такъв.Иначе малък поглед в/у техническите характеристики показва че 1.8 си е наистина над 1.6, но всеки си гледа на нещата от разична гледна точка. А аз категорично нямам и 1% от това което вероятно ти имаш като инфо за 1.8. Аз просто знам че е 1.8, но дори не знам дали е 1754 или 1786, или нещо друго... Какви са твоите резерви все пак, с извинение че се отместваме към темата? М/у другото веднъж се поинтересувах от 1.6 (1596, Е-3, от 2000 г-на), той е малко по-разумно замислен от предшественика си, поне отношението диаметър:ход клони повече към единица.

                          Коментар


                            #14
                            Като за начало - избери точния модел, защото в Браво/ се слага само 4-цилиндров 1.9 ЖТД, в 2 варианта - 105, и 100 коня , като вторият е по-добър по редица неща, например един косвен показател като данък - 15-20 лв. В седанът Мареа (има и "комби") се слага и 5 цилиндров, в 3 разновидности, като отново най-"примитивна", така да се каже, е 105 к.с. версията.
                            Ами ориентирал съм се най вече към мареа като по голяма => по широка и удобна и по стабилна на пътя кола, по подходяща (сравнена с Браво да речем) повече за извънградски пътувания (поправи ме ако съм изговорил куп глупости). Кой би бил по удачен вариант 1.9жтд или 2.4жтд? И евентуално коя от 3те модификации на 2.4-ката, за които спомена.
                            М/у другото - защо дизел, след като си имал 2 бензинки, разгледай все пак и модели с двиагтелите 1.6 и 1.8, като за втория малко съм резервиран, но 1.6 е ветеран.
                            Защото искам автомобил който да е икономичен, а когато реша да го настъпя да отговаря подобаващо (на газ не ми се кара вече) Надявам се съм се ориентирал правилно?
                            След като си избрал модела, най-важно за теб е да видиш буквите след модела: SX, GT, HSX, ELX, HLX, като всяка комбинация отговаря на определено ниво на оборудване ("екстри" дето им викат), като СХ е най-простото, а HLX e най-пълното.
                            Екстрите не са от решаващо значение за мен, но благодаря за подробната информация относно това!
                            Ако търсиш Мареа, аз бих си взел 2,4 jtd въпреки малко по-големия разход. Динамиката и звука са по-добри. Все пак колата трябва и да ти прави кеф. Ако тези неща не те влекат си търси 1,9 jtd.Сега погледанх сетаите. Това tdi 90 и 110 коня и двета май са с дизели с директно впръскване, което трябва да сравняваме с td на фиат, а не с jtd за да е коректно. Не съм се возили или карал такъв сеат, но външния дизайн е като на кола 92-93 година, вътрешния е даже по зле. Браво/а и Мареа са много по красиви коли и отвън и от вътре. Просто имаш чувството че караш много по-съвременна кола. Цените на сеатите гледам са около 5000лв за 97-98-99 година. 2 години по-нова мареа е 1500-2000лв по-евтина. Като говорим за коли втора употреба, нещата са на късмет, така че и едната може да се чупи и другата, но мареата ми се струва че е едно поколение след сеата от всяка една гледна точка.
                            Аз естествено се оглеждам повече за 2.4 мотора понеже смятам (а и от твоите думи) е значително по мощен. Стига да не е много проблемен и скъп за подръжка (сравнен с 1.9жтд) бих избрал 2.4. Колкото до сравнението с 1.9тди 110 коня на Сеат ми е ясно че говорим за различни технологии, но аз се интересувам от вървежа повече и по малко от това как и защо (стига е простно и сравнително безпроблемно). Карал съм 1.9 110 коня и трябва да ти кажа че останах с много добри впечатления, НО не съм се качвал в дизелов фиат. Пък и доколкото видях в 1 сайт въртящия момент на 110 коня е по голям от този на 1.9жтд-то (вярно при малко по голям въртящ момент). Вече 2.4жтд-то (поне според сайта) наистина превъзхожда 110ката... От гледна точка на годината на производство и цената си напълно прав, то това и беше причината да се насоча към фиат (това е марка към която съм доста резервиран заради чужди впечатления и коментари). Що се отнася до визия и комфорт всеки си има вкус. Аз си признавам че старото Толедо ми харесва точно заради дървената си визия.

                            Коментар


                              #15
                              http://www.axm-auto.com/ Тук може да си сравняваш цените на разни части и за двата мотора.
                              Marea Weekend HLX Jtd 110

                              oO(_)____////____(_)Oo

                              Коментар

                              Working...
                              X