Здравейте отново! За Великден шефа ме пусна в почивка и покрай празниците имах време и да разгледам разни оферти на фиат по местните автокъщи край Стара Загора. Само една Брава ЖТД мернах, ама като и видях следите от кит по предницата и си тръгнах Днес на идване към София пътувах с един познат таксиджия и му споделих че съм намислил да си взимам дизел, а и той ме знае че съм карал на бензин/газ до сега. Та той ме посъветва да бягам от дизел на старо. Цитирам причините: "дизел над 200 000км е издухан и губи атмосфери, лятото-гърми, зимата не пали". Човека ми е познат и с 30год стаж зад волана на 8-9 коли и не би ме лъгал за това което мисли, но пък от друга страна той само бензин/газ е карал и само 1 дизел. И аз като неграмотен и без никакъв опит от към дизелите човек, реших пак да се допитам до Вас: аджеба, вярно ли е това?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Съвет за покупка на дизелов Фиат
Collapse
X
-
laizark написа:Здравейте отново! За Великден шефа ме пусна в почивка и покрай празниците имах време и да разгледам разни оферти на фиат по местните автокъщи край Стара Загора. Само една Брава ЖТД мернах, ама като и видях следите от кит по предницата и си тръгнах Днес на идване към София пътувах с един познат таксиджия и му споделих че съм намислил да си взимам дизел, а и той ме знае че съм карал на бензин/газ до сега. Та той ме посъветва да бягам от дизел на старо. Цитирам причините: "дизел над 200 000км е издухан и губи атмосфери, лятото-гърми, зимата не пали". Човека ми е познат и с 30год стаж зад волана на 8-9 коли и не би ме лъгал за това което мисли, но пък от друга страна той само бензин/газ е карал и само 1 дизел. И аз като неграмотен и без никакъв опит от към дизелите човек, реших пак да се допитам до Вас: аджеба, вярно ли е това?
Коментар
-
laizark написа:Здравейте отново! За Великден шефа ме пусна в почивка и покрай празниците имах време и да разгледам разни оферти на фиат по местните автокъщи край Стара Загора. Само една Брава ЖТД мернах, ама като и видях следите от кит по предницата и си тръгнах Днес на идване към София пътувах с един познат таксиджия и му споделих че съм намислил да си взимам дизел, а и той ме знае че съм карал на бензин/газ до сега. Та той ме посъветва да бягам от дизел на старо. Цитирам причините: "дизел над 200 000км е издухан и губи атмосфери, лятото-гърми, зимата не пали". Човека ми е познат и с 30год стаж зад волана на 8-9 коли и не би ме лъгал за това което мисли, но пък от друга страна той само бензин/газ е карал и само 1 дизел. И аз като неграмотен и без никакъв опит от към дизелите човек, реших пак да се допитам до Вас: аджеба, вярно ли е това?Marea Weekend HLX Jtd 110
oO(_)____////____(_)Oo
Коментар
-
Да, това, което ти е казал, са най-старите разбирания за дизелите. Друго такова старо поверие е "Фиат правят само бензинови двигатели, дизелите им са боклуци". Но това беше много отдавна, много преди директното впръскване common rail разработено основно от Centro Ricerca Fiat. Баща ми допреди няколко години имаше подобни възгледи, само че в момента кара Brava JTD 105 и е на съвсем различно мнение. В случая става дума за що-годе съвременен двигател (първо поколение common rail ) - изключително икономичен и прилично мощен, с чудесна еластичност. Отрицателните му страни откъм някои скъпи компоненти вече са засегнати И в тази тема Така че не вярвай на митове и легенди ами се погрижи сериозно да огледаш автомобила преди да го купиш, за да е в добро състояние. Ако трябва вземи със себе си някой, който наистина разбира от коли, заведи колата на диагностика и т.н. - това е нещото, което следва да направиш.She was only a whisky maker but he loved her still.
Коментар
-
Аз обаче имам и един проблем с предишната кола... Тя е ударена и е в един сервиз в Младост 1 и там уж щях да я оправям но се отказах, понеже е безсмислено... Ако някой има възможност (кола, време и мерак) да ми помогне да я извозя до една автоморга (където съм се разбрал че мога да я разглобя на части и да я продам евентуално), нека да ми пише. Въпросният мераклия да каже само колко трябва да му дам за услугата... Трябва просто някой да ме дръпне. Кормилната и спирачната ми уредба са напълно изправни.
Коментар
-
laizark написа:Вие сте егати готините хорица: 4 странци тема ми направихте, всичко ама всичко обяснихте. Аз просто не се сещам за какво да питам повече :D На всичкото отгоре и на кола ми предлагате да се кача (Емзо). Трябва да Ви призная че съм върл привърженик на немските автомобили и съм малко субективно настроен към Фиат, но ако си взема фиат, то ще да е заради Вас!FIAT MAREA WEEKEND 1.9 JTD 2002 81kw ELX 110 катърчета FIAT TEMPRA SX 1.6i.e.cat 1991 тънка пиличка,която не е мирисала бензин от 2005 г.
Коментар
-
ogi28b написа:Питай го тоя човек дали е чувал някога за дизелов двигател с директно впръскване по технологията на ФИАТ - "common rail".
Коментар
-
Bosch е защото FIAT им продават технологията.Common rail ЗА КОЛИ е приложен от Фиат. Технологията се разработва отначало от Роберт Хюбер през 1960. После Денсо я прилагат в камионите през 1995. Това, което ние разбираме като common rail е разработено от Magneti Marelli, Centro Ricerche Fiat и Elasis и за разлика от камионите тук има ECU което командва дюзите, а те не се отварят механично. След разработка от Фиат, технологията се продава на Bosch, където я подготвят за масово производство. Така че, Хаджов не омаловажавай приноса на Фиат към common rail.Относно TDI, това не е технология а запазена марка, нещо като GTI. Зад TDI се крият вариянти на дизел, които са доста различни помежду си.
Коментар
-
vsd написа:Bosch е защото FIAT им продават технологията.Common rail ЗА КОЛИ е приложен от Фиат. Технологията се разработва отначало от Роберт Хюбер през 1960. После Денсо я прилагат в камионите през 1995. Това, което ние разбираме като common rail е разработено от Magneti Marelli, Centro Ricerche Fiat и Elasis и за разлика от камионите тук има ECU което командва дюзите, а те не се отварят механично. След разработка от Фиат, технологията се продава на Bosch, където я подготвят за масово производство. Така че, Хаджов не омаловажавай приноса на Фиат към common rail.Относно TDI, това не е технология а запазена марка, нещо като GTI. Зад TDI се крият вариянти на дизел, които са доста различни помежду си.
Коментар
-
Прототип системы Common Rail был разработан в конце 60-х годов Робертом Хубером в Швейцарии. Далее его технология была развита Марко Гансером из Швейцарского Федерального Института Технологии в Цюрихе. В середине 90-х годов Доктор Шохей Ито и Масахико Мияки из Корпорации DENSO, Япония, разработали систему Common Rail для коммерческого транспорта и воплотили ее в системе ECD-U2, которая стала использоваться на грузовиках HINO Rising Ranger, а потом в 1995году продали технологию другим производителям. Поэтому DENSO считается пионером в адаптации системы Common Rail к нуждам автомобилестроения. Современные системы Common Rail работают по тому же принципу. Они управляются Блоком Электронного Управления, который открывает каждый инжектор электронно, а не механически. Эта технология была детально разработана общими усилями компаний Magneti Marelli, Centro Ricerche Fiat и Elasis. После того, как FIAT разработал дизайн и концепцую системы, она была продана немецкой компании Robert Bosch GmbH для последующего завершения разработки массового продукта. В целом, это стало большим просчетом компании FIAT, поскольку новая технология стала очень выгодна. Но итальянский концерн был в то время в удручающем финансовом состоянии и не имел ресурсов для завершения выполненых работ. Тем не менее итальянцы первые применили систему Common Rail в 1997 на Alfa Romeo 156 1.9 JTD и только потом она появилась на Mercedes-Benz C 220 CDI.Двигатели Common Rail используются в судостроении и для локомотивов. Система Cooper-Bessemer GN-8 представитель модифицированной системы Common Rail, где используется гидравлический контроль.Marea Weekend HLX Jtd 110
oO(_)____////____(_)Oo
Коментар
-
Приятелю Хаджов, те и частите на самолетите Боинг и Еърбъс се произвеждат къде ли не, но всички те са собственост на Боинг и Еърбъс. Трябва да си далеч от мисълта, че в края на 20-ти и началото на 21-ви век една компания ще има затворен цикъл на производство, особено при високотехнологичните продукти - всичко се дава на субконтрактори (подизпълнители).
Коментар
-
Airfan написа:Приятелю Хаджов, те и частите на самолетите Боинг и Еърбъс се произвеждат къде ли не, но всички те са собственост на Боинг и Еърбъс. Трябва да си далеч от мисълта, че в края на 20-ти и началото на 21-ви век една компания ще има затворен цикъл на производство, особено при високотехнологичните продукти - всичко се дава на субконтрактори (подизпълнители).
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар