Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

вакум в резервоара

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    Danchojn написа:
    Stefan Hadjov написа:
    Danchojn написа:
    Връзката на резервоара с околната среда е еднопосочна(ако изобщо я има) и тя е от вън на вътре. Реализира се чрез клапан - най-често в капачката. Целта е, когато налягането в резервоара стане под атмосверното, да се отвори и да се изравнят. В противен случай помпата в резервоара се товари и може да изгори. Отделно може да загасне двигателя. Винаги ще се получи вакуум ако от резервоара изчезва гориво а не влиза въздух. Скоро един познат имаше повреден такъв клапан и пътуваше за Варна. Наложи му се през 50км да спира и отвива капачката за да работи нормално колата.
    Да,точно така е и значи излиза че има връзка с атмосверата а не както колегата писа,че е недопустимо. Има разлика при бензин и дизел.При бензиновите в капачката няма нищо.Затваря се хермет. резервоара,но там си има специална система за вентилиране на бензиновите пари от резервоара и връзката с атмосверата е фактически индиректана.
    Напротив, и при бензиновите си има! Поне колите които аз съм имал а те са само бензинови. Пандата също има заводски!
    Koлега,нямам в предвид колите от миналия век.Съвременните бенз.коли си имат система за вентилиране на резервоара,която се управлява от контролера,а капачката не прави връзка с атмосверата.

    Коментар


      #32
      Stefan Hadjov написа:
      Danchojn написа:
      Stefan Hadjov написа:
      Danchojn написа:
      Връзката на резервоара с околната среда е еднопосочна(ако изобщо я има) и тя е от вън на вътре. Реализира се чрез клапан - най-често в капачката. Целта е, когато налягането в резервоара стане под атмосверното, да се отвори и да се изравнят. В противен случай помпата в резервоара се товари и може да изгори. Отделно може да загасне двигателя. Винаги ще се получи вакуум ако от резервоара изчезва гориво а не влиза въздух. Скоро един познат имаше повреден такъв клапан и пътуваше за Варна. Наложи му се през 50км да спира и отвива капачката за да работи нормално колата.
      Да,точно така е и значи излиза че има връзка с атмосверата а не както колегата писа,че е недопустимо. Има разлика при бензин и дизел.При бензиновите в капачката няма нищо.Затваря се хермет. резервоара,но там си има специална система за вентилиране на бензиновите пари от резервоара и връзката с атмосверата е фактически индиректана.
      Напротив, и при бензиновите си има! Поне колите които аз съм имал а те са само бензинови. Пандата също има заводски!
      Koлега,нямам в предвид колите от миналия век.Съвременните бенз.коли си имат система за вентилиране на резервоара,която се управлява от контролера,а капачката не прави връзка с атмосверата.
      Ми мойта панда е произведена 2006година!
      Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

      Коментар


        #33
        А мойта капачка няма връзка с атмосверата.Даже са и турили гумено уплътнение за да е херметизацията гарантирана.Вероятно от 2006 год са ги усъваршенствали капачките и са се върнали на решения от времето на Жигули.Те имаха дупка на капачката.Имам в пред вид бенз.кола а не дизел.

        Коментар


          #34
          На капачката на Пандата също има гумено уплътнение. Отвор на самата нея няма. Но е оставена периферия около уплътнението(от вътрешната и страна) от където при необходимост ще смукне въздух. А това става през клапанчето разположено в нея. Отстрани (по точно отдолу) на гърлото на резервоара има и един малък отвор(около Ф6) - това може да има нещо общо с това което вие казвате, не знам.Лек ден!
          Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

          Коментар


            #35
            Danchojn написа:
            На капачката на Пандата също има гумено уплътнение. Отвор на самата нея няма. Но е оставена периферия около уплътнението(от вътрешната и страна) от където при необходимост ще смукне въздух. А това става през клапанчето разположено в нея. Отстрани (по точно отдолу) на гърлото на резервоара има и един малък отвор(около Ф6) - това може да има нещо общо с това което вие казвате, не знам.Лек ден!
            Възможно е.Не отричам.При мен и много други не е така.Не съм запознат със системата за вентилация на резервоара на тазо кола.

            Коментар


              #36
              На снимката на първа страница където е сниман резервоар от Браво/а НИТО ЕДИН от трите маркуча не е за въгленовият филтър под десният калник. Маркучите са за горивото - към мотора и обратно, а черният и дебел маркуч свързва най-ниската част на резервоара с най-високата.Маркуча за въгленовият филтър е син на цвят като тези за горивото, но син на цвят. Намира се малко по в ляво и не може да се види без да се свали резервоара.Решението на проблема с вакуума е да се махне клапана в капачката на резервоара. От това не се натрупват никакви грешки в компютъра, заради това че няма да отиват изпарения на бензин към филтъра под десният калник, само ще продължите да чувате цъкането на електромагнитният клапан под калника. Ето и снимка, просто махате пружинката и мембраната и си сглобявате обратно капачката, това е:
              Прикачени файлове
              Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
              Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

              Коментар


                #37
                ilko-gd написа:
                На снимката на първа страница където е сниман резервоар от Браво/а НИТО ЕДИН от трите маркуча не е за въгленовият филтър под десният калник. Маркучите са за горивото - към мотора и обратно, а черният и дебел маркуч свързва най-ниската част на резервоара с най-високата.Маркуча за въгленовият филтър е син на цвят като тези за горивото, но син на цвят. Намира се малко по в ляво и не може да се види без да се свали резервоара.Решението на проблема с вакуума е да се махне клапана в капачката на резервоара. От това не се натрупват никакви грешки в компютъра, заради това че няма да отиват изпарения на бензин към филтъра под десният калник, само ще продължите да чувате цъкането на електромагнитният клапан под калника. Ето и снимка, просто махате пружинката и мембраната и си сглобявате обратно капачката, това е:
                Можеш ли да обясниш белия маркуч от същата снимка на 1-ва стр.къде отива.Ей,вие ше ме накарате да си намеря една капачка с клапан за да видя каква е разликата.Моята няма никакъв клапан,никакви дупки и е всичко е плътно херметизирана.Имай в пред вид,че тази кутия с въглена има връзка с атмосверата.Отвори и я разгледай.За тази със синия маркуч става въпрос.Контролера не натрупва грешки от тази система,защото му е все едно дали вкарва бензин пари в двигателя или не.Има Ламбда сонда и тя си прави корекциите,когато сместа е бедна или богата.За сведение-в бензин.коли на които капачката няма дупка в резервоара има случаи на налягане и на вакум/разбира се в малки стойности/.Когато е оставена колата на слънце по продължително в резервоара се получава малко налягане вследствие разширение на горивото от топлината.След продължително каране се получава малък вакум,вследствие спада на горивото в резервоара в резултат на консумацията.

                Коментар


                  #38
                  Твоята капачка предполагам, че е от другият вид, на по-новите коли след 1998. Черна на цвят. На нея също като я погледнеш от долната страна ще видиш пружинката на клапана. Става въпрос за Браво/а и Марея. На Пунто са други капачките.Друг лесен вариант е да махнеш уплътнението на самата капачка.Тънкият черен маркуч от снимката отива към мотора, влиза в регулатора на налягането. Тънкият бял маркуч е за излишното гориво, той излиза от регулатора. Дебелият черен маркуч свързва двете части на резервоара, най-ниската и най-високата.Черната кутия с въглена не помня дали имаше връзка с атмосферата свалял съм я преди две години, а контролера натрупва грешка когато е прекъснала намотката на електромагнитния клапан. Може да се имитира с подходящо съпротивление. На някои коли се следи има или налягане в самата система, дали е херметична и ако няма се записва грешка, че системата не работи. Нашите не са такива и спокойно може да я изолирате тази система само трябва клапана да е включен или на негово място да се свърже съпротивление. Задължително също запушвате отвора на смукателния колектор да не смуче въздух от там.
                  Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                  Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                  Коментар


                    #39
                    ilko-gd написа:
                    Твоята капачка предполагам, че е от другият вид, на по-новите коли след 1998. Черна на цвят. На нея също като я погледнеш от долната страна ще видиш пружинката на клапана. Става въпрос за Браво/а и Марея. На Пунто са други капачките.Друг лесен вариант е да махнеш уплътнението на самата капачка.Тънкият черен маркуч от снимката отива към мотора, влиза в регулатора на налягането. Тънкият бял маркуч е за излишното гориво, той излиза от регулатора. Дебелият черен маркуч свързва двете части на резервоара, най-ниската и най-високата.Черната кутия с въглена не помня дали имаше връзка с атмосферата свалял съм я преди две години, а контролера натрупва грешка когато е прекъснала намотката на електромагнитния клапан. Може да се имитира с подходящо съпротивление. На някои коли се следи има или налягане в самата система, дали е херметична и ако няма се записва грешка, че системата не работи. Нашите не са такива и спокойно може да я изолирате тази система само трябва клапана да е включен или на негово място да се свърже съпротивление. Задължително също запушвате отвора на смукателния колектор да не смуче въздух от там.
                    За грешки в резултат на прекъсната намотка съм съгласен.Аз помислих,че става въпрос за грешки в резултат че не е свързан резервоара с атмосверата.Иначе това което обясняваш е така.

                    Коментар


                      #40
                      Stefan Hadjov написа:
                      ilko-gd написа:
                      На снимката на първа страница където е сниман резервоар от Браво/а НИТО ЕДИН от трите маркуча не е за въгленовият филтър под десният калник. Маркучите са за горивото - към мотора и обратно, а черният и дебел маркуч свързва най-ниската част на резервоара с най-високата.Маркуча за въгленовият филтър е син на цвят като тези за горивото, но син на цвят. Намира се малко по в ляво и не може да се види без да се свали резервоара.Решението на проблема с вакуума е да се махне клапана в капачката на резервоара. От това не се натрупват никакви грешки в компютъра, заради това че няма да отиват изпарения на бензин към филтъра под десният калник, само ще продължите да чувате цъкането на електромагнитният клапан под калника. Ето и снимка, просто махате пружинката и мембраната и си сглобявате обратно капачката, това е:
                      Можеш ли да обясниш белия маркуч от същата снимка на 1-ва стр.къде отива.Ей,вие ше ме накарате да си намеря една капачка с клапан за да видя каква е разликата.Моята няма никакъв клапан,никакви дупки и е всичко е плътно херметизирана.Имай в пред вид,че тази кутия с въглена има връзка с атмосверата.Отвори и я разгледай.За тази със синия маркуч става въпрос.Контролера не натрупва грешки от тази система,защото му е все едно дали вкарва бензин пари в двигателя или не.Има Ламбда сонда и тя си прави корекциите,когато сместа е бедна или богата.За сведение-в бензин.коли на които капачката няма дупка в резервоара има случаи на налягане и на вакум/разбира се в малки стойности/.Когато е оставена колата на слънце по продължително в резервоара се получава малко налягане вследствие разширение на горивото от топлината.След продължително каране се получава малък вакум,вследствие спада на горивото в резервоара в резултат на консумацията.
                      Здравейте,карам Фиат 1,6/16 V бензин. Нещо интересно ми се случи и ако някой знае на какво се дължи да помага. Относно това дето си писал Стефане, че когато колата е оставена на слънце продължително време се получава налягане в резервоара! Бях на море, колата е паркирана пред бунгалата на слънце. Вечерта се прибирам и мирише на бензин, след като отворих външната капачка на колата от капачката на снимката горе /абсолютно същата е / тече си бензин както чешмичка забравена да се затвори кранчето добре. Реших да отворя капачка и шурна повече бензин и аз я затворих. Запилих колата, завъртях едно кръгче и няма вече проблеми. След два дена пак същото. Някой може ли да ми обясни защо имаше толкова голямо налягане, че да ми изтича бензин от капачката.
                      ... и тя доверчиво положи крака на раменете му...

                      Коментар


                        #41
                        Ами бензина се разширява от топлината и ако резервоара е бил почти пълен е нормално налягането да качи бензин чак до капачката. Решението съм го показал няколко поста по-нагоре. Махаш клапана на капачката, ако е от зелените като моята или уплътнението ако е от черните. По този начин резервоара ти става нормално вентилируем и повече проблеми нямаш. Като си направил едно кръгче от това че си изгорил бензин който е минал през дюзите, налягането е спаднало и така.
                        Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                        Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                        Коментар


                          #42
                          ilko-gd написа:
                          Ами бензина се разширява от топлината и ако резервоара е бил почти пълен е нормално налягането да качи бензин чак до капачката. Решението съм го показал няколко поста по-нагоре. Махаш клапана на капачката, ако е от зелените като моята или уплътнението ако е от черните. По този начин резервоара ти става нормално вентилируем и повече проблеми нямаш. Като си направил едно кръгче от това че си изгорил бензин който е минал през дюзите, налягането е спаднало и така.
                          Интересното е че имаше около 30л в резервоара /При вместимост 50л/. А и по-груба сметка за тези два дена ми изтече 5-8 литра бензин. Ни мисля, че това е нормално. Съмнява ме да не прави някой номер отдушника и сериозно се замислям да сваля резервоара, без това си мисля, че има доста боклуци вътре! Мерси за бързия отговор.
                          ... и тя доверчиво положи крака на раменете му...

                          Коментар


                            #43
                            И при мен има един особен звук при отваряне на капачката на резервоара. Колата е Брава ТД100 98г. Според ръководството за Брава, единият маркуч е за горивото към помпата, вторият е за излишната нафта и третият най-дебелият е връзка в самият резервоар от най-висока до най- ниска точка. Няма такъв за вентилация. Остава въпроса опасно ли е това състояние за дизела? Възможно ли е да има клапан в самата капачка?

                            Коментар


                              #44
                              Ами в капачката има клапан да, но можеш да го махнеш и резервоара си става нормално вентилируем и проблеми няма, това е. В темата съм пуснал и снимки на разглобена капачка.
                              Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                              Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                              Коментар

                              Working...
                              X