Danchojn написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
вакум в резервоара
Collapse
X
-
Stefan Hadjov написа:Danchojn написа:Stefan Hadjov написа:Danchojn написа:Връзката на резервоара с околната среда е еднопосочна(ако изобщо я има) и тя е от вън на вътре. Реализира се чрез клапан - най-често в капачката. Целта е, когато налягането в резервоара стане под атмосверното, да се отвори и да се изравнят. В противен случай помпата в резервоара се товари и може да изгори. Отделно може да загасне двигателя. Винаги ще се получи вакуум ако от резервоара изчезва гориво а не влиза въздух. Скоро един познат имаше повреден такъв клапан и пътуваше за Варна. Наложи му се през 50км да спира и отвива капачката за да работи нормално колата.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
На капачката на Пандата също има гумено уплътнение. Отвор на самата нея няма. Но е оставена периферия около уплътнението(от вътрешната и страна) от където при необходимост ще смукне въздух. А това става през клапанчето разположено в нея. Отстрани (по точно отдолу) на гърлото на резервоара има и един малък отвор(около Ф6) - това може да има нещо общо с това което вие казвате, не знам.Лек ден!Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Danchojn написа:На капачката на Пандата също има гумено уплътнение. Отвор на самата нея няма. Но е оставена периферия около уплътнението(от вътрешната и страна) от където при необходимост ще смукне въздух. А това става през клапанчето разположено в нея. Отстрани (по точно отдолу) на гърлото на резервоара има и един малък отвор(около Ф6) - това може да има нещо общо с това което вие казвате, не знам.Лек ден!
Коментар
-
На снимката на първа страница където е сниман резервоар от Браво/а НИТО ЕДИН от трите маркуча не е за въгленовият филтър под десният калник. Маркучите са за горивото - към мотора и обратно, а черният и дебел маркуч свързва най-ниската част на резервоара с най-високата.Маркуча за въгленовият филтър е син на цвят като тези за горивото, но син на цвят. Намира се малко по в ляво и не може да се види без да се свали резервоара.Решението на проблема с вакуума е да се махне клапана в капачката на резервоара. От това не се натрупват никакви грешки в компютъра, заради това че няма да отиват изпарения на бензин към филтъра под десният калник, само ще продължите да чувате цъкането на електромагнитният клапан под калника. Ето и снимка, просто махате пружинката и мембраната и си сглобявате обратно капачката, това е:Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
ilko-gd написа:На снимката на първа страница където е сниман резервоар от Браво/а НИТО ЕДИН от трите маркуча не е за въгленовият филтър под десният калник. Маркучите са за горивото - към мотора и обратно, а черният и дебел маркуч свързва най-ниската част на резервоара с най-високата.Маркуча за въгленовият филтър е син на цвят като тези за горивото, но син на цвят. Намира се малко по в ляво и не може да се види без да се свали резервоара.Решението на проблема с вакуума е да се махне клапана в капачката на резервоара. От това не се натрупват никакви грешки в компютъра, заради това че няма да отиват изпарения на бензин към филтъра под десният калник, само ще продължите да чувате цъкането на електромагнитният клапан под калника. Ето и снимка, просто махате пружинката и мембраната и си сглобявате обратно капачката, това е:
Коментар
-
Твоята капачка предполагам, че е от другият вид, на по-новите коли след 1998. Черна на цвят. На нея също като я погледнеш от долната страна ще видиш пружинката на клапана. Става въпрос за Браво/а и Марея. На Пунто са други капачките.Друг лесен вариант е да махнеш уплътнението на самата капачка.Тънкият черен маркуч от снимката отива към мотора, влиза в регулатора на налягането. Тънкият бял маркуч е за излишното гориво, той излиза от регулатора. Дебелият черен маркуч свързва двете части на резервоара, най-ниската и най-високата.Черната кутия с въглена не помня дали имаше връзка с атмосферата свалял съм я преди две години, а контролера натрупва грешка когато е прекъснала намотката на електромагнитния клапан. Може да се имитира с подходящо съпротивление. На някои коли се следи има или налягане в самата система, дали е херметична и ако няма се записва грешка, че системата не работи. Нашите не са такива и спокойно може да я изолирате тази система само трябва клапана да е включен или на негово място да се свърже съпротивление. Задължително също запушвате отвора на смукателния колектор да не смуче въздух от там.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
ilko-gd написа:Твоята капачка предполагам, че е от другият вид, на по-новите коли след 1998. Черна на цвят. На нея също като я погледнеш от долната страна ще видиш пружинката на клапана. Става въпрос за Браво/а и Марея. На Пунто са други капачките.Друг лесен вариант е да махнеш уплътнението на самата капачка.Тънкият черен маркуч от снимката отива към мотора, влиза в регулатора на налягането. Тънкият бял маркуч е за излишното гориво, той излиза от регулатора. Дебелият черен маркуч свързва двете части на резервоара, най-ниската и най-високата.Черната кутия с въглена не помня дали имаше връзка с атмосферата свалял съм я преди две години, а контролера натрупва грешка когато е прекъснала намотката на електромагнитния клапан. Може да се имитира с подходящо съпротивление. На някои коли се следи има или налягане в самата система, дали е херметична и ако няма се записва грешка, че системата не работи. Нашите не са такива и спокойно може да я изолирате тази система само трябва клапана да е включен или на негово място да се свърже съпротивление. Задължително също запушвате отвора на смукателния колектор да не смуче въздух от там.
Коментар
-
Stefan Hadjov написа:ilko-gd написа:На снимката на първа страница където е сниман резервоар от Браво/а НИТО ЕДИН от трите маркуча не е за въгленовият филтър под десният калник. Маркучите са за горивото - към мотора и обратно, а черният и дебел маркуч свързва най-ниската част на резервоара с най-високата.Маркуча за въгленовият филтър е син на цвят като тези за горивото, но син на цвят. Намира се малко по в ляво и не може да се види без да се свали резервоара.Решението на проблема с вакуума е да се махне клапана в капачката на резервоара. От това не се натрупват никакви грешки в компютъра, заради това че няма да отиват изпарения на бензин към филтъра под десният калник, само ще продължите да чувате цъкането на електромагнитният клапан под калника. Ето и снимка, просто махате пружинката и мембраната и си сглобявате обратно капачката, това е:... и тя доверчиво положи крака на раменете му...
Коментар
-
Ами бензина се разширява от топлината и ако резервоара е бил почти пълен е нормално налягането да качи бензин чак до капачката. Решението съм го показал няколко поста по-нагоре. Махаш клапана на капачката, ако е от зелените като моята или уплътнението ако е от черните. По този начин резервоара ти става нормално вентилируем и повече проблеми нямаш. Като си направил едно кръгче от това че си изгорил бензин който е минал през дюзите, налягането е спаднало и така.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
ilko-gd написа:Ами бензина се разширява от топлината и ако резервоара е бил почти пълен е нормално налягането да качи бензин чак до капачката. Решението съм го показал няколко поста по-нагоре. Махаш клапана на капачката, ако е от зелените като моята или уплътнението ако е от черните. По този начин резервоара ти става нормално вентилируем и повече проблеми нямаш. Като си направил едно кръгче от това че си изгорил бензин който е минал през дюзите, налягането е спаднало и така.... и тя доверчиво положи крака на раменете му...
Коментар
-
И при мен има един особен звук при отваряне на капачката на резервоара. Колата е Брава ТД100 98г. Според ръководството за Брава, единият маркуч е за горивото към помпата, вторият е за излишната нафта и третият най-дебелият е връзка в самият резервоар от най-висока до най- ниска точка. Няма такъв за вентилация. Остава въпроса опасно ли е това състояние за дизела? Възможно ли е да има клапан в самата капачка?
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар