Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

проблем с турбото мареа 2.4 тд 125

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    проблем с турбото мареа 2.4 тд 125

    По някои път неште да се включва турбото . когато карам леко по дълго време със 80 _ 90 км. на 5 със 2000 об. изведнъш решавам да ускоря . Натискам педала но неште да набира въобште колата се движи със съштата скорост. Натискам съединитела задържам го да паднат оборотите и го пускам и колата се изстрелва . А когато я карам на високи обороти турбото да е постоянно включено този проблем го няма.

    #2
    Турбото не се включва и изключва!!! То се върти постоянно и съответно нагнетява с различно налягане въздуха.Провери си дебитомера.
    AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
    HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
    Kawasaki ER-6n'2012

    Коментар


      #3
      как да провера дебитомера

      Коментар


        #4
        Най добрият и правилен начин е да отидеш на диагностика и да прочетат какви грешки е записал контролера на двигателя.Съответно ако има проблем с дебитомера ще индицира съответната грешка.Другият вариант е да го смениш ако имаш друг под ръка,но предполагам че нямаш.Има още няколко места от които да се проявява проблема ти,но най добре е да минеш диагностика.Ако си добре с мултицет и в областа на електрониката мога да ти казвам къде какви стойности да мериш,но не зная дали си на ТИ с тока и електрониката.
        AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
        HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
        Kawasaki ER-6n'2012

        Коментар


          #5
          На мен ми звучи като скапано EGR. Имаше такава тема с почти същия проблем. Ако е проблемен дебитомера, би трябвало винаги да не върви.
          FIAT Bravo JTD GT '99

          Коментар


            #6
            vsd написа:
            На мен ми звучи като скапано EGR. Имаше такава тема с почти същия проблем. Ако е проблемен дебитомера, би трябвало винаги да не върви.
            Колегата е много прав в случая. Става дума за запушен клапан за изгорели газове или EGR. Имам същия мотор и същия проблем. В сервиз на Фиат естествено ми казаха, че решението е смяна на ЕГР-а /400лв/, а всъщност то просто има нужда да се свали и почисти, което аз все още не съм направил. Така че закарай колата на някой майстор, който като му кажеш, че ти е запушен ЕГР-а да не те гледа като теле, а да погледне веднага към него.
            Fiat Marea 2.4 TD

            Коментар


              #7
              На мен ми прилича на повреден клапан на авансатора, къкъвто имам и аз в момента.
              ex Fiat Bravo TD 100 SX
              ex Fiat Marea TD 125 ELX
              Fiat Marengo TD 100
              Lancia Zeta 2.0 JTD

              Коментар


                #8
                murry написа:
                На мен ми прилича на повреден клапан на авансатора, къкъвто имам и аз в момента.
                Само че колегата е с ТД125,там помпата е Бош с изцяло електронно управление и няма такъв авансатор.На всичко отгоре и неможе да се тества с Виза.Проблема не е в турбото,но къе е точно немога да заключа от разтояние.Очертават се две версии като едната е за проблем с ЕГР а другата за проблем с ГНП.Задължително да се отиде на диагностика и то там където ще могат да я прочетат,и след това ако е имала грешки запиши ги и да коментираме. Успех!!!

                Коментар


                  #9
                  Значи аз имам също ТД125 И имах следния проблем: при плавноподаване на газ в определен момент колата губеше тяга. За да се възстанови трябваше да се отпусне газта изцяло около 3-4 секунди или да се премине на по-малка предавка и после с повече газ нещата се оправяха. започна да се влошава- палеше труднор пушеше бялол След достатъчно на брой диагностики се оказа помпата и то авансаторния клапан. В момента карам без него, намерил съм си друга помпа, но няма парички Неудобството е че при плавно подаване на газ изпада в авариен режим, но няма как.
                  ex Fiat Bravo TD 100 SX
                  ex Fiat Marea TD 125 ELX
                  Fiat Marengo TD 100
                  Lancia Zeta 2.0 JTD

                  Коментар


                    #10
                    murry написа:
                    Значи аз имам също ТД125 И имах следния проблем: при плавноподаване на газ в определен момент колата губеше тяга. За да се възстанови трябваше да се отпусне газта изцяло около 3-4 секунди или да се премине на по-малка предавка и после с повече газ нещата се оправяха. започна да се влошава- палеше труднор пушеше бялол След достатъчно на брой диагностики се оказа помпата и то авансаторния клапан. В момента карам без него, намерил съм си друга помпа, но няма парички Неудобството е че при плавно подаване на газ изпада в авариен режим, но няма как.
                    Това променя мнението ти от по-горния пост.Защо не смени само авансатора след като е поставена диагноза.Вярно е че неможе без да се демонтира ГНП-то както на ТД100,но е вариант пред това да купуваш помпа втора употреба(ти такава си имаш).Провери му каталожния номер на Бош за да се ориентираш.И в двата случая ще се сваля ГНП.Успех!!!

                    Коментар


                      #11
                      Това ми е най-каръшката кола досега. 25 000 км след закупуването й си отиде мотора, поскоро биелен лагер. И оттам шлайф на вал, нова биела, шлайф на глава, нов алтернатор, сегменти, основни и биелни лагери, гарнитурки, ремъци и ролки, съединителче комплект и т.н. - тамън 2200 лв. части. За труд не съм плащал, слава богу, а и тези пари за части щяха да са със 30% нагоре. Братовчед ми, който прави мотора, ползва тази отстъпка и негови колеги се питаха как е вървяла - клапаните до един бяха отпечатане на буталата.И пак на Марийка 15 000 км. след което - Дум - Скорости. След свалянето се оказа, че освен дупката в корпуса на скоростите, е счупила пак съединител. И пак за части 700 лв. Този път си платих 100 ле. за късмет. Но не пак на Марийка 15 000 км, Сега помпа - мисля да я сменя с друга, защото имало вероятност повредата да е в самата помпа, не само в клапана, а там цените тръгват от 500 лв. Ще я правя - решено е, макар че ще излезе по-евтино да я заменя с друга. Тя ЩЕ Е!
                      ex Fiat Bravo TD 100 SX
                      ex Fiat Marea TD 125 ELX
                      Fiat Marengo TD 100
                      Lancia Zeta 2.0 JTD

                      Коментар


                        #12
                        аз имам абсолютно същия проблем както при колегата ganchozov.Ще следя темата да видим и аз какво да правя.Благодаря на всички
                        Fiat Stilo 1.9Mjet 150hp

                        Коментар


                          #13
                          Колеги, моето предложение е да откачите буксата на Авансатора и да карате без него за да видите има ли разлика. От помпата излизат два тънки кабела. Единия отива към умната дюза,а другия към клапана. Извадете го. При мен при нормално плавно натискане на газта около 2000 оборота светва дюзата и се получава ефекта за който говорим,а именно загуба на мощностр все едно че турбото не работилУспех!Аз карам в момента без клапан и до 2000 оборота е приличен 9-10. При натискане на газ с по-ниска предавка отива към 12-13.И пак Успех.
                          ex Fiat Bravo TD 100 SX
                          ex Fiat Marea TD 125 ELX
                          Fiat Marengo TD 100
                          Lancia Zeta 2.0 JTD

                          Коментар


                            #14
                            iakvvu написа:
                            Турбото не се включва и изключва!!! То се върти постоянно и съответно нагнетява с различно налягане въздуха.Провери си дебитомера.
                            Понеже и аз съм със същия двигател и същия проблем, цитирам мнението на колегата, за да обърнем внимание отново на дебитомера като евентуален причинител на обърканата работа на ГНП-то, турбото и от там на двигателя. Хубаво е, който има информация относно дебитомера на ТД125, какви са му функциите, как се сваля и съответно как се почиства да напише, за да го изкоментираме по-обстойно. Някъде прочетох, че дори влияе на управлението на ГНП-то.
                            Fiat Marea 2.4 TD

                            Коментар


                              #15
                              murry написа:
                              Колеги, моето предложение е да откачите буксата на Авансатора и да карате без него за да видите има ли разлика. От помпата излизат два тънки кабела. Единия отива към умната дюза,а другия към клапана. Извадете го. При мен при нормално плавно натискане на газта около 2000 оборота светва дюзата и се получава ефекта за който говорим,а именно загуба на мощностр все едно че турбото не работилУспех!Аз карам в момента без клапан и до 2000 оборота е приличен 9-10. При натискане на газ с по-ниска предавка отива към 12-13.И пак Успех.
                              Помпата на тд 125 кс е досущ едно към едно като на фолскваген тди!!!Във момента в който изключим буксата на авансатора,мотора ще заработи много твърдо,по-понятни причини!
                              ALFA ZLODEO 156 2.4 JTD=140PS

                              Коментар

                              Working...
                              X