Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

проблем с турбото мареа 2.4 тд 125

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Или ще добавиш предвърение за да компесираш липсата му породено от други действия преди това.Наистина като се изключи този авансатор колата почва да работи твърдо в предвърение.Е при въпросния пример който е даден,ако нещата се подобряват то със сигурност не е наред центровката на колата.Проверката на ангренажа и на ГНП спрямо мотора е наложащо!Този мотор няма белези никъде за положението на коляновия вал,така че тоз който го прави трябва да помисли преди да каже че е готов!Успех!!!

    Коментар


      #17
      specialista написа:
      Или ще добавиш предвърение за да компесираш липсата му породено от други действия преди това.Наистина като се изключи този авансатор колата почва да работи твърдо в предвърение.Е при въпросния пример който е даден,ако нещата се подобряват то със сигурност не е наред центровката на колата.Проверката на ангренажа и на ГНП спрямо мотора е наложащо!Този мотор няма белези никъде за положението на коляновия вал,така че тоз който го прави трябва да помисли преди да каже че е готов!Успех!!!
      Абсолютно вярно!!!
      ALFA ZLODEO 156 2.4 JTD=140PS

      Коментар


        #18
        specialista написа:
        murry написа:
        На мен ми прилича на повреден клапан на авансатора, къкъвто имам и аз в момента.
        Само че колегата е с ТД125,там помпата е Бош с изцяло електронно управление и няма такъв авансатор.На всичко отгоре и неможе да се тества с Виза.Проблема не е в турбото,но къе е точно немога да заключа от разтояние.Очертават се две версии като едната е за проблем с ЕГР а другата за проблем с ГНП.Задължително да се отиде на диагностика и то там където ще могат да я прочетат,и след това ако е имала грешки запиши ги и да коментираме. Успех!!!
        С какво се тества този мотор, защото вчера се опитаха в един сервиз да ми направят диагностика, но се оказа, че не могат да се закачат. При мен май нещата вървят към проблем в турбото. Последно се оказа, че не се въртят перките, / в рамките на няколко минути един майстор провери и каза, че се въртят, а другия след малко провери и каза, че не се въртят/,което е малко странно и при положение, че не се закачиха да видим компютъра какво ще каже отивам на вариант друг сервиз.
        Fiat Marea 2.4 TD

        Коментар


          #19
          Re: проблем с турбото мареа 2.4 тд 125

          ganchozov написа:
          По някои път неште да се включва турбото . когато карам леко по дълго време със 80 _ 90 км. на 5 със 2000 об. изведнъш решавам да ускоря . Натискам педала но неште да набира въобште колата се движи със съштата скорост. Натискам съединитела задържам го да паднат оборотите и го пускам и колата се изстрелва . А когато я карам на високи обороти турбото да е постоянно включено този проблем го няма.
          Понеже и при мен преди време имаше същото поведение колата, вчера в сервиза се оказа, че има спукан маркуч. Не този който управлява вакума на EGR клапана, а другия до него. От мястото, което излиза маркуча за EGR-а, влиза друг маркуч, който в основата от където излизаше беше цепнат, което ще рече, че на моменти не е създавал вакум за маркуча на EGR-а. Така, че може да се провери цялостта на този маркуч и при теб, защото тези симптоми са явни за проблем с EGR-a. При мен нещата отидоха на по-горно ниво, проблем с турбината. Дали има връзка между дълго запазилия се проблем с вакумното управление на EGR-a незнам.
          Fiat Marea 2.4 TD

          Коментар


            #20
            Е след като разбра за цепнатият маркуч,промени ли се нещо в поведението на колата?Миналият месец един колега от Каварна беше споделил за същият проблем и писа,че го е разрешил-почистил цедката в резервоара.Пак да спомена,че това е болест само/или предимно/ на 2.4 мотора Включително и аз го имам,но оправия няма.Междувпрочем,въртят ми се едни катализатори из главата,плачещи за оперативна намеса,ама...

            Коментар


              #21
              ivoivoto написа:
              Е след като разбра за цепнатият маркуч,промени ли се нещо в поведението на колата?Миналият месец един колега от Каварна беше споделил за същият проблем и писа,че го е разрешил-почистил цедката в резервоара.Пак да спомена,че това е болест само/или предимно/ на 2.4 мотора Включително и аз го имам,но оправия няма.Междувпрочем,въртят ми се едни катализатори из главата,плачещи за оперативна намеса,ама...
              Цепнатият маркуч, всъщност по него минава вакума, който отваря EGR клапана. При проблем в турбината както е при мен няма как да има промяна в поведението на колата просто защото турбината не прави налягане и не ускорява. Ако се реши проблема с турбината ще споделя дали ще има проблем и от EGR/ който при мен е почистен/. Определено проблема е при нашия мотор и ще видим при мен как ще се развият нещата. Помпата е Бош при нас и може би и тя играе роля с електронното управление, но на какъв принцип я управлява ECU-то няма представа, че да се стигне до момент, в който да подава постоянно едно количество гориво, без значение, че педала на газта подава ускорение. Може би това е следствие на това, че компютъра отчита някаква грешка в стойностите, които влияят на горивния процес/ поради една или друга причина и повреда в нещо по системата/, и умишлено не увеличава налягането на помпата и по-голямо количество гориво, за да не се създаде голямо налягане, което би попречило на някой детайл по системата, а имено турбината. Незнам просто разсъждавам, защото не знам точното поведение на компютъра в такива случаи. При мен никога не е светила някоя от сигналните лампи по таблото при всички случаи дори и сега при проблема с турбото. Ако проблема е в ГНП-то то си мисля, че би трябвало да свети лампа. Но за всички с този двигател е хубаво да се свали турбината, кулера и да се прегледат турбо пътищата, за да е сигурно, че тя работи коректно, и че не е в нея проблема. Аз в момента съм стеснил кръга до нея след като тотално изгуби ускорение. Много ме вълнува и това как да сваля дебитомера и да го почистя и ще е много хубаво ако има снимков материал, за да се ориентираме какво и къде точно трябва да се почисти и най-вече как. Така, че някой ако се нагърби с тази работа, ще направи едно голямо добро на останалите, които сме с този дебитомер. Той със сигурност играе голяма роля за управлението на горивния процес, на добрия разход на гориво и на добрата динамика на колата.
              Fiat Marea 2.4 TD

              Коментар


                #22
                Минах и през ремонт на турбината,естествено, прегледани пътища,интеркулер и.т.н.,но при мен оправия нямаше.А и няма как да е турбо,щом като тръгна на "стъпка"и колата си набира перфектно, или пък изключа от скорост за 3-4 секунди,настъпя рязко и колицата полита Айде мисли,че да ги оправяме тези дръгели по-скоро!

                Коментар


                  #23
                  ivoivoto написа:
                  Минах и през ремонт на турбината,естествено, прегледани пътища,интеркулер и.т.н.,но при мен оправия нямаше.А и няма как да е турбо,щом като тръгна на "стъпка"и колата си набира перфектно, или пък изключа от скорост за 3-4 секунди,настъпя рязко и колицата полита Айде мисли,че да ги оправяме тези дръгели по-скоро!
                  Сподели за ремонта при теб, че и при мен предстои такъв. Иначе не пишеш нищо за почистване на EGR-а или пък дали е изолиран? При мен турбината е запекла сериозно и изобщо не помръдват перките. Клапана, който я разтоварва също е запекъл и не се помръдва на ръка. Вътре освен мембрана има и пружина сигурно. Този модел на IHI е без геометрия. Казаха ми, че трябва да се отвори и да се ремонтира. Незнам дали е възможно почистване отвън без отваряне?
                  Fiat Marea 2.4 TD

                  Коментар


                    #24
                    Ами...за кой ремонт по-напред да ти пиша То не остана нещо неотремонтирано по тази кола,или само така мисля,защото винаги има с какво да ме изненада Турбото,турбото-пътувах за Варна и след мен започнаха да излизат огромни кълбета черен дим,откъдето минех всички се разбягваха панически-очакваха експлозия сигурно.Директно се дотътрих до един сервиз за дизелаци и я заебах Марийка за няколко дни да я полекуват.Взеха ми няколко стотачки,не помня точно колко,май 600 лв. бяха.Казаха ми,че турбината е тотално заминала и направили основен ремонт.И тъй до днес.EGR-а е изолиран,многократно съм ходил на диагностика,но проблема не излиза на компютър,поне така ми казват,може и да ме мотат нещо- знайш ли.Сега ми предстои смяна на дебитомер,щот фърля чернилки изодзадзе,а преди това ще сменям реле за подгрев,защото и трудно пали.Но преди да купя дебитомер,ще се помъча да го почистя,поне по-зле няма да стане си мисля.След малко започвам да чета из форума,мисля,че имаше нейде тема с картинки и снимки как става нов дебитомерЯ.Не знам колко време ще ми отнеме,но ще бъде почистен или подменен с нов,така че ако ти се чака-да разбереш резултата дали тази джаджа повлиява на проблем като твоя-чакай.На мен като ми направи тази мизерия преди години,първо изолирах EGR-а,после ми провериха дебитомера и казаха,че е ок,но аз хронично нямам доверие на авто прогнози/не че нещо,ама много са ме клатили/така че вече ще знам на 100% дали е оттам проблема.

                    Коментар


                      #25
                      ivoivoto написа:
                      Ами...за кой ремонт по-напред да ти пиша То не остана нещо неотремонтирано по тази кола,или само така мисля,защото винаги има с какво да ме изненада Турбото,турбото-пътувах за Варна и след мен започнаха да излизат огромни кълбета черен дим,откъдето минех всички се разбягваха панически-очакваха експлозия сигурно.Директно се дотътрих до един сервиз за дизелаци и я заебах Марийка за няколко дни да я полекуват.Взеха ми няколко стотачки,не помня точно колко,май 600 лв. бяха.Казаха ми,че турбината е тотално заминала и направили основен ремонт.И тъй до днес.EGR-а е изолиран,многократно съм ходил на диагностика,но проблема не излиза на компютър,поне така ми казват,може и да ме мотат нещо- знайш ли.Сега ми предстои смяна на дебитомер,щот фърля чернилки изодзадзе,а преди това ще сменям реле за подгрев,защото и трудно пали.Но преди да купя дебитомер,ще се помъча да го почистя,поне по-зле няма да стане си мисля.След малко започвам да чета из форума,мисля,че имаше нейде тема с картинки и снимки как става нов дебитомерЯ.Не знам колко време ще ми отнеме,но ще бъде почистен или подменен с нов,така че ако ти се чака-да разбереш резултата дали тази джаджа повлиява на проблем като твоя-чакай.На мен като ми направи тази мизерия преди години,първо изолирах EGR-а,после ми провериха дебитомера и казаха,че е ок,но аз хронично нямам доверие на авто прогнози/не че нещо,ама много са ме клатили/така че вече ще знам на 100% дали е оттам проблема.
                      Сега моето мнение след като прочетох това, което си написал. Турбината за момента я оставяме на страна. След основен ремонт ако всичко е наред / а ти можеш да провериш като свалиш изходящия маркуч от турбината и форсираш двигателя, трябва да надува и да духа/, значи няма какво да обсъждаме по нея. Ако прави налягане и не харчи масло, значи си е наред. Първо може би трябва да отстраниш проблема с паленето. Дори и с изгорели подгревни свещи не би трябвало чак толкова трудно да палиш ако имаш добра компресия на двигателя. Това ме навежда на мисълта дали се подава коректно и нормално гориво / проверка на ГНП,пътя на горивото преди горивния филтър и след него /. Това с чернилките говори за наситена с повече гориво, горивна смес. Там данните от дебитомера оказват влияние. Трябва да се провери дали влиза въздух след турбината по маркуча във въздушния колектор. Дебитомера на нашия двигател е по-различен и нямам представа, кое точно се развива и отваря за да се почисти. Чистенето е доста деликатна работадоколкото съм чел и не трябва нищо друго, освен въздух под налягане. Лиспа на ускорение на моменти определено не е от дебитомер. По малка постоянна мощност и черен дим по-скоро. Оправи паленето, защото ми намирисва на ГНП проблем.
                      Fiat Marea 2.4 TD

                      Коментар


                        #26
                        Бърз ремонт на турбината!

                        Днес след работа бях при момчето, при което оставих за ремонт турбината. В момента, в който се опитахме да развъртим гайките, с които турбината е свързана за колектора, че беше свалена заедно с него, защото бяха доста спекли, се оказа, че перките си се завъртяха все едно никога не са спирали да се въртят и не са имали проблем. А и аз лично и момчето, което трябваше да я ремонтира се уверихме, когато му я занесох първия път, че не се въртят. Отвори я само откъм студената част и положението си беше перфектно. Каза, че за първи път вижда турбина на стара кола, която изглежда почти като нова. По-малък луфт отколкото на тези с качествен основен ремонт. Закачихме си я обратно за колектора и си я взех, а след половин час ми се обади и каза, че като си е почиствал работния плот, на който я разглобихме е намерил изпаднала шайбичка, която е била в нагар от изгорели газове, и която най-вероятно е била в топлата част и е изпаднала през отвора откъдето влизат изгорелите газове и я завихрят, и от където всъщност е влязла. Разбрахме се утре да отида да отворим и откъм топлата страна, за да видим дали не е оставила някакви парченца метал от перките, които за много кратко да я износят, заради дисбаланса. Направо невероятно звучи и изглежда всичко, което се случи. Най-бързия ремонт и най-здравата турбина, която е идвала при него за ремонт! Ще видим утре дали всичко е наред и после отивам да закачим всичко по колата. Няма и следи от масло при студената част на турбината, защото попитах дали да почиствам кулера. Каза, че щом не е влизало масло в него няма какво да му се чисти. Та ще видим какво е положенито след закачане на турбината.Всичко е наред с перките. Просто е влязла и се заклинила, като е спряла въртенето, без да нанесе никакви последствия. Абсолютен късмет.
                        Fiat Marea 2.4 TD

                        Коментар

                        Working...
                        X