Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

ТД-100 проблем с авансатор

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    [quote="Geraka"]
    YAESU написа:
    YAESU написа:
    iuly_vn написа:
    Тя и моята причуква в първите 3-4 мин. след като я запаля. Един остър такъв, металически звук. Бях чел някъде из форума че е нормално и че било от авансатора, но не повярвах много. Сега след като регулирах клапаните, се чува по ясно. Но не е от тях, защото звука не наподобява на клапан. С по висок тон е. Пиши като установиш проблема.
    Във вторник и записах час за майстор който ще се опита да заподозре проблема.ще ви информирам[/quoteСега е тиха като нова.не бях при майстора когато я прави но разбрах че е настройвал помпата от към ангренажния ремък.ще ме извините ама не разбирам много от тези механики.една назъбена ролка захваната непосредствено към помпата с 3 болта.та от там я регулираха,но явно са ползвали някакъв еталон.допълнително и грешките от еку са изчистени
    А колко ти стуваше това удоволствие?
    Ами в дизел сервиз в който я сасипаха искаха да платя 80 лева .а там където я заведох после ,където оправиха грешките на предния сервиз закачиха на комп регулираха всичко та 30 лева

    Коментар


      #17
      iuly_vn написа:
      Stefan Hadjov написа:
      iuly_vn написа:
      Сега след като регулирах клапаните, се чува по ясно.
      Как си регулира клапаните?
      Със сто псувни по адрес на конструкторите на Фиат. Мъчих се с отверки и с какво ли не, да натисна чашката и да извадя паричката, но безуспешно. Само дето леко нараних отвора в главата на всм. клапан на 1-ви цилиндър и това доведе до задържане движението на клапана, та после се наложи да го оправям, леко шлайфайки ръба на отвора на чашката. То после от там се чуваше това причукване. Така е като нямам специалните инструменти на Фиат. Наложи се да демонтирам разпределителния вал, за да стигна до клапаните, като предварително измерих хлабините им за да изчисля дебелината на подложките. Докарах ги от първия път. После разбрах, че и в повечето сервизи така ги регулирали, поради липса на демонтажен кит. В интернет цените са доста височки за него. Болтовте на капачките на лагерите на разпределителният вал, ги затегнах с 1.5Нм. Стори ми се малко, но поне така пишеше в мануала за тоя двигател. Агренажния ремък го зацепих по белезите на помпата, разпр. вал и тия 3-те на ремъка, които още не се бяха изтрили, като на коляновия вал бях поставил метка още когато сменях ремъка като купувах колата. Мисля че по тия три белега на ремъка, спрямо метките на помата и валовете и тия на корпуса на главата, не може да се получи разлика в ГМТ на кол. вал. Поне всичките съвпаднаха. Шума който чувах, бе в първи цилиндър, но сега след като я покарах вече утихна и не се чува. Само в първите секунди след като я запаля, но мисля че ще изчезне напълно, като улегнат клапаните. Преди го имаше тоя същия звук(чукането с висок тон при студен дв.) около зоната между ЕГР-а и дюзата на 4-ти цилиндър, а сега след регулировката изчезна и се беше появил в първи. Луда работа! Между другото хлабините преди регулировката бяха много малки- под 0.20/0.15мм, както бе писал ти в една тема. Явно клапаните потъват в леглата си. Иначе сега мотора си има мощност с една идея по добра. Надявам се да ми падне и разхода.
      Голяма работа си направил.Недей да псуваш конструкторите,защото те са предвидили това да става с подходящ инструмент.В домашни условия се сваля разпред.вал-нормално.Не е възможно да се стягат лагерните капачки с 1,5 Нм.Това е равно на 0,15 Кгм,което е все едно незатегнато.Вероятно е 15 Нм.На двигатели на повече клм е нормално да е намален луфта на клапаните,защото клапаните след продължителна работа винаги имат стремеж да потъват малко в леглата си и това води до намаляване на луфта им с разпред.вал.Имал съм случай да откривам намален луфт до 0,05 мм.След това което си направил може да си сигурен,че ти е нараснал върт. момент на двигателя и ще ти падне разхода на гориво.Заслужава си масрафа по работата.Луфта на клапаните пряко участва във кръговата диаграма на двигателя и сега си я вкарал в нормалните и стойности.Абе това което си направил е по-добро от Ремап и поздрави от мен.

      Коментар


        #18
        Да забелязах тая неточност в инструкцията по затягане на лагерите. Всъщност ключа ми е с Кг на затягане та затова ги дозатегнах по късно на 1.5кг. Значи съм уцелил момента на стягане. И наистина, преди ако палеше от втория оборот сега го прави от четвърт. Има и разлика във вървежа. Тук във форума забелязвам че всички които се оплакват по даден проблем с дизелите си, като прекъсване, преразход или др. набеждават какво ли не, но никой не се сеща май да си провери клапаните. След като не чукат, то не значи че са наред. Един съвет колеги - направете го това. Заслужава си.
        Fiat Marea TD100

        Коментар


          #19
          iuly_vn написа:
          Тук във форума забелязвам че всички които се оплакват по даден проблем с дизелите си, като прекъсване, преразход или др. набеждават какво ли не, но никой не се сеща май да си провери клапаните. След като не чукат, то не значи че са наред. Един съвет колеги - направете го това. Заслужава си.
          Точно така е!Правилно си забелязал.И аз ще добавя:не търсят проблема в двигателя,а обвиняват че нафтата им била виновна и търсят разни добавки да сипват в нея.

          Коментар


            #20
            Да, четох темата за добавките, но няма да коментирам че ще стане и тук еднаа... дълга и широка. Аз не ползвам добавки. Само проверявам горивния филтър, от време на време за наличие на вода. Засега не съм имал. Признал съм една Руска за масло на принципа на нанотехнологийте. Преди са я ползвали за военните машини във войната в Авганистан. Осигорява до 50 мили придвижване без наличие на масло и без последици за двигателя. Не знам доколко или дали е съвместима, със съвременните масла. Е все пак и ние не караме танкове.
            Fiat Marea TD100

            Коментар


              #21
              =

              С тази руската ,,Ресурс,, един колега миналата зима сутринта към работа спука картер без да усети.3км до там и вечерта до тях -общо около 8 км.Случайно решил да си провери маслота на следващата сутрин и зяпнал...След това ходихме да правим и ние разследване та от там излезе колко е карал на сухо.Още си я кара-Опел кадет 1.6 атмосферен.

              Коментар


                #22
                Re: =

                Kroko61 написа:
                ...След това ходихме да правим и ние разследване та от там излезе колко е карал на сухо.Още си я кара-Опел кадет 1.6 атмосферен.
                Пак ли на сухо?

                Коментар


                  #23
                  Още значи след ремонт на картера и наливане на ново масло.И това преди повече от две години.

                  Коментар


                    #24
                    Колега и на мен ми се прецака този авансаторния клапан,яко капеше нафта и го смених 260 лв и се всичко е наред,а преди това и аз го имах този проблем с паленето,много трудно палех.

                    Коментар


                      #25
                      Syns_Master_ написа:
                      Колега и на мен ми се прецака този авансаторния клапан,яко капеше нафта и го смених 260 лв и се всичко е наред,а преди това и аз го имах този проблем с паленето,много трудно палех.
                      Колега, защо толкова много пари си дал? Я виж при Hit-ko колко е! Аз преди 1.5 години си взех от него - без грешка е досега.
                      Marea Weekend TD100 ELX '97

                      Коментар


                        #26
                        аз моя го смених за 150лв и сега всичко е добре пали много по лесно и преди пушеше повече черно а след смяната пушека се загуби

                        Коментар


                          #27
                          здравейте имам един проблем със помпа Лукас съм и от някаде ми тече нафта покрай ангренажа и по картера. Но немога да разбера точно от каде е, казаха ми че е от помпата ама аз си мисля да неби да има някакво гуменно съединение и от там да тече. някой ако може да ми помогне?
                          Има живот извън сервиза !!!

                          Коментар


                            #28
                            fiatbravo_ TD 100 написа:
                            здравейте имам един проблем със помпа Лукас съм и от някаде ми тече нафта покрай ангренажа и по картера. Но немога да разбера точно от каде е, казаха ми че е от помпата ама аз си мисля да неби да има някакво гуменно съединение и от там да тече. някой ако може да ми помогне?
                            Добре дошъл колега! От разтояние трудно се помага но ще опитам.Характерното за тази помпа е че след време(10-12години ,че и повече) протича.Съвета ми е да сменят всички уплътнения по нея,разбира се от човек който го може.За колегите от форума не е тайна че има хора който го могат.Много често получавам по Еконт такива помпи и от по-новото поколение изцяло елетронни като ЕПИК слгани на други марки.После си ги получават по същия начин.Има и такива които предпочитат да дойдат на място с колата.Въпрос на избор.Само не си наемай да я отвориш сам,първо нямаш нужните инструменти и второ има реална опсност от незнание да направиш по-лошо. Успех!!!

                            Коментар

                            Working...
                            X