Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

ТД-100 проблем с авансатор

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    ТД-100 проблем с авансатор

    моля дайте съвет. наскоро взе да трака ужасно двигателя на метал.като загрее ту спира,ту пак притраква,губи мощтност имам чувството че някой от цилиндрите направо спира.водих я на дизел сервиз във варна от там да си кажа направо незнаеха от какво е.предположиха че е клапан аванс.смениха го.проблема остана.казаха може без него.щяло да ми свети на таблото индикатор дюза и толкоз.откачиха го.тракането го няма и сега колата трудно пали,а с него това ставаше от четвърт оборот.с помпа лукас съм.и след 4 сервиза във варна включително всички на бош които като видят помпа лукас си глътват граматиката се обръщам към вас за помощ.когато си беше закачен клапан аванс и в момент когато металичното тракане го няма,примерно при загрял двигател,то се проявява когато се оккачи датчика на електронната дюза.

    #2
    и сега си без клапан авансатор ли това е невъзможно.
    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

    Коментар


      #3
      Tornado написа:
      и сега си без клапан авансатор ли това е невъзможно.
      механично е там но електрически е откачен

      Коментар


        #4
        Затова и палиш трудно.На никой ли не му дойде на ум да се закачи на компютър и да се тества авансатора дали работи? Няма да се учудя и ако "умницата" не е дала фира.

        Коментар


          #5
          specialista написа:
          Затова и палиш трудно.На никой ли не му дойде на ум да се закачи на компютър и да се тества авансатора дали работи? Няма да се учудя и ако "умницата" не е дала фира.
          ами и от компютър ги е страх.все ги насочвам към дюзите,все получавам отговори от сорта не бутаи там дето е здраво иначе (умната)дюза е замервана само с омметър(мултицет) и съпротивлението си е стабилно в нормата 130 ома. а към клапана за аванса като работи двигателя си има 14.4 волта ~ колкото акумулатора да речем.ако ме надъхате ще взема собственоръчно ще демонтирам дюзите и ще ги занеса на диагностика

          Коментар


            #6
            До къде стигна?

            Коментар


              #7
              Колега, утре имам ходене към Варна и като те слушам се изкушавам да сложа такъмите в багажника и да я погледна тая кола. Но съм на сватба и ако ми пуснеш телефон може да ми остане време....

              Коментар


                #8
                По повод шума, за който споменава колегата YAESU.Не мога да се сетя от колко време, но при мен се беше появил периодичен шум около помпата, наподобяващ резонираща ламарина, който се чуваше само при вдигане на капака и най вече при сваляне на моторния капак. Проблеми с палене, вървене и др. съм нямал. Доста се ослушвах, но както каза един приятел - "То ще си покаже." В края на февруари ми протече клапан-авансаторът и след като го смених, шума изчезна.
                FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                Коментар


                  #9
                  Тя и моята причуква в първите 3-4 мин. след като я запаля. Един остър такъв, металически звук. Бях чел някъде из форума че е нормално и че било от авансатора, но не повярвах много. Сега след като регулирах клапаните, се чува по ясно. Но не е от тях, защото звука не наподобява на клапан. С по висок тон е. Пиши като установиш проблема.
                  Fiat Marea TD100

                  Коментар


                    #10
                    iuly_vn написа:
                    Тя и моята причуква в първите 3-4 мин. след като я запаля. Един остър такъв, металически звук. Бях чел някъде из форума че е нормално и че било от авансатора, но не повярвах много. Сега след като регулирах клапаните, се чува по ясно. Но не е от тях, защото звука не наподобява на клапан. С по висок тон е. Пиши като установиш проблема.
                    Във вторник и записах час за майстор който ще се опита да заподозре проблема.ще ви информирам

                    Коментар


                      #11
                      [quote="YAESU"]
                      iuly_vn написа:
                      Тя и моята причуква в първите 3-4 мин. след като я запаля. Един остър такъв, металически звук. Бях чел някъде из форума че е нормално и че било от авансатора, но не повярвах много. Сега след като регулирах клапаните, се чува по ясно. Но не е от тях, защото звука не наподобява на клапан. С по висок тон е. Пиши като установиш проблема.
                      Във вторник и записах час за майстор който ще се опита да заподозре проблема.ще ви информирам[/quoteСега е тиха като нова.не бях при майстора когато я прави но разбрах че е настройвал помпата от към ангренажния ремък.ще ме извините ама не разбирам много от тези механики.една назъбена ролка захваната непосредствено към помпата с 3 болта.та от там я регулираха,но явно са ползвали някакъв еталон.допълнително и грешките от еку са изчистени

                      Коментар


                        #12
                        iuly_vn написа:
                        Сега след като регулирах клапаните, се чува по ясно.
                        Как си регулира клапаните?

                        Коментар


                          #13
                          Колеги може да не се намесвам на правилното място, но пак проверете от това глава не боли.Моята също много дрънчеше направо и то когато си иска, при мен се оказа от клаксона.Като я чуя да трака и отворя капака, задържа клаксона и дрънченето спира.Клаксона се намира зад левия фар ако сте пред колата.
                          Bravo TD_100 GT

                          Коментар


                            #14
                            Stefan Hadjov написа:
                            iuly_vn написа:
                            Сега след като регулирах клапаните, се чува по ясно.
                            Как си регулира клапаните?
                            Със сто псувни по адрес на конструкторите на Фиат. Мъчих се с отверки и с какво ли не, да натисна чашката и да извадя паричката, но безуспешно. Само дето леко нараних отвора в главата на всм. клапан на 1-ви цилиндър и това доведе до задържане движението на клапана, та после се наложи да го оправям, леко шлайфайки ръба на отвора на чашката. То после от там се чуваше това причукване. Така е като нямам специалните инструменти на Фиат. Наложи се да демонтирам разпределителния вал, за да стигна до клапаните, като предварително измерих хлабините им за да изчисля дебелината на подложките. Докарах ги от първия път. После разбрах, че и в повечето сервизи така ги регулирали, поради липса на демонтажен кит. В интернет цените са доста височки за него. Болтовте на капачките на лагерите на разпределителният вал, ги затегнах с 1.5Нм. Стори ми се малко, но поне така пишеше в мануала за тоя двигател. Агренажния ремък го зацепих по белезите на помпата, разпр. вал и тия 3-те на ремъка, които още не се бяха изтрили, като на коляновия вал бях поставил метка още когато сменях ремъка като купувах колата. Мисля че по тия три белега на ремъка, спрямо метките на помата и валовете и тия на корпуса на главата, не може да се получи разлика в ГМТ на кол. вал. Поне всичките съвпаднаха. Шума който чувах, бе в първи цилиндър, но сега след като я покарах вече утихна и не се чува. Само в първите секунди след като я запаля, но мисля че ще изчезне напълно, като улегнат клапаните. Преди го имаше тоя същия звук(чукането с висок тон при студен дв.) около зоната между ЕГР-а и дюзата на 4-ти цилиндър, а сега след регулировката изчезна и се беше появил в първи. Луда работа! Между другото хлабините преди регулировката бяха много малки- под 0.20/0.15мм, както бе писал ти в една тема. Явно клапаните потъват в леглата си. Иначе сега мотора си има мощност с една идея по добра. Надявам се да ми падне и разхода.
                            Fiat Marea TD100

                            Коментар


                              #15
                              [quote="YAESU"]
                              YAESU написа:
                              iuly_vn написа:
                              Тя и моята причуква в първите 3-4 мин. след като я запаля. Един остър такъв, металически звук. Бях чел някъде из форума че е нормално и че било от авансатора, но не повярвах много. Сега след като регулирах клапаните, се чува по ясно. Но не е от тях, защото звука не наподобява на клапан. С по висок тон е. Пиши като установиш проблема.
                              Във вторник и записах час за майстор който ще се опита да заподозре проблема.ще ви информирам[/quoteСега е тиха като нова.не бях при майстора когато я прави но разбрах че е настройвал помпата от към ангренажния ремък.ще ме извините ама не разбирам много от тези механики.една назъбена ролка захваната непосредствено към помпата с 3 болта.та от там я регулираха,но явно са ползвали някакъв еталон.допълнително и грешките от еку са изчистени
                              А колко ти стуваше това удоволствие?
                              Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

                              Коментар

                              Working...
                              X