Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Диагностика на потенциометъра на газта при ТД100 помпа Lukas

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Диагностика на потенциометъра на газта при ТД100 помпа Lukas

    Става въпрос за този датчик, а именно потенциометъра определящ положението на ъгъла на завъртане на рейката на помпа Лукас на ТД100. В ,,Dawnload" има данни за регулирането му но само за ТД75, а там както е известно помпата е на ,,Bosh" и данните се различават от тия при ТД100 мотора. Ако някой има тия данни моля да ги сподели тук. Проблемът е че преди време ми светеше лампата на ижекциона на празен ход и угасваше при леко натискане на педала за газта. След като завъртях потенциометъра малко по посока на завъртането му всичко се оправи. Искам да знам обаче стойностите за регулирането му за да го настроя правилно. Доколкото знам той е свързан с разхода на гориво, а именно за тъй наречения режим на принудителен празен ход. Примерно като колата се спуска на скорост по баир и се спира подаването на гориво към двигателя. Та за ТД75 тия стойности са 0.20V. при отпуснат педал за газта, от 0.9 до 1.00V. с поставен калибър 12мм. между петата и палеца на рейката и 3.7V измерени между пинове 1 и 3 на потенциометъра. Искам много да разбера тия стойности и за TD100. Ето и по долу стойностите за ТД75 и начина за регулиране.
    Прикачени файлове
    Fiat Marea TD100

    #2
    При мен се получиха следните стойности при замерването на контакт: 1. Между пин1 и пин3 - +4.98V. 2. Между пин 1 и пин2 - +0.42V 3. Последното с 12мм калибър - +0.9V. За 2. и 3. не съм 100/100 сигурен, но утре ще повторя измерванията.
    Прикачени файлове
    Fiat Marea TD100

    Коментар


      #3
      Оказа се че съм объркал меренето, като съм измерил стойностите на другите два пина. Ето ги реалните: 1. Синьо-червен кабел 2. Зелен 3. Жълт Между 1 и 2- 4.59V. Между 1 и 2 със калибър 12мм- 2.78V. Между 1 и 3- 4.98V Все още търся истинските стойности за да си настроя потенциометъра. Помагайте!?!
      Fiat Marea TD100

      Коментар


        #4
        iuly_vn написа:
        Оказа се че съм объркал меренето, като съм измерил стойностите на другите два пина. Ето ги реалните: 1. Синьо-червен кабел 2. Зелен 3. Жълт Между 1 и 2- 4.59V. Между 1 и 2 със калибър 12мм- 2.78V. Между 1 и 3- 4.98V Все още търся истинските стойности за да си настроя потенциометъра. Помагайте!?!
        Колега,много на сериозно си го взел този потенциометър.При системата на управление на твоя двигател той няма отнощение нито към разхода на гориво,нито към принудителния празен ход.Той играе само при ЕЖР-системата.При помпи Лукас прн.пр.ход се реализира по чисто механичен начин от механиката на самата помпа.

        Коментар


          #5
          Stefan Hadjov написа:
          iuly_vn написа:
          Оказа се че съм объркал меренето, като съм измерил стойностите на другите два пина. Ето ги реалните: 1. Синьо-червен кабел 2. Зелен 3. Жълт Между 1 и 2- 4.59V. Между 1 и 2 със калибър 12мм- 2.78V. Между 1 и 3- 4.98V Все още търся истинските стойности за да си настроя потенциометъра. Помагайте!?!
          Колега,много на сериозно си го взел този потенциометър.При системата на управление на твоя двигател той няма отнощение нито към разхода на гориво,нито към принудителния празен ход.Той играе само при ЕЖР-системата.При помпи Лукас прн.пр.ход се реализира по чисто механичен начин от механиката на самата помпа.
          Съгласен съм и оценявам мнението ти, но виж как е дадено тук. В PDf - документа е споменато че въпросният датчик, заедно с температурния на охлаждащата течност и тоя за температурата на входящия въздух, определят чрез ECU - то, цикловата порция гориво! Така че ако има нещо вярно според руснаците, то е важен тоя датчик.
          Прикачени файлове
          Fiat Marea TD100

          Коментар


            #6
            ха тази книжка от де си я взел може ли да ми дадеш линк на лични и тук се пак трябва да се знае моля

            Коментар


              #7
              Да, има всичко за всички модели на Браво,Брава и Марея, както и за различните видове ДВГ след 96-та год. На PDf файл е и бих искал да го кача тук, но май само модератор ще има нужните права. Иначе е с много подробно описание. Всъщност файла е близо 100mb. и трудно ще мога да го кача тук. Нека модератор да помогне.
              Fiat Marea TD100

              Коментар


                #8
                Ето как изглежда книжката.
                Прикачени файлове
                Fiat Marea TD100

                Коментар


                  #9
                  iuly_vn написа:
                  Stefan Hadjov написа:
                  iuly_vn написа:
                  Оказа се че съм объркал меренето, като съм измерил стойностите на другите два пина. Ето ги реалните: 1. Синьо-червен кабел 2. Зелен 3. Жълт Между 1 и 2- 4.59V. Между 1 и 2 със калибър 12мм- 2.78V. Между 1 и 3- 4.98V Все още търся истинските стойности за да си настроя потенциометъра. Помагайте!?!
                  Колега,много на сериозно си го взел този потенциометър.При системата на управление на твоя двигател той няма отнощение нито към разхода на гориво,нито към принудителния празен ход.Той играе само при ЕЖР-системата.При помпи Лукас прн.пр.ход се реализира по чисто механичен начин от механиката на самата помпа.
                  Съгласен съм и оценявам мнението ти, но виж как е дадено тук. В PDf - документа е споменато че въпросният датчик, заедно с температурния на охлаждащата течност и тоя за температурата на входящия въздух, определят чрез ECU - то, цикловата порция гориво! Така че ако има нещо вярно според руснаците, то е важен тоя датчик.
                  Не знам колко добре ползваш руски език,но никъде в текста не се говори за КОЛИЧЕСТВО на цикловата порция гориво.Казва се че в резултат на показанията на изброените датчици контролера регулира "ЦИКЛОВОЙ ПОДАЧИ ТОПЛИВА",което в превод значи цикловото подаване на горивото.Което обяснено просто значи подаването на горивото във функция от времето или както ние му казваме момента на шприцването на горивото.А то е свързано винаги с предварението/аванса/ на шприца.Ако Фиат бяха направили в този модел дизелов двигател възможност да регилират количеството на цикловата порция гориво,то може би нямаше да се стигне до създаването на ЖТД-двигателите.И тогава този двигател нямаше да бъде с абрев.TD,а може би TDi ili DTI.Това което ти се иска на тебе да бъде с възможност да се регулира количеството е постигнато в VAG-двигателите,които се произвеждат до ден днешен,но това е друга тема.Забрави за количеството.В този двигател имаш електронно регулиране на само две неща:ЕЖР и предварение.Ако искаш нещо в повече смени колата с ЖТД или ТДИ.

                  Коментар


                    #10
                    Всъщност руския го зная добре. Според това което съм пратил не се говори за количество на цикловата порция, но по назад в материала има описаноие кои датчици какво отношение имат към мотора. Описанието е доста обемисто и не мога да кача всичко тук. Но щом казваш че няма значение тоя датчик, ти се доверявам. В последно време май много ,,филми гледам" (разбирай - много книги чета ).
                    Fiat Marea TD100

                    Коментар


                      #11
                      iuly_vn написа:
                      Всъщност руския го зная добре. Според това което съм пратил не се говори за количество на цикловата порция, но по назад в материала има описаноие кои датчици какво отношение имат към мотора. Описанието е доста обемисто и не мога да кача всичко тук. Но щом казваш че няма значение тоя датчик, ти се доверявам. В последно време май много ,,филми гледам" (разбирай - много книги чета ).
                      Похвално е че четеш много колега.Уважавам много руската техническа литература и аз я ползвам също.Много е добра,много е подробна,много добро схемно обяснение и нищо не спестяват в обясненията си.Специално тази книга я нямам,която показваш.От тук ли е купена или е дошла от там по частен път.С удоволствие бих си я купил.Поздрави.

                      Коментар


                        #12
                        Не, не е купувана. Изнамерих я в интернет в един руски сайт, който обаче сега не си спомням. Ще го потърся като имам време. Там имаше подобни и за други марки автомобили. Мога да ти я пратя на скайп, че тук няма как да я кача. Моя е - iutandil . Ако искаш ме намери там и ще ти пратя файла. Не струва нищо. Успех!
                        Fiat Marea TD100

                        Коментар


                          #13
                          И мен ме интересува книгата. Качи я тук http://tranz.it/ и пусни линка. Предварително благодаря.
                          FIAT BRAVA 1,9-TD-100
                          FIAT COUPE 2,0-16 - последно
                          SUZUKI SUIFT 1,0 - служебно
                          PEUGEOT PARTNER TEPEE

                          Коментар


                            #14
                            Аз успях да изнамеря книжктата и я прикачих на дадения от колегата vencislav адрес. Ето го и линка, от който може да си я свалите http://tranz.it/load.php?id=pV0UWMgliw2zIMBE273712Може да я изтеглите и от http://torrents.ru/forum/viewtopic.php?t=1605268, но сайтът изисква регистрация, която пък може да направите само два пъти в денонощието между 7:00-8:00 или 15:00-16:00 (до колкото си спомням) - Московско време.
                            FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                            Коментар


                              #15
                              Дърпайте от тук, без регистрация- http://ftp.fiat-club.org.ua/Manuals/Fiat/Marea/
                              Fiat Marea TD100

                              Коментар

                              Working...
                              X