Vladim написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
За дизелът и настоящия студ!?
Collapse
X
-
-
Значи за да ти е мирна главата и за да ти работи акумулатора както трябва е необходимо да си смениш и алетернатора... с такъв подходящ (по-мощен) за новия акумулатор, така, че да се зарежда с определен ток за определено време По-този начин ще ти работи акумулатора по-добре и ще ти издържи по-дълго.Това със стартовия ток не означава, че автомобилът ти удърно пали със/дръпа ток 800А а означава, че акумулатора може да издържи удърно натоварване и кратковременна консумация на ток до 800А, от което твоят автомобил няма нужда. В действителност за моята Мареа изискванията са за 162-198А...А сега по моята сага... В момента акумулатора е в стаята и се зарежда с едно "зарядно" което го направих с подръчни материали преди час... Като се има в предвид, че го зареждам с 14V/1.5A ще има да почакам бая време.. но сега актуалното му състояние е 12.3V (което е доста над 11.8V). Лошата новина е, че електролита е под минималното ниво, а акумулатора е необслужваем.. така, че няма да ми се размине покупката на акумулатор.. дори и да запаля със сегашният...FIAT Marea 1.9 JTD HLX
Коментар
-
По въпроса с акумулаторите ето и моето мнение. Противно на заводските предписания аз винаги съм поставял по големи акумулатори на моите автомобили. На Уното 1.3 дизел вместо 45ампер часа както е оригиналния му поставихме 84ач.и така си кара 5-6 години без да ми дефектира генератора.Мерцедеса ми също беше дошъл от германия с нов 45амч уж нещо бързо стартерен и действително докато не даде накъсо една клетка нямаше проблем паленето. Сега от две години съм му поставил монбат 84ач и си работи безупречно.Така че по големите амперчасове не създават проблем на генератора това е извод от моята дългогодишна практика.За дизелите е много важно още от края на октомври да се налива нафта с добавка непременно или да се смени горивния филтър или да се развие отдоло има пробка за да изтече водата която се е утаила на дъното на филтъра.Точно тази вода замръзва през зимата в големия студ и създава проблем.
Коментар
-
коцев написа:За дизелите е много важно още от края на октомври да се налива нафта с добавка непременно или да се смени горивния филтър или да се развие отдоло има пробка за да изтече водата която се е утаила на дъното на филтъра.Точно тази вода замръзва през зимата в големия студ и създава проблем.FIAT Marea 1.9 JTD HLX
Коментар
-
gdd55
коцев написа:По въпроса с акумулаторите ето и моето мнение. Противно на заводските предписания аз винаги съм поставял по големи акумулатори на моите автомобили. На Уното 1.3 дизел вместо 45ампер часа както е оригиналния му поставихме 84ач.и така си кара 5-6 години без да ми дефектира генератора.Мерцедеса ми също беше дошъл от германия с нов 45амч уж нещо бързо стартерен и действително докато не даде накъсо една клетка нямаше проблем паленето. Сега от две години съм му поставил монбат 84ач и си работи безупречно.Така че по големите амперчасове не създават проблем на генератора това е извод от моята дългогодишна практика.За дизелите е много важно още от края на октомври да се налива нафта с добавка непременно или да се смени горивния филтър или да се развие отдоло има пробка за да изтече водата която се е утаила на дъното на филтъра.Точно тази вода замръзва през зимата в големия студ и създава проблем.
Коментар
-
gdd55 написа:Ития глупости за 11 волта не ги знам кви бяха ама ако напрежението на акумолатора падне под 6 волта повече този акумолатор не може да се възтанови колкото и да го зареждаш заряда му няма да трае повече от 48 часа тва го учих в средното ми специално по токозахранващи устройстваFIAT Marea 1.9 JTD HLX
Коментар
-
gdd55
perlsite написа:gdd55 написа:Ития глупости за 11 волта не ги знам кви бяха ама ако напрежението на акумолатора падне под 6 волта повече този акумолатор не може да се възтанови колкото и да го зареждаш заряда му няма да трае повече от 48 часа тва го учих в средното ми специално по токозахранващи устройства
Коментар
-
И по въпроса с разреждането на акумулатора си имам мое мнение .Миналата година вземайки багажа от багажника на мерцедеса не съм го бил затворил добре и крушката която осветява багажника е останала да свети. След два дни отивам да паля и няма грам ток .Акумулатора изтощен до край. Зареждах го 24 часа с малък ампераж и ето че цяла година нямам проблеми.Така че разреждането до край не значи че акумулатора си заминава. Има обаче едно но. Зависи как става разреждането . При мен е било с малък ток продължително време докато при теб е било за кратко време но с яко напъване и тогава може вътре клетките да са се разрушили.Имах Застава Юго 11 години я карах с оригиналния и акумулатор ТРЕПКА се казваше и с него я продадох.Не е за вярване но е факт. От 1975 до 1984 г съм карал Жигули и тогава нямах гараж .В такова студено време сутрин слагам манивелата и завъртам няколко пъти без контакт. После дам контакт и с едно завъртване на манивелата колата палеше . Просто ми беше жал да тормозя акумулатора в такива студове. това е от моя опит а то сегашните коли нямат манивели и тоя номер не минава :D
Коментар
-
gdd55 написа:...един тон глупости...FIAT Marea 1.9 JTD HLX
Коментар
-
Аиде и аз да включа за спорта Ами това за мин (безопасно така да се каже) напрежение на клетка всички семе го чували или учили, но на практика ми се случи нещо друго.Преди 2 години (зимата) поради преблеми с алтернатора (утечка) една сутрин се качвам в колата и тя ни вопъл ни стон. Меря акумулатора(МОНБАТ) беше паднал под 2 волта, помисих че е заминал. Да ама след 2 дни зареждане и малко експерименти от моя страна с по-силни и слаби токове мога да кажа че сллучката не му се отрази ни най-малко на здравето. Днес 2 год по-късно пали парфектно, че дори оня ден бях сбършил бензина и го въртях в тоя студ сигурно 15-20 мин, след което като го мернах - 12.8 волта. Абе акумулатор слънце.Вече е някъде към 4 год, перфектен.А по въпроса с по-големия капаците съм 100% съгурен че няма никакви проблеми, че дори мисля е и по-добре.Айде със здаве...ex. Fiat Marea 1.6 16 - 1999
Mazda 6 2.0 Petrol GY 2006
Коментар
-
gdd55
perlsite написа:gdd55 написа:...един тон глупости...
Коментар
-
Дет се вика... в спора се ражда истината! Цитираното от мен напрежение спред, което в проценти се определя здравето на акумулатора (12.66в. - 100%, 12.3в. - 50%) съм го видял в сервизно ръковдство на Фиат Брава. И, както казах и преди е някакъв ориентир, а не точен показател, защото в крайна сметка е по-важен токът, а не напрежението при палене. Но тъй, като напрежението се мери по-лесно, ето един начин да сме наясно, къде сме според въпросното ръководство, а не учебници по електротехника (не че ги подценявам).Колега коцев, писах че при монтаж на по-голям акумулатор алтернатора няма да смогва да го зарежда добре, а не, че има опасност за него! Модериран постZaphodFrontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар