Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

губи маслото на двигателя?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    губи маслото на двигателя?

    колеги помагайте спешно. забелязах че колата ми губи доста масло от двигатела,течове нямам, мисля че проблема е от турбото но как да разбера дали е за ремонт,дали от него ми изчезва маслото? колата е фиат темпра 1.9 тд. благодаря предварително.
    темпра 1,9тд

    #2
    колега щом нямаш други течове свали маркуча на турбото и виж за какво става въпрос. мисля че леко омасляване на маркуча за кола на 100 те хил. км. е допустимо, въпросът е от там направо да не е текло масло.А някакво странно свирене от турбото да има???
    Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 105 2000
    Lancia Lybra 1.9 JTD 115 2002

    Коментар


      #3
      Re: губи маслото на двигатела?

      Искрен написа:
      колеги помагайте спешно. забелязах че колата ми губи доста масло от двигатела,течове нямам, мисля че проблема е от турбото но как да разбера дали е за ремонт,дали от него ми изчезва маслото? колата е фиат темпра 1.9 тд. благодаря предварително.
      Откачи тръбата, която излиза от турбото и виж дали ще изтече масло и изобщо как е омасляването по тръбите след турбото до колектора. По състоянието на тръбите може да се съди и за състоянието на турбото.Всъщност колко масло губиш? Дефинирай "доста масло".

      Коментар


        #4
        ами най лесно се проверява като разкачиш въздуховодите след турбото.Ако са омазнени значи от турбото ти пропуска .А нормално е малко да гори но ти не си писал колко гори

        Коментар


          #5
          когато започне да надува турбото савсем леко се чува като свирене,но е почти незабележимо,ако не погледна на таблото че надува няма да се разбере. ина4е около 100г на 100 км масло? а може ли дае от маслото причината,защото като го сменяха ми сложиха синтетика и дае от това?
          темпра 1,9тд

          Коментар


            #6
            Напълно е възможно да го гори заради това че е синтетика.То е много рядко.Аз лично този мотор съм го карал с 10W40 TURBO DIESEL на SELENIA и за 10000 км изчезваха около 1,5 литра.
            AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
            HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
            Kawasaki ER-6n'2012

            Коментар


              #7
              iakvvu написа:
              Напълно е възможно да го гори заради това че е синтетика.То е много рядко.Аз лично този мотор съм го карал с 10W40 TURBO DIESEL на SELENIA и за 10000 км изчезваха около 1,5 литра.
              съгласен съм с колегата iakvvu, сменяй маслото и виж резултата
              Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 105 2000
              Lancia Lybra 1.9 JTD 115 2002

              Коментар


                #8
                1,5 л / 10000 км е адски много загубено/изхарчено масло. Това не е нормално.

                Коментар


                  #9
                  Напротив колега.За това каране с което си карам колите изхождайки и от пробега преди това,дори нищо не е този разход.Ако погледнеш по добре и разходните норми които завода производител дава ще разбереш че е нормално на 1000 км 100 гр. масло да се горят,а не да изтичат,дори за чисто нови автомобили до 1 литър на 1000 км.Аз не жаля колата и да я карам с до 2000 оборота.А и отдавна не вярвам на онези филми дето някои ги вкарват че колкото масло сложат,толкова източват.
                  AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
                  HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
                  Kawasaki ER-6n'2012

                  Коментар


                    #10
                    iakvvu написа:
                    ...То е много рядко...
                    Това ,че е синтетика не значи ,че не може да се сложи на двигатели от над 150-200 хиляди км! Моят автомобил е сигурно над 200 хиляди км и вече повече от 8000 км няма и 150г /незнам дали са и толкова/ загуби. Казвам това защото вероятно има проблем,но той не е от маслото.Единствено което се сещам и има връзка с маслото е ,че синтетичното до колкото ми е известно има по добри "миещи" качества и вероятно като е поработило в твоя мотор е измило и това дето не трябва и се е отпушило някое проблемче дето ти трови живота...гарнитурка! Успех и дано да е по безболезнено решението на проблема ти!
                    Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
                    Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
                    http://www.keepfighting.ms

                    Коментар


                      #11
                      Jimy написа:
                      iakvvu написа:
                      ...То е много рядко...
                      Това ,че е синтетика не значи ,че не може да се сложи на двигатели от над 150-200 хиляди км! Моят автомобил е сигурно над 200 хиляди км и вече повече от 8000 км няма и 150г /незнам дали са и толкова/ загуби. Казвам това защото вероятно има проблем,но той не е от маслото.Единствено което се сещам и има връзка с маслото е ,че синтетичното до колкото ми е известно има по добри "миещи" качества и вероятно като е поработило в твоя мотор е измило и това дето не трябва и се е отпушило някое проблемче дето ти трови живота...гарнитурка! Успех и дано да е по безболезнено решението на проблема ти!
                      Твоят е на 200000,а неговото TD на колко е? :D Плюс това за TD производителя казва 15W40(синтетика).
                      AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
                      HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
                      Kawasaki ER-6n'2012

                      Коментар


                        #12
                        Прав си за километража...моя реален вероятно е 300+ а неговия с още поне 100 хиляди отгоре! Но според мен това не е оправдание! Фиат като са дали паспорта на колата /типо тд 92г...примерно/ технологията не е познавала 5w40,нали? Или бъркам?! Проблема според мен е заради ПРОБЕГА на мотора. Някоя спечена /дръта/ гарнитура е заминала или е пътник! Пак казвам ако ще и 0w30 да сипеш според мен не би трябвало да губи масло. Разбира се по големия пробег води до по-голямо износване на мотора и детайлите му ... от там и хлабини,но доколкото ми е известно 5w40 и 15w40 са еднакво "рядки" в работните си температури. Разликите в качествата им се забелязват при: студен старт; стабилност при високи температури и натоварване...това си спомням от прочетеното в много добрите теми по въпроса за маслата в форума!
                        Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
                        Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
                        http://www.keepfighting.ms

                        Коментар


                          #13
                          ако може без обиди за километрите колеги, моята е на 175 хил. реални са, защото до преди 1 година беше на чичо ми сега я карам аз, а тои е първия и собственик. но проблема е или маслото или турбото. друго май няма какво дае.и да добавя че колата не я е карал много много,така че двигатела нее издухан.
                          темпра 1,9тд

                          Коментар


                            #14
                            iakvvu написа:
                            Напротив колега.За това каране с което си карам колите изхождайки и от пробега преди това,дори нищо не е този разход.Ако погледнеш по добре и разходните норми които завода производител дава ще разбереш че е нормално на 1000 км 100 гр. масло да се горят,а не да изтичат,дори за чисто нови автомобили до 1 литър на 1000 км.Аз не жаля колата и да я карам с до 2000 оборота.А и отдавна не вярвам на онези филми дето някои ги вкарват че колкото масло сложат,толкова източват.
                            Колега, ако ти гори 1.5 л за 10 000 км, ще имаш видимо омасляване по ауспуха отзад, можеш да си сигурен в това. Според мен стойностите, които цитираш са стойностите, след които двигателят е със сигурност за основен ремонт. На старото ми Рено даваха до литър на 10 000 км, обаче като започна да харчи по 700 гр на 10000 км и ауспуха стана целия в масло и гнусотии. Несериозно е да се говори за нужда от доливане на масло ако си налял до максимума и в рамките на 10 000 км падне под минимума. Гарантирано имаш проблем - я теч, я разход. Но всеки си преценя сам, разбира се.Поздрави и усех.

                            Коментар


                              #15
                              Извини ме че цапам темата...ама чичо ти от магазина НОВА ли си е купил???? Ако е така евала,но се съмнявам и искренно съжелявам. В нашия форум има много големи капацитети и хора с опит и ще те посъветват. Първото ,което се сещам когато турбото се скапе е,че колата пуши яко черно и не може да върви! За други по-сериозни признаци колегите ти написаха: обилно омасляване във въздухопровода след турбото и голям луфт в оста на турбината /тва е от друга тема/! п.п. на пежото беше се спекъл един идиотски семеринг и губеше мноооого масло,а то е 92 година с 175 000км, т.е. понякога не е нужно да изминеш голям километраж, а също и колко време си на "пистата"...просто материала си старее
                              Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
                              Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
                              http://www.keepfighting.ms

                              Коментар

                              Working...
                              X