Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Модул за управление на пеpките - ТД100

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Модул за управление на пеpките - ТД100

    е пак съм аз и пак загрявам...с новото табло, марейско колата си загрява нормално, но попадна ли в задръстване, на място, качва до чертичката над средата, демек по средата между средата и червеното и си седи там(даже и отгоре ако се задържа да не се движа), перки не се включват, като тръгна се охлажда до малко над седата, един милиметър...не е главата..не са реостатите, нови са,не са бушонитеклима като пусна пак не се пускат перките..проблемът е явно някъде по електрониката, но как мога да го намеря..а най-интересното е, че и преди, като пусне перки, и не ги държи включени до толкова, че да охладят както трябва(гледайки темата на Торнадо за включването и изключването им), работят 20 секундиако имате някакви идеи, споделете ги, благодаря ви предварителноказаха ми нещо за някакъв модул за управлението им, който решавал, на база датчици кога да ги пуска и кога да ги спира, знаете ли нещо за това животно
    A big fan of 'Top Gear' and 'Foose design'
    e30 forever!

    #2
    Re: Модул за управление на пеките - ТД100

    BEX---GT написа:
    ако имате някакви идеи, споделете ги, благодаря ви предварителноказаха ми нещо за някакъв модул за управлението им, който решавал, на база датчици кога да ги пуска и кога да ги спира, знаете ли нещо за това животно
    Да, нарича се ЕКУ и то управлява цялата кола. Освен ако не си с датчик на радиатора, което е твърде вероятно, щом имаш и реостати. Но може и да нямаш. Та в моделите с такъв датчик, управлението на перките е напълно "аналогово" така да се каже. Свали капака на кутийката пред акумуалтора, и снимай. И пусни снимката. В жтд има едни релета, които като ги дадеш накъсо, веднага разбираш дали перките работят или не.Година на производство на колата? (Защо никой не си пише годината, ами само двигателя? Годината много помага! )

    Коментар


      #3
      Re: Модул за управление на пеките - ТД100

      ogi28b написа:
      BEX---GT написа:
      ако имате някакви идеи, споделете ги, благодаря ви предварителноказаха ми нещо за някакъв модул за управлението им, който решавал, на база датчици кога да ги пуска и кога да ги спира, знаете ли нещо за това животно
      Да, нарича се ЕКУ и то управлява цялата кола. Освен ако не си с датчик на радиатора, което е твърде вероятно, щом имаш и реостати. Но може и да нямаш. Та в моделите с такъв датчик, управлението на перките е напълно "аналогово" така да се каже. Свали капака на кутийката пред акумуалтора, и снимай. И пусни снимката. В жтд има едни релета, които като ги дадеш накъсо, веднага разбираш дали перките работят или не.Година на производство на колата? (Защо никой не си пише годината, ами само двигателя? Годината много помага! )
      Да Оги, много си прав. Пред акумулатора има кутия с релета. Релетата се махат и примерно, ако имаш тел под ръка много лесно се проверява да ли перките въобще работят.Иначе на радиатора си има температурен датчик.

      Коментар


        #4
        ами, произведена е 11.96, регистрирана 97..ще ги снимам днес релетата, ще си сложа табло от браво пък да видим..
        A big fan of 'Top Gear' and 'Foose design'
        e30 forever!

        Коментар


          #5
          Значи в твоята кола "Модул за управление на перките" всъщност представлява този син датчик горе вляво на радиатора. Т.е. - термоключе с 2 степени.

          Коментар


            #6
            ето я кутийката с релетата, много мръсно и прашно е там, може ли да ги извадя и да ги почистя, как става...а иначе, този датчик го смениха вчера, днес докато си прибера колата, 10км съм минал, седеше на средата, но към края, за да не чакам после да изстива пуснах парното на четири, за да не загрява над средата..сложих другото табло(то пък няма лампичка за АБС и май не може да се сложи, но това е друга тема)
            Прикачени файлове
            A big fan of 'Top Gear' and 'Foose design'
            e30 forever!

            Коментар


              #7
              Колега едното от тези релета/първото мисля/ е електронно и служи за последователно включване на перките при вкл. на климатика тоест вкл. първа степен и след десетина секунди втора,на него съм му сменял транзистора ,има го по магазините.При махане на релето и окъсяване нанякои от контактите му работят и първа и втора степен.При мен с изгорял транзистор при вкл. на климатика работеше само първа степен и всички майстори на климатици ме караха да си чистя радиатора на климатика на водоструйка щото много загрявал и кл. дигал налягане и затова не работел.Не вярвай на майстори,ако имаш макар и малка представа от токове дърпай си ел.схемата на колата и започвай сам.

              Коментар


                #8
                Подкрепям напълно горното мнение, с тази разлика че релето за което говори МЕМО може изобщо да не е там В ЖТД - въпросното реле се намира вляво над лявата перка. Ако колегата vsd чете тази тема, ще го помоля да изрови от архива неговата тема, която пусна когато му беше залепнало релето, там коментирахме интересни неща, които имат отношение и тук.При всички случаи - релетата се вадят с обикновено дърпане, само че внимателно, да не изкорубиш нещо. Сега обаче прочитайки отново темата, и внимателно, се сетих - ако датчикът на радиатора е направен за по-високи температури (ако е сменян ! ), тогава ще ти включва перките по-късно от необходимото, и ще ги спира по-рано. Това е вариант, но може и друг да е проблема. Ако може и това да повториш , защото не съм сигурен че го разбрах - какъв е точният проблем, от който се оплакваш? Колата прегрява, или стрелката рязко се движи нагоре надолу, или какво...?

                Коментар


                  #9
                  когато работи на място, не е в движение, да се охлажда нормално, температурата се покачва до средата между червеното и средата, продължава и нагоре даже...(това става бавно, да речем за 20-тина минути работа на място)перките не се включват на никаква степен.това е сега.преди време, когато уж се водеше, че работят, се включваха, но работата им не се отразяваше от термометъра. иначе казано работят 20-тина секунди, а температурата си остава същата.в темата на Торнадo пишеше, че като се включат свалят температурата с едно деление на Марейско табло, което ще рече, две деления на бравово табло
                  Прикачени файлове
                  A big fan of 'Top Gear' and 'Foose design'
                  e30 forever!

                  Коментар


                    #10
                    извадих всички релета и ги почистих и тях и гнездата с контактен спрей.бащата ги измери с мултицет, всички от тях баха закъсени по един начин(две от перата), само бялото, горе вдясно не беше никъде...отидох да си купя, но магазина беше затворил вече, та остава за понеделник..все пак, ако имате още предположения споделете, ще ми е интересно, както и дали така трябва да работят перките, както съм разбрал(горе на картинката)за да сумирам, сменени неща:двата реостата, термостата, двата датчика на него, синия датчик горе вдясно на радиатора, антифриза.поздрави и приятен уикенд
                    A big fan of 'Top Gear' and 'Foose design'
                    e30 forever!

                    Коментар


                      #11
                      Ей, Влади, ти ходи ли на електричар? Ама говоря ти лично ти да си ходил.Предлагам ти да отидеш при електричарите на ул. Любляна - ориентир е кръстовището на Любляна и бул. Никола Петков.Отиваш при вторите електричари и ще прегледат колата веднага, ако нямат работа, но предполагам, че дори и да чакаш няма да е повече от 15-20 мин. Работят без почивни дни.Пак да поясня електричарите се намират на ул. Любляна в отрязака между бул. Никола Петков и ул. Витошка поляна (виж bgmaps.com). Броиш електричарите от Никола Петков към Витошка поляна. Аз ти препоръчвам втората постройка/къща с електричари. Там една след друга са три къщи с електричари.

                      Коментар


                        #12
                        Благодаря, Добри, просто не знаех къде да отида, Вантотрейд ли, Полмо ли, не знам, ще го видя в Бгмапс и ще отида, ако не утре, то в понеделник 100% съм там твойта брава как се държи с температурата, всмисъл трябва ми горе-долу един ешалон към който да се стремя, а знам, че твойта е перфектна
                        A big fan of 'Top Gear' and 'Foose design'
                        e30 forever!

                        Коментар


                          #13
                          Моето табло е с полумесеци и не е като твоето, но температурата винаги е под средата +/- 1 мм, но винаги под средата.Ако стрелката е в средата значи има проблем - поне при мен е така. Винаги като ми се е качвала стрелката на средата или малко над средата е имало проблем - релета, реостати на перките или най-лошото, което ми се случи пукната глава преди 2 години точно.А аз ти предлагам тези момчета-електричари, защото гледат колата пред теб и не вземат никак скъпо. За диагностика на ел.стъкло ми бяха взели 5-10 лв. с монтаж-демонтаж.

                          Коментар


                            #14
                            Mоето табло е същото като на по-горната снимка...след като смених термостата ми седи точно на 2та чертичка под средата...това про норамална работа на двигателя(без работа на място или напъване по баири)....когато работи на място се качва макскимум до 1-та чертичка над средата, след коетп перките се включват и отново отива в изходно положение....на баирите ми се качва максимум до средата...а по надолнищата без гас или с много малко слиза до 3-та чертичко под средата....до сега проблеми със прегряване съм нямал...най-много ми е качвала на 2-та чертичка над средата на качването за магистрала Хемус посоко София с мнофо газ
                            Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

                            Коментар


                              #15
                              Абе като ви чета мненията май имам някакъв проблем моята кола никога не е загрявала НАД средата.НА дълъг път-си седи под средата и толкоз.Само 1 път откакто я имам са се включвали перки-бях затънал в едни калове.Като си я карам винаги пускам парното на 2 да охлажда, та може ли от това да не загрява над средата?1 път само докато си разглабях таблото(колата работеше), изтървах 1 болтче във гнездото на запалката и явно е дало на късо, щото ми беше заминал бушона на парното...към 5 мин. да е работила без парно и кат погледнах-стрелката малко над средата беше, па одих да обикалям, че да изстине.
                              Тря'а напиша нещо тука, нали

                              Коментар

                              Working...
                              X