Няма смисъл да се спори дали е реален този разход. Колите ни отдавна не са нови и такъв разход на 4.5/100 едва ли е постижим вече. Освен това отдолу със ситните букви си пише, че този разход е условен. Зависи от маршрута, пътните условия, начин на шофиране, атмосферни условия, оборудване и главно от състоянието на автомобила.
Да колега,прав си напълно,но как никой не успя да събере всички тези условности и да постигне обявения резултат от фирмата.Прави ми впечатление,че при някой други модели коли се постигат обявяваните резултати независимо условностите.
Аз само да вметна, че на Брава с 1.9-105кс съм постигал разход малко под 4л/100км Маршрут София->Пловдив->София.Зареден пълен резервоар на Лукойл при Църна мацаВ София - около 23 часа заредено на Лукойл в Красна ПолянаКаране абсолютно пенсионерско с цел доказване на най-ниския разход на автомобила.Стил на каране абсолютно поддържане на 90км/ч. На баирите съвсем леко подаване на газ и съответно спад до около 80км/ч (гледах под тази скорост да не падам). По нанадолнищата ако колата върви лесно се засилваше до към 110км/ч максимално и пускане по инерция където е възможно, докато автомобила не достигне около 80км/ч и пак се включва 5-та и пак бавно доускорение до около 90км/ч.На отиване светло - без фарове само с музика от оригиналния касетофон и МП3 в запалката.На връщане на тъмно всичко пак същото но на къси светлини.Време пролетно-лятно около 20-25 градуса, сухо.Със сигурност Брава 1.9-105кс доказано слиза на 4л/100км разход п.п. Ако се караше нормално, без оглед точно на педала на газта, скоростомера, нормални засилвания, изпреварвания стандартния разход беше около 4.5-4.8 на извънградско при спазване на ограниченията.п.п.-2 Никога на извънградско не съм постигал разход с нея над 7.5 - това беше и максималния разход точно обратнопропорционалното на гореописания от мен случай.п.п.3Колега с АУДИТО Залагам каквото искаш, че при средна скорост по БОРД компютър или изчислена на ръка от 160км/ч НЕ можеш да постигнеш разход от 4.7!
Само да вметна,всеки може да провери като гледам начетеността ви,колко е чисто само мощността нужна за преодоляване на балистичното-челното- съпротивление при скорост 160 км и разход на А3 4,7л
На 7-ми Декември 2007 г - Пловдив - Бургас - Пловдив с настъпване по магистралите на 140-150 и пътници - аз, жена ми, детето и майка ми, даде разход 6.3/100.
Само да вметна,всеки може да провери като гледам начетеността ви,колко е чисто само мощността нужна за преодоляване на балистичното-челното- съпротивление при скорост 160 км и разход на А3 4,7л
Въздушното съпротивление расте с квадрата на скороста.Пример:Ако за движение при 115 клм/час са необходи,и Х к.с.То за 160 клм/час са необходими вече 2Х к.с.За 190 клм/час стават 3Х к.с.и т.н.И това е верно при положение,че нямаме никакъв насрещен или страничен вятър и вжи само за въздушното съпротивление.Но с нарастването на скороста расте също съпротивлението на търкаляне и съпротивлението на триенето на гумите с пътя.В примера те не са отчетени,но функцията им не е квадратна.
И аз да се ИЗЛОЖА по въпросът с рахода, понеже понатрупах данни с моята Мареа 105JTD. Извънградско със зимни гуми 5.2 - 5.5, но рядко карам под 110км/ч. Градско 7.5-8.Постигнах 4.9 София-Поморие(пак си бях със зимните гуми), но на връщане не съм мерил, като карах в огрниченията. На връщане не мерих, защото вече се убедих, че автомобилът е икономичен и няма нужда от повече тестове.
Благодаря за забележката,но когато съм учил математика,я наричахме квадратна.Би ли обяанил колега каква е точно разликата между двата термина.
Просто ти тествам чувството за хумор....доста време не съм влизал във форумът, но ти оставаш все така сериозен. Сериозността е хубаво нещо, ама да не се задълбава, нали !!!ПОЗДРАВИП.СКвадратчините функции са квадратни функции на векторни променливи f(x1...xn) = c11x1^2 .... c22x2^2Скалари, хилбертови пространства, афинни трансформации - там се ползват.
Просто ти тествам чувството за хумор....доста време не съм влизал във форумът, но ти оставаш все така сериозен. Сериозността е хубаво нещо, ама да не се задълбава, нали !!!ПОЗДРАВИП.СКвадратчините функции са квадратни функции на векторни променливи f(x1...xn) = c11x1^2 .... c22x2^2Скалари, хилбертови пространства, афинни трансформации - там се ползват.
Благодаря ти за отговора колега.Вярно е че със сериозноста не е хубаво да се задълбава,но човек като си обича професиятя, ще не ще все задълбава на някъде.По професия математик ли си?Занимаваш ли се със софтуер.Поздрави и на тебе.
Такам, FIAT Marea Weekend JTD105, 08.08.2007 - външни условия - 42градуса по термометър на колата, вътрешни условия - 22 градуса по климатик. Летни гуми. Средна скорост, оптимална - 90км/ч. Поддържани обороти 2000. Спокойно каране, без излишни надпреварвания - краен резултат след приключване на пътешествието 10 дни по-късно, 1100км изминати и 2 дозареждания на произволни EKO/Петрол бензиностанции - 5.5l/100km. Общо изразходвано гориво 60.5l по фактури.
София - Серес (220 км) - спокойно каране с 90-100, с редки изпреварвания - 4.5 л/100 км. Обратния маршрут с по-агресивно каране - общ разход 4.9 л/100 км (450 км.).Това всичко по борд компютър, с прецизни измервания не се занимавам.
Прикачени файлове
Fiat Bravo Dynamic 1.9 Multijet '08, Mercedes A170 CDI '02
Suzuki SX4 1.9 DDIS '09, powered by FIAT
Ex: Marea 2.4 JTD 2000
Ex: Brava 1.6 1997
Ex: Puntо 1.1 1994
Да споделя и аз колата ми е Пунто 1.9 ЖТД с чип и голямата турбина от алфа 156 с променлива геометрия разхода ми е под 4 на 100 с 110км в час. Компютъра ми дава 27км на литър.
Коментар