Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Двутактово масло в нафтата

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Dido_Lyubenov написа:
    Няма да замръзне. Нафтата не замръзва, замръзват парафините в нафтата. За тази цел на някои бензиностанции продават дизел с по-ниско съдържание на прафини - примерно такъв беше Алпин Дизел на ОМВ , сега Макс еМоушън. Аз зареждам сега на Ромпетрол - Efix DIEZEL E5 - той също е с много ноиско съдържание на парафини но е намалено и съдържанието на сяра, което води до по-малко дим и серни окиси в изгорелите газове. Двутактовото масло единствено смазва триещите се части в горивната система. Не е добавка нито против замръзване нито за почистване на горивната система.
    От което следва че няма особено голяма полза от използването му (лично за мен).п.с. сипвайте качествена нафта и не се занимавайте с глупости :D .
    Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
    Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)

    Коментар


      batproho написа:
      Dido_Lyubenov написа:
      Няма да замръзне. Нафтата не замръзва, замръзват парафините в нафтата. За тази цел на някои бензиностанции продават дизел с по-ниско съдържание на прафини - примерно такъв беше Алпин Дизел на ОМВ , сега Макс еМоушън. Аз зареждам сега на Ромпетрол - Efix DIEZEL E5 - той също е с много ноиско съдържание на парафини но е намалено и съдържанието на сяра, което води до по-малко дим и серни окиси в изгорелите газове. Двутактовото масло единствено смазва триещите се части в горивната система. Не е добавка нито против замръзване нито за почистване на горивната система.
      От което следва че няма особено голяма полза от използването му (лично за мен).п.с. сипвайте качествена нафта и не се занимавайте с глупости :D .
      Напълно съм съгласен. Сипвайте качествена нафта и няма да имате проблеми. :D
      Palio Weekend 1.7 TD

      Коментар


        ...И коя е качествената нафта, че аз идея си нямам ? Само не ми казвайте, че е скъпата в "утвърдените" бензиностанции, че ще ми се наложи пак да разказвам миналогодишни саги. За съжаление на вкус не можем да я определим, а и надали някой от нас презумпира, че ще налива боклуци. Всеки се лови за тубата, мущука и нафтоколонката с идеята, че сипва нещо добро за колата си... Ако 2Т маслото не помага някой имал ли е основание да твърди обратното...Интересно ми е.ПС: Не всеки дава пари за 2Т маслото си де. :D
        A17DTС/S
        Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

        Коментар


          ntodorov написа:
          ...И коя е качествената нафта, че аз идея си нямам ? Само не ми казвайте, че е скъпата в "утвърдените" бензиностанции, че ще ми се наложи пак да разказвам миналогодишни саги. За съжаление на вкус не можем да я определим, а и надали някой от нас презумпира, че ще налива боклуци. Всеки се лови за тубата, мущука и нафтоколонката с идеята, че сипва нещо добро за колата си... Ако 2Т маслото не помага някой имал ли е основание да твърди обратното...Интересно ми е.ПС: Не всеки дава пари за 2Т маслото си де. :D
          Зареждам от Ромпетрол и Еко и досега паля от четвърт оборот. Никога не съм слагал бози в резервоара. Ако колата ти е исправна, не трябва да имаш проблеми с паленето поне до -15. Ако не ти е наред колата- почва търсене на причини-все нафтата замръзвала. Колата гори повече- пак колонките виновни(не че няма изключения).
          Palio Weekend 1.7 TD

          Коментар


            serge написа:
            ntodorov написа:
            ...И коя е качествената нафта, че аз идея си нямам ? Само не ми казвайте, че е скъпата в "утвърдените" бензиностанции, че ще ми се наложи пак да разказвам миналогодишни саги. За съжаление на вкус не можем да я определим, а и надали някой от нас презумпира, че ще налива боклуци. Всеки се лови за тубата, мущука и нафтоколонката с идеята, че сипва нещо добро за колата си... Ако 2Т маслото не помага някой имал ли е основание да твърди обратното...Интересно ми е.ПС: Не всеки дава пари за 2Т маслото си де. :D
            Зареждам от Ромпетрол и Еко и досега паля от четвърт оборот. Никога не съм слагал бози в резервоара. Ако колата ти е исправна, не трябва да имаш проблеми с паленето поне до -15. Ако не ти е наред колата- почва търсене на причини-все нафтата замръзвала. Колата гори повече- пак колонките виновни(не че няма изключения).
            Без да ми се сърдиш колега, ама - дрън - дрън. Сагата ми е от миналата година, когато ми замръзна нафтата на Еко и по-скоро Дизела +.(уж от скъпата я). Тук оревах форума тогава.( ако искаш потърси ме с търсачката - там съм по-обстоятелствен). Източих си нафтата и тя стана на желе в камерка на хладилник на - 6 градуса. Не говоря фолклор. Имам заведен номер в КЗП. А пробите си ги пазих до скоро... Така, че в нашата мила татковина е добре да бъдеш малко по-мнителен. От тогава сефтосах тубната нафта и проблеми вече 12 месеца нямам никакви. Карам същата кола без да съм пипнал по нея нещо. И друго - качеството на нафтата хич не зависи от веригата бензиностанции. Зависи от доставчика. Вярвай,че във времена на комерс Еко, Меко, Ромпетрол и всеки друг зареждат от там от където им е най-изгодно. През чорапа им е аз и ти, какво си мислим. Повечето гориво си е от Лук-чето. Там пък сами не знаят днес какво ще изкарат от резервоарите си. А пък дай - боже да сме късметлиите, които зареждаме от "отпусканите" периодично запасни количества гориво...Миналата година го бяха пуснали на всейде из родната ни БГ, а на собствените си нафтоколонки го продаваха с чудесни отстъпки. ...Ти ми кажи 2Т пречи ли на колата. Дертовете за изправността на колата и разхода и ги остави: Откак съм с тубната нафта ме е срам да си кажа разхода. По-скоро не го пиша, защото няма да ми повярват хората. :D...Жалкото е, че и тя вече секва...
            A17DTС/S
            Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

            Коментар


              serge написа:
              batproho написа:
              От което следва че няма особено голяма полза от използването му (лично за мен).п.с. сипвайте качествена нафта и не се занимавайте с глупости :D .
              Напълно съм съгласен. Сипвайте качествена нафта и няма да имате проблеми. :D
              Е как хем смазва триещите се части в горивната система, хем няма голяма полза? Триещите се части са буталата на помпата. А те като се трият без да са добре смазани... Виделин Райчинов май беше сменял помпени елементи... То и на шевната машина като не и сипвам масло, започва да работи шумно и с вибрации, ама едва ли е достатъчно да ползвам качествени конци и игли? Дефинирайте качествена нафта, моля! Вие сигурно сипвате само качествена нафта. По кой показател е качествена? Вие ли правихте измерването на качеството или гледахте декларацията за съответствие на нафтата? Зареждам нафта от Еко (Дизел Плюс). На вкус не съм я пробвал. На мирис не долавям разлика между нафтите. Качествена ли е нафтата, която зареждам?Ако оставим настрани чисто субективния ефект като по-тих звук на мотора и по-плавна работа при подаване и отнемане на газ, то при завишените екологични изисквания за пет пъти по-ниско съдържание на сяра от 2009, или 2010, което влезе в сила, ми се струва съвсем логично нафтата да е по-малко мазна и смазващият и ефект да е по-малък, в сравнение с предишната нафта. Затова добавянето на допълнителна смазка е съвсем оправдано, за мен поне, независимо дали си заредил ОМВ алпин или Лукойл сибирски дизел.

              Коментар


                Оги, аз лично зареждам нафта от ЕКО и ОМВ, обикновена или (от скъпата) според зависи... Ползвал съм и 2Т масло, може би наистина двигателя работи малко по-тихо, но може и да е само илюзия (не съм сигурен). А при сегашната цена на дизеловото гориво ми се вижда неоправдана инвестиция в допълнителното му оскъпяване с наливане на допълнителни лубриканти в резервоара. Все пак всеки си има глава на раменете и да решава сам за себе си .
                Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
                Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)

                Коментар


                  batproho написа:
                  Оги, аз лично зареждам нафта от ЕКО и ОМВ, обикновена или (от скъпата) според зависи... Ползвал съм и 2Т масло, може би наистина двигателя работи малко по-тихо, но може и да е само илюзия (не съм сигурен). А при сегашната цена на дизеловото гориво ми се вижда неоправдана инвестиция в допълнителното му оскъпяване с наливане на допълнителни лубриканти в резервоара. Все пак всеки си има глава на раменете и да решава сам за себе си .
                  Зареждай от по - евтината и си добавяй - масълце - 5 гр. на литър. По-благо и за джоба и за колата...Така си мисля де. :D И понеже си от Бургас поне мога да ти кажа аз къде се набълбуках с "Убав" Дизел +. На ЕКо-то по Созополския околовръст. То само там я имаше де. Тубната ми нафта беше от вътрешната ЛУК-ойлска. Няма "интифа" вече от там. Зареждат ме сега с Петролската Про форс. Мнооооооого я тача. Наистина ми харесва. Пълнена е от бензиностанциите в Манхатън и срещу Деплан. Опитах обаче в петък Екто-то на Лукой - боза е. Не усещам оная пъргавост в колата. За разхода ще видим. Задължително обаче си капвам 2Т масълце. Умишлено два резервоара не слагах масло, но ми липсваше. След няколко километра преход без него колата заработи някак си по твърдо...Дано да са втълпения мои, но щом ги боря с маслото - пак си струва де. :D
                  A17DTС/S
                  Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

                  Коментар


                    Колега, не знам как е в Бургас, но тук в Русе съм зареждал много време от ОМВ, обаче сега всички бензиностанции на ОМВ ги е взел едн м... и започнаха проблемите с нафтата им, на всичко отгоре цената на "хубавата" нафта е с 19 ст отгоре над наистина хубавата на Ромпетрол. На ЕКО заредих няколко пъти, и обикновен дизел и дизел + разлика между двата няма и на всичко отгоре не се държи добре колата с тяхна нафта. На Лукойл - ЕКТО изобщо не е по-добра от обикновения дизел дето го продаваха преди 6 месеца, дори обртно, само дето цената е малко отгоре. Само на ШЕЛ не съм зареждал скоро, но няма да рискувам през зимата да си правя експерименти. Двутактово масло до сега не съм наливал, защото си ми работи ЕГР-а и не искам да рискувам да си задръстя смукателния колектор с нагар заради добавяне на разни работи в нафтата, въпреки че не би трябвало да има проблем специално от двутактовото масло. С ромпетролска нафта колата нито пуши, нито трака. Като загрее ДВГ, на празен ход работи в пъти по-тихо от колкото с другите марки нафта, и дори в движение едва се чува ДВГ когато го натоваря. Както казаха колегите по-горе - хубва нафта е най доброто и най евтино решение.
                    Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                    Коментар


                      Както писах в по-горния коментар историята познава всякакви случаи. Но факт е ,че имам над 250000 километра със служебни коли от нови до стари морги и никога не съм имал проблеми. Зареждано е само от ЛУКОЙЛ, Шел, ОМВ. Само веднъж Sprinter на 2000 км на -15 и вятър във Варна едва запали, но нафтата не беше замръзнала.Както казвам, има и изключения-зависи от нощната смяна, но не съм съгласен, че на всеки трети му е виновна нафтата да не може да запали в студа.
                      Palio Weekend 1.7 TD

                      Коментар


                        Dido_Lyubenov написа:
                        С ромпетролска нафта колата нито пуши, нито трака. Като загрее ДВГ, на празен ход работи в пъти по-тихо от колкото с другите марки нафта, и дори в движение едва се чува ДВГ когато го натоваря.
                        Това ми е правило много пъти впечатление. Тази зима карам с напълно изряден и работещ ЕГР. Сега в студа постоянно изкарва пара от ауспуха, докато беше затапен ЕГР-а пушеше на пара малко след запалването и след това спираше. Та от както постоянно излиза пара и все си гледам в огледалото, с ромпетролската нафта е само пара, заредя ли от ЕКО и парата при настъпване се оцветява в сиво.Но какво да правя като от ЕКО зареждам без пари, хубава лоша щом е без пари е перфектна.

                        Коментар


                          Не е само до запалване, колега. Аз съм врътнал доста повечко километри от теб, и дори само на дизели пак са повече. И лична и служебни дизелаци, всички правят разлка като зарждам от различни места. Да е само на една кола - добре, проблема може да е в колата, ама 4 различни коли, зареждани от всички възможни вериги в Русе, да се държат идентично... Явно има нафта и нафта. И четирите не искат да вървят с нафта от ЕКО - тромави от всякъде, от Лукойл - двете с лукойлска нафта на -27’ нямат палене, маойта с Алпин Дизел (тогава) нямаше грижи, колегата с Авенсис-а от ЕКО също нямаше проблем. Ама с Алпин Дизел всички вървяха както си требе, а с нафта от ЕКО - няма ряз. Със ШЕЛ -ска съм зареждал веднъж - добре. Абе има си значние от къде ще зареждаш, не е само от мерака на колата. И различен разход дават от различните бензиностанции.ПП : Това е към колегата serge :D А думите на chaveto относно парата - на 100 % птвърждавам. И при мен е така.
                          Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                          Коментар


                            До вчера мрънкаше, сега мърка. Това рабрах аз от сипването на масло. Хускварна Low Smoke, полуминерално - 14 лв. - 1л. Не го правя заради звука, а основно заради ползите, споменати тук на много места и логичната от там промяна в звука.
                            Fiat Marea TD100, 1.9, 1997, седан

                            Коментар


                              Съгласен съм,че с нафта от Ромпетрол колата не пуши, върви по-добре и гори по-малко.
                              Palio Weekend 1.7 TD

                              Коментар


                                ntodorov написа:
                                Зареждай от по - евтината и си добавяй - масълце - 5 гр. на литър. По-благо и за джоба и за колата...Така си мисля де. :D
                                Бърза калкулация с тези числа:5 гр (мл) /литър = 1 л / 200 литра; 200 литра нафта = 520 лв; литър масло = 14 лв; общо 534 лв за 201 литра или 2.6567 лв за литър нафта + масло от 14 лева за литър. Ядва се.

                                Коментар

                                Working...
                                X