Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

2.4 JTD за Градско Каране ?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    В момента карам двете коли от подписа ми. Сутрин до работа имам 5 км. ( в задръстване ) или 15-20 минути работа на двигателя с чести превключвания на скорости и прочие. Вечерта пак 5 км. ( без задръстване ) или 5-10 мин работа на двигателя, като сутринта и вечерта оставям/взимам дъщеря си на/от градина. Или с една дума накъсана работа на двигателя и почти никакъв шанс за достигане на оптимална температура. Разхода при зимни условия с ЖТД 100 - 7-8 литра с Уно 1.0 моноинжексия -11-12 литра. В по-топло време ЖТД 6-7, Уно 8-9...А кажете за какво ми е УНО - то - освен да го ползвам за товарно магаренце или от дъжд на вятър да го кара жената. Данъка на УНО - 5 лв., на ЖТД - 56 лв. В извънграда ЖТД- 4,6 л./100 км., УНО 5,5 л.на 100 км., но едното лети - другото се движи. Едното кеф - другото ...вози някак си...А сетете се. Съвета ми е дизел. В града удобство имат колите с малки размери, но не и малолитражките те си харчат - дори повече. Доводи и обусновки имам бол.
    A17DTС/S
    Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

    Коментар


      #17
      zloben9000 написа:
      Колеги стига с този РАЗХОД колата ще се кара малко, колкото и да харчи няма да е болка за умиране !въпроса е няма ли да се появят проблеми от честото каране на студен дизел ?
      Броя на първоначалните студени стартове е по - "фатален" ( условно писано ) за двигателя. Дали ще караш колата 2, 3, 5 или 50 км. - няма значение(освен за разхода). Всеки автомобил независимо от прехода си минава всички етапи до достигане на оптимална температура.
      A17DTС/S
      Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

      Коментар


        #18
        Като собственик на 2.4 ЖТД мога да кажа че мотора е фантастичен. Определено бих ти го препоръчал пред която и да е бензинка в неговия клас около 130 коня.Карам моята доста душманската и средния разход в града е 9, но и този мотор доста трудно се кара лекичко колкото и да ви се иска.


        r_osen@yahoo.com

        Коментар


          #19
          И аз съм с 2,4 JTD. Няма какво да се замисля ами направо да си вя взима. Двигателя е страхотен разхода също е доста приемлив. Единствения минус за който се сещам е че потдръжката му е по скъпичка а и данъците са повечко но всяко удоволствие се плаща.
          Fiat Marea Weekend 2,4 JTD 130 HLX
          2000г.
          Fiat Tempra 1'8 ie 1990 /покойница/

          Коментар


            #20
            Re: 2.4 JTD за Градско Каране ?

            BO написа:
            biker_81 написа:
            ... Ти видя ли за какво каране става на въпрос.Пали кара 5 мин,за което не може да загрее,съответно я и настъпва,нали затова иска по голям мотор и гаси.Като си изпие кафето и пак така.Ти гарантираш ли му че при това каране разхода ще му е под 11/100 ?.Да няма после пак теми от рода на уж си взех дизел а гори много в града
            Аз гарантирам, че ако си вземе Пунто 1.1 бензин при това каране ще му дава поне с 10-20% по-висок разход.
            Да,наистина е така и аз подкрепям това мнение на колегата ВО.Убииствена е консумацията на бензиновата кола при каране в студен режим-в така наречения отворен цикъл без Ламбда регулиране.При такива режими на експлоатация трябва да се забрави за бензинова кола.В такива случаи аз препоръчвам ползване на кола с двигател с механична ротационна помпа без никаква електроника-например Браво/а 1,9ТД-75.При този двигател помпата е точно такава -Bosch без никаква електроника.Центровката и е еднаква за топъл и студен двигател,няма кой да налива повече гориво при студен режим и разхода при тази кола е с малка разлика при студен и топъл режим.Разбира се ако се държи основно на нисък разход,абстрахирайки се от други параметри.

            Коментар


              #21
              Абсурдно е да препоръчваш td75 пред jtd от гледна точка разхода. Независимо дали е топъл или студен jtd има по-нисък разход.
              FIAT Bravo JTD GT '99

              Коментар


                #22
                vsd написа:
                Абсурдно е да препоръчваш td75 пред jtd от гледна точка разхода. Независимо дали е топъл или студен jtd има по-нисък разход.
                Не си разбрал колега.Става въпрос за разлика в консумация между топъл и студен двигател.При ТД-75 е много малка.Фабрично му дават макс.7,5 градско.При ЖТД разликата между топъл и студен двигател на консумацията е по голяма.Предполагам се досещаш от къде идва това.

                Коментар


                  #23
                  Airfan написа:
                  При всички положения бензинка с аналогична мощност ще му харчи повече. Ако е мераклия и разхода не го притеснява (около 11 нафта, да речем), да си взима 2.4-ката и да се кефи.
                  Разхода ми в люта зима е около и под 9 градско София.
                  She was only a whisky maker but he loved her still.

                  Коментар


                    #24
                    Stefan Hadjov написа:
                    Не си разбрал колега.Става въпрос за разлика в консумация между топъл и студен двигател.При ТД-75 е много малка.Фабрично му дават макс.7,5 градско.При ЖТД разликата между топъл и студен двигател на консумацията е по голяма.Предполагам се досещаш от къде идва това.
                    Разбрах те, но дори и при каране на студен и топъл двигател на td75, той дава разход 8,5-9, което е колкото 2,4 jtd. От тази гледна точка имах предвид че е по-добре jtd.
                    FIAT Bravo JTD GT '99

                    Коментар


                      #25
                      vsd написа:
                      Stefan Hadjov написа:
                      Не си разбрал колега.Става въпрос за разлика в консумация между топъл и студен двигател.При ТД-75 е много малка.Фабрично му дават макс.7,5 градско.При ЖТД разликата между топъл и студен двигател на консумацията е по голяма.Предполагам се досещаш от къде идва това.
                      Разбрах те, но дори и при каране на студен и топъл двигател на td75, той дава разход 8,5-9, което е колкото 2,4 jtd. От тази гледна точка имах предвид че е по-добре jtd.
                      Kарал ли си кола с този двигател?Имаш ли лични впечатления от него,при положение,че всичко му е в ред?Ако харчи 8,5-9 ,според мене значи има нещо,което не е в ред.Нека се изкажат колеги,които имат коли с този двигател.Не мога да допусна,че Фиат ще произведе двигател 1,9ТД-75,който харчи колкото 2,4ЖТД-135.

                      Коментар


                        #26
                        Ми потърси из форума и ще видиш отзиви. По книжка разхода е 8,5 точно колкото на td100.
                        FIAT Bravo JTD GT '99

                        Коментар


                          #27
                          vsd написа:
                          Ми потърси из форума и ще видиш отзиви. По книжка разхода е 8,5 точно колкото на td100.
                          Всички отзиви са субективни мнения и не се знае за състоянието на колите.Имаш ли лични впечатления.Това е най-меродавно.По мои данни го дават 7,5 л/100клм.Сега хвърлих поглед и в carexpert,и видях че и там е толкова.Но това не е чак толкова важно,защото нещата са много различни и субективни-къде се кара,колко се кара,кой го кара и т.н.Виждаш и за ЖТД понякога какви разходи се цитират.

                          Коментар


                            #28
                            По мой пък е 8,5, ама както и да е. Не аз нямам такава, но не вярвам и ти да имаш. Разбира се че е много условно това коя колко харчи, но 5-6 човека като пишат по-голям разход, и нито един не пише нисък, нещата са съмнителни. Единственото което оправдава да си вземеш тд 75 е или по-ниската цена или да харчи 2 литра надолу. Поне за мен. За друг може да не е така. А тези jtd-та дето харчат много, май всички се оказаха със скапан дебитомер.В същност това няма значение, защото човека дето е пуснал темата пита за алфа, а там освен jtd няма. А и като караш малко много по-важно е колата да ти прави кеф, вместо разхода да е максимално нисък.
                            FIAT Bravo JTD GT '99

                            Коментар


                              #29
                              vsd написа:
                              По мой пък е 8,5, ама както и да е. Не аз нямам такава, но не вярвам и ти да имаш. Разбира се че е много условно това коя колко харчи, но 5-6 човека като пишат по-голям разход, и нито един не пише нисък, нещата са съмнителни. Единственото което оправдава да си вземеш тд 75 е или по-ниската цена или да харчи 2 литра надолу. Поне за мен. За друг може да не е така. А тези jtd-та дето харчат много, май всички се оказаха със скапан дебитомер.В същност това няма значение, защото човека дето е пуснал темата пита за алфа, а там освен jtd няма. А и като караш малко много по-важно е колата да ти прави кеф, вместо разхода да е максимално нисък.
                              Ами спора тръгна от казуса на автора на темата: "Стила на каране му е ! пали -> мини 5 км -> гаси ! на година дали ще мине 12 000 км дали не ..."При тази постановка,нито автоматика който му препоръчваха,нито Алфа 2,4ЖТД,още по-малко бензинова кола са оптималния вариант.Логично е да му се препоръча дизелова или ТД кола с механична ротационна помпа/желателно Bosch/без никава съвременна електроника в управлението на двигателя. Посочих му 1,9ТД-75 защото точно този двигател отговаря на тези условия-МИНИМАЛНА разлика в консумацията между загрял и студен двигател.Може и 1,9Д,но там нещата са по архаични.Има такова Браво/а.Недей да оставаш с впечатление че подценяван достойнствата на ЖТД.Просто въпроса е специфичен.

                              Коментар


                                #30
                                Да, но човека пита за Алфа 2,4. Според мен въпроса му е не дали ще му харчи повече, а дали няма да се счупи двигателя, което си е божа работа. Като даваш 10-12 хил. за кола предполагам няма много да му пуика дали ще му харчи един литър отгоре докато е студена. То в същност zloben9000 едва ли чете тази тема изобщо.
                                FIAT Bravo JTD GT '99

                                Коментар

                                Working...
                                X