Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Bravo/a JTD105 APP сензор

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    emzo написа:
    Нямам излишни 150лв в момента , за да пробвам.Ами утре ще направя и това с плавното натискане и почукването.
    Хайде и от мене един съвет,който съм го давал и по други поводи:Меренето на съпротивлението със свален датчик е мерене в статично положение и въпреки че съпротивленията както гледам ти излизат нещата може да са доста ртазлични в динамичен режим в реално време,а за теб това е важното.За това се мерят не съпротивления,а напрежения в реално време.Това е което отчита контролера и това е важното.Защото достатъчно е да имаш по ел-веригите някъде не добър контакт или прекъсващ /куплунги/и всичко което смяташ за добре като съпротивление се оказва fault за контролера.За това отвори си Аутодатата на данни за Engine management Pin data,отиди на All information и ще видиш на APP-сензора какви напрежения трябва да имаш на куплунга на контролера.Ако там след измерване всичко е ОК,не се занимавай повече с него.Меренето на съпротивления е загубено време.Това е истинското измерване.Желая ти успех.

    Коментар


      #17
      Този конектор (С групата) към ЕКУто ли е ?И как ще го премеря без да разкача кабела ?
      F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

      Коментар


        #18
        emzo написа:
        Този конектор (С групата) към ЕКУто ли е ?И как ще го премеря без да разкача кабела ?
        Точно този конектор е и тези пинове.Никакво разкачване на кабелите.В реално време кабели да се разкачват е строго забранено.А и ако разкачиш,нищо няма да има какво да измериш-сигналите изчезват.Маха се само декоративната предпазна капачка,пиновете са номерирани и мериш.Желателно да се мери с уред с високо входящо съпротивление/профимултицет/ или осцилоскоп.Мериш в двете положения-празен ход и пълен дросел.Може двигателя да не работи,но с контакт.ключ- включен.Мериш и с бавно задвижване на АРР-сензора за да провериш за плавна промяна на стойностите на напреженията и липса на загубване на стойност/прекъсване/.Може в процес на измерване да почукаш по АРР-сензора.Ако всичко е ОК,задраскваш наличие на проблем в АРР.Така се прави истинската диагностика.Забрави за компютърната диагностика.Пак ти желая успех.

        Коментар


          #19
          APP представлява потенциометър(двоен),който в различните положения на педала има различно работно положение върху резисторната си площ.В повечето случаи той работи в положения различни от максимално пуснато и максимално натиснато на педала.Точно в тези работни зони е възможно да има износване и да се получава разминава в стойностите които подава и които очаква ЕКУ-то.Няма как да провериш тези стойности тъй като никъде не са дадени,а и не се знае дали потенциометрите са линейни или нелинейни(това го знае само производителя) т.е. не знаеш при какво процентно завъртане(натискане на педала),с колко процента се изменя стойноста на изходите.Моят съвет е да го смениш за да разбереш дали работи или не,а по добрият вариант да закачиш колата към комп. и да се прочете как ти работи APP в различните ражими.
          AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
          HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
          Kawasaki ER-6n'2012

          Коментар


            #20
            Към комп. може само да се види % на натискане на педала, нищо повече.Колега Хаджов ще видя какво мога да направя, т.е. дали имам лесен достъп до тези кабели, че за капак и вали навън.
            F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

            Коментар


              #21
              iakvvu написа:
              APP представлява потенциометър(двоен),който в различните положения на педала има различно работно положение върху резисторната си площ.В повечето случаи той работи в положения различни от максимално пуснато и максимално натиснато на педала.Точно в тези работни зони е възможно да има износване и да се получава разминава в стойностите които подава и които очаква ЕКУ-то.Няма как да провериш тези стойности тъй като никъде не са дадени,а и не се знае дали потенциометрите са линейни или нелинейни(това го знае само производителя) т.е. не знаеш при какво процентно завъртане(натискане на педала),с колко процента се изменя стойноста на изходите.Моят съвет е да го смениш за да разбереш дали работи или не,а по добрият вариант да закачиш колата към комп. и да се прочете как ти работи APP в различните ражими.
              Колега,не е важно в случая дали потенциометрите са линейни или нелинейни.А за информация в случая са линейни/това не е радиоприемник или ТV/.Важното е плавно да си променят стойноста на напреженията от единия до другия край и да няма прекъсвания.Това налице ли е-всичко е ОК.На комп-диагностика това не можеш да го хванеш с точност,с която би трябвало за да си сигурен че всичко е наред в случая.Там се отчита обикновено % положение на дросела.

              Коментар


                #22
                emzo написа:
                Към комп. може само да се види % на натискане на педала, нищо повече.Колега Хаджов ще видя какво мога да направя, т.е. дали имам лесен достъп до тези кабели, че за капак и вали навън.
                Не е работа колега това за навън.Особено в това време.Най-малкото гараж,достатъчно широк и с добро осветление.

                Коментар


                  #23
                  Линейни или не няма значение.Факт е че не знае кави стойности да следи.Дори съм убеден че едно минимално прекъсване или не изменение на сойностите в очакван ред се долавя от ЕКУ-то изхождайки от работната му честота,а едва ли с мултицет ще хване подобно нещо(особенно ако работи с цифров такъв).Ще долавя изменение,но колко вярно е то???
                  AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
                  HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
                  Kawasaki ER-6n'2012

                  Коментар


                    #24
                    iakvvu написа:
                    Линейни или не няма значение.Факт е че не знае кави стойности да следи.Дори съм убеден че едно минимално прекъсване или не изменение на сойностите в очакван ред се долавя от ЕКУ-то изхождайки от работната му честота,а едва ли с мултицет ще хване подобно нещо(особенно ако работи с цифров такъв).Ще долавя изменение,но колко вярно е то???
                    Не се притеснявай колега за подобни проблеми.Фирмата за това е турила два потенциометъра и стойностите се интерполират.Стойностите се следят елементарно-да има плавно нарастване в едната посока/без отскоци/и плавно намаляване на стойностите в обратна посока/също без отскоци в показанията/.И естествено да няма прекъсвания на показаната стойност,което е най неприятния вариант и най често срещаш се.За радост,той най лесно се диагностира-просто ти изчезва показанието на измерваната стойност.Не е необходимо да знаеш каква е по абсолютна стойност-просто я няма.Тогава проблема се решава с подмяна на АРР.Или разкапсоловане и преюстиране на потенциометрите.Но това не е работа за всеки.И най-малко за нашите сервизи.

                    Коментар


                      #25
                      Няма значение дали се следят елементарно или не в случая. Въпроса е че с китайския мултицет я хване прекъсване, я не. То сотйностите от него изчезват едва ли не секунда след като махнеш сондите. Освен това все си мисля, че във визата имаше параметър за напрежението от APP. Каквото ще види с този параметър, това ще е и с мултицета.Emzo махни буксата и запои жичките, и 90% гаранция че няма да имаш повече проблеми.
                      Stefan Hadjov написа:
                      Фирмата за това е турила два потенциометъра и стойностите се интерполират.
                      Кои стойности се интерполират?
                      FIAT Bravo JTD GT '99

                      Коментар


                        #26
                        Аз мисля, че буксата си му е добра - т. е. дава си добър контакт.

                        Коментар


                          #27
                          Защо тогава след пръскането с контактния спрей се е оправило и след време пак се появява проблема?
                          FIAT Bravo JTD GT '99

                          Коментар


                            #28
                            vsd написа:
                            Няма значение дали се следят елементарно или не в случая. Въпроса е че с китайския мултицет я хване прекъсване, я не. То сотйностите от него изчезват едва ли не секунда след като махнеш сондите. Освен това все си мисля, че във визата имаше параметър за напрежението от APP. Каквото ще види с този параметър, това ще е и с мултицета.Emzo махни буксата и запои жичките, и 90% гаранция че няма да имаш повече проблеми.
                            Stefan Hadjov написа:
                            Фирмата за това е турила два потенциометъра и стойностите се интерполират.
                            Кои стойности се интерполират?
                            А ако проблема е в другите 10%??.То за това се прави замерване,за да се локализира проблема.Иначе правиш нещо по предположение,пък ако стане.Ако не стане ще продължиме на слуки.Проба-грешка,не е добре. Стойностите на двата потенциометъра.Движат се едновременно.

                            Коментар


                              #29
                              vsd написа:
                              ........ Освен това все си мисля, че във визата имаше параметър за напрежението от APP. ........
                              Никога на Визата не може да отчетеш стойностите на двата потенциометъра в реално време.И остави тази Виза-архаична история.

                              Коментар


                                #30
                                VSD ще ги запоя за нула време, но както каза колегата @naskobg буксата прави идеален контакт, свих и гнездата и сега стяга идеално, трудно се вади и вкарва.По-скоро наистина трябва да проверя дали плавно се променя съпротивлението при натискане на педала, т.к. заради времето с ЕКУто няма да мога да се преборя днес.
                                F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                                Коментар

                                Working...
                                X