Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Забелязани течове в JTD (Важи за всички Д и ТД)

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Забелязани течове в JTD (Важи за всички Д и ТД)

    Нарочно пускам темата отделно, за да не цапам темите на колегите. Ако мод. прецени, нека ги слее. Вчера почистих всички основни електро-контакти в двигателния отсек, и проверих всички скоби и места, от които може да тече, защото ми се иска да елиминирам загубите на масло. Както вече може би знаете - серозна загуба на масло имам от маркуча които свързва разделителя на картерни газове с въздуховода преди турбината. На долната снимка се вижда как тече от гарнитурата на клапаните, по цялата и дължина, и отзад откъм смукателния колектор. Това също е сериозен теч, точиците показват откъде се стича маслото, по блока, и по един от маркучите, и капе в/у входния маркуч за турбината. Ще сменям гарнитура, искам да кажа. Другият теч е на гориво. Тече ми от онова "такова", в което влизат няколко маркуча. Всички фабрчни скоби, показани с червени стрелки - не държат! Стоят затворени, но не държат. В резултат, маркучите са мокри, има нафта по цялото "такова". Подмених една от скобите, другите ще ги подменя тези дни. Скобата която не е фабрична, в зелено, държи здраво, и няма проблеми. Странното е че абсолютно същия проблем го открих и в друга кола с този двигател. СЛучайно да има 2 коли на едно и също място с един и същи проблем, едва ли е случайно, затова ви съветвам задължително да се проверят и ако трябва да се подменят тези скоби. Както и всички скоби в двигателя да се проверят внимателно. Ако маркучът се върти около тръбичката, в която е вкаран, значи скобата е за подмяна. Използвам скоба за водно съединение 10-16 мм, като става също и такава с размер 13-20 мм, но тя се затвори почти докрай. Първата е по-подходяща. То не че е големия теч от там, едва ли изтичат и 100 мл месечно, ама защо пък да ми тече
    Прикачени файлове

    #2
    На 100% подкрепям идеята за тази тема и мога да кажа че болеста е всеобша за дизелаците. Моят "автобус" си има същите болести и вече минах по тези места с нови скоби.Причината е ясна-охлабени фабрични скоби вследствие на вибрации,свиване на местата на стягане следствие на притискането и температурите в мотора. Дори искам да добавя,че на мен ми изскочи и мъркуча от изхода на турбото поради тази причина и ефекта не беше приятен.Добре че стана в града.Проверих всички възможни скоби по въздуховодите и ги смених.Всичко беше хлабаво.Доби и входният мъркуч на турбината излезе само с поглед а това е фатално за дебитимера,Да си призная честно и колата се промени.Не е отчитала целия входящ поток на въздух,както и е изпускала през охлабения изход на турбината.Колеги съветвам Ви наистина да си проверите всички скоби за по доброто и чисто бъдеще на двигателите и вашето спокойствие.На добър път!
    AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
    HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
    Kawasaki ER-6n'2012

    Коментар


      #3
      ОНОВА "ТАКОВА" ми хареса като определение
      AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
      HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
      Kawasaki ER-6n'2012

      Коментар


        #4
        Е де да му знам заглавието... "такова" си е М/у другото - внимавайте какви скоби взимате - тези , които нямат метал м/у отделните нарези, дето се навива винта, се преебват много лесно, от първото стягане, и изпускат, докато другите - дето самата скоба е като гофрирана - те са хубави - гофрираната част пречи да се прецака. Аз даже имам една прецакана скоба, ако я намеря долу при колата, ще я снимам. От достоверен източник знам че това е болка и при 2.4 двигателите, абе при всички е явно. При човека с 2.4 - направо се е образувала локвичка в/у помпата.

        Коментар


          #5
          Това нещо е част от RAIL-а в словосъчетанието COMMON RAIL. И по точно тази част от него в която става следенето на налягането от помпата,коригиращият клапан на налягането,както и мъркучите за нафтата към резервоара(излишната нафта).
          AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
          HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
          Kawasaki ER-6n'2012

          Коментар


            #6
            Това не може да следи налягането от помпата, защото има само изход към нея. Налягането се следи в рейката. По-скоро следи температурата, посредством датчика, монтиран долу вляво, гледано на снимката. Според мен си е просто "кръстовище" на нафта.

            Коментар


              #7
              Е добре де....не ви ли лапа въздух от местата където излиза нафта...мойта тече от една тапа и като и подам повече газ и започва да придърпва и да лапа въздух
              Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

              Коментар


                #8
                Ето и прецаканата скоба:
                Прикачени файлове

                Коментар


                  #9
                  И аз се набутах с такива тъжни скобички.Взех ги по 30ст.,но радостта ми от евтинийката беше обидно кратка.От три скоби,ни една не хвана.И си купих от Практикер по 1,20лв. При мен имаше леки,но все пак недопустими течове на същите места.
                  Octavia RS
                  Evo 10-служебната играчка.

                  Коментар


                    #10
                    Red Storm написа:
                    И аз се набутах с такива тъжни скобички.Взех ги по 30ст.,но радостта ми от евтинийката беше обидно кратка.От три скоби,ни една не хвана.И си купих от Практикер по 1,20лв. При мен имаше леки,но все пак недопустими течове на същите места.
                    И при мен ги има. Нещо като омазняване по-скоро, за сега.

                    Коментар


                      #11
                      То с омазняване се започва... При мен е изпуснала и една от скобите дето държат вакуума да не избяга, сигурно затова винаги са ми твърди спирачките като паля. ontknoW:

                      Коментар


                        #12
                        И при мен гледах и почти всички маркучи, които е показал Оги не им държат скобите и маркуча се върти доста свободно. От малките течове се омазнява и помпата. Мислех, че нещо от нея е протекло но е от маркучите. Събота или неделя ще им сменям скобите. Преди бях взел едни на wuerth ако не се лъжа и държат много яко.
                        FIAT Bravo JTD GT '99

                        Коментар


                          #13
                          Да, определено на wurth скобите са супер добри! Те са точно такива, гофрирани, и няма дупки между каналите за резбата, и няма мърдане. Въпросът е че тук откъдето тея евтините скоби ги купувам - една евтина е 20-30 стотинки и направо ми я подаряват, а на вюрт скобата 16-27 примерно, е 3.20 лв.

                          Коментар


                            #14
                            ogi28b написа:
                            Това не може да следи налягането от помпата, защото има само изход към нея. Налягането се следи в рейката. По-скоро следи температурата, посредством датчика, монтиран долу вляво, гледано на снимката. Според мен си е просто "кръстовище" на нафта.
                            Колеги, показаното на снимката се нарича глава на горивния филтър. Ако обърнете внимание от долу на въпросното "такова" се завива горивния филтър. Там има вход и изход за/от резервоара и вход и изход за/от двигателя.Това, което го мислите за датчик,реално е нагревателя на нафтата.В интерес на темата и моята глава на филтъра се омазни малко след смяна на филтъра - гледах самия филтър и нищо не открих. Най-вероятно проблема и при мен ще излязат скобите.
                            Fiat Punto '95 TD, Fiat Marea '00 JTD, Fiat Stilo '05 JTD, Fiat Brava '96 D, Fiat Doblo '08 MJTD, Fiat Doblo '08 metan, Fiat Multipla '05 metan

                            Коментар


                              #15
                              BEKI написа:
                              ogi28b написа:
                              Това не може да следи налягането от помпата, защото има само изход към нея. Налягането се следи в рейката. По-скоро следи температурата, посредством датчика, монтиран долу вляво, гледано на снимката. Според мен си е просто "кръстовище" на нафта.
                              Колеги, показаното на снимката се нарича глава на горивния филтър. Ако обърнете внимание от долу на въпросното "такова" се завива горивния филтър. Там има вход и изход за/от резервоара и вход и изход за/от двигателя.Това, което го мислите за датчик,реално е нагревателя на нафтата.В интерес на темата и моята глава на филтъра се омазни малко след смяна на филтъра - гледах самия филтър и нищо не открих. Най-вероятно проблема и при мен ще излязат скобите.
                              Опааааааа , грешка съм. Оприличил съм детайла грешно! Извинявам се на всички.
                              Fiat Punto '95 TD, Fiat Marea '00 JTD, Fiat Stilo '05 JTD, Fiat Brava '96 D, Fiat Doblo '08 MJTD, Fiat Doblo '08 metan, Fiat Multipla '05 metan

                              Коментар

                              Working...
                              X