Нарочно пускам темата отделно, за да не цапам темите на колегите. Ако мод. прецени, нека ги слее. Вчера почистих всички основни електро-контакти в двигателния отсек, и проверих всички скоби и места, от които може да тече, защото ми се иска да елиминирам загубите на масло. Както вече може би знаете - серозна загуба на масло имам от маркуча които свързва разделителя на картерни газове с въздуховода преди турбината. На долната снимка се вижда как тече от гарнитурата на клапаните, по цялата и дължина, и отзад откъм смукателния колектор. Това също е сериозен теч, точиците показват откъде се стича маслото, по блока, и по един от маркучите, и капе в/у входния маркуч за турбината. Ще сменям гарнитура, искам да кажа. Другият теч е на гориво. Тече ми от онова "такова", в което влизат няколко маркуча. Всички фабрчни скоби, показани с червени стрелки - не държат! Стоят затворени, но не държат. В резултат, маркучите са мокри, има нафта по цялото "такова". Подмених една от скобите, другите ще ги подменя тези дни. Скобата която не е фабрична, в зелено, държи здраво, и няма проблеми. Странното е че абсолютно същия проблем го открих и в друга кола с този двигател. СЛучайно да има 2 коли на едно и също място с един и същи проблем, едва ли е случайно, затова ви съветвам задължително да се проверят и ако трябва да се подменят тези скоби. Както и всички скоби в двигателя да се проверят внимателно. Ако маркучът се върти около тръбичката, в която е вкаран, значи скобата е за подмяна. Използвам скоба за водно съединение 10-16 мм, като става също и такава с размер 13-20 мм, но тя се затвори почти докрай. Първата е по-подходяща. То не че е големия теч от там, едва ли изтичат и 100 мл месечно, ама защо пък да ми тече
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Забелязани течове в JTD (Важи за всички Д и ТД)
Collapse
X
-
На 100% подкрепям идеята за тази тема и мога да кажа че болеста е всеобша за дизелаците. Моят "автобус" си има същите болести и вече минах по тези места с нови скоби.Причината е ясна-охлабени фабрични скоби вследствие на вибрации,свиване на местата на стягане следствие на притискането и температурите в мотора. Дори искам да добавя,че на мен ми изскочи и мъркуча от изхода на турбото поради тази причина и ефекта не беше приятен.Добре че стана в града.Проверих всички възможни скоби по въздуховодите и ги смених.Всичко беше хлабаво.Доби и входният мъркуч на турбината излезе само с поглед а това е фатално за дебитимера,Да си призная честно и колата се промени.Не е отчитала целия входящ поток на въздух,както и е изпускала през охлабения изход на турбината.Колеги съветвам Ви наистина да си проверите всички скоби за по доброто и чисто бъдеще на двигателите и вашето спокойствие.На добър път!AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
Kawasaki ER-6n'2012
-
Е де да му знам заглавието... "такова" си е М/у другото - внимавайте какви скоби взимате - тези , които нямат метал м/у отделните нарези, дето се навива винта, се преебват много лесно, от първото стягане, и изпускат, докато другите - дето самата скоба е като гофрирана - те са хубави - гофрираната част пречи да се прецака. Аз даже имам една прецакана скоба, ако я намеря долу при колата, ще я снимам. От достоверен източник знам че това е болка и при 2.4 двигателите, абе при всички е явно. При човека с 2.4 - направо се е образувала локвичка в/у помпата.
Коментар
-
Това нещо е част от RAIL-а в словосъчетанието COMMON RAIL. И по точно тази част от него в която става следенето на налягането от помпата,коригиращият клапан на налягането,както и мъркучите за нафтата към резервоара(излишната нафта).AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
Kawasaki ER-6n'2012
Коментар
-
Red Storm написа:И аз се набутах с такива тъжни скобички.Взех ги по 30ст.,но радостта ми от евтинийката беше обидно кратка.От три скоби,ни една не хвана.И си купих от Практикер по 1,20лв. При мен имаше леки,но все пак недопустими течове на същите места.
Коментар
-
И при мен гледах и почти всички маркучи, които е показал Оги не им държат скобите и маркуча се върти доста свободно. От малките течове се омазнява и помпата. Мислех, че нещо от нея е протекло но е от маркучите. Събота или неделя ще им сменям скобите. Преди бях взел едни на wuerth ако не се лъжа и държат много яко.
Коментар
-
Да, определено на wurth скобите са супер добри! Те са точно такива, гофрирани, и няма дупки между каналите за резбата, и няма мърдане. Въпросът е че тук откъдето тея евтините скоби ги купувам - една евтина е 20-30 стотинки и направо ми я подаряват, а на вюрт скобата 16-27 примерно, е 3.20 лв.
Коментар
-
ogi28b написа:Това не може да следи налягането от помпата, защото има само изход към нея. Налягането се следи в рейката. По-скоро следи температурата, посредством датчика, монтиран долу вляво, гледано на снимката. Според мен си е просто "кръстовище" на нафта.Fiat Punto '95 TD, Fiat Marea '00 JTD, Fiat Stilo '05 JTD, Fiat Brava '96 D, Fiat Doblo '08 MJTD, Fiat Doblo '08 metan, Fiat Multipla '05 metan
Коментар
-
BEKI написа:ogi28b написа:Това не може да следи налягането от помпата, защото има само изход към нея. Налягането се следи в рейката. По-скоро следи температурата, посредством датчика, монтиран долу вляво, гледано на снимката. Според мен си е просто "кръстовище" на нафта.Fiat Punto '95 TD, Fiat Marea '00 JTD, Fiat Stilo '05 JTD, Fiat Brava '96 D, Fiat Doblo '08 MJTD, Fiat Doblo '08 metan, Fiat Multipla '05 metan
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар