Нарочно пускам темата отделно, за да не цапам темите на колегите. Ако мод. прецени, нека ги слее. Вчера почистих всички основни електро-контакти в двигателния отсек, и проверих всички скоби и места, от които може да тече, защото ми се иска да елиминирам загубите на масло. Както вече може би знаете - серозна загуба на масло имам от маркуча които свързва разделителя на картерни газове с въздуховода преди турбината. На долната снимка се вижда как тече от гарнитурата на клапаните, по цялата и дължина, и отзад откъм смукателния колектор. Това също е сериозен теч, точиците показват откъде се стича маслото, по блока, и по един от маркучите, и капе в/у входния маркуч за турбината. Ще сменям гарнитура, искам да кажа. Другият теч е на гориво. Тече ми от онова "такова", в което влизат няколко маркуча. Всички фабрчни скоби, показани с червени стрелки - не държат! Стоят затворени, но не държат. В резултат, маркучите са мокри, има нафта по цялото "такова". Подмених една от скобите, другите ще ги подменя тези дни. Скобата която не е фабрична, в зелено, държи здраво, и няма проблеми. Странното е че абсолютно същия проблем го открих и в друга кола с този двигател. СЛучайно да има 2 коли на едно и също място с един и същи проблем, едва ли е случайно, затова ви съветвам задължително да се проверят и ако трябва да се подменят тези скоби. Както и всички скоби в двигателя да се проверят внимателно. Ако маркучът се върти около тръбичката, в която е вкаран, значи скобата е за подмяна. Използвам скоба за водно съединение 10-16 мм, като става също и такава с размер 13-20 мм, но тя се затвори почти докрай. Първата е по-подходяща. То не че е големия теч от там, едва ли изтичат и 100 мл месечно, ама защо пък да ми тече

Коментар