Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Трудно палeне на 1.9 JTD - Само когато е студен. ОПРАВЕНО :)

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Трудно палeне на 1.9 JTD - Само когато е студен. ОПРАВЕНО :)

    Оставих колата пред блока 2 дена и като тръгнах да я паля бая въртене настана. Запали чак от 4-5-тия път. Проверих свещите и 4-те работят. На какво може да се дължи този досаден проблем?

    #2
    Ниска компресия може би.Като гасиш колата, двигателя подскача ли ?
    F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

    Коментар


      #3
      Не съм обръщал внимание, но мисля че да.EDIT: Мога ли да пробвам с обикновенна крушка, колко време подгрява релето? Да не стане, така че да ми напълни очите със стъкла

      Коментар


        #4
        emzo написа:
        Ниска компресия може би.Като гасиш колата, двигателя подскача ли ?
        Защо да подскача двигателя?Каква връзка правиш?
        Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
        Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

        Коментар


          #5
          Имам подобен страннен проблем.Ще го опиша и дано някой да измисли нещо.Колата е Фиат Пунто 1.9JTD.Когато застудя есента - температури около 4....6 градуса + и колата взе да пали от 5....6 оборота.Смених нафтата (бензиностанцията) и уж по-добре. Температурата беше -8 веднъж и запали от 3...4 оборот.Реших, че това е проблема, но след седмица пак старата история. Забелязах и че когато е топла 90С пак пали трудно.Другото странно нещо което забелязах, е че няма значение колко градуса 4 или -6 примерно и подгряването на свещите свети едно и също време. Премерих всичко свещи - бяха ок.Реших че е релето - на Алфата имах този проблем - грееше само докато свети лампата, а при нормалните ЖТД_та свещите работят още 30...50сек. след като загасне лампата. Премерих при мен как е и всичко беше наред. Не бяха свещи и реле - всички температурни датчици бяха наред. Смених и дебитомер - същата работа, неще и неще.Накрая всички решеха, че е компресия - да ама не -премерих я и беше в нормите макар и леко ниска.След няколко опите в две поредни съботи забелязах, че колата пали както трябва само след като изтощя акумулатора и сложа нов.Накрая купих един АЦ Делко и оооо чудо всичко е наред. Колата и при -15 пали както трябва.Минаха 50дни и нещата са пак на стария хал. Явно или стартера гълта много ток или алтернатора зарежда лошо.Въпреки това не съм 100% сигурен, това ли е проблема.Та колега - виж си акумулатора.

          Коментар


            #6
            Да, моя милост не можа да запали една сутрин заради акумулатор, тотално умря.
            Защо да подскача двигателя?Каква връзка правиш?
            Ако има добра компресия, ще се разтриса като пали и гаси.
            F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

            Коментар


              #7
              emzo написа:
              Ниска компресия може би.Като гасиш колата, двигателя подскача ли ?
              Това трябва ли да го разбираме като гася двигателя и подскочи, че компресията е добра? Аз така си го обеснявам...
              www.CarProfi-BG.com
              Самонастройващ се газов инжекцион по OBD II.
              Зареждане и ремонт на автоклиматици.
              Най-атрактивните цени в София!

              Коментар


                #8
                Да, така ми казаха в сервиза като я обслужвах.Или просто ги мързеше да я премерят, че по-сложничко билo на JTD.
                F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                Коментар


                  #9
                  @1115 и аз си мисля варианта с акумулатора. Все още нямам мултицет, но в скоро време ще си купя!!! При мен когато е топла пали даже веднага без подгряване, но на студено мъка (даже акумулатора ми без малко да пръдне когато я въртях). Ще отида до един майстор да премери как зарежда и колко волта дава акумулатора. Братовчет ми има такъв акумулатор(AC Delco) на неговата вектра, ще пробвам с него или с на брат ми BOSCH-a на студено да видя как ще е.

                  Коментар


                    #10
                    Ако пали трудно когато е студено, може да пробваш да подгряваш по 2 3 пъти - докато изгасне реотанчето на таблото.Тези дни ще е идеално за пробата.Днеска сутринта при мен показваше -9*С(не ми е много точен термометъра). С 3 подгрявания запали от първият път, дори и аз се учудих. Когато е студено ги подгрявам по няколко пъти.Това е най-лесният начин и нищо не ти струва.Има различни по мощност подгревни свещи. Аз като ги смених мойте и им премерих съпротивлението, новите бяха с по малък ток - по бавно загряващи.
                    Bravo JTD 105 '98

                    Коментар


                      #11
                      Да внеса и едно допълнение. Свещите мисля че са някаква куча марка, защото на тях не пише нищо. Само 11v a6e9 или a9е6 нeщо такова беше, мисля че са бързо подгревни(за 2-3 секунди светват). Четох че работещи свещи, пак могат да не работят както трябва.

                      Коментар


                        #12
                        mr. Nikoi написа:
                        Ако пали трудно когато е студено, може да пробваш да подгряваш по 2 3 пъти - докато изгасне реотанчето на таблото.
                        Няма разлика дали ще изключваш от контакт и ще даваш на контакт няколко пъти или просто ще задържиш на контакт по-дълго време. Подгряването в студено време продължава дори и след изгасването на "реотанчето" при JTD двигателите.

                        Коментар


                          #13
                          А моторът 115 конски сили ли е? Ако е 115 ето какво бих посъветвал.Има един клапан точно на входа на смукателните колектори,непосредствено след тръбата която идва от турбината.Той е вакуумен и участва в гасенето на колата.Затваря въздушната магистрала.Той е монтиран вертикално към една лостова система.Вижда се добре като се вдигне капака.Провери дали той не задържа и да ограничава притока на въздух когато палиш,а след това вследствие на вибрации или на въздушния поток от турбото да се отваря отново.Той работи(движи се) само когато колата гасне.И след като изгасне трябва отново да се върне в нормално положение.Може и да е акумулатор,тоест да не може да развие необходимите обороти на мотора за да запали.Успех!!!
                          AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
                          HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
                          Kawasaki ER-6n'2012

                          Коментар


                            #14
                            Bravo няма 115 к.с. JTD ДВГ .
                            F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                            Коментар


                              #15
                              Извинявям се!!! Останах с впечетлението че е Стило
                              AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
                              HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
                              Kawasaki ER-6n'2012

                              Коментар

                              Working...
                              X