След като смених авансатора сега забелязах, че тече от още едно ммясто...прилагам снимка...тече от ограденото в червено...Някой да сподели ако се е сблъсквал с такъв теч....Вече очаквам от всякъде да текне тая кола
Прикачени файлове
Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI
След като смених авансатора сега забелязах, че тече от още едно ммясто...прилагам снимка...тече от ограденото в червено...Някой да сподели ако се е сблъсквал с такъв теч....Вече очаквам от всякъде да текне тая кола
Опитай се да стегнеш малко тази пластмасова тапа.Ако не може и продължава да тече ще трябва да се развие и подмени уплътнителния пръстен.При развиването има опастност от счупване защото зъбците и са направени само за стягане.
Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Сега имам още едон въпрос за жилото оградено в синьо...при студен двигател трябва ли да е опънато...понеже при мен няма разлика дали е студена или топла...все си седи отхлабено....питам понеже колата ми държи 900 оборота като я запаля и малко над 1000 след като загрее?
Прикачени файлове
Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI
Да не се объркам и аз с това жило ,но трябва да се промени след като позагрее автомобила.При студен двигател вдига оборотите до 1000 и нещо и е охлабено.След като достигне температура около 40 градуса се опъва от системата за вакум която управява и EGR се изпъва и сваля оборотите.Маркучето за което питаш свързва излишното гориво от авансатора със системата за излишно гориво.Сменяй това маркуче когато сменяш и на дюзите.Точно заради това маркуче имах гаснене на двигателя когато паля след престой около 4-5 часа.
Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
За жилото се бъркате.Когато е студено е опънато и като загрее се отпуска.Няма да се отпускам в подробности на какво точно действа в ГНП,всеки сам може да си го провери и да прецени дали работи или не.На колегата явно не му отпуска след като загрее а затова държи по-високи обороти,в същото време и не се опъва явно до край щом като на студено не държи над 1000 об.Хода е съвсем малък в рамките на 4-5 мм.Жилото се издърпва от вакум клапа ,а тя се управлява софтуерно.Провери и всички маркучи да ли са на място и дали някой който е изолирал ЕГР не е запушил и тези маркучи. Ако проследиш пътя на вакума ще разбереш и къде ти е проблема.От общия маркуч за спирачките излиза по-тънък и отива право при двата електромагнитни клапана за ЕГР и системата за празен ход като ги захранва едновременно.Останалото е управление кога да се подаде вакум към изпълнителния механизъм.Мисля че бях повече от изчерпателен. Успех!!!
Точно обратното е колега. Когато е студен мотора жилото е отпуснато и оборотите са малко над тия на празен ход. Около 1200-1300. Като загре двигателя до около 50*, се включва въпросната вакуум клапа и опъва жилото, което задейства лоста на помпата за който говориш и оборотите се намалят до около 900 +- 50. Иначе благодаря за изчерпателният коментар, защото и аз понаучих нещо.
Да ама не!Слез си долу пред блока запали си колата и си вдигни капака и гледай.После с ръка премести лосчето което го опъва жилото и виж какще се променят нещата.Приятелю,меко казано тези помпи ги знам на изуст,и всичките ЛукасDPA,DPS,DPC без EPIK,работят по един и същи начин (говоря за управлението на празния ход при студен мотор).
Точно и аз за това говоря. Знам че правиш помпи и знам също че ги правиш добре. Даже си имам на идея да мина през Ямбол за донастройка и регулировка. Но за жилото съм повече от сигурен. Говоря за ТД100. Не живея в блок а в къща и колата ми е в двора. И понеже съм сигурен в написаното твърдя че в момента се заблуждаваш. Даже все пак слязох и го видях. А и логично е да е така, защото при студен мотор клапата не е задействана. Тя се задейства при загряване. Това го гледах и проверих, така че бирата ще е от тебе.
ЕГР някой го беще изолирал преди мен, като доколокото си спомням беше изолиран точно вакуума, като беше напъхано нещо в една маркуче...утре ще го снимам и ще ти го покажа да кажеш дали от него може да е проблема
Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI
ЕГР някой го беще изолирал преди мен, като доколокото си спомням беше изолиран точно вакуума, като беше напъхано нещо в една маркуче...утре ще го снимам и ще ти го покажа да кажеш дали от него може да е проблема
Че какво общо има то. Изолирано е нарочно и за това има доста голяма и обширна тема във форума. Ако е пукнато да. Тогава оказва влияние на вакуума и няма да работи коректно системата. Щом не ти се задейства жилото за празния ход, най вероятно имаш проблем със вакума или със самата клапа. Може последната да е със спукана мембрана. Затова извади маркучето след нея, от другия му край и засмучи. Така ще разбереш дали проблема е от клапата или е нарушен вакума другаде. Невярвам проблема да е софтуерен. Може и да не работи ел винтила който я управлява. Намира се до филтъра отляво.
Бира ще има и със сигурност ще взема участие в изпиването и ,но със сигурност няма да я купя аз.Не се опитвай повече да спориш(не че нетрябва или неможе),мен няма как да ме убедиш в думите си,най-много да заблудиш някой друг.Сега нека обясня още веднъж за невнимавалите.Този лост се изтегля с вакум.Когато мотора е студен,но НЕ Е запален тази клапа НЕ Е изтеглила лоста защото няма вакум,а дори и да има трябва софтуерно да се разреши да се задейства,така че ако си се разкарвал преди малко до колата и си видял че тя след като е студена и жилото е отпуснато, си си направил грешното заключение.Масово при другите марки автомобили на които се слага ГНП Лукас това жило се изтегля от така да го наречем(термостат), и ако твоята кола беше от тях като си вдигнеш капака ще видиш че жилото е опънато,щото термостата се интересува само и единствено от температурата,ни от вакум ,ни от ЕКУ-та.Чакам си бирата!!!
Бира ще има и със сигурност ще взема участие в изпиването и ,но със сигурност няма да я купя аз.Не се опитвай повече да спориш(не че нетрябва или неможе),мен няма как да ме убедиш в думите си,най-много да заблудиш някой друг.Сега нека обясня още веднъж за невнимавалите.Този лост се изтегля с вакум.Когато мотора е студен,но НЕ Е запален тази клапа НЕ Е изтеглила лоста защото няма вакум,а дори и да има трябва софтуерно да се разреши да се задейства,така че ако си се разкарвал преди малко до колата и си видял че тя след като е студена и жилото е отпуснато, си си направил грешното заключение.Масово при другите марки автомобили на които се слага ГНП Лукас това жило се изтегля от така да го наречем(термостат), и ако твоята кола беше от тях като си вдигнеш капака ще видиш че жилото е опънато,щото термостата се интересува само и единствено от температурата,ни от вакум ,ни от ЕКУ-та.Чакам си бирата!!!
Ок. Сега свалих кората на мотора и снимам. Обаче се хващам на бас и ако съм прав ти ще ми регулираш помпата безплатно, а ако не аз ще ти платя двойно! Става ли? След малко и снимките...
Накара ме да сваля кората и да снимам. На снима 1 двигателя е студен незапален а жилото е отпуснато. На снимка 2 свигателя е студен и запален и жилото е също отпуснато. На снимка 3 двигателя е запален и загрял и жилото е натегнато от вакуумната клапа, вследствое на което оборотите са се стабилизирали до около 950.
Коментар