Фиатчето умря преди няколко часа.По време на движение колата спря да върви, прехълца 2 пъти, светна дюзата и до там.Проверихме за грешки - налягане на горивото , и още няколко други грешки. По късно ще ги кача.Според мен проблема е в помпата която стои в резервоара.До преди ми се струваше че шуми доста странно и доста силно в сравнение с преди. Сега не я чувам да шуми.Мерихме , има захранване.Та проблема за този момент е как се свалят маркучите който за закачени на горната част на самият резервоар.Има три маркуча - един от тях е с една гайка - мисля че е за горивото към двигатрля и 2 други - най- вероятно за обратната нафта, но не знам защо са 2.Та за сега се борих с тези 2 маркуча, и не можах да справя. Имат по две щипки/контрички отстрани - на единият маркуч ги счупих и двета и пак нищо.Извинявам се ако има някъде такава тема , сега ще я търся.Някои ремонтирал ли е такава помпа, и възможно ли е въобще такава операция.Хиляди благодарности на колегата ММЕ за оказаната помощ.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблем Ел. Нафтова Помпа - Проблема е решен.
Collapse
X
-
Колега, каква нафтова помпа в резервоара?В резервоара има само сонда и там обикновено цедката се запушва и трябва да се почиства в годината веднъж.Нафтовата помпа е при двигателя и огледай по-скоро дали няма теч по двигателя от нафта.Освен това какъв е двигателя?П.П. Виж има цял раздел Дизели. Пиши там!
-
Благодаря на всички за отговорите.Двигателя е JTD. За самата помпа пише че е еднаква за TD i JTD, дори и на някъкъв модел на пежо го слагали според интернет.Та за това си мислех че и пластмасовите части ще бъдат еднакви.Грешките който показа са дадени по долу.Но за сега остава проблема как се свалят тези маркучи.Някъде пишеше че се стискало и се вадели, но при мен доста се кучеше. Накакъв принцип работят тези бързи връзки, че едните работи за стискане вече ги счупих. Много навряно и закучено ми се струва ваденето на тези съединители или поне при мен е така.Поздрави.Bravo JTD 105 '98
Коментар
-
Маркучите излезнаха най-накраят.Единият излезе с доста играчка, другият трябваше да го счупя за да го изкарам.Много глупаво е измислено захващането на тези маркучи.Нещо като цанга се стиска за да се разтвори, но си иска много напъвае. Проблема изглежда се оказа в четките.Вчера не искаше да врътне въобще. Днеска се качвам, отключвам волана и помпата почна да бучи.И колата запали.Някъде бях чел по форума, ако има проблем с помпата след почукване се оправяла.След разглобяване на помпата, като и подадахме напрежение потопена в нафта и тръгна много много бавно.После се усили, но взе да прекъсва. Като се разтръска помпата и започваше да работи, но пак за кратко.После се закрепи, почна да работи много добре - височината на струята се увеличи 2 3 пъти, но след откачане на захранването и повторно подаване на захранване, помпата не искаше да тръгне сама. Искаше пак да се раздруса за да започне работа.След цедката имаше доста боклучета - нещо като пясък но леко лепкаво.Помпата която свалих е Бош.Направих проучване по магазините и моргите.При италианеца - втора употреба 80лв. Били ги пробвали дали работят.Втора употреба от обява във форума 140лв - най-вероятно е цялата помпа заедно с кошничката, но до колкото помня обявата беше за ТД. TD i JTD ги дават с еднакви помпи, но кошничките им са различни.АХМ - Hoffer маи бяха 160 и 220. Предлагат и бош, но не помня на каква цена бяха.Косер - 150 лв , не знам каква марка.VEGA - мисля че бяха 150 - не съм много сигурен - били италианска марка някъква.Бош от различни места ми предлагаха от 240 - 338 лв.Някаде бяха казали и хофер 145лв.Това е за сега, утре пак.
Bravo JTD 105 '98
Коментар
-
mr. Nikoi написа:Сега забелязах че часовника на форума не е верен.Дава +1 час на публикуваните мнения.сега при ме е 00:29.Код:Пуснато на: Пет Фев 20, 2009 12:29 am Отговорете с цитат Докладвай това мнение до модератор Сега забелязах че часовника на форума не е верен.Дава +1 час на публикуваните мнения.сега при ме е 00:29.
Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
при TD няма такава помпа има само сонда,така че няма как да са еднакви,аз съм свалял моята зада си почиста цетката щото като видях на един колега с TD как се беше задръстила и на другия ден извадих и мойта да я видя.преди години имах подобен проблем с един пасат и докато не му запоих кабелите на помпичката не мирясатака че провери добре всички контакти защото се получава нещо като окисляване и като я размърдаш работи пък след известно време пак неще,успех
BRAVA 1.9 JTD 105hp+ EX
E46 320D
Коментар
-
Купих нова помпа за 150лв.Колектора на старата помпа беше толкова изяден, че 6 от ламелите (контактните пластини бяха прекъснати. Четките от своя страна си бяха повече от добри.На последната картинка - ограденото в червено се виждат няколко места на който ламелите са напълно протрити и няма връзка към началото на намотката.Bravo JTD 105 '98
Коментар
-
Какви трудности може да срещнете докато си сменяте помпата и с какво трябва да внимавате.Първо самите конектори на маркучите. Така и не ми стана много ясно как се свалят, но със стискане става.Другата трудна част е докато разбрах как се държат двете части на кошницата една за друга. Направени са така че да пружинират - мислех че се държат с едни големи шпилки. Оказа се че се държат само на 2 пластмасови гофрирани маркуча, създават усещането че има нещо допълнително което държи двете работи.След като се откачат маркучите се маха горната част на кошницата. Самата помпа се държи на една пластмасова стойка вътре в кошница. Стойката е закрепена към горният край на стените на кошницата на 3 места. Натискат се и се откачат.ЗА да извадите стойката с помпата е необходимо да наместите "бензиномера" така че да се намести в една пролука на стойката.ЗА да се извади самата помпа от стойката имахме малко проблеми , но се появи един Майстор и я извади. Има 2 контрички които я държат. Подлагате нещо за да се отпуснат контрите и с 2 малки отверки полека лека от двата края я поклащате лекичко и тя излиза.Слага се новата помпа и всичко обратно.кабелите са с различни по размер кабелни обувки , и дупките на кабелните обувки са с различни размери, така че да не може нищо да се обърка.Дори и маркучите който са отгоре на кошницата не могат да се объркат.Сглобяването е малко пипкава работа.Добре е като сглобите всичко да натиснете горната част да слезе до долу - в самият резервоар цялата кошница се свива, но не знам колко.Проверете дали този кривият маркуч, или някои от кабелите не пречи на движението на "бензиномера" и ще ви лъже в показанието при пълен резервоар. При монтажа на самата кошница в резервоара, аз изгубих доста време докато разбера каде бъркам.Аз сложих уплатнението - едно голямо и черно което държи цялата кошница към резервоара, направо върху кошницата. Върху самото уплътнение има един ръб, който пречи да влезе добре и в по късен етап пречи да се завие голямата пластмасова гайка.ЗА да стане работата според мен е по добре уплатнението ппърво да се нахлузи върхъ отвора на резервоара и тогава да се слага помпата. Аз набутах ръба помалко помалко с една отверка, но си е играчка и връткане. Но вече бях сложил маркучите, и не исках да се боря отново с тях.Натискате кошницата и завъртате гайката - колкото повече толкова по добре. Накраят с една отверка и едно чукче я понамествате като за последно.Внимаваите че понякога гайката хваща на криво и ви се струва че е стегнала. Натискайте кошницата за да видите дали има луфт. Задредете някой път резервоара до горе преди да пътувате на дълъг път за да проверите дали тече от уплатненията на гайката. Ако тече, карайте по бързо за да спадне нивото.Сега новата помпа работи много тихо и приятно. Преди да се развали старата помпа издаваше доста странен звук при даване на контакт. След като запалиш не се чува, двигателя пречи да я чуете.ЗА това ако ви се стори че ви е шумна помпата имайте едно на ум. Аз го наблюдавах за около 2 3 седмици, като се караше на къси разстояния предимно. Колата спира от веднъж. Почукване по кошницата може да ви помогне ако сте на път.Дано да е полезно на някой.
Bravo JTD 105 '98
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар