Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

фиат браво 1.9тд 100к.с не се гаси

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Аз и тук много лесно си решавам проблема,премахвам му раковото образувание ако ще и 100 транзистора да има в него.А сега след сложното ти обяснение да те питам чувал ли си че може да засяда сърдечника на соленоидния клапан?

    Коментар


      #17
      specialista написа:
      Аз и тук много лесно си решавам проблема,премахвам му раковото образувание ако ще и 100 транзистора да има в него.А сега след сложното ти обяснение да те питам чувал ли си че може да засяда сърдечника на соленоидния клапан?
      Не, но аз коментирах само поста който касаеше дефектирала защита- Фиат Код. А обяснението ми не е сложно. Сега не е като едно време и електроника се учи още в 6 ти клас. Иначе това си е за висше училище- т.е. управление и използване на силови транзистори в ключов режим и крайни стъпала. Но това не си длъжен да знаеш. Както и аз не съм длъжен да знам всичко за ГНП, което не е в моята област. Но пък защо не за обща култура!?!
      Fiat Marea TD100

      Коментар


        #18
        И още нещо по отношение на дефект в системата Fiat-Code, защото това касае и теб и ще ти е от полза в работата при диагностика на подобен проблем, засегнат от автора. Искам да поясня, че има два случая на дефект във коментираната система. Единият е когато при дефект не можем да запалим мотора. Тогава се касае за повреда в крайното стъпало на електрониката или цялата електроника, която управлява твоя клапан. Тогава електронният елемент който го управлява е дефектирал ( изгорял) поради пробив на прехода база- колектор или база емитер- в зависимост от структората на кристала т. е. дали е PNP или NPN, и е останал запушен завинаги. Тогава няма да имаш захранващо напрежени към клапана и мотора няма да пали. В другия възможен случай ако е пробил прехода емитер - колектор което се получава при по голям от работния максимално допустим ток- (а това става при работещ двигател и свален акумулатор или хлабави клеми), то тогава ще има винаги напрежение на клапана и няма да можем да угасим мотора с контктния ключ! Естествено че в тоя ред на мисли, тук можем и да обвиняваме и контактен ключ поради дефект, задържала сърцевина на клапан- както ти го наричаш ,,сърдечник" и мн. други може би!?!
        Fiat Marea TD100

        Коментар


          #19
          Обясненията ти са чудесни,само дето не споменаваш как ще се реши проблема при положение че си прав и че тази проклета електронна защита е вградена в ГНП(на този модел).На всичкито отгоре е и капсоловано всичко,залято с някакви желета и като почнеш да ровичкаш из вътре по-вероятное да се съсипе още отколкото да се поправи.Дори и да се поправи в утрешния ден може да се скапе отново или тогава да се е скапал клапана,какво ще правим ще сваляме ГНП отново ли?Понякога трябва и да сме хора ,а не многознайковци.Има кой да оцени колко струваме.

          Коментар


            #20
            @specialista: Ще те преведа, че много хора тук не са наясно какво говорим понякога аз и ти: НЕ Е ВАЖНО ДА ПОКАЖЕШ КОЛКО ЗНАЕШ, ВАЖНО Е ДА СВЪРШИШ РАБОТАТА КАКТО ТРЯБВА ВИНАГИ.
            Steliyan's Life!
            FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

            Коментар


              #21
              jenshen73 написа:
              @specialista: Ще те преведа, че много хора тук не са наясно какво говорим понякога аз и ти: НЕ Е ВАЖНО ДА ПОКАЖЕШ КОЛКО ЗНАЕШ, ВАЖНО Е ДА СВЪРШИШ РАБОТАТА КАКТО ТРЯБВА ВИНАГИ.
              Ще го приема като комплимент-въпреки едрия шрифт накрая.Понякога на човек му е достатъчно да прочете две думи и да си даде сметка че не е прекарал напразно часове пред компютъра,в безмислени спорове. Благодаря!

              Коментар


                #22
                Аз никъде не съм твърдял че е от електронната защита. Просто дадох пример на възможните варианти на проблема. Иначе ако провериш за наличие на захранване към клапана или за неговото отсъствие, ще разбереш дали е от електрониката или от самия клапан. Т.Е за конкретния случай при изключено запалване ако има напрежение към клапана това говори за повредена електроника. А ако няма както и трябва да бъде, ще провериш клапана дали функционира. Дори и да е капсулована от самата електроника, тая дето е под помпата отива сигнал по кабел до клапана. Именно там е разковничето на проблема.
                Fiat Marea TD100

                Коментар


                  #23
                  И още нещо. Така или иначе трябва да се сваля помпа след като няма достъп до електрониката. При положение че до самата нея всичко е наред (контактен ключ, клеми, кабели) не виждам друг начин да се стигне до електрониката и клапана без демонтаж на помпата. После остава да провериш дали клапана е наред и ако да махаш ,,раковото образование". Или пращаш злочестия клиент да си купи ново, което никък не е евтино. Е поне избора си е негов.
                  Fiat Marea TD100

                  Коментар


                    #24
                    :D все пак благодаря ви...знаете ли някой в Сф ,който наистина разбира от работата си и не сваля кожата на хората

                    Коментар

                    Working...
                    X