Както пише "зацепване колянов.........." така може да пише и "Св. фин. криза влияе зле на износа на цейлонски чай". Въпрос на превод. При всички положения - срещу тази грешка стои код. Той е един единствен, и означава конкретно нещо. А кой как ще го преведе - друга бира. Когато единия датчик не работи, например коляновия, тогава компютъра не може да разбере в каква позиция са цилиндрите. Той разбира де, понеже другия датчик подава информация че Някой цилиндър е в определена позиция. Обаче този първия датчик - той казва КОЙ ТОЧНО цилиндър е в съответната позиция. И съответно в него се инжектира гориво, а не в някой, който е в изхвърляне, например. Затова когато първия датчик не работи, компютъра отказва да запали, защото не се знае кое бутало къде е. Ако не работи другия датчик - тогава се знае, че първи цилиндър в даден момент е в Горна мъртва точка начало на работния такт. Обаче понеже другия датчик не работи - няма да се знае кога другите цилиндри са в дадена позиция, и пак няма да се знае кога да се пръска гориво. В общи линии това се води като липса на синхронизация м/у двата датчика, която МОЖЕ БИ да е породена от лошо зацепване на ангренажа, когато датчиците работят. Това обикновено се вижда при първо палене след смяна на ремък. Това което прочете, може и да е пълна глупост, ама аз така си представлявам нещата.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Датчик на колянов вал?
Collapse
X
-
ogi28b написа:В общи линии това се води като липса на синхронизация м/у двата датчика, която МОЖЕ БИ да е породена от лошо зацепване на ангренажа, когато датчиците работят. Това обикновено се вижда при първо палене след смяна на ремък.FIAT PUNTO 1.9JTD
Коментар
-
Аз знам следното и май ще повторя колегата по-горе:Датчикът на коляновия вал ще покаже положинието на цилиндрите- два са в ГМТ, а др. два са в ДМТ. Не се знае обаче кой цилиндър е в компресационен такт, за да се подаде искра или напълни с гориво. За това служи фазовия сензор. Голяма част от нашите ДВГ нямат дистрибутор, а са със две бобини. Имаме искри винаги в два цилиндъра, но в единия няма горене, защото няма впръскано гориво. Това крие опасност от детонационно горене ако по някаква причина се пропусне искра, но пък е най-простия начин на запалване. Което пък означава, че трябва да има последователно впръскване в цилиндрите. Отделен е въпросът, дали шприца е индивидуален.Извод: Ако датчика на коляновия вал не работи, би трябвало ЕКУ да мине в авариен режим, но ще работи много предпазливо, защото фазовия сензор не е достатъчно точен и могат да се окажат некоректни предваренията. Възможно е Еку изобщо да откаже да стартира ДВГ. Ако е повреден фазовият мисля че изобщо няма да стартира.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Danchojn написа:Аз знам следното и май ще повторя колегата по-горе:Датчикът на коляновия вал ще покаже положинието на цилиндрите- два са в ГМТ, а др. два са в ДМТ. Не се знае обаче кой цилиндър е в компресационен такт, за да се подаде искра или напълни с гориво. За това служи фазовия сензор. Голяма част от нашите ДВГ нямат дистрибутор, а са със две бобини.
Коментар
-
ogi28b написа:Danchojn написа:Аз знам следното и май ще повторя колегата по-горе:Датчикът на коляновия вал ще покаже положинието на цилиндрите- два са в ГМТ, а др. два са в ДМТ. Не се знае обаче кой цилиндър е в компресационен такт, за да се подаде искра или напълни с гориво. За това служи фазовия сензор. Голяма част от нашите ДВГ нямат дистрибутор, а са със две бобини.
Коментар
-
ogi28b написа:Когато единия датчик не работи, например коляновия, тогава компютъра не може да разбере в каква позиция са цилиндрите. Той разбира де, понеже другия датчик подава информация че Някой цилиндър е в определена позиция. Обаче този първия датчик - той казва КОЙ ТОЧНО цилиндър е в съответната позиция. И съответно в него се инжектира гориво, а не в някой, който е в изхвърляне, например. Затова когато първия датчик не работи, компютъра отказва да запали, защото не се знае кое бутало къде е. Ако не работи другия датчик - тогава се знае, че първи цилиндър в даден момент е в Горна мъртва точка начало на работния такт. Обаче понеже другия датчик не работи - няма да се знае кога другите цилиндри са в дадена позиция, и пак няма да се знае кога да се пръска гориво. В общи линии това се води като липса на синхронизация м/у двата датчика, която МОЖЕ БИ да е породена от лошо зацепване на ангренажа, когато датчиците работят. Това обикновено се вижда при първо палене след смяна на ремък. Това което прочете, може и да е пълна глупост, ама аз така си представлявам нещата.
Коментар
-
emzo написа:Ами този датчик ако е някакво съпротивление като загрее може да си променя стойността и затова да прави мизерии.За всеки случай отиди при някой приятел с виса или унискан да ти види грешките, да не купуваш датчик напразно.Пак казвам, че във Фиат сервиз СТЗ платих само датчика.А ми закачиха колата на examiner, за да са сигурни.Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Здравейте колеги,Няма да отварям нова тема, а ще споделя тук проблема.Както повечето от Вас знаят станах собственик на Стилото на Емо (Emzo). Успях да му се порадвам 4-5 дни и изведнъж Loose connection. След съдействие от Емо и прочитане на грешката P0335 стана ясно, че проблема е в датчика на коляновия вал. Симптомите бяха, че когато колата позагрее угасва, светва чека и изписва Loose connection. Докато не поизстине няма палене.Днес купих датчик EPS и след около 3 часа, от които 1 час разкачане и закачане на ши..ната букса и скобата й, 30мин. вдигане и подпиране на колата, 30мин за купуване на новия датчик и останалото време легнал под колата, смених датчика. За сега сме още в тестово положение, тъй като теста беше кратък и заради студеното време не можа да загрее до работна температура, едва подмина първото деление. За сега теста го приемам за успешен.Свалянето на датчика не е много трудно, но за сметка на това неприятно тъй като има място само за една ръка отдолу, отгоре ми се видя невъзможно, а пък и в легнало положение на тоя студ не си е работа, ама пусти мерак. Датчика при Стило 1.9 JTD 115 се намира точно под стартера, държи се на един болт за торкс 40. Снимки няма, но хич ни ми беше до тях.Opel Astra J B14NET LPG / Daihatsu Terios
Chevrolet Aveo
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар