Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Датчик на колянов вал?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Както пише "зацепване колянов.........." така може да пише и "Св. фин. криза влияе зле на износа на цейлонски чай". Въпрос на превод. При всички положения - срещу тази грешка стои код. Той е един единствен, и означава конкретно нещо. А кой как ще го преведе - друга бира. Когато единия датчик не работи, например коляновия, тогава компютъра не може да разбере в каква позиция са цилиндрите. Той разбира де, понеже другия датчик подава информация че Някой цилиндър е в определена позиция. Обаче този първия датчик - той казва КОЙ ТОЧНО цилиндър е в съответната позиция. И съответно в него се инжектира гориво, а не в някой, който е в изхвърляне, например. Затова когато първия датчик не работи, компютъра отказва да запали, защото не се знае кое бутало къде е. Ако не работи другия датчик - тогава се знае, че първи цилиндър в даден момент е в Горна мъртва точка начало на работния такт. Обаче понеже другия датчик не работи - няма да се знае кога другите цилиндри са в дадена позиция, и пак няма да се знае кога да се пръска гориво. В общи линии това се води като липса на синхронизация м/у двата датчика, която МОЖЕ БИ да е породена от лошо зацепване на ангренажа, когато датчиците работят. Това обикновено се вижда при първо палене след смяна на ремък. Това което прочете, може и да е пълна глупост, ама аз така си представлявам нещата.

    Коментар


      #17
      ogi28b написа:
      В общи линии това се води като липса на синхронизация м/у двата датчика, която МОЖЕ БИ да е породена от лошо зацепване на ангренажа, когато датчиците работят. Това обикновено се вижда при първо палене след смяна на ремък.
      Смяната на ремъка беше преди 1 година и ДВГ-то работи нормално /когато не е угаснала :D / Освен ако някой "майстор" не е махал ангренажа заради смяна на термостат или пък масло.
      FIAT PUNTO 1.9JTD

      Коментар


        #18
        Аз знам следното и май ще повторя колегата по-горе:Датчикът на коляновия вал ще покаже положинието на цилиндрите- два са в ГМТ, а др. два са в ДМТ. Не се знае обаче кой цилиндър е в компресационен такт, за да се подаде искра или напълни с гориво. За това служи фазовия сензор. Голяма част от нашите ДВГ нямат дистрибутор, а са със две бобини. Имаме искри винаги в два цилиндъра, но в единия няма горене, защото няма впръскано гориво. Това крие опасност от детонационно горене ако по някаква причина се пропусне искра, но пък е най-простия начин на запалване. Което пък означава, че трябва да има последователно впръскване в цилиндрите. Отделен е въпросът, дали шприца е индивидуален.Извод: Ако датчика на коляновия вал не работи, би трябвало ЕКУ да мине в авариен режим, но ще работи много предпазливо, защото фазовия сензор не е достатъчно точен и могат да се окажат некоректни предваренията. Възможно е Еку изобщо да откаже да стартира ДВГ. Ако е повреден фазовият мисля че изобщо няма да стартира.
        Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

        Коментар


          #19
          Danchojn написа:
          Аз знам следното и май ще повторя колегата по-горе:Датчикът на коляновия вал ще покаже положинието на цилиндрите- два са в ГМТ, а др. два са в ДМТ. Не се знае обаче кой цилиндър е в компресационен такт, за да се подаде искра или напълни с гориво. За това служи фазовия сензор. Голяма част от нашите ДВГ нямат дистрибутор, а са със две бобини.
          Датчикът на коляновия вал показва точно кой цилиндър в какво положение е - първи цилиндър е в ГМТ преди впръскване. Останалите цилиндри - фазовия. А голяма част от Нашите двигатели не само че нямат дистрибутор, ами нямат и бобини. JTD

          Коментар


            #20
            ogi28b написа:
            Danchojn написа:
            Аз знам следното и май ще повторя колегата по-горе:Датчикът на коляновия вал ще покаже положинието на цилиндрите- два са в ГМТ, а др. два са в ДМТ. Не се знае обаче кой цилиндър е в компресационен такт, за да се подаде искра или напълни с гориво. За това служи фазовия сензор. Голяма част от нашите ДВГ нямат дистрибутор, а са със две бобини.
            Датчикът на коляновия вал показва точно кой цилиндър в какво положение е - първи цилиндър е в ГМТ преди впръскване. Останалите цилиндри - фазовия. А голяма част от Нашите двигатели не само че нямат дистрибутор, ами нямат и бобини. JTD
            Датчика на коляновия вал никога не може да покаже дали първи цилиндър е в ГМТ преди впръскване.Той показва само кога е в ГМТ,независимо в такт впръскване или продухване.Дали е в такт впръскване показва датчика на разпределителния вал и за това се слага при комонреал двигателите.При бензиновите има друга функция.При ТДИ-двигателите няма датчик на разпр.вал.@DanchojnЩом имаме последователен шприц на дюзите,управлението им е винаги индивидуално и точно за това се слага датчик на разпр.вал при бенз.двигатели.

            Коментар


              #21
              ogi28b написа:
              Когато единия датчик не работи, например коляновия, тогава компютъра не може да разбере в каква позиция са цилиндрите. Той разбира де, понеже другия датчик подава информация че Някой цилиндър е в определена позиция. Обаче този първия датчик - той казва КОЙ ТОЧНО цилиндър е в съответната позиция. И съответно в него се инжектира гориво, а не в някой, който е в изхвърляне, например. Затова когато първия датчик не работи, компютъра отказва да запали, защото не се знае кое бутало къде е. Ако не работи другия датчик - тогава се знае, че първи цилиндър в даден момент е в Горна мъртва точка начало на работния такт. Обаче понеже другия датчик не работи - няма да се знае кога другите цилиндри са в дадена позиция, и пак няма да се знае кога да се пръска гориво. В общи линии това се води като липса на синхронизация м/у двата датчика, която МОЖЕ БИ да е породена от лошо зацепване на ангренажа, когато датчиците работят. Това обикновено се вижда при първо палене след смяна на ремък. Това което прочете, може и да е пълна глупост, ама аз така си представлявам нещата.
              Не може да се каже пълна глупост,но доста неправилно си представяш нещата.Датчика на коляновия вал е единствения датчик на двигателя,при който ако липсва сигнал от него ,то той нито пали,нито рабори.

              Коментар


                #22
                Да, вярно че всъщност минават 2 оборота и 2 ГМТ за 4-те такта. Забравих го. Е, сгрешил съм при мисленето, дано не съм подвел някой!

                Коментар


                  #23
                  ogi28b написа:
                  Да, вярно че всъщност минават 2 оборота и 2 ГМТ за 4-те такта. Забравих го. Е, значи съм писал глупости, общо взето.
                  Хич не обичам тази думичка.Замести я с грешка...........

                  Коментар


                    #24
                    emzo написа:
                    Ами този датчик ако е някакво съпротивление като загрее може да си променя стойността и затова да прави мизерии.За всеки случай отиди при някой приятел с виса или унискан да ти види грешките, да не купуваш датчик напразно.Пак казвам, че във Фиат сервиз СТЗ платих само датчика.А ми закачиха колата на examiner, за да са сигурни.
                    emzo: Аз ходих на диагностика, щото нямам приятели/познати със софтуер... Дадох 36лв и по тоя начин датчикът на цена от 56лв. ми излезе 92лв. Според мен - по-добре да го смени и да си запази стария. Ако не се оправи - връща стария и ще си има един резервен ... Но ако след като угасне и изстине пак пали - датчик колянов вал
                    Steliyan's Life!
                    FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                    Коментар


                      #25
                      май стана

                      Смених датчика и последваха дълги проби - каране на топло време, студено време, бързо, бавно, и май Пунтовеца се оправи. Пали нормално, набира нормално, не гасне. И искам да благодаря на всички колеги от форума, които ми отговориха.
                      FIAT PUNTO 1.9JTD

                      Коментар


                        #26
                        Здравейте колеги,Няма да отварям нова тема, а ще споделя тук проблема.Както повечето от Вас знаят станах собственик на Стилото на Емо (Emzo). Успях да му се порадвам 4-5 дни и изведнъж Loose connection. След съдействие от Емо и прочитане на грешката P0335 стана ясно, че проблема е в датчика на коляновия вал. Симптомите бяха, че когато колата позагрее угасва, светва чека и изписва Loose connection. Докато не поизстине няма палене.Днес купих датчик EPS и след около 3 часа, от които 1 час разкачане и закачане на ши..ната букса и скобата й, 30мин. вдигане и подпиране на колата, 30мин за купуване на новия датчик и останалото време легнал под колата, смених датчика. За сега сме още в тестово положение, тъй като теста беше кратък и заради студеното време не можа да загрее до работна температура, едва подмина първото деление. За сега теста го приемам за успешен.Свалянето на датчика не е много трудно, но за сметка на това неприятно тъй като има място само за една ръка отдолу, отгоре ми се видя невъзможно, а пък и в легнало положение на тоя студ не си е работа, ама пусти мерак. Датчика при Стило 1.9 JTD 115 се намира точно под стартера, държи се на един болт за торкс 40. Снимки няма, но хич ни ми беше до тях.
                        Opel Astra J B14NET LPG / Daihatsu Terios
                        Chevrolet Aveo

                        Коментар


                          #27
                          залагам на датчик на разпределителен вал

                          Коментар


                            #28
                            ivel написа:
                            залагам на датчик на разпределителен вал
                            Грешно залагаш
                            A20DTH ЖТД ама не баш
                            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                            Коментар


                              #29
                              може и да е грешно ,но грешката за липса не синхронизация на двата вала се записва когато точно този на разпределителния не е добре,а когато е датчик на кол.вал,в повечето случаи записва грешка когато е вече на 100пр свършил.дано да греша,че и на колегата няма да му е приятно никак

                              Коментар


                                #30
                                Колега ivel и в друга тема те попитах, ти с какво точно се занимаваш ? Свързано ли е с ремонт/диагностика на автомобили ?п.с. да не съм лош пророк, но май тепърва ще започнат и Стилата да ги сменят тези датчици.
                                F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                                Коментар

                                Working...
                                X