Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Датчик на колянов вал?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Датчик на колянов вал?

    Здравейте, става въпрос за Punto 1.9 JTD 2000г. Пали без проблем,минава 3-4 км. и като е на празен ход/ на място или по инерция/ угасва и няма тръгване. Поне за около 15-20 мин. след което си пали отново. Поразгледах темите във форума и май най-често причината е този датчик. Та искам да помоля за малко повече подробности за него- как изглежда, къде се намира, лесно ли се сменя/т.е. мога ли и аз :D , че ми писна от майстори/ и други такива.
    FIAT PUNTO 1.9JTD

    #2
    Колегата emzo може да помогне тук с информация.

    Коментар


      #3
      naskobg написа:
      Колегата emzo може да помогне тук с информация.
      Ами нека се обади тогава, ще му бъда благодарен. При диагностиката даде грешка"ЗАЦЕПВАНЕ РАРЗПРЕДЕЛИТЕЛЕН ВАЛ С КОЛЯНОВ ВАЛ".
      FIAT PUNTO 1.9JTD

      Коментар


        #4
        Колегата emzo може само да каже, че това беше първото, което смени по колата, а дали на пунтото е е същия датчика не знам.Аз отидох в сервиз, че беше на кофти място и мисля, че само датчика платих.
        F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

        Коментар


          #5
          Тази грешка може да означава че не работи и другия датчик - който синхронизира разпределението с коляновия вал. Как му беше заглавието...

          Коментар


            #6
            ogi28b написа:
            Тази грешка може да означава че не работи и другия датчик - който синхронизира разпределението с коляновия вал. Как му беше заглавието...
            Датчик на разпределителния вал ли имаш впредвид? Ако е той е лошо,, защото както разбрах от форума е доста по-скъп и смяната е по-трудна. Аз лично се насочих към коляновия вал, защото прочетох няколко идентични с на Пунтото случая, даже на едно място беше цитирана същата грешка и проблема се е оправил със смяна на първия датчик- на кол.вал, което ставало за 10минути. А пък и него го наричат датчик за запалването. Затова и моля за инструкции кък изглежда и къде точно се намира при Пунто 1,9 JTD 2000г.
            FIAT PUNTO 1.9JTD

            Коментар


              #7
              Ето още малко "пресни" факти. Пак във форума бях чел за колега със същия проблем. И какво правел той-дава на контакт, и както е на скорост бута колата само колкото да се раздвижи, след което си пали без проблем. Пробвах го току що и при мене също стана. Явно като се раздвижат съсвсем малко валовете нещо лъже компютъра. Доколкото си спомням и той беше сменил същия датчик за да се оправи колата. Та пак опирам до вашата помощ - къде точно се намира и как изглежда датчика на коляновия вал?
              FIAT PUNTO 1.9JTD

              Коментар


                #8
                Намира се като застанеш под двигателя от задната му страна.Ако знаеш къде се намира стартера - под него. Сочещ маховика като ориентир.Закрепен с 1 винт.Като го сменяш внимавай за О-пръстена.
                A20DTH ЖТД ама не баш
                1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                Коментар


                  #9
                  BO написа:
                  Като го сменяш внимавай за О-пръстена.
                  Благодаря за информацията.Какво е О-пръстен?
                  FIAT PUNTO 1.9JTD

                  Коментар


                    #10
                    Кръгло гумено уплътнение, чието сечение представлява кръг. Като Г-профил (известен като "винкел"), само че не е Г-профил, а О-пръстен

                    Коментар


                      #11
                      Благодарско! А кабели,бобини някакви има ли? Изобщо нещо специфично при демонтажа/монтажа или само развъртам винта, махам стария, слагам новия и завъртам винта? И може ли първо да се замери по някакъв начин дали работи?
                      FIAT PUNTO 1.9JTD

                      Коментар


                        #12
                        belopunto написа:
                        Благодарско! А кабели,бобини някакви има ли? Изобщо нещо специфично при демонтажа/монтажа или само развъртам винта, махам стария, слагам новия и завъртам винта? И може ли първо да се замери по някакъв начин дали работи?
                        Ами нещо супер специфично няма.Ако имаш осцилоскоп да го закачиш и да му видиш индукцията най-добре, защото само под формата на съпротивление не е много сигурно.
                        A20DTH ЖТД ама не баш
                        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                        Коментар


                          #13
                          Благодаря много на всички. Днес купувам датчика и през уикенда го сменям. Дано това да е проблема на Пунтовеца. М/у другото, критичния момент е преди стрелката за темп. да тръгне да нагоре. Затова като съм на светофар му държа над 1000 об.и не гасне, а пък щом стрелката на температурата си стигне средата вече нямам грижи. Пробвах го снощи и тази сутрин.
                          FIAT PUNTO 1.9JTD

                          Коментар


                            #14
                            Ами този датчик ако е някакво съпротивление като загрее може да си променя стойността и затова да прави мизерии.За всеки случай отиди при някой приятел с виса или унискан да ти види грешките, да не купуваш датчик напразно.Пак казвам, че във Фиат сервиз СТЗ платих само датчика.А ми закачиха колата на examiner, за да са сигурни.
                            F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                            Коментар


                              #15
                              emzo написа:
                              За всеки случай отиди при някой приятел с виса или унискан да ти види грешките, да не купуваш датчик напразно.
                              Пишеш ми така, сякаш разбирам :D . Какво са виса и унискан, бях на диагностика ако за това става въпрос. Имаше записана грешка " ЗАЦЕПВАНЕ КОЛЯНОВ ВАЛ И РАЗПРЕДЕЛИТЕЛЕН ВАЛ" , ама в сервиза никой не спомена нищо за датчиците по тези два вала, а че трябвало да се напаснат самите валове. Само че:1.ако има разминаване м/у тях мисля, че колата изобщо не би трябвало да пали. 2.как изобщо може да се разместят, без да е пипано нищо по ремъци или нещо свързано с валовете.Имам и още един въпрос-ако откача акумулатора ще се изчистят ли грешките и ако е да за колко време трябва да е откачен?
                              FIAT PUNTO 1.9JTD

                              Коментар

                              Working...
                              X