Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

EGR ел. клапан на 1.9JTD въпрос

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    EGR ел. клапан на 1.9JTD въпрос

    Как точно трябва да работи ел. клапана? Когато угася колата се чува бръмчене от този клапан, което страшно много ме дразни. Така ли трябва да бъде? И като извадя маркучето от клапана който е на колекторите от там не прави налягане. Дали не e изолиран?

    #2
    Колега потърси във форума темата за изолиране на ЕГР и за 10 минути се отърви от тази недомислица. Иначе не знам дали така трябва да бъде, но и при мен е така Маркучето което вадиш - от там не прави налягане, а смуче вакуум .

    Коментар


      #3
      Няма ли да объркам работата на компютъра? Колата няма ли да се "спъне"

      Коментар


        #4
        Няма да се спъне, аз го затапвах за проба, записва се грешка, но си работи.Така или иначе EGRто ми работи перфектно и го върнах в фабричното му състояние.
        F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

        Коментар


          #5
          Re: EGR ел. клапан на 1.9JTD въпрос

          ThE_PuNiSHeR написа:
          Как точно трябва да работи ел. клапана? Когато угася колата се чува бръмчене от този клапан, което страшно много ме дразни. Така ли трябва да бъде? И като извадя маркучето от клапана който е на колекторите от там не прави налягане. Дали не e изолиран?
          Така е колега и при мен, не само при теб и ogi28b. Не е изолиран и не го изолирай, ако е само за това, че те дразни. Аз карах близо година с изолиран клапан, но при отстраняване на пропуск(загуба на вакуум в системата), реших и му възтанових функциите.
          FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

          Коментар


            #6
            При мен след затапването му, в рамките на 100-200 км работата на двигателя се подобри и пушенето при рязко настъпване значително намаля. Ако ти е запецнал клапана отворен не е добре.

            Коментар


              #7
              Прочетох темите за егр-а, утре ще я загрея и ще видя тръбата към колекторите дали стопля. После малко тестове и след това разглабям да видя как е положението с нагара и другите мизерии.

              Коментар


                #8
                Колега, така както си го написал, не знам дали става ясно... и аз не помня там какво съм писал. Затова да ти кажа - преди да запалиш - изкарай вакуумното маркученце, и после вече като чуеш специфичния звук от електро-клапана, който описваш в тази тема, изчакай още няколко минути и провери - тръбата на ЕГР трябва да е с околна температура, в никакъв случай да не е топла, камо ли гореща.. Ако е - изолирай смело!

                Коментар


                  #9
                  Тестовете готови. Проблеме в ел. клапана - задържа в отворено положение и постоянно прави вакум. С изваден маркуч тръбата е с нормална темп. на допир, а при вкаран маркуч загравя за 2 минути. До тук добре - механичния клапан работи. Друга питанка ел клапана може ли да се разглоби?EDIT: Разглобих го тоя ел клапан, ама общо взето нищо не видях. На капчката една пружинка с гумена мембранка. Сглобих го обратно, и ми дойде друго на акъла. Вакум помпата колко силно долу-горе трябва да засмуква в малкото маркуче към клапана, защото ми се струва, че не е достатъчно?!

                  Коментар


                    #10
                    Колега, това е нормалната работа на системата. От това което си написал, излиза че всичко за момента ти работи добре. Теб какво те притеснява в кррайна сметка? И защо смяташ че нещо не е наред?

                    Коментар


                      #11
                      И моя EGR клапан е затапен,и няма никакви проблеми,дори както казва колегата ogi28b,се подобри и пушенето на колата!Сега къде къде е по -добре!
                      ФИАТ ФОРУМ БЪЛГАРИЯ

                      Коментар


                        #12
                        ogi28b написа:
                        Колега, това е нормалната работа на системата. От това което си написал, излиза че всичко за момента ти работи добре. Теб какво те притеснява в кррайна сметка? И защо смяташ че нещо не е наред?
                        Ами всичко тръгна от там, че като угася колата и продължава да бръмчи силничко. Ако е така, както си мисля че е, то постоянно прави вакум и седи отворено(прочетох че отваря на загрят двигател и над 1800оборота) а в случая на празен ход седи отворено и дефакто другия клапан е отворен и вкарва газовете още в ниските обороти. Май май отива на тапичка работата

                        Коментар


                          #13
                          Правилно си прочел, ама не съвсем. Само дето на 1800 затваря, а не отваря.Идеята на системата е в ненатоварени режими, когато има излишък от кислород в горивната камера, част от пресния въздух да се замени от изгорели инертни газове. Когато дадеш газ, и минеш в натоварен режим, да затвори и да не ти вкарва инертни газове. Тогава вече ако клапана ти е запецнал - кофти - спъва колата. Изобщо не се притеснявай от това че ти бръмчи. Ако имаш търпение да изчакаш минута-две - ще видиш ( ще чуеш) че спира. Моят съвет към теб е - след като ти работи коректно - не пипай нищо за момента. В допълнение - ако смяташ да се ремапваш - този клапан може да бъде спрян софтуерно, освен хардуерно, както съм го спрял аз

                          Коментар

                          Working...
                          X