Как точно трябва да работи ел. клапана? Когато угася колата се чува бръмчене от този клапан, което страшно много ме дразни. Така ли трябва да бъде? И като извадя маркучето от клапана който е на колекторите от там не прави налягане. Дали не e изолиран?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
EGR ел. клапан на 1.9JTD въпрос
Collapse
X
-
Re: EGR ел. клапан на 1.9JTD въпрос
ThE_PuNiSHeR написа:Как точно трябва да работи ел. клапана? Когато угася колата се чува бръмчене от този клапан, което страшно много ме дразни. Така ли трябва да бъде? И като извадя маркучето от клапана който е на колекторите от там не прави налягане. Дали не e изолиран?FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V
Коментар
-
Колега, така както си го написал, не знам дали става ясно... и аз не помня там какво съм писал. Затова да ти кажа - преди да запалиш - изкарай вакуумното маркученце, и после вече като чуеш специфичния звук от електро-клапана, който описваш в тази тема, изчакай още няколко минути и провери - тръбата на ЕГР трябва да е с околна температура, в никакъв случай да не е топла, камо ли гореща.. Ако е - изолирай смело!
Коментар
-
Тестовете готови. Проблеме в ел. клапана - задържа в отворено положение и постоянно прави вакум. С изваден маркуч тръбата е с нормална темп. на допир, а при вкаран маркуч загравя за 2 минути. До тук добре - механичния клапан работи. Друга питанка ел клапана може ли да се разглоби?EDIT: Разглобих го тоя ел клапан, ама общо взето нищо не видях. На капчката една пружинка с гумена мембранка. Сглобих го обратно, и ми дойде друго на акъла. Вакум помпата колко силно долу-горе трябва да засмуква в малкото маркуче към клапана, защото ми се струва, че не е достатъчно?!
Коментар
-
ogi28b написа:Колега, това е нормалната работа на системата. От това което си написал, излиза че всичко за момента ти работи добре. Теб какво те притеснява в кррайна сметка? И защо смяташ че нещо не е наред?
Коментар
-
Правилно си прочел, ама не съвсем. Само дето на 1800 затваря, а не отваря.Идеята на системата е в ненатоварени режими, когато има излишък от кислород в горивната камера, част от пресния въздух да се замени от изгорели инертни газове. Когато дадеш газ, и минеш в натоварен режим, да затвори и да не ти вкарва инертни газове. Тогава вече ако клапана ти е запецнал - кофти - спъва колата. Изобщо не се притеснявай от това че ти бръмчи. Ако имаш търпение да изчакаш минута-две - ще видиш ( ще чуеш) че спира. Моят съвет към теб е - след като ти работи коректно - не пипай нищо за момента. В допълнение - ако смяташ да се ремапваш - този клапан може да бъде спрян софтуерно, освен хардуерно, както съм го спрял аз
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар