Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

За налягането/силата на картерни газове

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    За налягането/силата на картерни газове

    Колеги, четох няколко теми, в които бяха засегнати картерните газове като причина за омасляване на въздуховодите от турбото до горивните камери.И сега се питам добре де, каква е причината и връзката на картерните газове с турбото (прочетох, че са свързани май)? От какво зависи налягането/силата на картерните газове. Да чукам на дърво нямам проблеми, но си задавам тези въпроси.

    #2
    Re: За налягането/силата на картерни газове

    doofiat написа:
    Колеги, четох няколко теми, в които бяха засегнати картерните газове като причина за омасляване на въздуховодите от турбото до горивните камери.И сега се питам добре де, каква е причината и връзката на картерните газове с турбото (прочетох, че са свързани май)? От какво зависи налягането/силата на картерните газове. Да чукам на дърво нямам проблеми, но си задавам тези въпроси.
    Позволявам си да ти отговоря пръв.Силата на картерните газове зависи от износеността на сегментите/цилиндъра и в частност каналите на буталото.С турбото връзка може да има поради повишеното налягане в турбопътищата/всмукателния колектор в сравнение с дизел без турбо.Освен това винаги турбо двигателите макар и с интекулер са много по-натоварени термично и механично-това във връзка,че някои производители в миналото използуваха едни сегменти мисля някои и дори бутала за дизелите и турбодизелите си.Напълно естествено е при това положение първи да стигне до капитален ремонт двигателя с турбо.Аз лично винаги и на всяка кола пускам маркуча с картерните газове в атмосферата да не се цапа колектора и турбо пътищата,но понякога особенно като работи колата на място се усеща тяхната миризма в купето.Както и да е никога няма пълно щастие и аз лично предпочитам това отколкото тинята и канцерогенните пари,които в една или друга степен влияят и на смесообразуването,но това последното вече граничи с маниящина.Един юзер от форума беше споменал,че Фиат използуват обемни кутии за да отделят капките съдържащи се в картерните газове и да пропускат само парите.Е моята кутия стои в мазето,а три маркуча висят като черва в атмосферата :D като понякога съм виждал даже капка да капва от там,но за около десетина хиляди километра като знаете,че като се юрка една кола разхода на масло скача драстично особенно ако се кара планинско с много подаване и отнемане на газта съм долял около 1 (един)литър масло "Кастрол Магнатек 5/40 пълна синтетика,което мисля за двигател на 307х.км е повече от отлично.По принцип плътен мотор няма и разхода на масло на турбодвигателя образно казано е винаги с капка повече отколкото при атмосферния.Имал съм случай преди когато бях шофьор на Икарус в Лукойл :D да стигам 12 литра масло на ден за около една смяна т.е за 250-60км .Когато отворих мотора на три от шестте бутала сегментите бяха запекли.
    EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

    Коментар


      #3
      Re: За налягането/силата на картерни газове

      doofiat написа:
      Колеги, четох няколко теми, в които бяха засегнати картерните газове като причина за омасляване на въздуховодите от турбото до горивните камери.И сега се питам добре де, каква е причината и връзката на картерните газове с турбото (прочетох, че са свързани май)? От какво зависи налягането/силата на картерните газове. Да чукам на дърво нямам проблеми, но си задавам тези въпроси.
      Има само една нормална причина.На моторите с атмосверно пълнене от въздушния филтър та чак до смукателния клапан ,където и да забодеш маркуча с картерните газове няма да сгрешиш,все ще ги засмуче.На моторите с принудително пълнене , това може да стене само до смукателната страна на турбото ,иначе ще надува и в самия картер.Ако има пределно износен мотор и в същото време ново турбо с недоумление ще констатираме че след него пътищата на въздуха са омаслени.Причина за това са картерни газове който премонават през турбото без то да пропуска масло.

      Коментар


        #4
        ...т.е. на кратко, ако има омасление във въздуховода, не винаги проблема е в турбото.Преди да се смени турбото да се види как са картерните газове.

        Коментар


          #5

          Коментар


            #6
            А няма ли да е омаслен и входящият въздуховод в този случай?

            Коментар

            Working...
            X