Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Странна аномалия при моя фиат ТД100

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Странна аномалия при моя фиат ТД100

    Снощи бяхме с приятели на широка площадка да се порадваме на хлъзгавия асфалт и след известно време дрифтене стрелката си стигна малко под средната чертичка ( температурния датчик ). Парното вътре духаше изключително топло. След около 5 минути каране още усетих да ми духа много студено на краката, стрелката сочеше точно средната чертичка и перките се включиха. Оставих колата да поработи малко на място да се охлади радиатора, но вътре продължаваше да духа все така студено ( не съм бутал врътката без да искам, това го проверих няколко пъти ). Учудих се къде ли ми изчезна парното??? Чух много слухове от там присъстващите, че гарнитурата на главата ми е заминала... Обаче погледнах в казанчето - антифризът се движи нормално, синкав си е и не се газира. Вдигнах и пръчката на маслото и там всичко изглеждаше супер. Изгасих колата и я оставих да поизстине малко. Запалих я след 15 минути и температурният датчик сочеше една черта преди средната. Още с паленето от таблото задуха врял въздух. Някой има ли идея какво, да го е*а, се случи?! Това ми се случва за втори път. Първият път стана, когато пак ходихме да се въртиме... Но и тогава по същия начин се появи парното като поизстина колата. Иначе никакви проблеми с топлия въздух - духа си вряло отвсякъде, а къде къде по-яростно съм я карал....
    www.CarProfi-BG.com
    Самонастройващ се газов инжекцион по OBD II.
    Зареждане и ремонт на автоклиматици.
    Най-атрактивните цени в София!

    #2
    на мен това ми мирише на обезвъздушаване на охладителната система.Прави ти въздушна тапа според мен

    Коментар


      #3
      Ех бре човек, този ТД мотор не е за гъзарийки - обезвъздуши охладителната система и ако пак ти се появи такъв проблем без видима причина, ще се наложи да посъбереш парички и да се захващаш за работа.Началната фаза преди прегряването е променлива температура на парното в купето.

      Коментар


        #4
        Всъщност не съм правил гъзарийки от рода на яко въртене на гуми. Дори над 2200 оборота не съм я качвал. Мястото, на което бяхме е достатъчно широко да се засилиш с 5-60 плавно и просто да дръпнеш ръчната и да се повъртиш. Даже имаше ентусиасти, които се засилваха и с по 100 км/ч и се въртеха като пумпали...От както имам колата от близо година никога не съм доливал антифриз и нивото не ми е мръднало. Изключвам на този етап гарнитура на главата ( преди 3-4 месеца правех замерване на компресията и резултатите бяха 2 цилиндъра на 30 бара и 2 на 28 ). Но за въздушната възглавница не се бях сещал. Как да я обезвъздуша всъщност?Интересното е, че това се случи за втори път и то точно на определено показание на темп. датчик. Дали термостатът не прави някакви шмекерии? Защото, когато падне темепратурата със съвсем малко и парното отново почва да духа вряло... Сега я наблядавах докато карах и е перфектно стрелката стои мало под средната и няма проблеми.
        www.CarProfi-BG.com
        Самонастройващ се газов инжекцион по OBD II.
        Зареждане и ремонт на автоклиматици.
        Най-атрактивните цени в София!

        Коментар


          #5
          Щом е започнало парното да духа студено, значи водата в него се е заменила с въздух, това е ясно. Неясното е как става тая работа. Възможно ли е да е свързано с топлинно разширение на някоя пукнатина между цилиндрите и каналите на охладителната система в блока или главата? Ако е възможно, може би при повишаване на температурата въпросната се разширява и пропуска надув от двигателя в охладителната система... Фантазирам ли много?... После като изстине и "сезам, затвори се"
          TD_100, че е кръгло число.

          Коментар


            #6
            При мен променливото парно бе първия сигнал, че става нещо. Ей така като колегата се питах какво става, казвах си ааааа, не е проблема в двигателя и един ден съм се натоварил с жената (бременна) и изпреварвам един камион по един стръмен участък и хоп гледам бре стрелката над среда (това за ТД 100 е много ненормално). Спирам вдигам капака, изхвърлила малко антифриз през капачката, но си казвам капачката нещо ми прави въртели и погледнах, че и единия бушон на перката е изгорял. Казах си сменям бушона и капач и съм ок. Продължавам си да си карам, но с 80-90 км/ч и нямаше проблем. Ходих по майстори дъръ-бъръ - всичко е ок.След изминати 2000 км градско без проблем един ден тръгвам на път пак с жената и приятели и си лафим, хилим се по магистрала Хемус и хоп какво да видя стрелката на температурата над средата и се покачва бавно. Спрях, отварям капака, антифриза излиза пак през капачката гледам срелката на червеното вече. Качваме се всички пак в колата и тръгнам. За късмет бях в участъка на първия тунел на Хемус в посока Плевен и следваше 5 км спускане. Колата се охлади и бе стояла в червената зона само 3 мин. Не беше смесила антифриз и масло. Оттам нататък на автовоз и в София на ремонт.

            Коментар


              #7
              И в крайна сметка какво ремонтира?Проблемът е от онези гадните дето не се решава с бодването на компютър и хоп разбрахме къде е. Затова ще е доста сложно да го установя. Питам се защо гоправи на точно определена температура? Когато стигне малко под средната и перките си работят и си спират няма проблем охлажда... Но има един момент точно тогава там "между капките" и парното започва да духа студено, пада температурата с има няма 5 градуса и нормалният режим се възстановява. Егати и гадното...
              www.CarProfi-BG.com
              Самонастройващ се газов инжекцион по OBD II.
              Зареждане и ремонт на автоклиматици.
              Най-атрактивните цени в София!

              Коментар


                #8
                Няма да започвам с най-лошото защото не е приятно.По принцип водната помпа на тези двигатели се задвижва от външната повърхност на ангренажния ремък и е препоръчително да се подменя от време на време без да има някакви признаци за теч.Не се знае какво е сътоянието вътре и на самата турбинка която върти охладителната течност в системата.Писах ,че не ми се започва с лошото защото то е спукана глава която прави магариите при по високи температурни режими.Още един причинител може да бъде темостата или пък датчика за отчитане на температурата в комбинация с ненавременно вклюване на вентилаторите.Общо взето системата е малко сложна.
                Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                Коментар


                  #9
                  Датчика го изклюваме, защото цяло лято температурата е стояла където трябва и перките си работиха едва ли не през 3-5 минути като стоя в задръстванията. Относно главата няма как да знам дали е спукана, но нямам нито един от симптомите на спукана глава. Относно термостата не ми се дават 100+ лв само за да проверя дали е от него проблема. Де да имаше начин как да го тествам само него...
                  www.CarProfi-BG.com
                  Самонастройващ се газов инжекцион по OBD II.
                  Зареждане и ремонт на автоклиматици.
                  Най-атрактивните цени в София!

                  Коментар


                    #10
                    Не е от термостата да ти се губи парното. Стрелката ти е на средата, а духа студено. Я кажи с климатик или т.н. климатроник си. Да не е нещо ел. проблем. Иначе основния "заподозрян" е въздух в системата.
                    Когда мне становится скучно, я отправляю сообщение на случайный номер: "Я спрятал тело... Что дальше?"

                    Коментар


                      #11
                      simeon3000 написа:
                      Не е от термостата да ти се губи парното. Стрелката ти е на средата, а духа студено. Я кажи с климатик или т.н. климатроник си. Да не е нещо ел. проблем. Иначе основния "заподозрян" е въздух в системата.
                      Имаш съмнение в управлението на клапите ако е с климатроник ли колега?Ако е с климатроник лесно може да хванеш проблема дали е от това като при загрял автомобил провериш маркучите към радиаторчето за парното дали са горещи.
                      Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                      Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                      Коментар


                        #12
                        crush написа:
                        И в крайна сметка какво ремонтира?
                        Заварка, шлайф и регулиране на клапаните на главата, сменени гумички на клапаните. Смяна на сегментите (нямаше нужда, но аз настоях).Виж не искам да те плаша или нещо друго, но напоследък все по-често се среща в този раздел някое прегряло ТД 100.Като изключим финансовата част, която ми струваше около 1000 лв. , мога да кажа, че разбрах какво е да караш ТД 100 :D Ще се съглася с Торнадо да се смени водната помпа.

                        Коментар


                          #13
                          "Имаш съмнение в управлението на клапите ако е с климатроник ли колега? "Като знам моята врътка за степените на вентилатора какви номера ми прави понякога - мени ги както и падне. Като нищо може да е нещо подобно, но с врътката за градусите. Макар и да се съмнявам в това, я подхвърлям тази "сламка", ако е с климатроник.
                          Когда мне становится скучно, я отправляю сообщение на случайный номер: "Я спрятал тело... Что дальше?"

                          Коментар


                            #14
                            ами, тд100 рядко прегрява, само 1-2 пъти годишно значи, да споделя и аз, откакто имам колата, 2 години, една година я карам с развален термостат, температурата винаги си стоеше 1-2, до 3 чертички(зимата) под средата, разхода, идеален - 8 софийско...извънградско като я карах с натисната газ - вдигаше температурата до средата, това лято за пръв път, малко над средата, но дърпах газта и се охлаждаше за нула време... да но един слънчев ден, аз си лежа на плажа и нашите ми карат фичката извънградско и не знаят тези трикчета и я попрегряха...смених термостата, палеше си, всичко идеално, но загряваше малко над средата, малко, малко - 2 чертички, с климатик държеше средата. интересното е, че когато вдигаше температурата над средата парното мистериозно духаше хладно...както и да е отидох на сервиз, маркучите меки, викат не е главата, правиха промивки работи и след това си крепи средата, макс една чертичка отгоре, но пуска перки и я сваля, градско минах 1000-2000км без ядове и както при колегата Доофиат, излизам извънградско, от Правец се прибирам, качвам витиня със 110-120 - 2100-2200оборота и точно отгоре гледам - 2 чертички под червеното, викам пак познатия ми стар проблем дърпам газта но не сваля, спирам след 10-тина км, и цялата ми страница в антифриз, долях си вода и се прибрах - с прегрята кола минах около 50-60км. интересното е, че след като огасих на магистралата стрелката си остана закована на 2 чертички под средата, по уред изобщо не доближи червената зона, а всички датчици, реостати, термостат всичко е ново...резултата(2 теми отдолу), смеси антифриз и масло, но не много, сегменти заминали, глава пукната, това явно е било отдавна.., явно съм си я купил така, просто тогава си мислех, че така си загрява, седи си под средата...и така, дано не е това колега, но имам един съвет, знам че са дизели и не ги карате много в обороти - но след дълго каране на по високи, оставете да поработи 5 минутки да се охлади турбината и главата и да нямате ядове...
                            A big fan of 'Top Gear' and 'Foose design'
                            e30 forever!

                            Коментар


                              #15
                              Колата е с климатик, не климатроник. Врътките също ги изключваме - механични са до колкото знам и едва ли сами ще се "врътнат". Най-необяснимото е, че "чудото" се случва ама на точно определена температура, нито градус повече или по-малко. Точно в моментът, когато перките при радиатора се вклюват. Имам чувството, че сякаш някой датчик казва на друга част да спре "топлото" към купето и да насочи всичко към външния радиатор. Естествено тази теза дори на мен ( неразбиращия ) звучи адски нелогично. И работят си перките охлаждат те, спират и след 2 минути работа на двигателя пак се появява парното. Пускат се примерно след 10 минути и пак мистериозно изчезва. Охлаждат и отново се появява. По-мистериозно от това здраве му кажи.Мерси на всички за идеите и вклюванията по темата. От петък съм почивка и почвам една по една да отхвърлям възможните причини и да правя тестове до колкото е възможно аз да ги извърша. Ще чакам още идеи - колкото повече толкова по-добре. Даже ще помоля някой ако си спомня как се казва темата, в която един колега описа, че са му правили едва ли не рентгенова снимка на двигателя, да даде един линк, ако я намери. Благодаря предварително!
                              www.CarProfi-BG.com
                              Самонастройващ се газов инжекцион по OBD II.
                              Зареждане и ремонт на автоклиматици.
                              Най-атрактивните цени в София!

                              Коментар

                              Working...
                              X