Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Нормално ли е това за Punto 1.9 JTD?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Нормално ли е това за Punto 1.9 JTD?

    Значи прави ми впечатления, че когато карам и реша да изключа от скорост без да натисна съединителя, двигателя моментално гасне. Иначе когато натисна съединителя и тогава изключа от скорост няма проблем.Интелесно ми е това нормално ли е и ако да, каква е идеята?

    #2
    Интересно как изключваш от скорост без натиснат съединител?

    Коментар


      #3
      Разбирам, че в движение освобождаваш колата от скорост без съединител Защо? ...И на ум не ми е идвало да пробвам, но мой съвет е и ти да не продължаваш. А относно въпроса ти - Това е предизвикателство за всяка кола, но как реагира съответния автомобил - не зная и не искам да пробвам. Впрочем ти питаш каква е идеята да ти гасне колата? А каква е идеята да я караш така или си попаднал в аварийна ситуация или нещо от сорта. Интересно ми е ?
      A17DTС/S
      Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

      Коментар


        #4
        Ами и аз понякога го правя.Изключването на предавка без съединител е подобно на това да я включваш пак без съединител - ако улучиш момента на изравнени обороти на двигателя със скоростите няма никакъв проблем.Друг е въпроса доколко човек има усет за това.Аз например го правя обикновено несъзнателно и нямам проблеми.Ако обаче се опитам да го постигна умишлено, обикновено не улучвам Гросе, на тая кола имаш датчик на съединителя.Ето ти тема:http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?p=195596Тва не е пура баце, модерна работа, не можеш да си правиш свободни съчинения - ше караш по учебник!
        I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

        Коментар


          #5
          На всички коли, включително и на Пунтото му изключвам а и включвам редовно скоростите без съединител.Особено изключването е елементарно - точно преди да отпуснеш газта - просто бутваш лоста. Включването е по трудничко но с добра работа с газта не е проблем.Даже установих че на Бравата така по-лесно ми влизат скоростите, отколкото със съединител (естествено като се изравнят оборотите), което ми говори че съединителя ми си заминава или поне има някакъв проблем - и без това ми придърпва на тръгване понякога.А иначе моето Пунто не гасне като му изключвам скоростите така - най вероятно бутона на съединителя ти наистина не бачка.
          Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
          Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
          ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

          Коментар


            #6
            Re: Нормално ли е това за Punto 1.9 JTD?

            grosmaster написа:
            Значи прави ми впечатления, че когато карам и реша да изключа от скорост без да натисна съединителя, двигателя моментално гасне. Иначе когато натисна съединителя и тогава изключа от скорост няма проблем.Интелесно ми е това нормално ли е и ако да, каква е идеята?
            Няма проблеми нито за двигателя,нито за преводната кутия да се изключва в движение на нулева предавка без натиснат съединител.Това редовно го правя за да си спестявам натискане на съединителя пред светофар.Но обезателно трябва да се отнеме газта.Нормално е да ти изгасне двигателя ако си изключил без съединител/важи само за двигатели които имат датчик на педала на съединителя/.Причината е свързана с режима на принудителен празен ход на двигателя.Не ми се обяснява,че е дълго.Има и някои други по-незначителни функции този датчик на съединителя.Почти всички съвременни автомобили след 2000 год.го имат.

            Коментар


              #7
              Ясно пичове, разбрах за какво иде реч, значи е нормално, нямам поводи за притеснения

              Коментар


                #8
                Re: Нормално ли е това за Punto 1.9 JTD?

                Stefan Hadjov написа:
                Причината е свързана с режима на принудителен празен ход на двигателя.Не ми се обяснява,че е дълго.Има и някои други по-незначителни функции този датчик на съединителя.Почти всички съвременни автомобили след 2000 год.го имат.
                Колега, обясни, моля те защо трябва да ми изгасне двигателя, ако изключа от скорост, защото моя двигател нещо е повреден, и не гасне. Одеве си играх 20 минути да експериментирам, и нито веднъж не ми изгасна колата? Ами ако датчика на съединителя е повреден/изключен, какво се случва тогава? Ако можеш дай линк в който да прочетем за този датчик, защото доста колеги се интересуваме от него и смятам че ще е интересно.

                Коментар


                  #9
                  Re: Нормално ли е това за Punto 1.9 JTD?

                  ogi28b написа:
                  Stefan Hadjov написа:
                  Причината е свързана с режима на принудителен празен ход на двигателя.Не ми се обяснява,че е дълго.Има и някои други по-незначителни функции този датчик на съединителя.Почти всички съвременни автомобили след 2000 год.го имат.
                  Колега, обясни, моля те защо трябва да ми изгасне двигателя, ако изключа от скорост, защото моя двигател нещо е повреден, и не гасне. Одеве си играх 20 минути да експериментирам, и нито веднъж не ми изгасна колата? Ами ако датчика на съединителя е повреден/изключен, какво се случва тогава? Ако можеш дай линк в който да прочетем за този датчик, защото доста колеги се интересуваме от него и смятам че ще е интересно.
                  Ще го обясня възможно кратко,защото не ми се пише дълго,а въпроса предразполага повече обяснения,но ти ще ме рабереш.Може да изгасне,но може и да не изгасне.Не ти е повреден двигателя!!Всичко зависи от софтуера на контролера.Особенно при Евро3 и следващите за съображения ЕКО и нисък разход-гасне.Защо:Както знаеш в режим на прин.пр.ход при върната газ горивото се прекъсва до обороти близки до тези на праз.ход.При новите норми тези обороти са почти тези на пр.ход./поради гореизтъкнатите съображения/.Тогава какво става в случая при изключване без съединител.Първо връщаш газта,двигателя веднага влиза в режим на прин.пр.ход,изключваш от скорост,оборотите падат бързо в посока стойност на празен ход и когато контролера подаде близко до тези обороти гориво към дюзите то той вече е изгаснал.Зависи от софтуера при какви обороти се възтановява подаването на гориво.Ако е при по-високи не гасне,ако е при близки до праз.ход-гасне.За да се избегне този неприятен ефект при изключване на нулева се натиска съединителя.Тогава веднага контролера получава информация че има промяна на режима,защото се отчита натиснат съединител и пад на обороти и тогава се възобновява веднага подаването на гориво към дюзите преди двигателя да е достигнал оборотите си на празен ход и нещата както разбираш са ОК.Както се досещаш целта е колкото се може по-късно да се възтановява подаването на гориво при прин.пр.ход ,което е особенно важно за нисък разход в градски режими.Но това води до риск от загасване на двигателя при гореописания случай.Пак стана дълго обяснението.Ако имаш нещо да добавиш,защото може и да съм пропуснал някоя подробност ще бъде добре да допълниш.

                  Коментар


                    #10
                    @BOАбе защо ме караш да си губя времето да обяснявам като сега случайно виждам,че ти си дал почти същото обяснение като моето по темата:http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?p=195596Или си забравил какво си писал..........

                    Коментар


                      #11
                      Stefan Hadjov написа:
                      @BOАбе защо ме караш да си губя времето да обяснявам като сега случайно виждам,че ти си дал почти същото обяснение като моето по темата:http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?p=195596Или си забравил какво си писал..........
                      Не знам какво общо има колегата BO в случая Какъв е най-лесния начин да се разбере дали машинката функционира правилно? Без да се завирам и да ровя по педалите? До какво може да доведе ако машинката не работи, или пък е блокирала в положение "постоянно натисната" ?

                      Коментар


                        #12
                        Понеже аз често карам с крак на съединителя често виждам да се записва грешка от сорта - transmission/gear (според Визата) и clutch pedal sensor (според Unidiag)Дори мога изкуствено да я предизвикам ако форсирам двигателя няколко пъти с натиснат педал на съединителя.Дори при смяна на помпата на педала "майсторите" бяха забравили да монтират обратно машинката с бутона (някъде бях писал за това). Но при това положение тя подава сигнал че педала е натиснат и не би трябвало да има проблем. Аз лично не съм пробвал да изключвам без съединител но ще видя как е при моя двигател ...А, между другото вчера имах поредния проблем със съединителя си. Просто спря да отделя и се наложи да сменям предавките налучквайки ги. На другия ден проблема с педала се беше оправил но май тоя месец ще го сменя най накрая тоя съединител ...А по повод с педала и откачената машинката разбрах за какво служат иконите във Визата в ляво от главния прозорец - могат да се настройват и да работят като индикаторни лампи - примерно ако е натиснат педала на съединителя светва зелена икона с изобразен педал на нея.

                        Коментар


                          #13
                          ogi28b написа:
                          Stefan Hadjov написа:
                          @BOАбе защо ме караш да си губя времето да обяснявам като сега случайно виждам,че ти си дал почти същото обяснение като моето по темата:http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?p=195596Или си забравил какво си писал..........
                          Не знам какво общо има колегата BO в случая Какъв е най-лесния начин да се разбере дали машинката функционира правилно? Без да се завирам и да ровя по педалите? До какво може да доведе ако машинката не работи, или пък е блокирала в положение "постоянно натисната" ?
                          ogi28,извинявам се на теб и най вече на колегата BO,че в бързината твоя пост съм го сметнал за автор ВО.Още повече,че в последствие прочетох един негов пост в,който третираше почти същата тема.Тази вечер имам проблеми с интернет и много съм разсеян. Виждам,че на въпроса ти е отговорил колегата ilkor.

                          Коментар


                            #14
                            @ilkorЧестото каране с крак на съединителя,води до честата му подмяна.Особенно ако си придобил навика да подлъгваш двигателя със полусъединител за да не превключваш на нисходяща при ниска скорост по завоите.

                            Коментар


                              #15
                              Човек се учи цял живот. Никога не съм освобождавал колата от скорост в движение. Действал съм механично, но има резон в това, което казвате. Поне на светофарите мога да пробвам.
                              A17DTС/S
                              Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

                              Коментар

                              Working...
                              X