Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблемно запалване Punto SX 1.7 TD

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблемно запалване Punto SX 1.7 TD

    Здравейте,от известно време насам имам изключително дразнещ проблем, като реших да се допитам до колегите във форума преди да прибегна до услугите на сервиз. При студен двигател стартерът върти продължително около 5-6 секунди, като през това време двигателят "кашля", като се опитва да запали. Това явление не се наблюдава при загрял двигател, когато машината пали с четвърт оборот. Имам чисто нов замерен акумулатор 72 ah с висок за този клас автомобил стартов ток, днес съм сменил горивния филтър с клапанчето към него, както и въздушния филтър. Проверил съм всяка една свещ поотделно. Ползвам само качествена нафта /vpower diesel/, като периодично слагам добавка за дюзи. Проверил съм видимите и достъпни маркучи и шлауфи на рециркулацията, като съм пристегнал и наличните скоби за евентуален приток на въздух. Въпреки така взетите от мен мерки, автомобилът се пали първоначално с изключителен зор на студено. Други странични проблеми нямам, фиатчето си върви пушка. Все пак ми е крайно некомфортно да удрям по една молитва за запалване всяка сутрин преди работа)) Изключително ще съм благодарен, ако някой може да ме насочи към евентуална причина, която ми убягва. Благодаря!Fiat Punto SX 1.7 TDГодина на производство: 1997

    #2
    Пробвай следното. Вдигни капака и напомпай крушата за подкачване на горивото докато се втвърди. Ако запалиш, то проблемът ти е въздухът. Каза, че си проверил, но не каза да си пробвал този начин. Опитай и пиши пак.
    www.CarProfi-BG.com
    Самонастройващ се газов инжекцион по OBD II.
    Зареждане и ремонт на автоклиматици.
    Най-атрактивните цени в София!

    Коментар


      #3
      crush, доколкото съм наясно, този модел Пунто няма подобна круша и обезвъздушаването се извършва по метода от палеолита...от дюзите с подкачване с въртене на стартера. Или просто от яд не съм търсил крушата достатъчно прилежно, но не мисля, че мога да я пропусна. Не съм забелязал да имам и пробка. Все пак, утре ще погледна отново, за да не говоря на ръка. Мерси за помощта.

      Коментар


        #4
        Чудесно е че си проверил свещите,провери дали стига ток до тях и колко време е подгрява.Ползва се обикновена пробна лампа и секундарник(хронометър).Има и други вероятности но там няма да ти хареса за това няма да те вкарвам в приключения преди Новата година.

        Коментар


          #5
          Извинявам се, мислех, че има круша. Добре в такъв случай не може ли да се сложи една просто преди помпата от друг модел кола?? Сори, че не съм много по темата ама за тебе питам предимно
          www.CarProfi-BG.com
          Самонастройващ се газов инжекцион по OBD II.
          Зареждане и ремонт на автоклиматици.
          Най-атрактивните цени в София!

          Коментар


            #6
            Колеги забелязвам, че моето Браво ТД100 1998 г. пали значително по-лесно с напомпване на крушата, докато иначе на това студено време и трябват 3 подгрявания и 4-5 сек въртене. Като запали няма никакъв проблем, върви добре и не пуши. Топла пали от раз. Дали проблема е от въздух в горивната система и ако е така защо не оказва влияние на работата на топлия двигател или след запалване? Дали мога да си паля зимата така с напомпване на крушата или може нещо да се прецака? Почти съм сигурен, че свещите са изрядни. Лампичката не мига, а гасне нормално, а релето за подгрева се чува как "цъка" и после спира. (макар, че не знам дали на тоя модел датчика е направен да отчита изгоряла свещ и лампата да мига).
            Fiat Bravo TD 100, 1998 г.
            Ауди 80 1.6, 101 кс, 1994 г.

            Коментар


              #7
              Темата се изкривява,но ще ти отговоря,има да патиш с въздуха в системата.Борбата е дълга и за сметка на това безмилостна.Иначе този модел засича изгоряла свещ.

              Коментар


                #8
                specialista, мерси за предположенията, свещите съм ги "преслушал" именно с пробна лампа, изрядни са. Установих, че клапанът на горивния филтър не функционира нормално /не затваря/ и го замених, след което имам драстично подобрение и сутрешното запалване определям като добро. И все пак на студен двигател не пали "от ряз", а пак има някакво секундно колебание и леко "прикашляне". На загрял мотор пали като часовник. Не знам, може би е въздух и ме чака крайно досадно проверяване на безброй скоби и маркучи. Или предновогодишно приключение, за което не допускам...открехни ме все пак

                Коментар


                  #9
                  А случайно да си свалял свещите и да си ги пробвал директно върху акумулатора, да видиш дали загряват както трябва, защото аз поне това разбрах?
                  A20DTH ЖТД ама не баш
                  1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                  Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                  Коментар


                    #10
                    Смени си подгревните свещи всичките Отзад като казваш "кашля" подпушва нали ?
                    ...

                    Коментар


                      #11
                      Да, свалял съм всяка свещ поотделно с проба на акумулатора. По-интересното е, че при първо палене стартерът върти някак си..."чисто", т.е. дори няма давене, кашляне и пр., сякаш просто няма приток на гориво. И отказва да запали, само си върти. На втори дубъл се появява задавянето и в крайна сметка пали. Може би не е лоша идеята да сменя всички свещи. Или просто да я закарам на майстор, не знам защо съм толкова песимистично настроен към последния вариант

                      Коментар


                        #12
                        Аз май те помолих да провериш дали идва ток до самите свещи и да засечеш времето за което ти угасва лампата за подгрева и колко след това още подгрява докато изключи релето.Пробвай да изчакаш да изключи релето и тогава завърти.Ако запали от раз е добре но ако пак почне да иска повторно въртене тогава възможностите не са кой знае колко много.Или има въздух в системата или понижена компресия. Това последното не исках да ти го давам като предположение първия път,просто не е за приказка и то преди Нова Година.

                        Коментар

                        Working...
                        X