Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

ТД100 - ремонт глава и основен ремонт - завършен

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    BEX---GT написа:
    Знаят си момчетата всичко, само че ново 20едната биела не е много хубава и трябва да отиде не знам къде, търкала е лагера неравномерно... ако не стане ще търся нова...пп може да не се движи, но вече е с лупи а защо отзява бронята, майка му мечка не знам не е много ама ме дразни, май и нея ще сменям скоро, стига да тръгне...момчетата казаха, че се надяват до петък да е готова, пък ще видим, лепнах си гражданската, долях малко нафта за евентуалните тестове стискайте палци - може вече да съм досаден с това, но имам нужда да не говорим, че чак за лятото се подготвих с едно 16-се
    Ако искаш да не зеят спрямо бронята трябва да пооъгънеш малко гредата между двата калника и да ги напаснеш.Огъва се на ръка много лесно.
    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

    Коментар


      гредата горната, дето са закачени фаровете ли, ако е така още като я взема ще се заема с тази работа...не че е голям проблем, ама съм перфекционист на тема луфтове много мразя да ми отзява някъде, а другаде да е много близо.Благодаря за съвета
      A big fan of 'Top Gear' and 'Foose design'
      e30 forever!

      Коментар


        Хм. Ако ще се сменя биела, мисля че буталният болт е стегнат в малката главина на биелата и трудно би могъл да се избие, без да се изметне буталото, или самата биела! Дори и на пресса. За нагряване и чукане още по зле. Измятат се на 100%. Малко измятане от порядъка на 1-2 десети си проличава след 5-6 хил.км. като повличане износване и отказ на самия цилиндър. Ново бутало в нова биела се поставя чрез нагряване в пещ на биелата до 200 градуса със дорник. Ако съм прав за сглобката, май работата е повече от сериозна. Но нека и други се изкажат че не си спомням за дизела как е самата сглобка. Ако болта е на втулка, няма грижи. После биелите имат грамаж и не бива да се различават с повече от 1 грам, което е много важно. Все повече и аз се уверявам, че тия майстори са - ,,викам ти майсторе щот не ти знам името,пък като ти гледам майсторлъка, да та е...а в майстора"!
        Fiat Marea TD100

        Коментар


          ами колега, хората не са виновни за състоянието на колата ми, надали и аз съм виновен много, просто ме е яд, че не снимах лагера да видите къде се е търкал, да ти кажа честно колата е карана така около 35-40000км и не съм имал никакъв проблем, нито виене, нито чукане, нищо, перфектно си работеше двигателчето...пп най-общо изглеждаше така, отстрани захабен и по средата като нов - това е биелата на първи цилиндър.
          Прикачени файлове
          A big fan of 'Top Gear' and 'Foose design'
          e30 forever!

          Коментар


            Това което показваш и коментираш, може да не е от биелата а от самата черупка. Биелата в тоя случай се мери с вътромер с часовник (индикатор) като радиалното отклонение не бива да надвишава 0,005мм или 5 хилядни. Макс 1 стотна. Осовото също. Така ще стане ясно къде е бил проблема. Във всеки един уважаващ себе си сервиз имат такъв инструмент и квалифициран майстор. Също така ако биелата е изметната, то би трябвало да е посиняла в основата на главината. Така например става, ако е каран автомобила без масло и после са сменили само лагера. Но за да не гадаем, най добре поискай да ти я измерят. Втора употреба биела с бутало и нови сегменти също е решение, но пак с контрол за теглото. И още: Хлабината в буталото и цилиндъра не трябва да надвишава заводските стойности. При повечето двигатели, при максимално износване е от 0,1 до 0,15мм.(измерено на 15мм от долната страна на полата му), след което се обезсмисля по нататъшна употреба. Но за тоя двигател конкретно не коментирам.
            Fiat Marea TD100

            Коментар


              взета е биела втора ръка - 50лвчистене на дюзи - 20 лв - перфектни биликартера, пробка ми направиха - 30лви сега съм в очакване на крайния резултат
              A big fan of 'Top Gear' and 'Foose design'
              e30 forever!

              Коментар


                BEX---GT написа:
                взета е биела втора ръка - 50лвчистене на дюзи - 20 лв - перфектни биликартера, пробка ми направиха - 30лви сега съм в очакване на крайния резултат
                Преди около година и повече същата биела втора ръка 180 лв.Очакваме скоро промяна в заглавието в смисъл ремонта завършен.
                Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                Коментар


                  ами следващият пост се надявам да променя и заглавието
                  A big fan of 'Top Gear' and 'Foose design'
                  e30 forever!

                  Коментар


                    BEX---GT написа:
                    взета е биела втора ръка - 50лвчистене на дюзи - 20 лв - перфектни биликартера, пробка ми направиха - 30лви сега съм в очакване на крайния резултат
                    Колега,този ремонт както си го подкарал,темата ти ще стане сигурно 20 стр.и майсторите ти може да докарат работата и до смяна на колянов вал.Провериха ли основните лагери.Току виж и там открили някакви сенки по черупките.Дълбоко се съмнявам че е трябвало да сменяш биела,ама много дълбоко.Толкова хиляди клм е вървяла колата с тази биела и черупки и сега установили че трябва да се смени.Без никакви измервания за констатация на износване,повишени луфтове и др.Просто имало сенки на черупките.И голяма работа като има.Толкова стотици хиляди клм. е минал с тези сенки и сега дай да ги сменяме.Улегнали черупки,припасвани ,и сега ще сложат някакви неясни и с неясен произход.Махат хубавите оргинални и слагат някави без да са направили никакви измервания на хлабини,допуски и т.н. Но има нещо друго много важно,което настъпва със смяната на биела.И по този повод пиша този пост.Трябва след монтаж на биелата с новите лагерни черупки да измериш с колко излиза буталото над повърхнината на цилиндровия блок когато се намира в ГМТна този цилиндър.Защото при смяна на биела се променя размерната верига,тъй като няма гаранции,че тази биела е със същата дължина като старата ти.Има допуски на изработка и дължината и варира в определени граници.За това се прави това измерване и се определя дебелината на гарнитурата.Сега вече окончателно трябва да разбереш кое определя дебелината на гарнитурата,а не броя на шлайфа на главата. Ако буталото ти излиза 0,8-0,9 мм-гарнитурата я оставяш тази която си купил-с едно ущипване и дебелина 1,7 мм. Ако излиза над 0,9 мм-трябва да си вземеш гарнитура с две ущипвания и или дбелина 1,8 мм.Тези измервания са правят много точно,задължително с индикаторен часовник и ГМТ на буталото се определя не на око,а с индикатора.Защото е въпрос на отчитане на стотни от мм.Можеше да минеш без тази процедура,ако не беше тръгнал да сменяш биела.Желая ти в крайна сметка успешно да излезеш от този лабиринт в който те набутаха.Имам усещането,че тези твои майстори доста неща ще понаучат покрай твоя ремонт.Искай им discount да ти направят от цената за труд.

                    Коментар


                      Все пак е полезно да се общува тук.Колега айде подкарай я тази кола.Ще се пенсионирам тук.

                      Коментар


                        Колеги днес бях горе, колата е сглобена, запалихме я, работи доста по-тихо, много равномерно, остава за още ден два, за да се направят тестове и да се сложи една дифтунга на пробката на картера..не съм я карал, но педала на газта е една идея по-отговорен, не знам, чак като излезе на пътя ще разберем със сигурност..
                        A big fan of 'Top Gear' and 'Foose design'
                        e30 forever!

                        Коментар


                          Е най-после честито колега със здраве да си я караш.И ако решиш да я продаваш/подаряваш/ пиши на лично. :D
                          Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                          Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                          Коментар


                            Честито и от мен колега...Безавариино каране

                            Коментар


                              Благодаря, колеги, още не съм се оправил с труда, като плата и за него ще напиша трябва да й правят някакви тестове, за загряване, как се държи, но имам съмнение както и те, че нещо таблото ми не е наред...понякога като загася и стрелката на температурата си остава да виси, където е.. а като прегря, не ми е влизала в червеното изобщо, беше две чертички отдолу.. и пак замръзна там като загасих, та и това ще трябва да прегледам
                              A big fan of 'Top Gear' and 'Foose design'
                              e30 forever!

                              Коментар


                                Много добре, че сте хванали дефекта на стрелката. За новото "БУу" нека да работи адекватно стрелката на температурата. Много се радвам за теб колега, че всичко приключва благополучно, в което не се съмнявах. Дотук личи, че майсторите, които ти правят колата са много добри и в час. Още веднъж ще кажа, както и преди, че е много голям ГОЛЯМ кеф да се подкара ремонтиран двигател - съживен, само при мисълта, че съвсем скоро частите му са били в ръцете ти, а сега ти дава едни сто коня. Искам да обърна внимание, че на 270 000 км. е моята Брава и няма ни най-малък симптом за износване двигателя. Казвам за тези, които не им се прави ремонт на двигател да са спокойни. :D Имат голям ресурс колите, стига предния собственик да не я е прегрявал, от което предполагам, че пати колегата BEX-GT. Но сега след ремонта му пророкувам, че Браво-то му ще е едно 300 000 км. и повече гаранция безпроблемно на пътя. Затова ще следим ако реши да го продава
                                TD_100, че е кръгло число.

                                Коментар

                                Working...
                                X