Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

ТД100 - ремонт глава и основен ремонт - завършен

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    iuly_vn написа:
    Ще използвам случая да попитам. какви са предписаните хлабини за клапаните на тоя двигател и има ли указана температура от производителя за проверка, че като затрябва да не се ровя и да ги търся.
    За ТД100 всм.кл. 0.30-0,40 мм изп.кл. 0,30-0,40 мм При студен двигател За ЖТД всм.кл. 0,25-0,35 мм изп.кл. 0,30-0,40 мм При студен двигател

    Коментар


      Колега Хаджов, да те попитам на колко НМ или кг, се натягат болтовете на главата, че един приятел ми каза за някакъв ремонт, където били натегнати с 5 кг повече та се наплаших викам, може момчетата дето правят фиата да знаят, ама аз по-добре да си кажа
      A big fan of 'Top Gear' and 'Foose design'
      e30 forever!

      Коментар


        BEX---GT написа:
        Колега Хаджов, да те попитам на колко НМ или кг, се натягат болтовете на главата, че един приятел ми каза за някакъв ремонт, където били натегнати с 5 кг повече та се наплаших викам, може момчетата дето правят фиата да знаят, ама аз по-добре да си кажа
        Главата се стяга на 5 етапа с динамометричен ключ:1 етап- 20Нм2 етап- 65Нм3 етап-завъртване на 90*4 етап-завъртване на 90*5 етап-завъртване на 90* Главата се стяга с 10 болта като се започва със средните два и след това на кръст се стяга от средата в ляво и дясно до последния десети.Съветвам те да си поставиш оргиналните болтове,защото са доста по добри от тези които си купил.Желателно е под главата на болта да има шайба.Така е заводското изпълнение.Резбите на старите болтове и резбите на блока трябва да са добре почистни/желателно прекарани на флашка/ и смазани за да се намалът до минимум загубите от триещия момент в резбата.Това гарантира прецизното притягане на главата.Успех ти желая.

        Коментар


          Благодяря за бързия отговор, относно хлабините в клапаните! А това за оригиналните болтове също е така. В никакъв случай не ги сменяй с тия новите! Представи си че два от тях се разтеглят и после гарнитура прегряване на мотора и куп още последствия от това...
          Fiat Marea TD100

          Коментар


            Ще използвам темата да попитам.След като се сложи главата и се стегне трябва ли примерно след 1000-1500км. да се притяга пак?
            Fiat Marea 1,9TD

            Коментар


              Благодаря, колега Хаджов
              A big fan of 'Top Gear' and 'Foose design'
              e30 forever!

              Коментар


                nikblag написа:
                Ще използвам темата да попитам.След като се сложи главата и се стегне трябва ли примерно след 1000-1500км. да се притяга пак?
                Не е необходимо,и завода прозводител не предписва подобно действие.

                Коментар


                  още един въпрос, чак сега го осъзнавам, каква е разликата между 3, 4 и 5-ти етап на затягането, нали пак е на 90Нмпп за болтовете още се чудя наистина, все пак моите не знам колко пъти са развивани и завивани и са прегрявани тамън три пъти за две години..
                  A big fan of 'Top Gear' and 'Foose design'
                  e30 forever!

                  Коментар


                    Re: ТД100 - ремонт глава и основен ремонт

                    BEX---GT написа:
                    Здравейте, колеги, вчера се почна и мога да ви кажа, че не е хич трудно.
                    Не е ли време вече да завършва ремонта от 06.12.2008 година до днес измина доста време.
                    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                    Коментар


                      ами надявам се и аз, просто имаше доста празници, преди това бях почнал да я продавам на части, с главата ме мотаха доста... надявам се до края на тази седмица вече всичко да е готово... пп а това "не е хич трудно" се отнася само до свалянето на главата
                      A big fan of 'Top Gear' and 'Foose design'
                      e30 forever!

                      Коментар


                        BEX---GT написа:
                        ами надявам се и аз, просто имаше доста празници, преди това бях почнал да я продавам на части, с главата ме мотаха доста... надявам се до края на тази седмица вече всичко да е готово... пп а това "не е хич трудно" се отнася само до свалянето на главата
                        Време е вече.Ако има възможност равъртете двигатела без да палите за известно време за да се провери дали има нещо нередно.Преди години на един Москвич ей така се получи след шлайфане на глава да удрят буталата в клапаните незначително.Наложи се да му поставим две гарнитури на главата и се оправи.Друг е въпроса колко ще изкара така с гарнитура върху гарнитура.
                        Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                        Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                        Коментар


                          BEX---GT написа:
                          още един въпрос, чак сега го осъзнавам, каква е разликата между 3, 4 и 5-ти етап на затягането, нали пак е на 90Нм
                          Колега,като гледам какви въпроси ми задаваш,на които би трябвало твоите майстори да са наясно, си мисля че ако ти трябва да ги информираш за тези елементарни неща си представям какъв ремонт ще ти направят.Никакви 90 Нм не е споменато в това ,което съм написъл.От 65Нм повече никъде не се говори.Трети,четвърти и пети етап на стягане е завъртане въртока на динамометричния ключ на 90 ГРАДУСА,без да се интерисуваш от Нм-етрите.Това се прави на три пъти по реда на стягане.Три пъти по 90 градуса.Я като им го кажеш това на твоите майстори сподели как са реагирали.Интересно е.Може да се окаже,че за пръв път го чуват.Щом те карат да си търсиш гарнитура 1-ви ремонт савсем са ми ясни и със стягането на главата и с луфтовета на клапаните.Но дано имаш късмет с този ремонт.

                          Коментар


                            Tornado написа:
                            Време е вече.Ако има възможност равъртете двигатела без да палите за известно време за да се провери дали има нещо нередно.Преди години на един Москвич ей така се получи след шлайфане на глава да удрят буталата в клапаните незначително.Наложи се да му поставим две гарнитури на главата и се оправи.
                            Колега,ти бъркаш.Разликата между този двигател и москвичовия е колкото е разликата между електрически стол и обикновен стол.Никога не могат да ударят клапаните ако майстора е достатъчно грамотен и зацепи коректно ангренажния ремъл с разпределителния вал.При този двигател когато буталото е в ГМТ,клапаните са винаги затворени.За разлика от Москвичовия.За n-ти път:шлайфането на глава на ТД100 не може да доведе до удряне на клапани в буталото.При Москвич-може.И още нещо:всеки добър майстор след монтаж на ангренажен ремък задължително прави два оборота на коляновия вал на ръка за да се убеди ,че зацепването е изпълнено без вероятност да се случи това за което се съмняваш.

                            Коментар


                              Не, аз питам, за да знам аз, а ще им го кажа, ей така за всеки случай, предполагам, че го знаят... Ще напиша утре като си поговоря с тях. А иначе напасването на клапаните, шлайфането на главата и смяната на сегментите и сглобката се прави на три различни места, човека, дето ми напасва клапаните ми дава гаранция, че всичко ще си работи като хората, тези със заварката, също, а и момчетата ми дават гаранция за ремонта, така че стискайте палци пп ааа, а аз и един друг майстор разглобявахме главата, просто този ремонт не знам вече колко човека са се включвали в него. Картера се прави пък на четвърто място, че откакто го счупих е без пробка, та ще го закарат да ми направят пробка.Дано накрая всичко е като хората, утре ще отида да проверя как са нещата, ще пиша вечерта..Благодаря още веднъж за информацията и се извинявам на колегата Хаджов, за хапливото си поведение във един предишен пост
                              A big fan of 'Top Gear' and 'Foose design'
                              e30 forever!

                              Коментар


                                Знаят си момчетата всичко, само че ново 20едната биела не е много хубава и трябва да отиде не знам къде, търкала е лагера неравномерно... ако не стане ще търся нова...пп може да не се движи, но вече е с лупи а защо отзява бронята, майка му мечка не знам не е много ама ме дразни, май и нея ще сменям скоро, стига да тръгне...момчетата казаха, че се надяват до петък да е готова, пък ще видим, лепнах си гражданската, долях малко нафта за евентуалните тестове стискайте палци - може вече да съм досаден с това, но имам нужда да не говорим, че чак за лятото се подготвих с едно 16-се
                                Прикачени файлове
                                A big fan of 'Top Gear' and 'Foose design'
                                e30 forever!

                                Коментар

                                Working...
                                X