Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

ТД100 - ремонт глава и основен ремонт - завършен

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #76
    specialista написа:
    Много се изписа по темата,ще си позволя и аз да кажа две думи и то конкретно защо е необходимо да се подбере подходяща гарнитура на ТД100.На този мотор буталата се показват над блока,малко но достатъчно да стане беля.В същото време бренера и той се показва над главата(виси).В крайна сметка само и единствено подходяша гарнитура може да осигури разтояние между буталото и бренера.Отварял съм мотор с точно тази повреда,разбит бренер и то точно на ТД100.На всички бутала се бяха отпечатали бренерите а на единия цилиндър бренера на беше издържал (явно там е бил най нисък) разбива леглото в което е набит ,от там друга главаи т.н. Жалко че от снимките на колегата които е направил не става ясно това за което ви говоря.
    Отдавна те чаках и ти нещо да кажеш по въпроса,още повече непрекъснато си в крак с подобни проблеми.Ще уточня нещо допълнително по това което казваш.1.Нормално бренера никога не виси над нивото на главата.Това е абсурдна ситуация и няма как да се реализира нормално.Главата се шлайфа винаги комплект с бренера и винаги са в една равнина.2.Освен това нещо важно-бренера винаги се намира между блока и главата притиснат и никога не може да увисне.Освен в следния случай.Прекалено прегряване с прегаряне на гарнитурата и поради това,че няма кой да го притиска то тогава пропада и се среща с буталото.Но това е частен случай в резултат на тежка авария. А на сникките не се виждат тези неща,просто защото показания двигател е бензинов.Щеше да бъде много добре ако се беше показал дизелов за да се видят всички тези неща за които говориме.

    Коментар


      #77
      Stefan Hadjov написа:
      А на сникките не се виждат тези неща,просто защото показания двигател е бензинов.Щеше да бъде много добре ако се беше показал дизелов за да се видят всички тези неща за които говориме.
      Сори, ама на JTD-то не съм отварял двигателя още, а се надявам да не ми се и налага! Пак хубаво, че и това имам, което показах.Мисля, че вече разбрах какво се опитва да каже Стефан Хаджов.Възниква следният въпрос - ако се монтира по-дебела гарнитура от предписаното, ще се намали степента на компресия, следователно ако се монтира по-тънка гарнитура - ще се увеличи. Като се има предвид, че повърхността на главата контактува с гарнитурата, а от тази повърхност е отнет материал, не трябва ли този отнет материал да се компенсира с различна по размер гарнитура, за да се запази същата компресия. (Изключваме случая с н-ти ремонт, който очевидно няма как да се установи).Прощавайте за тъпите въпроси, но искам да си го изясня.Поздрави.

      Коментар


        #78
        оня трети ремонт цитиран, беше 3 извършван ремонт на главата, сваляна правена...а не в онзи смисъл, като категоризация на части просто така се е разбрало, двусмислица..още в първия пост съм писал гарнитура първи ремонт, ако искате ще ви снимам и свалената гарнитура, да видите, може и тя да е същата, защото веднъж вече е сменяна при стария собственик
        A big fan of 'Top Gear' and 'Foose design'
        e30 forever!

        Коментар


          #79
          Airfan написа:
          Stefan Hadjov написа:
          А на сникките не се виждат тези неща,просто защото показания двигател е бензинов.Щеше да бъде много добре ако се беше показал дизелов за да се видят всички тези неща за които говориме.
          Сори, ама на JTD-то не съм отварял двигателя още, а се надявам да не ми се и налага! Пак хубаво, че и това имам, което показах.Мисля, че вече разбрах какво се опитва да каже Стефан Хаджов.Възниква следният въпрос - ако се монтира по-дебела гарнитура от предписаното, ще се намали степента на компресия, следователно ако се монтира по-тънка гарнитура - ще се увеличи. Като се има предвид, че повърхността на главата контактува с гарнитурата, а от тази повърхност е отнет материал, не трябва ли този отнет материал да се компенсира с различна по размер гарнитура, за да се запази същата компресия. (Изключваме случая с н-ти ремонт, който очевидно няма как да се установи).Прощавайте за тъпите въпроси, но искам да си го изясня.Поздрави.
          При една и съща дебелина на гарнитурата/имам в пред вид фабричната/,преди и след шлайфането на главата колкото и да я шлайфаш компресията остава една и съща.Това е така,защото главата е плоска,а горивната камера е в буталото/при двигат.ЖТД/.А при ТД,тя е навътре в самата глава/предкамера/и въобще не е засегната от шлайфането.За това именно препоръчах на колегата-автор на темата да си постави гарнитура със същата дебелина като фабричната му,а не да слуша приказките на майстора му който го праща да си търси гарнитура-последно първи ремонт.Защото такова понятие няма за гарнитурите.Има различни дебелини гарнитури,но те нямат отношение към шлафането на главата,а колко излиза буталото над цилиндр.блок,за да се компенсира това излизане.В сериозните ремонтни ръководства,този въпрос е описан доста подробно,как се определя дебелината на гарнитурата,която трябва да се постави.

          Коментар


            #80
            Аз мисля, че схванах идеята.

            Коментар


              #81
              Днес ходих на Стамболийски 155, и познайте, гарнитурите се класифицират на ремонти, ай със здраве за безсмисления спор по-горе..спрях се на оригинална железна гарнитура - 68лвутре мисля да пазарувам
              A big fan of 'Top Gear' and 'Foose design'
              e30 forever!

              Коментар


                #82
                BEX---GT написа:
                Днес ходих на Стамболийски 155, и познайте, гарнитурите се класифицират на ремонти, ай със здраве за безсмисления спор по-горе..спрях се на оригинална железна гарнитура - 68лвутре мисля да пазарувам
                Ако това са ти казали в магазина на Стамболииски,може да се направи извода,че техническото и професионално ниво на продавачите е горе доло колкото това на тези дето ти правят ремонта.Защо не ги попита как да си определиш броя на ремонтите,за да знаеш каква гарнитура да си купиш.Няма да може да чуеш адекватен отговор,защото няма такъв.

                Коментар


                  #83
                  колега, ако разсъждаваш така, следва да си помисля, че зимни гуми караш само през зимата, летни - през лятото, а сигурно за пролетта и есента не знам, сигурно караш всесесзонни, но с повишено внимание!това е просто търговска класификация...пп и нека безсмисления спор приключи до тук благодаря!
                  A big fan of 'Top Gear' and 'Foose design'
                  e30 forever!

                  Коментар


                    #84
                    BEX---GT написа:
                    колега, ако разсъждаваш така, следва да си помисля, че зимни гуми караш само през зимата, летни - през лятото, а сигурно за пролетта и есента не знам, сигурно караш всесесзонни, но с повишено внимание!
                    Не разбирам какво общо има спора с тези гуми за които говориш.Крайно неподходящо сравнение правиш.

                    Коментар


                      #85
                      BEX---GT написа:
                      пп и нека безсмисления спор приключи до тук благодаря!
                      Точно обратното спора съвсем не е безсмислен.Много е смислен,но изглежда че ти не можеш да го осмислиш.И не можеш да вникнеш във важноста му.

                      Коментар


                        #86
                        напротив за себе си съм вникнал предостатъчно...1 не трябва да се шлайфа и заварява глава, нямам пари за нова, следователно ще си правя тази...2 не трябва да сменям болтове - евтини са, ще ги сменя3 клапаните са по нависоко, главата не е плоска, както я изкарвате, свалил съм си я сам и съм я видял много хубаво, следователно след шлайф трябва да се компенсира от гарнитурата на главата4 дебелината на новата гарнитура, необходима за това компенсиране се измерва, вижда се на коя категория ремонт отговаря и се слага такава гарнитура.разликата нямам и идея колко е между отделните категории, повярвай ми, тези майстори са направили бая коли, на практика се занимават главно с двигатели, така че не се и съмнявам, че си разбират от работата!пп горния пример с гумите ти го дадох като пример за класификация на продукт, надявам се си го схванал(не се заяждам), просто не приемай думите - първи, втори или трети ремонт буквално
                        A big fan of 'Top Gear' and 'Foose design'
                        e30 forever!

                        Коментар


                          #87
                          BEX---GT написа:
                          ..............4. дебелината на новата гарнитура, необходима за това компенсиране се измерва, вижда се на коя категория ремонт отговаря и се слага такава гарнитура............
                          И как се определят категориите ремонт.Говори с някакви цифри:от.......до-1-ви ремонт; от.....до-2-ри ремонт и т.н.Говори с цифри.В такива случаи се говори с цифри.И коя е базата от която се тръгва за да се определи дебелината на "ремонтната" гарнитура.Приказките,че майсторите са правили много ремонти и само с това се занимавали,ми звучи много неубедително и още по-лошо за тях,че не са научили доста неща които би трябвало да знаят за това с което се занимават.За съжаление.

                          Коментар


                            #88
                            BEX---GT написа:
                            напротив за себе си съм вникнал предостатъчно...1 не трябва да се шлайфа и заварява глава, нямам пари за нова, следователно ще си правя тази...2 не трябва да сменям болтове - евтини са, ще ги сменя3 клапаните са по нависоко, главата не е плоска, както я изкарвате, свалил съм си я сам и съм я видял много хубаво, следователно след шлайф трябва да се компенсира от гарнитурата на главата4 дебелината на новата гарнитура, необходима за това компенсиране се измерва, вижда се на коя категория ремонт отговаря и се слага такава гарнитура.разликата нямам и идея колко е между отделните категории, повярвай ми, тези майстори са направили бая коли, на практика се занимават главно с двигатели, така че не се и съмнявам, че си разбират от работата!пп горния пример с гумите ти го дадох като пример за класификация на продукт, надявам се си го схванал(не се заяждам), просто не приемай думите - първи, втори или трети ремонт буквално
                            И аз това се опитах да обесня на светилото небесно Стефан Хаджов че верно главата е плоска,но клапаните малко надстърчат от нея.И при положение,че шлайф на главата се прави винаги при свалени клапани точно това се има предвид,че компенсира по-дебелата гарнитура.И понеже нашия бог иска винаги точни цифри да предположим,че ремонтния размер на гарнитурите за дизелите е през 2 (две)стотни за размер.При дизелите с вихрова камера(Рикардо)има и един отвор свързващ двете камери(вихрова намираща се в главата)и основна в буталото.Промяната на дължината в случая с шлайф на този отвор променя скоростта на смесообразуването,неговото качество и в крайна сметка икономическите и динамичните качества на двигателя.И Стефан Хаджов като върл привърженик на италиянските инДжинери дето са измислили най-доброто за конкретния мотор трябва да помисли трезво още повече,че мисли най-открито как директния шприц бил точно Манн-процес :P .Да действително има такъв вид смесообразуване и той се нарича ’слойно’,но досега запазени екземпляри работещи на този процес са само двигателите на Икарус и Ман вече съвсем изчезващи :D ,докато съвременните Комън-Рейл двигатели работят с "обемно" смесообразуване с почти изключително тороидални горивни камери в буталото.Същия процес ползват и моторите на ВАГ групата с тяхната помпа-дюза.Но сега естествено нашия "шаман" ще изкара от сто извора водичка и ще "докаже’,че това не е така и инищо не разбира поне от моите постове.
                            EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

                            Коментар


                              #89
                              колега Хаджов, колко коли си отремонтирал на практика????или просто не обичаш да си цапаш ръцете с друго освен с книги???
                              A big fan of 'Top Gear' and 'Foose design'
                              e30 forever!

                              Коментар


                                #90
                                BEX---GT написа:
                                колега Хаджов, колко коли си отремонтирал на практика????или просто не обичаш да си цапаш ръцете с друго освен с книги???
                                Не ми задавай безсмислени въпроси,защото нямат отношение към разглеждания проблем.Отговори ми с цифри и точно на въпроса от последния ми пост за да ме убедиш във своята теза,така както аз направих.Тези приказки не защитават тезата ти,а показват че просто въпроса не ти е ясен.Доверяваш се на хора на които също не е ясен.Твоите майстори може много мотори да са ремонтирали и това да работят,но това не значи че знаят всичко,което касае един качествен ремонт.В крайна сметка твоя аргумент се сведе до следното:щом майсторите това работят,значи е верно това което ми казват.Непрекъснато се сблъсквам с хора,което това работят и почти нищо не им е ясно.

                                Коментар

                                Working...
                                X