Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

ТД100 - ремонт глава и основен ремонт - завършен

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #61
    @Stefan Hadjov След тримесечен бан заради един пле.ивец дето не може да различи шпилки от болтове,но си позволява да дава компетентни мнения,за всичко свързано с автомобила се убедих напълно,че писането във кой и да е форум се преиначава,неправилно разбира,недоразбира и т.н.Ти лично колега Хаджов отрече и анатемоса ремапа,но лично на моя трофей съм БЕЗКРАЙНО ДОВОЛЕН.Един два пъти си позволих да цитирам литература,която съм събирал от 1974г(т.е от тези години съм я конфискувал от баща ми :P,но от по-нови години преди навлизането на интернетсъм разчитал предимно на нея поне за моето лично ограмотяване.Помниш ли цитата за килограмите,които действат на основните лагери на бензинов и дизелов двигател? Ти опита да обясниш поне че това е така,спор няма,но си личеше високомерното ти отношение,че едва ли не само ти имаш или може да имаш(разбираш материята) на това ниво да речем.Сега по-темата за главата знаеш,че винаги се прави шлайф(пуска се вятър)поне да се изравнят старите остатъци...оп май пак неправилно се изразих и ще опонираш да се отстранят айде така да го кажа малките пукнатини(сърца,неравности)незнам още колко думи да използувам за да бъда правилно разбран.След около три такива вятъра или един по сериозен шлайф под сериозен разбирам за дизел минимум 2 (две)стотни от милиметъра се взема под внимание,че във крайно високи обороти(по твоите разбирания над 3000 об/м нали толкоз приемаш ти за високо за дизелов мотор :P ,но аз ти ги казавам до прекъсвач или около 5200-5300 оборота поне на мойте кошери все там са изключвали регулаторите :P без на автобуса,който изключваше на 2100 об/м и след ремонта на помпата(лично аз си я въртях на стенда в Нефтозавода си я направих на 2600 об/м да изключва като запазих цикловата порция на около 16 куб/см.Другия кош на,който е изключвал регулатора под 5200-5300 оборота е Пежото Боксер дето карам в момента и при него изключва на точно 4100-4200 об/м по оборотомер на таблото.Та ти както знаеш уважаеми колега Хаджов практиката при дизеловите двигатели е да се създават дългоходови,с цел по-добър въртящ момент.Има една много полезна книга учебник "Динамика и трептения на ДВГ"-Държавно издателство техника-София,1986г със автор доц.к.т.н инж.Венелин Севастакиев Стоянов,която съм абсолютно сигурен,че не си чел е описано за различни видове сили пораждащи се в частите на ДВГ.Примерно в коляновите валове на опън,на огъване причинено от газовите сили,инерционни сили,сили причинени от възвратно-постъпателното движение на буталото,когато скоростта му е най-голяма в средата на цилиндъра и неговата скорост е НУЛА(0) когато е в ГМТ и в ДМТ.За пример само,ще дам двигател на обикновенна Жигулка със диаметър на цилиндъра 76мм и ход на буталото 66мм при максималните обороти,поне по които дава производителя 5600 об/м буталото прави 60 да ШЕСТДЕСЕТ хода между мъртвите точки .Не мога да си представя,колко е правило на моята Лада 1600 като си представя,че нейния мотор е почти каре 79/80.Надявам се знаеш на кой мотор казват каре.Та за който незнае поне тези котори Ладите нямаха прекъсвачи и моята лично съм я изпържвал на първа скорост с 80км/ч при показания на оборотомера 7950-8000 оборота и успя само за две-три секунди в тез обороти да хвърли ремъка на водната помпа :D .Това колега Хаджов ти го казвам само по повод понеже ти си изключителен математик,а аз не мога да скрия математиката никога не ми е била силната страна,поне що се отнася до тези изчисления,които те моля да направиш,а именно на колко микрона от буталото аджеба,ще се окаже буталото клапаните при зверските 5200-5300 об/м,напълно загрял двигател т.е удължени макар и с малко клапани и бутала топлинно и инерционна сила удължила биелата(мотовилката) при тези обороти и да изчислиш дали както казваш ТИ ако сложим нормална не ремонтна гарнитура няма да се получи макар и съвсем леко почукване на клапаните в буталата,което повярвай ми поне аз мога да различа със слуха си.Сега знам,че ще изкараш от сто(100)кладенеца вода и ще почнеш да ги разпъваш едни,като първото,което ще ми кажеш е че на никой не са необходими тези обороти то дизела издиша след 3000 об/м и такива от рода ма ,аз все пак да те попитам като едно тука безкрайно светило у форума их ма.а му защо няма емотиконка като в другите форуми дето се покланя,ма много ни е беден форума от към емотиконки .Модератора да не раздава само банове ми да помисли за пълния набор ЕМОТИКОНКИ и ако има някоя с плешива глава лично да я подари на онзи дето агитира всички да си слагат гърнетата на колите
    EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

    Коментар


      #62
      Stefan Hadjov написа:
      Е,точно тука е заблудата колега.Включително и на майсторите дето го карат да си търси гарнитура 3-ти ремонт.Интересно три пъти по колко е сваляно от главата при шлайфане.Никой не казва.Няма ли опасност да се отзове в 7-ми ремонт.Очаквах някой да ми зададе този въпрос.С какво се компенсира шлайфането.Много просто .Не е необходимо да се компенсира.Виждал ли си глава на дизелов двигател.Тя е плоска като масата.И колкото и да я шлайфаш все си остава плоска.Ако има камера ,тя е в буталата.Какво има да се компенсира.А защо гарнитурите на дизелите са с различна дебелина.Това е много важно.За да се постигне висока степен на компресия/което е много важно при дизелите/ се прави буталото да излиза над цилиндровия блок и по този начин влиза в зоната на гарнитурата.Колко излиза зависи от допуските при производство на буталата и биелите.Прави се замерване на височината на това илизане на буталата над нивото на цилиндрите и по таблица се опреселя дебелината на гарнитурата.Колкото и да шлайфаш главата буталото си е все на едно и също място.Трябва да се постави фабричната дебелина за да се спази условието за необходимата дебелина на гарнитурата.Ако не са сменяни бутала и биели при ремонт,то се слага същата дебелина която е определена при завода още.Ако са сменяни се прави замерване на новото излизане на буталата и по таблици се определя необходимата дебелина.Няма такива понятия като 1,2,3-ти ремонт.Ако си позволи майстора да му постави по дебела гарнитура при ремонта от необходимата,то значи че ще му намали степента на компресия,което не е желателно.Това трябва да го знаят майсторите,които се хващат да правят подобни ремонти.Но за да го знаят трябва непрекъснато да четът и да се самообразоват.Но за да четът трябва поне малко да знаят западни езици,защото в нашите книжки такива подробности рядко се срещат освен в някоя преводна литература по въпроса.За съжаление много е оскъдна. И още нещо.Не е мое мнението,че не се допуска заваряване и шлайфане на главите на дизеловия двигател.Това го пише във всички фирмени ръководства за ремонт на дизел.двигатели.Това,че у нас това се практикува не значи че е правилно.Ето например един цитат от немско ръководство за ремонт на глава на VW.Понеже при проблем с прегряване често VW пука глава в зоната между двата клапана/всмукат.и изпускателен/казват дословно:ако големината е по голяма от о,5 мм главатя трчбва да се замени.Не се допуска заваряване и шлайфане.Аз вярвам на VW,не на маисторите у нас. А между другото ремонта на тази глава която прави колегата/заваряване,шлайфане,подмяна клапанови гнезда ако трябва,а сигурни ще трябва,да не говорим за водачи на клапани/ ще му излезе по скъпо отколкото да си намери една читава глава врора употреба,без заварки и шлайфания и с всичко оргинално по нея.
      Съжалявам, че пиша чак сега, но напоследък съм доста зает през деня и нямам възможност да пиша, но все пак успявам да хвърля по едно око какво е написано.Та на въпроса - аз не съм двигателен механик, по професия съм съвсем далеч от механиката, но за сметка на това средното образование съм го завършил в техникум по механотехника - специалност "Технолог, програмист на системи с ЦПУ" (висшето е друго). От тогава, все пак, ми останаха някои технически знания и методи за решаване на някои проблеми.Как виждам аз нещата - буталото на един двигател има определен ход. При неотварян двигател, в най-горната точка на буталото, разстоянието което остава до горната повърхност на горивната камера е, да речем 10 мм (напълно измислена стойност). Ако отнемем от контактната повърхност между главата и блока, да речем - 0.1 мм, то горната повърхност на горивната камера ще слезе надолу спрямо горната повърхност на блока с 0.1 мм. Когато буталото стигне в най-горно положение, поради това, че само горната част на горивната камера е мръднала с 0.1 мм надолу, а разположението на коляновия вал е същото, то разстоянието от буталото до горната повърхност на горивната камера ще бъде 9.9 мм. По този начин се променя обемът на горивната камера и според мен това би трябвало да внесе промени в работата на двигателя.Сега, ако може, с думи прости, да ми обясниш по какъв начин се компенсира тази разлика ако се постави нормална гарнитура. А ако няма нужда (както казваш) - защо няма нужда от компенсиране?Поздрави

      Коментар


        #63
        @itan75Смятай,че все едно не съм ти прочел поста.И разбира се,не знам какво си написъл.

        Коментар


          #64
          @AirfanКолега,не знам дали си ми прочел внимателно поста по темата.В него се опитах да обясна защо няма гарнитури ремонтни за главата на диз.двигател.Това,което ти обясняваш,че камерата е в главата важи за бензин.двигател.При дизеловия камерата е в буталото ако е с директен шприц/тази схема на горивоподаване се нарича Манн-процес/.А ако е с индеректно горивоподаване-има си отделна предкамера/предкамерно шприцване/.Главата е абсолютно плоска при дизела и в нея няма никава камера и няма какво да се компенсира колкото и да я шлайфаш.А защо гарнитурите са с различни дебелини,го бях обяснил в същия пост.Да не се повтарям.За това няма гарнитури 1,2,3 и т.н.ремонт.Просто това са приказки на нашите майстори/не всички разбира се/,които си обясняват нещата по този неправилен начин.Който твърди,че има ремонтни размери гарнитури за глава,трябва веднага да каже кой размер на главата се контролира за да се определи съответния ремонтен размер гарнитура.Няма такъв размер.Просто-приказки.Уважавам лъбопитството ти.Поздрави.

          Коментар


            #65
            @Hadjov - Да, прочетох ти поста, но не го осмислих добре. Сега ако можеш да ме насочиш от къде да се информирам в интернет за тази горивна камера в буталото, ще бъде чудесно, защото не успявам добре да си го представя. Човек се учи докато е жив.Инак да, изхождам от това, което съм виждал и правил при ремонт на главата на Рено 11 1.7 преди години.Поздрави.

            Коментар


              #66
              itan75 написа:
              @Stefan Hadjov След тримесечен бан заради един пле.ивец дето не може да различи шпилки от болтове,но си позволява да дава компетентни мнения,за всичко свързано с автомобила се убедих напълно,че писането във кой и да е форум се преиначава,неправилно разбира,недоразбира и т.н.Ти лично колега Хаджов отрече и анатемоса ремапа,но лично на моя трофей съм БЕЗКРАЙНО ДОВОЛЕН.Един два пъти си позволих да цитирам литература,която съм събирал от 1974г(т.е от тези години съм я конфискувал от баща ми :P,но от по-нови години преди навлизането на интернетсъм разчитал предимно на нея поне за моето лично ограмотяване.Помниш ли цитата за килограмите,които действат на основните лагери на бензинов и дизелов двигател? Ти опита да обясниш поне че това е така,спор няма,но си личеше високомерното ти отношение,че едва ли не само ти имаш или може да имаш(разбираш материята) на това ниво да речем.Сега по-темата за главата знаеш,че винаги се прави шлайф(пуска се вятър)поне да се изравнят старите остатъци...оп май пак неправилно се изразих и ще опонираш да се отстранят айде така да го кажа малките пукнатини(сърца,неравности)незнам още колко думи да използувам за да бъда правилно разбран.След около три такива вятъра или един по сериозен шлайф под сериозен разбирам за дизел минимум 2 (две)стотни от милиметъра се взема под внимание,че във крайно високи обороти(по твоите разбирания над 3000 об/м нали толкоз приемаш ти за високо за дизелов мотор :P ,но аз ти ги казавам до прекъсвач или около 5200-5300 оборота поне на мойте кошери все там са изключвали регулаторите :P без на автобуса,който изключваше на 2100 об/м и след ремонта на помпата(лично аз си я въртях на стенда в Нефтозавода си я направих на 2600 об/м да изключва като запазих цикловата порция на около 16 куб/см.Другия кош на,който е изключвал регулатора под 5200-5300 оборота е Пежото Боксер дето карам в момента и при него изключва на точно 4100-4200 об/м по оборотомер на таблото.Та ти както знаеш уважаеми колега Хаджов практиката при дизеловите двигатели е да се създават дългоходови,с цел по-добър въртящ момент.Има една много полезна книга учебник "Динамика и трептения на ДВГ"-Държавно издателство техника-София,1986г със автор доц.к.т.н инж.Венелин Севастакиев Стоянов,която съм абсолютно сигурен,че не си чел е описано за различни видове сили пораждащи се в частите на ДВГ.Примерно в коляновите валове на опън,на огъване причинено от газовите сили,инерционни сили,сили причинени от възвратно-постъпателното движение на буталото,когато скоростта му е най-голяма в средата на цилиндъра и неговата скорост е НУЛА(0) когато е в ГМТ и в ДМТ.За пример само,ще дам двигател на обикновенна Жигулка със диаметър на цилиндъра 76мм и ход на буталото 66мм при максималните обороти,поне по които дава производителя 5600 об/м буталото прави 60 да ШЕСТДЕСЕТ хода между мъртвите точки .Не мога да си представя,колко е правило на моята Лада 1600 като си представя,че нейния мотор е почти каре 79/80.Надявам се знаеш на кой мотор казват каре.Та за който незнае поне тези котори Ладите нямаха прекъсвачи и моята лично съм я изпържвал на първа скорост с 80км/ч при показания на оборотомера 7950-8000 оборота и успя само за две-три секунди в тез обороти да хвърли ремъка на водната помпа :D .Това колега Хаджов ти го казвам само по повод понеже ти си изключителен математик,а аз не мога да скрия математиката никога не ми е била силната страна,поне що се отнася до тези изчисления,които те моля да направиш,а именно на колко микрона от буталото аджеба,ще се окаже буталото клапаните при зверските 5200-5300 об/м,напълно загрял двигател т.е удължени макар и с малко клапани и бутала топлинно и инерционна сила удължила биелата(мотовилката) при тези обороти и да изчислиш дали както казваш ТИ ако сложим нормална не ремонтна гарнитура няма да се получи макар и съвсем леко почукване на клапаните в буталата,което повярвай ми поне аз мога да различа със слуха си.Сега знам,че ще изкараш от сто(100)кладенеца вода и ще почнеш да ги разпъваш едни,като първото,което ще ми кажеш е че на никой не са необходими тези обороти то дизела издиша след 3000 об/м и такива от рода ма ,аз все пак да те попитам като едно тука безкрайно светило у форума их ма.а му защо няма емотиконка като в другите форуми дето се покланя,ма много ни е беден форума от към емотиконки .Модератора да не раздава само банове ми да помисли за пълния набор ЕМОТИКОНКИ и ако има някоя с плешива глава лично да я подари на онзи дето агитира всички да си слагат гърнетата на колите
              Олелеее, дойде пак този Itan и се започнаха едни спорове,едни отклонения и ужасий. Знаеш ли как с интерес следя всичко в тоя форум и колко неща научавам/които незная/ и колко съвети давам/за които зная/. Какво ни интересуват в случая всички тия простотий дето си ги написал. Не три месеца бан а три години за подобни постове! Тук говорим само за едно и то е ясно написано от автора на темата. И аз имам, а и съм чел доста литература като теб и ако ги постна сега тук, то това ще е един голям кошмар за всички ни. Защото автора на поста иска мнение и професионален съвет, а не това ти как си издевателствал над автомобилите си от различни марки! Моля за извинение но това е ужасно и модераторите правилно са преценили твоето поведение. А сега по темата за шлаифа на главата. След като няма изработена в нея част от горивната камера е ясно че и ремонтен размер гарнитура не се изисква/в тая ситуация/. Един въпрос и от мен- Шлайфането на повърхноста на главата/понякога стига и до 0,5-1мм./ не е ли опасно за критично намаляване на растоянието между буталото в ГМТ и клапаните които според газоразпределителната диаграма могат да се окажат в съприкосновение, едно спрямо друго! Както и например този факт, че производителите не напразно дават и още един размер, който влияе на горивната камера, а именно разтоянието между горната част, от главата на клапана и леглото му, което варира за конкретния двигател в соиности от 0,1мм. до няколко десети. Примерно ако е шлайфан самия клапан и се окаже хлътнал спрямо леглото е недопустимо! Това са изчисления за които производителя е дал минимални или максимални стойности и мисля че трябва да се взимат в предвид, защото и аз попадам на много майстори на които като им задам подобен въпрос, започват да се пулят,заекват и да се чудят как да ме опровергаят, но не в интерес на истината, а в защита само на собстения си измислен авторитет! То аман от майстори.
              Fiat Marea TD100

              Коментар


                #67
                Airfan написа:
                @Hadjov - Да, прочетох ти поста, но не го осмислих добре. Сега ако можеш да ме насочиш от къде да се информирам в интернет за тази горивна камера в буталото, ще бъде чудесно, защото не успявам добре да си го представя. Човек се учи докато е жив.Инак да, изхождам от това, което съм виждал и правил при ремонт на главата на Рено 11 1.7 преди години.Поздрави.
                Рено 11-1,7 бензин е един рядък модел на който горивната камера е в буталото,както при дизелите.Главата му е плоска и няма в нея горивна камера.Като си се занимавал с този двигател,би трябвало да си спомниш какво е положението в тази му част.Аналогично е и при дизелите.С уточнението,че формата и големината на тази камера в буталото е различна при различните двигатели.А най ясно ще ти стане,ако отидеш в някой сервиз за дизелови двигатели,където има отворени двигатели и се запознаеш на място и на живо за какво става въпрос.Или отиди в магазин за части на Фиат и поискай да ти покажат бутала за 1,9 ЖТД и 1,9ТД.На 1,9ТД са почти плоски буталата с изключение на каналите,които направляват горивната струя от бренерите. Но този двигател си има предкамера.

                Коментар


                  #68
                  @iuly_vn Разминаването на клапаните с буталото при точна центровка на зъбчатия ремък в реално време при работа е млм, а не десети от млм и няма никава вероятност от съприкосновение между бутало и клапани след шлайфане.Лично аз съм правил експеримент,че при два зъба грешка в двете посоки на разпределителния вал при дизела няма допир между бутало и клапани.При три зъба,вече е налице удър.Така че намаляване на разстоянието между тях с 0,5-1,0 млм е просто пренебрежимо малко за да имаме съмнения.Няма никаква подобна опасност.Не мисли въобще за това. По втория ти въпрос, е много важно изискване за контрол на потъването на клапановото гнездо при неговата обработка при ремонт/когато се фрезоват и шлайфат/.Както и на самия клапан.Но това няма абсолютно никакво отноюение към шлафа на повърхноста главата.Това има отношение към повдигачите/или натискачи както е по правилно/ ,които се намират под разпределителния вал и натискат клапаните.Там регулировачната хлабина при Фиат е 0,30 и 0,35 за всм.и изп.клапани.Тази хлабина се постига с регулировачни плочки,които са с определена дебелина в ограничен диапазон от видове дебелини/обикновенно през 0,02-0,03 млм./Ако клапана много потъне в гнездото си при обработка,то може да се излезе извин дадения диапазон от налични размери плочки и да не може да се реализира необходимата хлабина между гърбицата на разпр.вал и натискача.За това се контролира с размер колко се допуска да потъне този клапан.Ако е над нормата се прави компенсация със скасяване стеблото на клапана.Това изискване особенно е важно при глави с хидравлични натискачи тъй като при тях този допуск е доста малък.И не се ли спази хидр.повдигач може да не функционира.Но описания случай няма нищо общо с шлафането на главата,за да се търсят някакви компенсации с дебелината на гарнитурата.Дано съм го обяснил разбрано.Поздрави.

                  Коментар


                    #69
                    Избрано от цитатите на колегата Стефан Хаджов:
                    Ако си позволи майстора да му постави по дебела гарнитура при ремонта от необходимата,то значи че ще му намали степента на компресия,което не е желателно.
                    А ако е с индеректно горивоподаване-има си отделна предкамера/предкамерно шприцване/.Главата е абсолютно плоска при дизела и в нея няма никава камера и няма какво да се компенсира колкото и да я шлайфаш.
                    Т.е. не се компенсира шлайфането. Така ли?

                    Коментар


                      #70
                      doofiat написа:
                      Избрано от цитатите на колегата Стефан Хаджов:
                      Ако си позволи майстора да му постави по дебела гарнитура при ремонта от необходимата,то значи че ще му намали степента на компресия,което не е желателно.
                      А ако е с индеректно горивоподаване-има си отделна предкамера/предкамерно шприцване/.Главата е абсолютно плоска при дизела и в нея няма никава камера и няма какво да се компенсира колкото и да я шлайфаш.
                      Т.е. не се компенсира шлайфането. Така ли?
                      Да.Точно за това става въпрос колега.Не се компенсира шлайфането.Точно тук беше заблудата.Просто няма какво да се компенсира.Обяснил съм го доста подробно вече в няколко поста.И все някой ще се появи и ще попита:"значи не се ли компенсира".Ами няма какво да се компенсира.И може ли някой да каже с колко да се компенсира.Забравих!!Майсторите знаят.Казали му на колегата:Вземи си гарнитура трети ремонт.Интересно как го определиха.И трети ремонт-на каква дебелина гарнитура отговаря???

                      Коментар


                        #71
                        добре де, къде съм казал трети ремонт, ПЪРВИ ремонт трябва да си взема...съжалявам, ама клапаните не са наравно с главата а са малко в нея, не съм инженер, но предполагам, че и това малко има значение
                        A big fan of 'Top Gear' and 'Foose design'
                        e30 forever!

                        Коментар


                          #72
                          BEX---GT написа:
                          добре де, къде съм казал трети ремонт, ПЪРВИ ремонт трябва да си взема...съжалявам, ама клапаните не са наравно с главата а са малко в нея, не съм инженер, но предполагам, че и това малко има значение
                          Никакво значение няма.Клапаните са ти по-навътре най много 2-2,5 мм,което още повече няма значение.Питай майстора ти как е определил че е трети ремонт а днес вече е станала първи ремонт.Виж какво си написъл преди няколко поста:"..........да, колега, наясно съм че се мерат нещата, а и знам, че главата ми е поне на трети ремонт, но момчетата са измерили и казаха да търся такава........" Много е интересно да попиташ майсторите ти как определят броя на ремонтите на главата.Кой е критерия.Какъв размер се контролира на главата за да се определи кой брой ремонт трябва да се извърши или е извършен.Интересно е ,попитай ги и сподели какво са ти отговорили.Поздрави.

                          Коментар


                            #73
                            Ето как изглеждат нещата при Рено 11 1.7 бензин.Бутало с горивна камера в него (според Стефан Хаджов). Предполагам вдлъбнатото е коривна камера.Комплект клапаниГотин клапанОще един, но по-готинА ето и главатаТака, сега, очевидно няма горивна в главата. Въпросът е, след като се зачисти, тя ще мръдне надолу с някакъв размер. В най-горната си точка буталото няма ли да чукне в повърхността на клапаните ако е зачистено повечко от главата?

                            Коментар


                              #74
                              Много се изписа по темата,ще си позволя и аз да кажа две думи и то конкретно защо е необходимо да се подбере подходяща гарнитура на ТД100.На този мотор буталата се показват над блока,малко но достатъчно да стане беля.В същото време бренера и той се показва над главата(виси).В крайна сметка само и единствено подходяша гарнитура може да осигури разтояние между буталото и бренера.Отварял съм мотор с точно тази повреда,разбит бренер и то точно на ТД100.На всички бутала се бяха отпечатали бренерите а на единия цилиндър бренера на беше издържал (явно там е бил най нисък) разбива леглото в което е набит ,от там друга главаи т.н. Жалко че от снимките на колегата които е направил не става ясно това за което ви говоря.

                              Коментар


                                #75
                                Airfan написа:
                                Ето как изглеждат нещата при Рено 11 1.7 бензин.Бутало с горивна камера в него (според Стефан Хаджов). Предполагам вдлъбнатото е коривна камера.Комплект клапаниГотин клапанОще един, но по-готинА ето и главатаТака, сега, очевидно няма горивна в главата. Въпросът е, след като се зачисти, тя ще мръдне надолу с някакъв размер. В най-горната си точка буталото няма ли да чукне в повърхността на клапаните ако е зачистено повечко от главата?
                                Браво колега,ти си се престарал и всичко е много нагледно.Сега отговори на въпроса ти:1.С колко ще мръдне надоло главата след почистване:0,2-0,4-0,5мм.Нека да е 1,0мм.2.Както се вижда от снимката в конкретния случай буталото не стига до равнината на цилиндровия блок.Това е при всички бенз.мотори.Около 0,5-1мм е по-ниско.При дизелите-буталото е над повърхнината на цилиндр.блок и навлиза в зоната на гарнитурата.Колко навлиза ,при всеки двигател е различно.Зависи от толерансите на изработка на детайлите му.И за това се подбират различна дебелина гарнитури,а не заради шлаф на главата.Това се определя от завода производител.По мои наблюдения буталото е над цилиндровия блок 1,0-1,5 мм.3.Ако поставиш клапаните в гнездата им,ще видиш,че те никога не са наравно с повърхн.на главата а са винаги по навътре2-2,5мм.В по горния пост автора на темата, колегата BEX---GT го е забелязал и го споделя.Което значи,че разтоянието м/у бутало и цилиндър е равно на 2,0-2,5+0,5-1,0=2,5 до 3,5мм гарантирано разтояние м/у бутало и клапани в такт компресия/горна мъртва точка и затворени клапани/.4.При тези обстоятелства допир м/у бутало и клапани са невъзможни.При шлайф от 1,0мм остава гарантирано разтояние от 1,5-2,5 мм.обикновено при ремонт на глвата се фрезоват гнезда на клапаните и се шлайфат самите клапани.То тогава клапаните потъват още повече в главата и разтоянието им до буталото нараства още повече.5.Наистина може да опрът ако вземеш да изшлайфаш главата 3-4 мм.но при тази операция самата глава заминава.Клапанови гнезда-също.

                                Коментар

                                Working...
                                X