Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

ТД100 - ремонт глава и основен ремонт - завършен

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Stefan Hadjov написа:
    specialista написа:
    Много се изписа по темата,ще си позволя и аз да кажа две думи и то конкретно защо е необходимо да се подбере подходяща гарнитура на ТД100.На този мотор буталата се показват над блока,малко но достатъчно да стане беля.В същото време бренера и той се показва над главата(виси).В крайна сметка само и единствено подходяша гарнитура може да осигури разтояние между буталото и бренера.Отварял съм мотор с точно тази повреда,разбит бренер и то точно на ТД100.На всички бутала се бяха отпечатали бренерите а на единия цилиндър бренера на беше издържал (явно там е бил най нисък) разбива леглото в което е набит ,от там друга главаи т.н. Жалко че от снимките на колегата които е направил не става ясно това за което ви говоря.
    Отдавна те чаках и ти нещо да кажеш по въпроса,още повече непрекъснато си в крак с подобни проблеми.Ще уточня нещо допълнително по това което казваш.1.Нормално бренера никога не виси над нивото на главата.Това е абсурдна ситуация и няма как да се реализира нормално.Главата се шлайфа винаги комплект с бренера и винаги са в една равнина.2.Освен това нещо важно-бренера винаги се намира между блока и главата притиснат и никога не може да увисне.Освен в следния случай.Прекалено прегряване с прегаряне на гарнитурата и поради това,че няма кой да го притиска то тогава пропада и се среща с буталото.Но това е частен случай в резултат на тежка авария. А на сникките не се виждат тези неща,просто защото показания двигател е бензинов.Щеше да бъде много добре ако се беше показал дизелов за да се видят всички тези неща за които говориме.
    Нека пак да кажа две думи.На първа страница от тази тема колегата е снимал когато е разглобявал.Нека и други да обърнат внимание на снимката с главата на която ЯСНО се вижда че бренера остава само и единствено в зоната на буталото и не лежи по никакъв начин върху блока(все пак става въпрос за ТД100).Това че се шлайфа главата заедно с бренера е факт но само тук в България.На никой не му минава през ума че там има износвания и че този бренер е консуматив който трябва да се сменя при такива крупни ремонти.Позволявам си да пиша само за да отговоря на един колега той се сеща вече защо и ме извинете че не съм имал време да изчета всичко по развитието в темата. Успех с ремонта!!!

    Коментар


      Задължително трябва да има период на разработване на мотора.До 2500 оборота и до 110 км/ч. за пробег от 2000 км.

      Коментар


        @specialistaКолегата съм аз надявам се.Отговарям ти на възраженията:1.Наистима бренера и главата не са шлайфани едновременно фабрично.Главата фабрично не е шлайфана,а е фрезована.Такава е технологията на изработка.Понеже бренера е от такава стомана направен,че е невъзможно фрезоването му.Може само да се шлайфа с абразив.И за да се вкарат в една равнина главата с бренера,което е задължително,то се прилага обработка само чрез шлайфане.Разбира се при родобни ремонти в BG.2.Бренера не е консуматив.Може двигателя да изкара целия си предполагаем ресурс,без да се налага подмяната му.Налага се подмяна само ако след сваляне на главата при подобен ремонт,aко е спукан в резултат на прегрявания.3.Бренера задължително, със един малък сектор от повърхнината си е притиснат между блока и гарнитурата.Това се вижда и на снимката,за която говориш.Не съм виждал бренер да не е осигурен от изпадане по подобен начин.Ако бренера е изцяло в повърхнината на буталото,то при тези термични натоварвания в главата при работа би изпаднал 100% в цилиндъра.За да си стои там където трябва изцяло се разчита на притиснат от блока.Разгледай на живо разглобен и ще се убедиш,че е така.При модела ТД100 този сектор на притискане е твърде малък и това те заблуждава.Не мога да допусна,че конструкторите на Фиат биха допуснали подобен гаф,бренера да не е осигурен от изпадане.Просто не трябва да се мисли за подобна възможност.

        Коментар


          doofiat написа:
          Задължително трябва да има период на разработване на мотора.До 2500 оборота и до 110 км/ч. за пробег от 2000 км.
          Ако не е сменавано при ремонта бутала и лагери/биелни или основни/,не е правено хонинговане на цилиндрите-не виждам какво има да се разработва.

          Коментар


            Колега излишно е да умуваме.Чест и почитания към познаниятати.Аз за жалост нямах възможноста да се образовам достатъчно(да за върша Више),въпреки че някога бях студент,за това когато си позволявам да пиша тук гледам да не греша(безгрешни няма) и да ползвам практическия опит.В практиката си съм се сблъсквал с два вида бренери.Едните се избиват на вън към дюзата,другите навътре към буталото.Стова мисля да прекратя поста си,знам че разбра за какво говоря и за какво се намесих в темата.Между друго,аз си мислех ,че нищо вече не може да ме учуди(инжинерните решения на конструкторите),докато не се сблъсках с едно изълнение на Мазда,така наречиния "Компрекс" на 626. Не възможно мотора да е на 100% читав(компресия,дюзи,помпа,центровка,подгрев) и тя да не ще да запали като е студена нали?Но това е съвсем друга тема на житейските неволи.Приятелю искрено ти завиждам за това че си имал желанието и възможноста да учиш.Нека ме извинят останалите колеги за (лирическото отклонение). Поздрави и успехи с начинанията!!!

            Коментар


              Колеги Стефан Хаджов и Специалиста сцепихте мрака с тази тема.Направете една отделна тема и разкриите почти всичко което няма да ви изяде хляба във вашата работа относно дизела.В тази тема се натъкнах на нови понятия и думи които успях да разбера с малко усилия.
              Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
              Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

              Коментар


                А тая оферта за новите двигатели е страхотна. Не че ме бодат 1200 евро през джоба, нито пък имам нужда от нов мотор. Засега моя си е добре, но пък е примамливо някъкси, като го гледаш на снимката новичък и то за малко пари. Но мисля все пак че тая оферта не е за единична бройка а за количество. После като гледам ги няма доста консумативи по него , като ремъчни шайби съединител с маховик всмукател и изпускател и мн др. Не ама на стар панталон нова риза не върви и така...
                Fiat Marea TD100

                Коментар


                  specialista написа:
                  Колега излишно е да умуваме.Чест и почитания към познаниятати.Аз за жалост нямах възможноста да се образовам достатъчно(да за върша Више),въпреки че някога бях студент,за това когато си позволявам да пиша тук гледам да не греша(безгрешни няма) и да ползвам практическия опит.В практиката си съм се сблъсквал с два вида бренери.Едните се избиват на вън към дюзата,другите навътре към буталото.Стова мисля да прекратя поста си,знам че разбра за какво говоря и за какво се намесих в темата.Между друго,аз си мислех ,че нищо вече не може да ме учуди(инжинерните решения на конструкторите),докато не се сблъсках с едно изълнение на Мазда,така наречиния "Компрекс" на 626. Не възможно мотора да е на 100% читав(компресия,дюзи,помпа,центровка,подгрев) и тя да не ще да запали като е студена нали?Но това е съвсем друга тема на житейските неволи.Приятелю искрено ти завиждам за това че си имал желанието и възможноста да учиш.Нека ме извинят останалите колеги за (лирическото отклонение). Поздрави и успехи с начинанията!!!
                  Разбира се,че разбрах за какво става въпрос и чест и почитания към твоите натрупани практически познания.Но откровено казано,досега не съм се сблъсквал с бренери,които се изваждат в посока дюзите.И за това ми се стори невероятно да няма осигуровка против придвижване в посока буталото.За това беше и моето възражение,за което ти се извинявам.Ако при ТД100 случая е такъв те разбрах напълно и си прав.Наистина има и невероятни инженерни решения,въпреки че сложноста им не всеки път е оправдана.Поздрави от мен!

                  Коментар


                    Tornado написа:
                    Колеги Стефан Хаджов и Специалиста сцепихте мрака с тази тема.Направете една отделна тема и разкриите почти всичко което няма да ви изяде хляба във вашата работа относно дизела.В тази тема се натъкнах на нови понятия и думи които успях да разбера с малко усилия.
                    Колега Tornado,чрез моите постове до сега,мисля че съм доказъл многократно че последното нещо което би ме притеснило е,че някой би ми изял хляба,както се изразяваш.Никога не съм имал подобни притеснения и не бих имал и за в бъдеще.Винаги съм се стремял да изказвам всичко което знам по възникнали проблеми без подобни притеснения,въпреки че това понякога не се харесва на някои колеги видно от реакциите им.

                    Коментар


                      Извинявам се за отклонението и може би за тъпия въпрос, ама той колегата ще ми прости ...Искам да попитам какво значи "да ти почукват клапани" и какво точно се случва с тях в случай, че наистина чукат ...Още един път се извинявам за тъпия въпрос, обаче съм го чувал много пъти и ми е интересно какво означава.
                      Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

                      Коментар


                        Geraka написа:
                        Извинявам се за отклонението и може би за тъпия въпрос, ама той колегата ще ми прости ...Искам да попитам какво значи "да ти почукват клапани" и какво точно се случва с тях в случай, че наистина чукат ...Още един път се извинявам за тъпия въпрос, обаче съм го чувал много пъти и ми е интересно какво означава.
                        Колега виждам че си с ТД 100 и от факта че си с дизелов мотор па макар и перфектен според мен е доста трудно да се сложи диагноза чукане в клапаните.Все пак това чукане за което говориш е характерно тогава когато има хлабина междуклапан и гърбица на вала(или кобилица)над определените норми. При ТД100 клапаните са с регулируема хлабина с пулове там се наблюдава по скоро обратния ефект,а именно с течение на работата хлабината намаля и това е в резултат на износване на уплътняващите повърхности на самия клапан(потъва в леглото си). Съветвам всички собственици на ТД100 а също и на останалите модели които са с тази система за реглаж да си проверят и коригират хлабината на клапаните при нужда.Имал съм случай при който губи компресия на два цилиндъра от това.

                        Коментар


                          Но откровено казано,досега не съм се сблъсквал с бренери,които се изваждат в посока дюзите.Всички стари мерцедеси.Там хурката е голяма , трябват доста специални инструменти. Нека спрем вече и без това сме в страни от основната тема а и май трудно ни разбират останали те. Поздрави и успехи!!!

                          Коментар


                            днес добавяме биелни лагери - АЕ - 35лвосновните са в перфектно здраве.
                            Прикачени файлове
                            A big fan of 'Top Gear' and 'Foose design'
                            e30 forever!

                            Коментар


                              ето снимки на едно бутало и първи цилиндър с коляновия вал отдолу
                              Прикачени файлове
                              A big fan of 'Top Gear' and 'Foose design'
                              e30 forever!

                              Коментар


                                specialista написа:
                                Geraka написа:
                                Извинявам се за отклонението и може би за тъпия въпрос, ама той колегата ще ми прости ...Искам да попитам какво значи "да ти почукват клапани" и какво точно се случва с тях в случай, че наистина чукат ...Още един път се извинявам за тъпия въпрос, обаче съм го чувал много пъти и ми е интересно какво означава.
                                Колега виждам че си с ТД 100 и от факта че си с дизелов мотор па макар и перфектен според мен е доста трудно да се сложи диагноза чукане в клапаните.Все пак това чукане за което говориш е характерно тогава когато има хлабина междуклапан и гърбица на вала(или кобилица)над определените норми. При ТД100 клапаните са с регулируема хлабина с пулове там се наблюдава по скоро обратния ефект,а именно с течение на работата хлабината намаля и това е в резултат на износване на уплътняващите повърхности на самия клапан(потъва в леглото си). Съветвам всички собственици на ТД100 а също и на останалите модели които са с тази система за реглаж да си проверят и коригират хлабината на клапаните при нужда.Имал съм случай при който губи компресия на два цилиндъра от това.
                                Ще използвам случая да попитам. какви са предписаните хлабини за клапаните на тоя двигател и има ли указана температура от производителя за проверка, че като затрябва да не се ровя и да ги търся.
                                Fiat Marea TD100

                                Коментар

                                Working...
                                X