Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

ТД100 - ремонт глава и основен ремонт - завършен

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #91
    Няма смисъл да спорите и наддумвате и да се учите на двигатели.Всеки знае ,че със стари к...и бардак не се прави то е ясно ,че двигатела няма да е като нов но все пак ще върши работа.
    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

    Коментар


      #92
      ще се поинтересувам и ще споделя!
      A big fan of 'Top Gear' and 'Foose design'
      e30 forever!

      Коментар


        #93
        Tornado написа:
        Няма смисъл да спорите и наддумвате и да се учите на двигатели.Всеки знае ,че със стари к...и бардак не се прави то е ясно ,че двигатела няма да е като нов но все пак ще върши работа.
        Колега,ние не спориме двигателя дали ще стане след ремонта като нов.Това е пределно ясно и на двама ни че няма да стане.Особенно дизел.двигат със заварявана и шлайфана глава.Спора се завъраза има ли ремонтни гарнитури за глави.И този който твърди че има да каже как се определя/ в кой ремонт е една глава във цифри,не с приказки от рода майстора ми каза да търся първи ремонт/.Аз обясних как се опоределя дебелината на гарнитурата без да се държи сметка дали е шлайфана главата 0,1;0,2;или 0,5 мм.Нека този който твърди че има ремонтни гарнитури да обясни в цифри кой ремонт с какви цифри е обвързан и коя е базата от която се тръгва за да се определи броя ремонт.Почвам да стигам до извода,че въпроса ми не се разбира,защото никой не дава смислен отговор.Отговор от типът:трябва да се компенсира не е отговор.

        Коментар


          #94
          днес бях на пазар, резултата:до сегагумички на клапаните, Виктор Ренц - 6свещи Беру 4бр по 18 - 72глава заварка и мивка - 210глава шлайф и два клапана - 90днессегменти оригинални - 170болтове глава - 34гарнитура железна оригинална - 61гарнитура всмукател - 14гарнитура изпускател - 16гарнитура капак клапани - 14тампон горен, лостче - 31маслен филтър - 7масло Селениа ТурбоД - 47ангренажен ремък Гейтс - 42обтяжна ролка Дайко - 90паразитна ролка СКФ - 44семеринги разпределителен и колянов вал - 12маркуч за обратната нафта - 1,5това са цените със съответните отстъпки, пазарувах от Стамболийски 155 и ауто плюсимам един въпрос, понеже в болтовете нямаше шайби, а като свалих главата имаше шайби на болтовете въпросът ми е да слагам ли шайби или не, от магазина ми казаха, че щом ги няма в комплекта да не слагам..ето и снимки на частите и шлайфаната глава, и още една на блока и буталата на дневна светлинапп по въпроса на Хаджов разсъждавам и не мога да отговоря, нямам време да чета, тъй като имам други неща за четене. днес главата ми се стори равна, както виждате, не знам какво трябва да се компенсира, но щом има гарнитури с различни дебелини, явно има нещо, не разбирам...предполагам, че е клапаните, да не се срещват с буталата, както беше писал един колега по назад, но да ви кажа честно това не ме притеснява, притеснява ме заварката, разпитах, казаха ми, че не са имали проблеми, постоянно се заваряват глави, само с една имали проблем и я върнали, имало шупла, някаква.
          Прикачени файлове
          A big fan of 'Top Gear' and 'Foose design'
          e30 forever!

          Коментар


            #95
            Мдаа. Ще се ангажирам и аз с едно мнение, но няма да е с цифри. От шлаифа вече ясно си личи, че на тоя модел няма изработена камера в главата. Следва че колкото и да я шлайфаш(при положение че това е допустимо от производителя в определени граници!) то следва, че няма нужда от ремонтен размер гарнитура. Естествено че малко ще се увеличи налягането вътре, визирайки потъването на клапаните спрямо челото на главата, преди и след шлайфа. Мисля обаче че това е незначително и ако, повтарям - фирмата производител е дала възможност за подобен шлайф, то не би следвало да има притеснения. В случая мисля че не се налага ремонтен размер гарнитура. Относно болтовете дали със и без шайба то измери ги налагайки ги със старите и ще разбереш. Моя съвет е слагай старите, защото са оригинални и от едно стягане не са се разтеглили. Болтовте са закалени до около 55-65 единици и не си сигурен дали новите не са менте и да са сурови!!! Ако се окажат сурови или не добре закалени(а аз съм имал такъв случай с разпределителен вал), то очаквай големи проблеми и приключения.Да не говорим че за 1 болт, за изработката му от заготовка +закалка в Италия ще струва не по-малко от 4 евро! Относно семерингите трябва да са оригинални и с определена посока. Иначе дори и нови протичат скоро. Съмнявам се твоите да са оригинални или фирмени, защото комплект семеринги за кол. и разпрл. вал за 12 лв. звучи странно малко. Гумички за клапани само за 6 лв. комплект също е идиотски нагло. За цените на останалите части съм съгласен. И още: Ако ще сменяш сегменти то мотора е задължително да се свали и измие преди и особенно след монтажа на частите и после да се затвори картера.. От това също и последва смяна на биелни лагери. Задължително е защото след новото стягане на черупките, дори и на предписаните килограми поради остарялост и износване на старите, няма дори и да се доближиш до номиналните допуски за хлабина, радиалност, конусност и съосие спрямо малката и голямата главина. Успоредноста между малката и голямата главина на биелата, е няколко хилядни от милиметъра и ще имаш ядове, ако не си спазил изискванията на производителя. Поне натиска върху едната страна на буталото и новите сегменти, спрямо цилиндъра, ще е различна и ако не задиране или провлачване, то ще има голямо износване. Това съм го правил дълги години и то професионално, така че не говоря напразно. Един стар майстор обичаше да казва: -Ами не мийте бе, не мийте! Може да ти се струва преувеличено, но това са основни неща, които трябва да се съблюдават за един успешен ремонт и някои ,,майстори" го пренебрегват. Едва след всичко това че чуеш мъркането ма новия мотор и вярвай удоволствието е неописуемо. Желая ти успех! П.П. Не, ама е неоправдано след като си дал толкова пари(почти колкото за още една такава кола), да провалиш ремонта поради прибързаност и недоглеждане!
            Fiat Marea TD100

            Коментар


              #96
              вижте какво намерих, продават нови двигатели ТД100, в Италия, 400бр, цена 1200 евро днес ще разпитам за лагерите, вие не можете да разберете едно нещо, тази глава не е шлайфана един път, следователно, аз като ползвател не знам колко е отнето от нея, следователно, може вечер да е толкова, че клапаните при определени условя да срещнат буталата, като трябва да се слага само една единствена гарнитура, защо някой не ми обясни, защо има произведени гарнитури с различни дебелини, има и оригинални, Виктор Ренц и Гласер, не мога да си го обясня относно цените, гумичките са 10лв, просто имам голяма отстъпка в ауто плюс, другото което е, не мога да съм сигурен за оригиналността разбира се, но при едно автоматизирано производство, непознато по нашите ширини, за съжаление, разходите падат много, така че най-малко мога да съдя по цената за качеството също така може да са внесени по-отдавна и да не са актуализирани цените...например веднъж си взех марукач за картерните газове за 29лв, при условие, че на всякъде беше от 150 нагоре с изчакване, по някаква случайност открих магазин, който явно го беше внесъл отдавна
              Прикачени файлове
              A big fan of 'Top Gear' and 'Foose design'
              e30 forever!

              Коментар


                #97
                С тази оферта изби рибата :D Я дай повече инфо. То си далавера. Купуваш си нов двигател и си пич от всякъде.

                Коментар


                  #98
                  И аз искам двигател.
                  Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                  Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                  Коментар


                    #99
                    BEX---GT написа:
                    ........................тази глава не е шлайфана един път, следователно, аз като ползвател не знам колко е отнето от нея, следователно, може вечер да е толкова, че клапаните при определени условя да срещнат буталата, като трябва да се слага само една единствена гарнитура, защо някой не ми обясни, защо има произведени гарнитури с различни дебелини, има и оригинални, Виктор Ренц и Гласер, не мога да си го обясня ..................
                    Колега,в най-малко два поста в темата съм обяснил как се определя дебелината на гарнитурата и от какво зависи нейната дебелина.И повтарям,че никога не зависи от шлайфанията.Стигам до извида,че не четеш постовете или не разбираш какво е написано.А има и трети вариант,че много лошо и неясно съм го обяснил.Няма да обяснявам отново защо има различни дебелини гатнитури.Но те не са свързани със шлайфанията.За да си сигурен,че нещата ще са ти ОК си постави същата дебелина гарнитура която са ти свалили от двигателя.Как да резбереш дали е същата дебелина:в долния десн ъгъл на снимката на гарнитурата ти има едно триъгално ощипване,което е фабрична маркировка на дебелината на гарнитурата.Има гарнитури с различен брой ощипвания и съответно с различна дебелина.При твоя случай на снимката виждам само едно.За нашите майстори и продавачи това го тълкуват като 1-ви ремонт и даже са го отбелязали на етикета.И ти я продават за такава,но това не е верно.Провери твоята оргинална гарнитура колко ощипвания има и си вземи такава.Защото има вероятност и то голяма,ако твоята гарнитура е с повече броя ощипвания да е по дебела и ти вярвайки на майсторите и продавачите да си поставиш по-тънка,наместо по-дебела.Дали ме разбираш-не знам.Тази гарнитура която показваш на снимката/ако правилно виждам/е само с едно ощипване и е възможно най тънката.Ако искаш да се увериш в това което ти казвам си вземи един микрометър и измери дебелините.ДЕБЕЛИНАТА на гарнитурата се определя според това колко БУТАЛОТО СТЪРЧИ НАД ЦИЛИНДРОВИЯ БЛОК когато е в ГМТ и се прибавя към измерения размер определена стойност в мм.Колко точно сега не мога да ти кажа,трябва да проверя. Тия работи твоите майстори трябва да ги знаят,но за тази работа трябва много да четът,а не да си броят колко ремонта са направили до сега на двигатели.А това,че продавачите в магазина не ги знаят-на тях им е простено.Те се учат обикновено от майсторите и за това нивото им е като тяхното.На новите гарнитури,освен ощипвания за маркировка,обикновено е маркирана и нейната дебелина в мм,до втори знак.Може и по това да се ориентираш.

                    Коментар


                      BEX---GT написа:
                      ................относно цените, гумичките са 10лв........................
                      Относно гумичките за 10 лв.???Не знам що за гумички са това,но аз като си купувам за мен от Германия-струват 22 евро комплекта/наистина оргинални/.Ти си направи сметка каква е разликата в качеството.Когато си купувам резервни части от Германия продавачите ме питат оргинално ли искам или италианско.А когато пазарувам от Фиат-център ме питат оргинално ли искам или ersatz,което на немски значи заместител и е обикновенно на половин цена от оргинала.Независимо,че на заместитела пише Made in Italy.Това че е произведен в Италия не го прави оргинална част на Фиат.Италианците са залели Европа с резервни части за всички видове автомобили. Но ти колега нямаш друг избор.Каквото има на пазара-това слагаш.Успех ти желая.

                      Коментар


                        разбирам, колета, днес поразпитах, свалената гарнитура също е първи ремонт, така че, оставам на същата.. Благодаря, дано стане задоволително! за частите няма начин, каквото има това взимам и се надявам да е качествено, доколкото е възможно...пп офертата е от интернет, ето яhttp://br.tradeholding.com/default.c..._TD100_Engine/
                        A big fan of 'Top Gear' and 'Foose design'
                        e30 forever!

                        Коментар


                          BEX---GT написа:
                          разбирам, колета, днес поразпитах, свалената гарнитура също е първи ремонт, така че, оставам на същата..........
                          Не първи ремонт.А същата дебелина както твоята която си е била на двигателя.Това вече е друго.ОК

                          Коментар


                            Тази вечер видях, че колата ти е в гаража и бачкаха по нея.Май до ден два ще я подкараш :D

                            Коментар


                              абе няма да е до ден два, защото ще закарат картера да му направят пробка, че нали като го изкъртих и ми го завариха без пробка, те предложиха да го направят и реших, че е по-добре така ама и аз се надявам до броени дни да се возя вече на Фичо
                              A big fan of 'Top Gear' and 'Foose design'
                              e30 forever!

                              Коментар


                                След такъв ремонт, иска ли разработване ?
                                F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                                Коментар

                                Working...
                                X