Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Реле на подгрева

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Реле на подгрева

    Такаааа, аз нали съм нов печкар и сигурно имам тъпички проблеми, ама така е.Колатае Пунто 2000г, 1,9DS - атмосферния дизел.Значи при мен след запалване мига реотанчето.Това индикира някакъв проблем и след доста чоплене накрая открих следното:И четирите ми свещи са здрави, релето подава ток при подгряване, подава и след запалване няколко минути - знам че така трябва да е.Но все пак има някакъв проблеми - в събота я закачихме на екзаминър и той каза - реле на маса или нещо от сорта - т.е. нямало комуникация м/у модула и компа - иначе модула работи нормално. Почистих всички букси на релето, даже го отварях него - то и там пак чипове, мамка му... Не можах да си открия компа - някъде под джабката е, ама след 5 мин гъзене се откзах - студено ми беше.Значи модула е БОШ 0 281 003 015 и гледам че се ползва при почти всички дизелови италианки с 1,9 и 2,4 мотор.Дали някой няма работещ такъв да го сложа само за проба - да видим дали при мене проблема е от модула или окабеляването.И дали това може да ми прави проблем при студения старт - в петък доста трудно запалих - след 5-10 минути въртяне и подгряване. От тогава нямам проблеми, ама нещо се дразня - а и тогава беше най студено откакто съм взел колата -5 градуса.Иначе при студен старт колата работи доста твърдо първите няколко минути и майстора ми изказа съмнението че може би имам проблем с помпата ( някой датчик в нея ) - работи на голямо предварение докато е студена и това може да ми затруднява паленето въпреки това че всички свещи работят. Даже той твърдеше че реотанчето ми мига за проблем с помпата, ама не е така - сигнализира липса на комуникация с релето.Май-май ще се търчи до Ямбол, а пък колко съм зле с времето....
    Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
    Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
    ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

    #2
    бае трябва да се провери защото зима иде аз имах подобен проблем с Бравото отначало ту го имаше,ту се оправяше накрая вече в големите студове изобщо не можех да запаля и се оказа релето взех си ново и никак не е евтино доколкото си спомням го взех за 140лв. мене ако ме питаш можеш да го пробваш лесно когато ти направи този проблем пусни ток от акумолатора директно към свещите за време горе долу колкото за подгрев и завърти тогава ще разбереш дали от релето

    Коментар


      #3
      Намерих втора употреба реле, сложих го, но няма разлика - продължава реотанчето да си мига след запалване.Интересното беше че при третото или четвъртото запалване - лампата не мигаше след запалване, после като загасих - започна пак на следващото палене.НЕ знам - сега наред е цялото окабеляване. Ще търся пропуски някъде.Естествено вариант е и новото (старо) реле да има същия дефект като моето, но се съмнявам.Иначе и то работи - проверих го.Другия вариант е незачистената грешка да ми се индикира, макар проблема да е отстранен.Откачах акумулатора за малко - няколко минути, с надеждата че грешката ще се изчисти, но не стана.Някой знае ли дали при продължителен престой това ЕКУ си забравя грешките - т.е. ако става с откачане за колко време трябва да е?Може би си въобразявам, но с това реле след запалване колата работи по-меко - може би защото беше малко позагрял мотора.Все повече се убеждавам че трябва да проверя зацепването на помпата, а тука на никой майстор не му се занимава с мене - щом не е Форд или ФВ - не е кола...Явно ще се ходи до Ямбол - ама с времето съм кът.А сам не мога - нямам условия, нито инструменти.
      Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
      Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
      ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

      Коментар


        #4
        Хит-ко ми е казвал да опитам да зачистя грешки като откача клемите за 30-40 мин. Нищо не губиш, ако опиташ.Имай предвид, че колата може да работи по-меко сега, заради по-топлото време.Ще видиш като свие студа на -10 или -20 как ще ти трака, докато загрее :D Свиквай, това не е болка.Важно е дизелака да си работи ритмично и равно.

        Коментар


          #5
          Мдаа, след смяна на релето и доста човъркане открих проблема - на 4ти цилиндър на свеща кабелчето ми е прекъснато от клемата на релето.ТА ефекта е такъв - като меря свещите - ОК, като ги меря през разкачен кабел - ОК, като се закачи кабела и се извие в нормалното си сътояние - губи връзка и компа отчита прекъснала свещ.Вчера позакрепих положението, но не можах да отстраня проблема, защото просто заваля...А някой да знае как се разглобяват тези букси - не че няма да открия, ама по-вероятно е да я счупя...
          Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
          Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
          ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

          Коментар

          Working...
          X