Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Въпросче за 2.4 JTD

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Въпросче за 2.4 JTD

    Колеги, вчера смених термостат (термостат - 88 лв., труд, консумативи и атифриз 2л. - 73 лв.) щото колата не загряваше дори и на дълъг път откакто се застуди. Свършихме работата и решихме да пробваме как работи. Колата бавно си загря на нормалната температура по средата, качи 1 мм над средата на скалата и термостата започна да отваря по малко. Исках да проверя дали ще завърти и перката на допълнителното охлаждане, но това така и не го дочаках Навън беше около 0 градуса и дори след още 20 мин на място плюс от време на време подаване на газ, така и не успях да я загрея повече. Явно беше достатъчно студено навън и радиатора я охлаждаше достатъчно дори и на едно място. Та въпросът ми е това дали е нормално? В момента така и не знам дали работи тази перка :D
    She was only a whisky maker but he loved her still.

    #2
    Миналата зима при напълно загряла кола започнах да чакам.... след 25 минути се отказах и аз

    Коментар


      #3
      Днес и аз смених термостата и се държи по абсолютно същия начин, както е описал колегата @gantcho.Перката не включи но в Visa Uniscan съм ги пробвал и двете степени. :D .
      F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

      Коментар


        #4
        Да и при мен е така ама при мен и радиатора си седи студен тва нормално ли е?
        Toyota Celica 98-7AFE
        Ex:Fiat Bravo JTD

        Коментар


          #5
          Колега Adrenallin, не е нормално да ти стои радиатора студен. Не ти отваря термостата.

          Коментар


            #6
            ogi28b написа:
            Миналата зима при напълно загряла кола започнах да чакам.... след 25 минути се отказах и аз
            А аз през април го смених, около 40 мин го чаках, така и не го дочаках да включи перките. Седи като залепнало за средата и толкоз....

            Коментар


              #7
              Ами колега незнам когато стрелката на температурата достигне средата маркучите които са към радиатора са топли единия доста не че разбирам много но щом тези маркучи са топли значи термостата е отворил възможно ли е да е запушен някъде този радиатор и да не стопля бързо иначе като покарам повече километри направо е врял неможе да се пипне незнам ако някой има мнение да каже .
              Toyota Celica 98-7AFE
              Ex:Fiat Bravo JTD

              Коментар


                #8
                не колеги, просто това не са онези неефективни двигатели работещи с бензин. Това е JTD, той работи, а не топли

                Коментар


                  #9
                  Мда... Оги както винаги затапва темата, но и аз да не остана назад JTD-то си работи и зиме и лете и дори лете си е относително студен двигател - на фона на всички останали бензинови отоплители... А ако пък охладителната система е изрядна - просто не виждам как може да се прегрее тоя двигател...
                  Steliyan's Life!
                  FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                  Коментар


                    #10
                    Мдаа, нафтовите печки трябва да е жега и да ги юркаш за да включат перките - на всички дизели е така.Зимата, на място - забрави.
                    Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
                    Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                    ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                    Коментар


                      #11
                      Благодаря на всички за отговорите! Доста ме поуспокоихте :D Ами аз НИКОГА не съм виждал перката ми да се включва и затова се обезпокоих дали изобщо работи, но явно всички JTD-та си работят така Щото като знам на Пунтото ми преди как се включваше за здравей-здрасти.А на печката ми стои стрелката на 1 мм от средата и не мръдва в никаква посока. Тогава един друг въпрос - някой знае ли в коя част на скалата трябва да отиде стрелката за да сработи този вентилатор?
                      She was only a whisky maker but he loved her still.

                      Коментар


                        #12
                        Според мен, малко над средата 1-2мм. На мен ми е странно като каза, че стрелката е минала средата с 1мм и не се е включила...абе знам ли вече и аз
                        Honda Accord 1.8 115к.с. 96г.
                        Honda Civic 1.5 90к.с. 93г.
                        FIAT Marea 115 '99 1.8 113hP 182.A2.000
                        Powered by Total & Fobos LPG

                        Коментар


                          #13
                          При мен - стрелката винаги стои неизменно на средата. Според сервизните ръководства има няколко градуса, при които стрелката винаги стои в средата, понеже показанието минава през допълнителна обработка в процесора на таблото. Това е от над 80, някъде до към 100 градуса. Така дали ще е 86, 88 или 93 или 97 градуса, или 100, стрелката все е в средата. Едва над 100 градуса, стрелката теоретично започва да се движи отново нагоре, но преди това перката вече се е включила на бавната скорост и обикновено успява да охлажда. На 102 градуса перката се включва на бърза скорост, а на бързата също се включва и при работещ компресор на климатика, понякога. По често си стои включена на бавна скорост, и въпреки че темп. не е над 90 градуса, перката ще си върти. Ето защо при нормална работа на 1.9 JTD в Браво/а/Мареа може би никога няма да видиш стрелката на различно място от средата, дори и при включване на която и да е скорост на перките. Ако толкова искаш да си сигурен за перката - изчакай ден в който темп. на въздуха е 8-10 градуса, и си включи кклиматика. След няколко минути на място, ще се включи бавната скорост - перките ще се завъртят не много бързо. Може и да не се чува, затова трябва да гледаш.

                          Коментар


                            #14
                            MadHead написа:
                            Според мен, малко над средата 1-2мм. На мен ми е странно като каза, че стрелката е минала средата с 1мм и не се е включила...абе знам ли вече и аз
                            То зависи от датчика, а и от термостата - и на бензиновото Пунто преди и на дизеловото сега - нормалната работна темп е 1мм над средата - качва се до там и се заковава.Докато на Бравата - като стигне средата и край...Явно зависи от колата.
                            Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
                            Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                            ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                            Коментар


                              #15
                              Е и аз да споделя: При мен стрелката е 1 мм над средата и си стой там закована и при -15 и при +30 навън.Това е.Перката ми работи (проверено с тестер), но никога не се е включвала освен в случайте когато съм пускал климата,но там тя се включва от налягането (pressure switch) а не от температурата. :D А че бавничко загрява е така.На място да я чакаш да загрее е абсурд (ако нямаш подгряване на антифриза де).Като я понастъпиш малко да завърти турбинката и за 2-5 мин е позагряла.Това е при мен.Поздрави на всички.

                              Коментар

                              Working...
                              X