Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Сигнална лампа!!!!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    @ ogi28b ... отговорих на въпроса дали е възможно да се диагностицира доста по-бавното загряване на двигателя от нормалното, а не дали точно така е реализирано във ФИАТ-а.Не съм срещал производител на автомобили официално да публикува алгоритъма на програмите си в ЕКУ-то.Не е задължително за всяка грешка да е база информация от изрично сложен сензор, който да следи за точно тая неизправност ... ако за същата неизправност/грешка може да се съди с достатъчна достоверност от показанията на наличните/инсталираните в колата сензори. Все пак ЕКУ-то си е елементарен компютър с вложен в него софтуер/фърмуер ... само дето не е като Linux с отворен код, че да се види лесно какво точно и как го прави ... Иначе казано - кола произведена за определен климатичен район, ако за определено време не достигне норм.раб.температура, има всички основания за съмнения за проблем. А ако при няколко поредни запалвания тая ситуация се повтаря, явно има проблем. Не вярвам конструкторите да са пропуснали такава елементарна възможност за диахностика. Още повече че това може да се установи след неклолкократна употрба на автомобила, ... и не толкова лесно да се диагностицира в сервиза, дето колата я палят за малко ...В изпълненията за по-студените страни слагат допълнителни нагреватели със свещи, нещо като проточен бойлер, че да загрее по-бързо ...За показанията на темературарата .... Да, като пуснеш парното, стрелката може да падне малко надолу и това е логично. Но уреда на таблото ти взима информация от сензора, дето е на термостата ... А ЕКУ-то май взима информация от друг сензор, разположен на друго място в главата на двигателя ... В случая проблема на JTD мотора е, че КПД-то му е по-височко в сравнение с двигателите от по-старите технологии ... и енергията от горивото в по-голяма степен отива за движение, а така остава по-малко енергия във вид на топлина ... Затова и по-бавно загрява, а с пуснато парно- още по-бавно .... Сега в студа - паля двигателя, а от копчето - на размразяване, отивам да остържа предното стъкло от леда и тръгвам. Чак като стрелката доближи хоризонталното положение - пускам парното на мах.
    Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
    http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195

    Коментар


      #17
      ogi28b написа:
      Абе аз некак си не мога да си го обясня това - лампата да светне поради неизправен термостат. Може ли нещо линк, или нещо друго което да ми обясни как без информация от никакви датчици, лампата светва? За термостата демек?
      ogi28b и при мен беше така миналата есен докато не смених термостата и "дюзата’’ изгасна
      BRAVA 1.9 JTD 105hp+ EX
      E46 320D

      Коментар


        #18
        Skip_01 написа:
        А ЕКУ-то май взима информация от друг сензор, разположен на друго място в главата на двигателя ...
        Това вероятно е само през май, ама сега сме ноември, и ЕКУ-то си взима информацията от същия датчик дето е навит на термостата, 279-ти номер е в картинките. И през декември се очертава да е така, даже и през цялата следваща година. 2she - когато лампата ти светеше, ти отиде ли на диагностика, където компютъра да каже "Прекалено бавно загряване на двигателя, повреден термостат" ? Или просто смени термостата, и лампата изгасна, и после на диагностиката нямаше записани грешки? Едно време ланчията на баща ми веднъж работеше трудно, на 3 цилиндъра, лампата светеше. Изгасих, и после пак като запалих, лампата вече не светеше. Ако през това време бях проверил и напомпал гумите, или пък да пусна задните седалки да легнат, сигурно после щях така да казвам "Лампата ми светеше, напомпах си гумите и изгасна" , или "Свалих седалките, и изгасна".Единственото място за което със сигурност знам че дава грешка по косвени показатели, е ЕГР. Ако някой някъде е срещнал такъв текст, само че за термостат, моля да посочи.

        Коментар


          #19
          ogi28b с две думи искаш да ти докажем че земята е кръгла и се върти,ако за всяко прехълцване тря да вадя компа да я гледам кво и е ......то си беше ясно че термостата е за смяна щом неможеше грам да стопли.миналата година точно по това време имаше много постове с такива проблеми.
          BRAVA 1.9 JTD 105hp+ EX
          E46 320D

          Коментар


            #20
            Определено първото нещо което ще направя ако ми светне лампата, е да си сменя термостата Благодаря ви за съветите. Какво друго да направя - да си долея течност за чистачки ? Ако има някой наистина който може да обясни дали може, и как става, моля да го направи, особено колегите Stefan Hadjov, specialista, BO, hit-ko и други който четат повечко литература Иначе ей така да спорим няма смисъл, защото явно никой няма точни аргументи.

            Коментар


              #21
              Подкрепям колегата ogi28b!! Миналата година карах известно време с развален термостат (постоянно отворен) и през повечето време когато пътувах стрелката на температурата сочеше диагонално надолу и никаква дюза не е светвала.То ако компютъра отчита че двигателя не загрява нормално всяка зима трява да свети за грешка ли?!
              FIAT Bravo 1,9 JTD GT

              Коментар


                #22
                dobrotic написа:
                Подкрепям колегата ogi28b!!
                Благодаря за което, но с помощта на колегата vsd вече са ми известни кодове за грешки, които се отнасят за запецнал термостат. P0125 и P0128 май бяха, но те са от таблиците за obd-II, и статиите свързани с тези грешки бяха в коли след 2001, и нито една не беше ФИАТ. Иначе грешките се записват точно така както казва колегата Skip_01 - на базата на IAT-данни, време на работа на двигателя и още 1-2 датчика, се записват тези грешки, че темп на олад. течност е под нормалната.

                Коментар


                  #23
                  Вчера и на мен ми светна лампата за дюзата.Вечерта изгасана за малко и днес сутринта пак си свети - и така 250 км си свети.Не знам дали е от това, но преди да започне да свети дюзата, външната температура не показваше точно.Показваше ми 25 до 15 градуса като спадаше с времето, при положение че беше около и под нулата.Може да светва когато температурата на двигателя е по ниска от околната температура, което няма как да стане ако всичко е нормално.Дюзата да сигнализира грешка, но не точно проблем в дюзите.
                  Bravo JTD 105 '98

                  Коментар


                    #24
                    Преди малко ходих пак да проверя.Външната температура показваше 11 градуса.А преди час и половина бях карал колата и оредполагам не е изстинал до 11 градуса все още.Та при тази ситуация лампата не светеше.Ще я видим утре сутринта.
                    Bravo JTD 105 '98

                    Коментар


                      #25
                      Сигнална Лампа

                      Първо извинявам се за това че съм създал темата а пиша твърде рядко и разпокъсано просто нямах тази възможност.Та при мен проблемът си продължава но и аз съм си виновен че не съм се заел със разрешаването му.По горе прочетените мнения на колеги за което им благодаря,се пише за термостат.Моят датчик заа външна температура не си е в час от както съм я взел и все ще го правя и няма време......Но явно може и това да е грешката при която светва сигналната лампа.....Тия дни ще ми се разясни ситуацията около проблема и ще постна разрешението му.....Ще се радвам ако прочета и други компетентни мнения !!!!! Благодаря ви Колегииии!!!Ейййй тоя Форум голяма работа ))) !!!!

                      Коментар


                        #26
                        Колега аз карам един фиат браво 1.9 jtd 105 коня и на мен посъщия начин отвреме навреме ми свтеше тази лампа и нямаше промяна поведениео на колата допреди няколко дни...Преди няколко дни повреме надвижение за няколко секунди светна тази лампа и колата веднага загуби мошност и подби нос след,което лампаза загасна и колата се оправи.След няколко часа пак повреме надвижение отново ми светна въпросната лампа,но този път колата загасна и отказа да запали повече След диагностика се оказа датчик на колянов вал,който ми струваше 70 лв.

                        Коментар


                          #27
                          Колега аз карам един фиат браво 1.9 jtd 105 коня и на мен посъщия начин отвреме навреме ми свтеше тази лампа и нямаше промяна поведениео на колата допреди няколко дни...Преди няколко дни повреме надвижение за няколко секунди светна тази лампа и колата веднага загуби мошност и подби нос след,което лампаза загасна и колата се оправи.След няколко часа пак повреме надвижение отново ми светна въпросната лампа,но този път колата загасна и отказа да запали повече След диагностика се оказа датчик на колянов вал,който ми струваше 70 лв.

                          Коментар


                            #28
                            Здравейте и от мен. От няколко дни съм собственичка на фиат браво 1,9 JTD и от вчера ми свети въпросната лампичка, а понякога и една като пружинка,която мисля, че е за подгряването. Искам да ви попитам като по- вещи по тези въпроси, дали е възможно да светят заради неизправен термостат, поръчала съм нов, но все пак искам да се допитам. Благодаря предварително!

                            Коментар


                              #29
                              Колега, направи ли диагностика, за да прочетеш грешките ?Вече е лесно с един лаптоп и един ККЛ адаптер за $5. Отминаха времената на комп с два ком порта и виза унискан
                              04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+

                              Коментар

                              Working...
                              X