@ ogi28b ... отговорих на въпроса дали е възможно да се диагностицира доста по-бавното загряване на двигателя от нормалното, а не дали точно така е реализирано във ФИАТ-а.Не съм срещал производител на автомобили официално да публикува алгоритъма на програмите си в ЕКУ-то.Не е задължително за всяка грешка да е база информация от изрично сложен сензор, който да следи за точно тая неизправност ... ако за същата неизправност/грешка може да се съди с достатъчна достоверност от показанията на наличните/инсталираните в колата сензори. Все пак ЕКУ-то си е елементарен компютър с вложен в него софтуер/фърмуер ... само дето не е като Linux с отворен код, че да се види лесно какво точно и как го прави ...
Иначе казано - кола произведена за определен климатичен район, ако за определено време не достигне норм.раб.температура, има всички основания за съмнения за проблем. А ако при няколко поредни запалвания тая ситуация се повтаря, явно има проблем. Не вярвам конструкторите да са пропуснали такава елементарна възможност за диахностика. Още повече че това може да се установи след неклолкократна употрба на автомобила, ... и не толкова лесно да се диагностицира в сервиза, дето колата я палят за малко ...В изпълненията за по-студените страни слагат допълнителни нагреватели със свещи, нещо като проточен бойлер, че да загрее по-бързо ...За показанията на темературарата .... Да, като пуснеш парното, стрелката може да падне малко надолу и това е логично. Но уреда на таблото ти взима информация от сензора, дето е на термостата ... А ЕКУ-то май взима информация от друг сензор, разположен на друго място в главата на двигателя ...
В случая проблема на JTD мотора е, че КПД-то му е по-височко в сравнение с двигателите от по-старите технологии ... и енергията от горивото в по-голяма степен отива за движение, а така остава по-малко енергия във вид на топлина ... Затова и по-бавно загрява, а с пуснато парно- още по-бавно .... Сега в студа - паля двигателя, а от копчето - на размразяване, отивам да остържа предното стъкло от леда и тръгвам. Чак като стрелката доближи хоризонталното положение - пускам парното на мах.


Коментар