Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Месец некаране...

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Месец некаране...

    Налага ми се 1 месец да не карам колата си. Пунто 1.9 JTD e, ако има значение. Ще седи пред блока през това време. Мисля да махна акумулатора и да го прибера на топло в мазето. Искам мнения дали това може да се отрази отрицателно на колата-без акумулатор (електроника?), навън, под открито небе, зима е....

    #2
    Дори е препоръчително да го махнеш, според книжката. Не съм пробвал обаче...

    Коментар


      #3
      Един месец не е много време. Ако няма, кой да ти я припалва и един път в седмицата все пак е добре да свалиш акумулатора. За другото не се притеснявай!
      Frontera Sport, X20SE март 1998

      Коментар


        #4
        Ако си намериш и някакъв източник за захранване на алармата си на "шест".
        Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
        Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
        http://www.keepfighting.ms

        Коментар


          #5
          По-разумно е само да откачиш клемите, и да оставиш акумулатора в колата, да си седи на студеното. Когато пак решиш да палиш, прибери го за няколко часа да се стопли непосредствено преди паленето.

          Коментар


            #6
            ogi28b написа:
            По-разумно е само да откачиш клемите, и да оставиш акумулатора в колата, да си седи на студеното. Когато пак решиш да палиш, прибери го за няколко часа да се стопли непосредствено преди паленето.
            Може и в мазето,ако не ви ги разбиват .... :D
            Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD `02
            Fiat Punto 1.2 16v LPG

            Коментар


              #7
              хм..., ogi, защо мислиш, че е добра идея акумулаторът да седи в колата. един месец замръзване и отмръзване надали ще му се отрази добре. мисля да го прибера на топло.

              Коментар


                #8
                Понеже не ми се търси поста на колегата lov, ако не се лъжа (ако думите не са негови, моля за извинение! ), затова ще го цитирам:"При висока околна температура акумулатора има по-малко вътрешно съпротивление. Това му позволява при натоварване да отдаде по-голям ток, но също така и по-лесно и бързо самия той се саморазрежда. При много ниски външни температури вътрешното съпротивление на акумулатора е голямо, и той много по-бавно се саморазрежда, но и много по-трудно отдава голям стартов ток."Изводът е че при топло време акумулатора отдава много ток, пали колата лесно, но и по-бързо се разрежда. При студено време по-бавно се разрежда, но и по-трудно отдава ток и по-трудно пали колата. И съответно един акумулатор ще се разреди по-бързо в топло време, отколкото в студено, и ще отдаде голям ток в топло време вместо в студено. Затова акумулатор трябва да се съхранява напълно зареден, на студено, и няколко часа преди палене да се загрее. Във верността на написаното съм се уверил с опити, и заставам зад това. При електролит с нормална плътност (1.27-1.28 ), акумулаторът не може да замръзне на нашите географски ширини. Ако ми остане време ще поровя в архива в темите за акумулатори от миналата зима, и ще го изровя това написаното.Едно е сигурно - където и да го съхраняваш - съхранявай го напълно зареден.

                Коментар

                Working...
                X