Операцията по смяна на ангренажен ремък на JTD не е трудна, но с водната помпа е кофти.Ще я опиша (макар темата да е стара) ако някой има смелост да я направи, но не знае как.Освен това е желателно да се стягат всички болтове и гайки с динамометричен ключ и с предписаните от Фиат усилия.Аз лично досега това с усилията не съм имал възможност да го правя, но си нося отговорността.Как стават нещата:0. Източва се антифриза в някакъв съд.1. Премахваш пистовия ремък - с ключ 15 се натяга пружината на обтяжната ролка и се освобождава ремъка.2. Демонтираш всички пласмасови капаци, които покриват ремъка (ангренажния).3. Махаш демпферната шайба.4. Трябва да се нагоди по фабричните белези мотора. (Ако има драсканици от майстор некадърник се изтриват за да няма грешки.)Това става така: - Ангранажното колело на вала има маркер - прорез между два зъба боядисан в бяло( няма как да не го видиш).Той се намества да съвпадне с нещо като стрелка на главата (или нащо подобно)- намира се на около 10...11 часа ако не ме лъже паметта. Въртенето на валовете (колянов и разпределителен) става от шайбата на коляновия вал посредством "гидоре".- При така нагласено колело, трябва маркера върху колелото на коляновия вал (като се огледа въпросното колело и се вижда за какво говоря - няма друг белег на него) да съвпадне с прореза на блока (май е на маслената помпа), койтосе намира на 9 часа. Не се подвеждайте от другия прорез на 6 часа. Той е за оттичане на вода и масло ако влезне там.- Ако прорезите не съвпадат, то не ви е бил правилно зацепен мотора.- След като се нагласят белезите не се върти по възможност мотора, но и не е фатално разместването им, стига да не се ползва сила и да се изкривят клапани от глупост.5. Развиваш болта на обтяжната ролка и я демонтираш.6. Сваляш ремъка и паразитната ролка.7. Операцията по смяна на водна помпа изисква да имаш специален инструмент. Той е необходим за да не се запъва колелото и да се нарани повърхността по която контактува ремъка. Друга и много често срещана опастност е да се изкриви тънката метална ламаринена окръжност, която е закрепена за колелото. Това води до счупване на фазовия датчик при първо палене и после всичко на ново за да се смени.Представлява нещо като огъната на 90 градуса вилица.Посредством нея се застопорява ангренажното колелото на разпределителния вал и се развива болта или гайката (вече не си спомням, ма при 1.8 е болт).След това се демонтира колелото и се развива помпата (и фазовия датчик май ама не помня, но е без значение).8. Подменя се помпата и се събира всичко по обратния ред. Пак се ползва въпросния инструмент за да се стегне колелото. Няма проблеми с зацепването му, защото е на шпонка и си влиза където трябва.9. Монтира се паразитната и обтяжната ролки, като първата се стяга с предписаното усилие, а на втората само и се навива гайката и се центрова с пъпката.10. Сверяват се белезите и се поставя ремъка. Тук да вметна - Аз ползвам ремъци ДАЙКО и оригинални ролки.Тия там Бреда...ала бала не съм ги пробвал, а и не ми се ще. Ремъка ДАЙКО има посока нарисувана със стрелки и тя трябва да се спази. Освен това има и две бели линии, които ако първата се нагласи на единия белег то втората съвпада с другия. Това е удобно за проверка на правилното зацепване.11. Гадния момент по регулирането на обтяжната ролка дойде.То става така:- Използва се специален инструмент или при липсата му отверка. Понеже 100% нямате ще кажа как става с отверка.досега съм виждал 3 вида ролки според прорезите им.1_ви вид - На шайбата на ролката има прорез 3х3мм и метално краче за натягане, а на металната и основа има отвор 2...3мм.2_ри вид - На самата ролка металното краче е във формата на стрелка, а на основата има отвор 2...3мм.3_ти вид - Има ги и двете белязки.- С помощта на отверката се натяка пружината обратно на часовниковата стрелка, докато съвпаднат един с друг по-горе описаните белези. Натягат се 1...2 мм повече и се затяга гайката на ролката. - Отпуска се отверката и се гледа съвпадат ли белезите по ролката и после се проверяват и белезите по валовете да не са избягали случано при горната операция. - Ако всичко е наред се затяга гаката с предписаното усилие и се превърта на ръка коляновия вал 5...6 оборота.Трябва да не запира никъде.Ако не може да се върти или запре то има проблем и нещо не сте направили като хората.12. Монтират се капаците и демпферната шаба, като тя си има пъпка за правилен монтаж и трябва да внимавате с това.13. Закачате пистовия ремък, наливате антифриза и палите колата. Трябва всичко да е наред и да не се чуват странни шумове. Като поработи мотора обезвъздошавате и доливате всичкия антифриз.Ще помоля всички, които правят тази операция, да си изхвърлят боклука по възможност в "разделен боклук". Остават много картони, пликчета, опаковки и стари части и не е нужно да замърсяваме с тях. Mоля да бъда извинен за правописните грешки, ама ми се спи много.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Смяна на ангренажен ремък
Collapse
X
-
В мануалите на форума, всичко това е описано и показано нагледно със снимки и обяснения. Ще добавя само че след като се свали агренажния ремък и се подмени каквото трябва, задължително се почиства челото на блока и главата зад ремъка. Особено пространството около и зад агренажната ролка на колянов вал, където е наслоено с мръсотия. Това е по инструкций от производителя.Fiat Marea TD100
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар