За смяна на предавките е много обективен фактор.Зависи от пътните и много други фактори.Понякога да карам под 1700 оборота не става. Но доста често ми се случва и да карам с 1100 оборота на 3-та или 4-та да речем. Това съпроводено с около 3-4% натиснат педал на газта в този момент мисля, че няма по-икономично. Много важно в момента на каране на много ниски обороти, да усещате двигателя да не се мъчи грам. Тоест вибрацията да речем на празен ход, да е същата, когато карате и на 1100 оборота. Започне ли да усещате по-големи вибрации, значи не сте за тези обороти при изискваната от педала на газта мощност
Има едно елементарно правило - ако карате на 3-та да речем с 1600 оборота, без да отпускате газта (или ако имате диагностична апаратура в автомобила да фиксирате да речем 5-10% натиснат педал на газта) включвате на 4-та, оборотите падат на 1100 и ако колата не започне да намалява скоростта преди превключването на предавката, то съответно пестите гориво.Естествено всичко това трябва да става динамично и просто да го усещате.

Коментар