В днешновреме засичане на разход на гориво в градски условия е абсолютно нереално. Защото дори и да работи на празен ход и да я буташ в тези задръствания разхода винаги ще е голям. Данните които са дадени за автомобила са правени на полигон. Когато минаваш 18 км за час и половина за какъв разход говорим.
Че е като пушка, като пушка си е, но въпроса не е да ходим да се гоним, а можем ли да му помогнем. Някой му е казал, че е от термостата и е решил да го сменя. Аз му казвам да не бърза ама ........ А колкото до нафтата - от OMV е. Засиче се с пълнене до "пипане" на нафтата.
На ОМВ горивото е по-лошо, отколкото от трактора на бай Пешо Преди 2 седмици гръмна филтъра за твърди частици на колата на брат ми. От сервиза (защото е гаранционна) казаха, че е лошо гориво и най-вероятно няма да е гаранционно. Брат ми представи фактури и за щастие беше зареждал 50-60км преди това за последно, та решиха да си го оправят. Междувременно откакто кара с гориво от ОМВ му свети лампата периодично и компютъра влиза в сервизен режим.Зареждай на Петрол или Лукойл, може да не е ПРЕМИУМ, МЕГА или ПАУЪР, но поне нафтата е чиста от лайна Моето Пунто го зареждам само на Петрол и Лукойл и никога до сега не съм имал оплакване от гориво, дори не замръзва, както става с нафтата от ШЕЛ и ОМВ
Че е като пушка, като пушка си е, но въпроса не е да ходим да се гоним, а можем ли да му помогнем. Някой му е казал, че е от термостата и е решил да го сменя. Аз му казвам да не бърза ама ........ А колкото до нафтата - от OMV е. Засиче се с пълнене до "пипане" на нафтата.
На ОМВ горивото е по-лошо, отколкото от трактора на бай Пешо Преди 2 седмици гръмна филтъра за твърди частици на колата на брат ми. От сервиза (защото е гаранционна) казаха, че е лошо гориво и най-вероятно няма да е гаранционно. Брат ми представи фактури и за щастие беше зареждал 50-60км преди това за последно, та решиха да си го оправят. Междувременно откакто кара с гориво от ОМВ му свети лампата периодично и компютъра влиза в сервизен режим.Зареждай на Петрол или Лукойл, може да не е ПРЕМИУМ, МЕГА или ПАУЪР, но поне нафтата е чиста от лайна Моето Пунто го зареждам само на Петрол и Лукойл и никога до сега не съм имал оплакване от гориво, дори не замръзва, както става с нафтата от ШЕЛ и ОМВ
Естествено,че ще се оправдаят с нафтата,за да не му признаят гаранцията на брат ти..Но добре че се е оправил.Не се заблуждавай че нафтата на Лукоил е по добра от на ОМВ.От едно место идва.Това може да си сигурен.А чек-лампата светва и влиза в сервизен режим,защото е тръгнал катализатора за твърди частици.Ако колата е Ситроен номера е познат и добре го знаят в сервиза,но се правят че нафтата им е виновна ако мине номера.
Че е като пушка, като пушка си е, но въпроса не е да ходим да се гоним, а можем ли да му помогнем. Някой му е казал, че е от термостата и е решил да го сменя. Аз му казвам да не бърза ама ........ А колкото до нафтата - от OMV е. Засиче се с пълнене до "пипане" на нафтата.
На ОМВ горивото е по-лошо, отколкото от трактора на бай Пешо Преди 2 седмици гръмна филтъра за твърди частици на колата на брат ми. От сервиза (защото е гаранционна) казаха, че е лошо гориво и най-вероятно няма да е гаранционно. Брат ми представи фактури и за щастие беше зареждал 50-60км преди това за последно, та решиха да си го оправят. Междувременно откакто кара с гориво от ОМВ му свети лампата периодично и компютъра влиза в сервизен режим.Зареждай на Петрол или Лукойл, може да не е ПРЕМИУМ, МЕГА или ПАУЪР, но поне нафтата е чиста от лайна Моето Пунто го зареждам само на Петрол и Лукойл и никога до сега не съм имал оплакване от гориво, дори не замръзва, както става с нафтата от ШЕЛ и ОМВ
Колега, по една или друга причина съм наясно с горивото на Лукойл. Да кажем, че от време на време ми се налага да тегля от завода с цистерни. Та в тази връзка съм наясно какво предлага. За сведение обаче ШЕЛ и ОМВ си внасят скъпите горива - т.е. не са от "тръбата".
Ako може да използвам темата, моя проблем е сходен.В чудо се видях и взех да търся помощ в инет, а то имало фиат клуб.Както и да е.Ето накратко:Браво 2000г JTD105, разход 11.5/100 градско, карам по цял ден из града и колата е загряла, дали ще карам в диапазона 1500-2000рпм или 1500-3000-3200 разхода е един и същ.Зареждам от ОМВ като сипвам, докато прелее.Километри 135000 реални според диагностиката във фиат сервиз.Грешки няма в паметта.Какво съм направил досега:- сменен датчик запалване- пълно от .. до .. обслужване на колата- проверени въздухопроводи, сменен гофрирания към входа на турбината.- почистен МАФ, замерен с мултимер:
Колата беше студена, оставих я на празен ход за 3-4 минПри 850рпм - 2.2вПри 3000 - 3.5вМаксималното напрежение, което запомни уреда(предполагам е точен, че е скъпичък) е 4.1в
Разлика със закачен и разкачен дебитомер не усещам никаква.- сменен термостат - разхода падна с около литър - 10.5Колата има отлична динамика.За капак взех същата кола от друго лице и с моя стил на каране - 7.5/100Проверих всичко, което е написал ogi28b и е изрядно.VSD пък е писал да се засича на повечко километри, засичах я на 100 и на 300км и толкова си стои разхода - 10.5-10.7/100Моля за съдействие да разбера откъде идват тези 3л в повече.
1. 6/100 - пo AM Tракия със скорост 110-120, изпреварих 2 пъти с 130.8.46/100 по АМ Тракия със скорост 150-1602. Ами Оги, малко съм голям вече за дръпки и реално не съм практикувал такива, нито един път.На колата не са и вдигани конските сили.Така като натисна педала я усещам как дърпа, за мене е много добре като ускорение, лесно се изпреварва, но както каза това е относително понятие.
1. 6/100 - пo AM Tракия със скорост 110-120, изпреварих 2 пъти с 130.8.46/100 по АМ Тракия със скорост 150-1602. Ами Оги, малко съм голям вече за дръпки и реално не съм практикувал такива, нито един път.На колата не са и вдигани конските сили.Така като натисна педала я усещам как дърпа, за мене е много добре като ускорение, лесно се изпреварва, но както каза това е относително понятие.
Колега,така както обясняваш излиза че двигателя ти е в отлична кондиция,но за всеки случай провери:1.Какви напрежения ти излизат на двата термодатчика/въздуха и на двигателя/при загрял двигател.Ако стойностите са такива,че лъжат контролера за студен режим-разхода расте.2.Разхода не зависи само от състоянието на двигателя,но и от механиката на колата като цяло.Провери си да нямаш някакво задържане на колелата и от там загуби в триене.Примерно,клеясало бутало в спирачен цилиндър или блокирали водачи на някой от спирачните апарати.За нисък разход колата трябва да има перфектна инертност.При най малък наклон оставена без ръчна спир.трябва незабавно да потегля.Не е ли изпълнено това условие,значи се движиш с някаква стойност от загуби в триене,което води незабавно до по висок разход от нормалния такъв.3.Перфектна настройка на геометрията на предния мост и проверка на геометрията на задния мост,за да си сигурен че там всичко е ОК.4.И последно-налягането в гумите да е в нормите за 4-те колела.
Айде и аз да дам един пенкелерски отговор. Намери един чове с диагностика. Закачете я и мерете количеството подавано гориво. При мен примерно, на празен ход при 900 оборота е 6 мм3 на секунда (3 милиметра в секунда). Дебита може да се измери и повреме на движение. Идеята ми е да направите измервания на колата, която гори много и на някоя друга - същия модел. Според мен проблема може да е от компютъра. Някой може да е чипосвал колата преди това.Според мен не си виновен, че си му препоръчал тази кола. Просто е попаднал на кофти кола. Ето моята в подписа ми как е с горенето, имайки в предвид че я карам доста динамично.За най - малкото започвата да се заяждате.
Цитираната мерна единица е изключително интересна Квадратен милиметър на секунда? Т.е. в двигателя влизат 6 квадратни милиметра на секунда гориво? Иначе идеята не е лоша, даже има тема в която се вижда впръскваното гориво на 3 различни коли, 2 от които са чипнати, и една е с фабрични настройки. Темата се казва "Работни параметри на 2 чипнати и 1 нечипнато JTD" или нещо подобно беше. Едната от трите е моята, а иначе и при трите показанието беше еднакво на празен ход, т.е. предполага се че е правилно изчислено. Но това показание е някакво изчисление на базата на налягането на горивото, и времето на отваряне на инжекторите. При всички случаи - трябва подробно иззследване с компютър на всички работни параметри.
Разхода за този двигател е наистина голям. Моето JTD дори в градски условия със задръствания ( 5 км/ 20 мин.) не надхвърля 8литра, но се убедих и в друго: разходът ми е добър, когато сипвам нафтичка от ЕКО и не така добър, когато сипвам от Лукойл. След многократни засичания се оказа, че с горивото на ЕКО изминавам от 20 до 30 км. повече в градски условия. От ОМВ също не съм доволен. Обичам прагматизма и никога не съм подлагал на съмнение обективните фактори относно разхода на гориво, но...Средния ми разход е 5-6 литра в зависимост от приоритетното шофиране в града или извън него. От Бургас до Гулянци ( Плевенско до Дунава) и обратно (800 км. ) изминах с 38 л. (засичах пълно-пълно). Не съм си жалил колицата. В извъннаселени места под 110 км/ч не съм карал ( но и над 130 км/ч също). Доволен съм от динамика и т.н. Направи ми впечатление факта, че приятелят ти сменя предавки от 1500 об./мин. Аз ги сменям между 2000 и 2200 об/мин. и усещам двигателя добре. Мисля, че смяната на възходяща предавка под 2000 об/мин за този двигател е мъка за автомобила. Навремето така завишавахме разходите на служебните си автомобили ( Форд ТД )при засичане за да оправдаем някой друг личен пробег и определено имахме успехи и то доволно добри.
A17DTС/S
Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !
В подкрепа на казаното от колегата - влизането на предавка под 1500 оборота, е особено мъчително за двигателя, особено 4-та и 5-та. Преди тези обороти кривата с въртящия момент слиза рязко надолу.
Коментар