Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Висок разход на JTD.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Висок разход на JTD.

    Здравейте колеги. Пускам тая тема, защото се чувствам малко виновен. Имам един колега, на който му казвах колко са добри фиатките. Той ме послуша и си купи Bravo JTD 105. Днес обаче ми каза, че я е засекал на градско при нормално каране и му е дала разход около 11/100. Това, както и да го погледнеш си е много. Та се чувствам виновен, че съм го набутал. Има ли някой идея какъв му е проблема на човека и как можем да му помогнем?PS: Темата я пускам аз, защото той не е регистриран във форума.

    #2
    Re: Висок разход на JTD.

    naskobg написа:
    Здравейте колеги. Пускам тая тема, защото се чувствам малко виновен. Имам един колега, на който му казвах колко са добри фиатките. Той ме послуша и си купи Bravo JTD 105. Днес обаче ми каза, че я е засекал на градско при нормално каране и му е дала разход около 11/100. Това, както и да го погледнеш си е много. Та се чувствам виновен, че съм го набутал. Има ли някой идея какъв му е проблема на човека и как можем да му помогнем?PS: Темата я пускам аз, защото той не е регистриран във форума.
    колега питай го колко му тежи крака...моя напоследък е доста тежък та за по малко от две седмици издухах около 40-45л гориво за градско каране...и то при доооста малко километри...утре ще си ги сметна по точно но може и над 11 да е въпреки че незнам дали е реално възможно тази кола да харчи повече
    Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
    BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
    BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.

    Коментар


      #3
      Казва, че сменя на 1500-2000. Нормално е мисля.

      Коментар


        #4
        И аз не вярвам да може да изхарчи толкова много този двигател. Между другото, натискайте ги малко повече тези коли. В Италия или Германия да не мислите че са ги карали до 2000 оборота. Моята доста често я настъпвам а разхода е малък.Вижте за течове на нафта и как точно засичате разхода. Това са двете неща, които са най-логични.
        FIAT Bravo JTD GT '99

        Коментар


          #5
          Е как да засичаме разхода бре колега ? ?КАто светне лампата, пълня 10 литра, докато светне пак, и изчислявам 10 делено на километрите. Това дето пълниш до ръба на резервоара, било голяма глупост, ми каза бай Иван, той е стар дизелджия в квартала, и всички при него си правят колите. Моята харчи точно толкова колкото и налея, никога не е изхарчила повече или по-малко. Харчи точно колкото и налея.

          Коментар


            #6
            ?

            ogi28b написа:
            Е как да засичаме разхода бре колега ? ?КАто светне лампата, пълня 10 литра, докато светне пак, и изчислявам 10 делено на километрите. Това дето пълниш до ръба на резервоара, било голяма глупост, ми каза бай Иван, той е стар дизелджия в квартала, и всички при него си правят колите. Моята харчи точно толкова колкото и налея, никога не е изхарчила повече или по-малко. Харчи точно колкото и налея.
            Нека не спамим. Ако можем с нещо да помогнем на човека - добре, но отговори от рода на "гори ми колкото и сипя", мисля че не са за тук.

            Коментар


              #7
              Добре де, но все пак как засекохте разхода. Може и да ти звучи несериозно, но при различните засичания може да се получи 3-4 литра разлика.
              FIAT Bravo JTD GT '99

              Коментар


                #8
                Е явно не си извлекъл ценното покрай спама...Айде да помагаме на човека:1. В кой град е засичано градското?2. КАК точно е засечено че е 11?3. В каква част от всеки 100 км, колата е карана без да успее напълно да се стопли?4. Термостатът проверен ли е? 5. Огледани ли са всички маркучи, съединение, маркучи за обратна нафта за евентуални течове? 6. Проверено ли е дали пробката на филтъра е затворена?7. Гумите проверени ли са?При мен:1. Карам в софия, и то сравнително рядко в задръствания2. Засичам като сам си пълня до ръба, ама буквално съвсем до ръба, на една и съща колонка всеки път.3. Около 60 от всеки 100 км колата ми не може напълно да загрее4. термостатът ми е изправен (в смисъл че работи изправно, а не, че не е легнал)5. Нямам течове по маркучите.6. При смяна на филтъра пробката не беше затворена7. Гумите ми бяха двойно по-меки от норматива. В резултат на горните неща, миналата зима разхода ми беше 9.5. Когато си стегнах пробката и си напомпах гумите, разхода веднага отиде с около литър надолу. Ако в някои дни ми се случи да покарам повече и колата е стоплила добре, забелязвам че минавам много километри, а стрелката почти не мърда. минавал съм и над 100 км с едно деление. Това е разход под 7/100. Причините за висок разход винаги са комплексни, обаче.ред.:
                vsd написа:
                Добре де, но все пак как засекохте разхода. Може и да ти звучи несериозно, но при различните засичания може да се получи 3-4 литра разлика.
                В тоя дух: за първи път като ми светна лампата, напълних 47 литра. На следващия път, като светна, напълних 51 литра. Та ако е засичане по метода "светна ми лампата", значи е неточно.

                Коментар


                  #9
                  напълно подкрепям колегата Ogi28b... разход от 11 и повече на сто е абсолютно ненормална история... брава-та от подписа, както и да я настъпвам, в зимни условия, градско и по баирите около Търново, повече от 8 на сто не ми е изгорила... дано все така да върви... макар че моето измерване е може би неточно: зареждам 20 л., карам докато светне индикацията на таблото... и пак 20 л. ... все пак съм засичал по този начин над 50 пъти последователно в ежедневния ми маршрут, тъй че измерването е що-годе приемливо и достоверно поне за мен - средно 7.4 - 7.5 до 8 най-много...
                  Brava '99 1.9 JTD 105

                  Коментар


                    #10
                    ogi28b написа:
                    ред.:
                    vsd написа:
                    Добре де, но все пак как засекохте разхода. Може и да ти звучи несериозно, но при различните засичания може да се получи 3-4 литра разлика.
                    В тоя дух: за първи път като ми светна лампата, напълних 47 литра. На следващия път, като светна, напълних 51 литра. Та ако е засичане по метода "светна ми лампата", значи е неточно.
                    Аха.Аз имах едно такова засичане. 74 км с разход 4,86 л/100. Нали не мислите че е реално.
                    FIAT Bravo JTD GT '99

                    Коментар


                      #11
                      аз пък имам 4.86 на 100 също беше 30.7 литра за 630 км до русе и назад А ти кво си заредил - 3 литра за 74 км ?? е==ти и зареждането си направил

                      Коментар


                        #12
                        naskobg написа:
                        Казва, че сменя на 1500-2000. Нормално е мисля.
                        Колега,не е важно на колко оборота сменя предавките и на колко оборота е колата за разхода на гориво.А е важно колко е натиснал педала на газта след като е сменил предавката.При дизелите педала на газта е кранчето на горивото и колкото повече го натискаш,толкова повече го отваряш.Майсторлъка на малката консумация е да се държи педала на газта колкото се може по-малко натиснат,независимо колко са оборотите. ПРАВИЛОТО,КОЕТО ВАЖИ Е:Kонсумацията изключително малко се влияе от оборотите и изключително много от ТОВАРА/положението на педала на газта/.Може да си държиш колата все на 1500 об,но ако ти е много тежък кракът и неконтролирано натискаш газта,разхода ще ти е огромен.Прави си изводите.............

                        Коментар


                          #13
                          ogi28b написа:
                          аз пък имам 4.86 на 100 също беше 30.7 литра за 630 км до русе и назад А ти кво си заредил - 3 литра за 74 км ?? е==ти и зареждането си направил
                          3,6 литра налях Градско И тея на бензиностанцията ме гледаха с пренебрежение
                          FIAT Bravo JTD GT '99

                          Коментар


                            #14
                            Слушай колегата Stefan Hadjov и ще се наредят нещата.Направете си един експеримент. В делничен (да няма голямо движение) ден двамата с твоят приятел напълнете до горе колата - до ръба да може да пипнете нафтата.врътнете си 100 120 км по магистралата за да се разходите - до Ботевград и обратно примерно. И после пак налейте догоре - да пипнете нафтичката пак.Натискайте педала лекичко ама много лекичко. 100 120 км/ч. Може да изключите и фаровете (само на габарити заради полицаите) и да не пускате климатика и вентилатора на парното за по голяма икономия.Така на магистрала трябва да ти докара 4.5 -5.5 л/100км.Ако и тогава ти даде разход 10 трябва да се търсят проблеми.Засичане в градски условия на къси разстояния по светене на лампа са неточни.100 120 лв ви е да напълните резервоара и 20 лв най-много да си навъртите 100км. (нафтата си остава за вас, ама зима идва нека има)от друга страна Диагностика 35 лв. и още много друго което може да налееш ако тръгнеш по майстори. (ефекта не се знае какъв ще е)Направете и другите проверки описани от ogi28b.За нисък разход, педалите трябва да се галят. поздрави и късмет.
                            Bravo JTD 105 '98

                            Коментар


                              #15
                              Ако ще излизате извън града, сложете и една добавка за дюзи. Няма да навреди, а не се знае дали не са позапушени
                              Honda Accord 1.8 115к.с. 96г.
                              Honda Civic 1.5 90к.с. 93г.
                              FIAT Marea 115 '99 1.8 113hP 182.A2.000
                              Powered by Total & Fobos LPG

                              Коментар

                              Working...
                              X