Здравейте колеги. Пускам тая тема, защото се чувствам малко виновен. Имам един колега, на който му казвах колко са добри фиатките. Той ме послуша и си купи Bravo JTD 105. Днес обаче ми каза, че я е засекал на градско при нормално каране и му е дала разход около 11/100. Това, както и да го погледнеш си е много. Та се чувствам виновен, че съм го набутал. Има ли някой идея какъв му е проблема на човека и как можем да му помогнем?PS: Темата я пускам аз, защото той не е регистриран във форума.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Висок разход на JTD.
Collapse
X
-
Re: Висок разход на JTD.
naskobg написа:Здравейте колеги. Пускам тая тема, защото се чувствам малко виновен. Имам един колега, на който му казвах колко са добри фиатките. Той ме послуша и си купи Bravo JTD 105. Днес обаче ми каза, че я е засекал на градско при нормално каране и му е дала разход около 11/100. Това, както и да го погледнеш си е много. Та се чувствам виновен, че съм го набутал. Има ли някой идея какъв му е проблема на човека и как можем да му помогнем?PS: Темата я пускам аз, защото той не е регистриран във форума.Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.
-
И аз не вярвам да може да изхарчи толкова много този двигател. Между другото, натискайте ги малко повече тези коли. В Италия или Германия да не мислите че са ги карали до 2000 оборота. Моята доста често я настъпвам а разхода е малък.Вижте за течове на нафта и как точно засичате разхода. Това са двете неща, които са най-логични.
Коментар
-
Е как да засичаме разхода бре колега ? ?КАто светне лампата, пълня 10 литра, докато светне пак, и изчислявам 10 делено на километрите. Това дето пълниш до ръба на резервоара, било голяма глупост, ми каза бай Иван, той е стар дизелджия в квартала, и всички при него си правят колите. Моята харчи точно толкова колкото и налея, никога не е изхарчила повече или по-малко. Харчи точно колкото и налея.
Коментар
-
?
ogi28b написа:Е как да засичаме разхода бре колега ? ?КАто светне лампата, пълня 10 литра, докато светне пак, и изчислявам 10 делено на километрите. Това дето пълниш до ръба на резервоара, било голяма глупост, ми каза бай Иван, той е стар дизелджия в квартала, и всички при него си правят колите. Моята харчи точно толкова колкото и налея, никога не е изхарчила повече или по-малко. Харчи точно колкото и налея.
Коментар
-
Е явно не си извлекъл ценното покрай спама...Айде да помагаме на човека:1. В кой град е засичано градското?2. КАК точно е засечено че е 11?3. В каква част от всеки 100 км, колата е карана без да успее напълно да се стопли?4. Термостатът проверен ли е? 5. Огледани ли са всички маркучи, съединение, маркучи за обратна нафта за евентуални течове? 6. Проверено ли е дали пробката на филтъра е затворена?7. Гумите проверени ли са?При мен:1. Карам в софия, и то сравнително рядко в задръствания2. Засичам като сам си пълня до ръба, ама буквално съвсем до ръба, на една и съща колонка всеки път.3. Около 60 от всеки 100 км колата ми не може напълно да загрее4. термостатът ми е изправен (в смисъл че работи изправно, а не, че не е легнал)5. Нямам течове по маркучите.6. При смяна на филтъра пробката не беше затворена7. Гумите ми бяха двойно по-меки от норматива. В резултат на горните неща, миналата зима разхода ми беше 9.5. Когато си стегнах пробката и си напомпах гумите, разхода веднага отиде с около литър надолу. Ако в някои дни ми се случи да покарам повече и колата е стоплила добре, забелязвам че минавам много километри, а стрелката почти не мърда. минавал съм и над 100 км с едно деление. Това е разход под 7/100. Причините за висок разход винаги са комплексни, обаче.ред.:vsd написа:Добре де, но все пак как засекохте разхода. Може и да ти звучи несериозно, но при различните засичания може да се получи 3-4 литра разлика.
Коментар
-
напълно подкрепям колегата Ogi28b... разход от 11 и повече на сто е абсолютно ненормална история... брава-та от подписа, както и да я настъпвам, в зимни условия, градско и по баирите около Търново, повече от 8 на сто не ми е изгорила... дано все така да върви... макар че моето измерване е може би неточно: зареждам 20 л., карам докато светне индикацията на таблото... и пак 20 л. ... все пак съм засичал по този начин над 50 пъти последователно в ежедневния ми маршрут, тъй че измерването е що-годе приемливо и достоверно поне за мен - средно 7.4 - 7.5 до 8 най-много...Brava '99 1.9 JTD 105
Коментар
-
ogi28b написа:ред.:vsd написа:Добре де, но все пак как засекохте разхода. Може и да ти звучи несериозно, но при различните засичания може да се получи 3-4 литра разлика.
Коментар
-
naskobg написа:Казва, че сменя на 1500-2000. Нормално е мисля.
Коментар
-
Слушай колегата Stefan Hadjov и ще се наредят нещата.Направете си един експеримент. В делничен (да няма голямо движение) ден двамата с твоят приятел напълнете до горе колата - до ръба да може да пипнете нафтата.врътнете си 100 120 км по магистралата за да се разходите - до Ботевград и обратно примерно. И после пак налейте догоре - да пипнете нафтичката пак.Натискайте педала лекичко ама много лекичко. 100 120 км/ч. Може да изключите и фаровете (само на габарити заради полицаите) и да не пускате климатика и вентилатора на парното за по голяма икономия.Така на магистрала трябва да ти докара 4.5 -5.5 л/100км.Ако и тогава ти даде разход 10 трябва да се търсят проблеми.Засичане в градски условия на къси разстояния по светене на лампа са неточни.100 120 лв ви е да напълните резервоара и 20 лв най-много да си навъртите 100км. (нафтата си остава за вас, ама зима идва нека има)от друга страна Диагностика 35 лв. и още много друго което може да налееш ако тръгнеш по майстори. (ефекта не се знае какъв ще е)Направете и другите проверки описани от ogi28b.За нисък разход, педалите трябва да се галят. поздрави и късмет.Bravo JTD 105 '98
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар