Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с паленето: Marea 1.9 jtd

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем с паленето: Marea 1.9 jtd

    Здравейте колеги.Проблема при мен е следният: От два дена стартера върти бавно и оттам по трудно пали,все едно че е със слаб акумулатор.Акумулатора е на няма и месец,а стартера е отремонтиран преди три месеца.Съмнявам се в стартера защото при загряла и току що изгасена кола върти по същия начин.Възможно ли е толкова бързо да се е скапал стартера.
    fiat marea 1.9 jtd-taxi

    #2
    Това ,че акумулатора ти няма и месец не е никаква гаранция за това ,че може да е разреден.Започни с опит с друг акумулатор.Премерване на зареждането му от алтернатора при запален двигател.Проверка на консумацията при изключено всичко.Тогава вече търси други причини.
    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

    Коментар


      #3
      Да, ама при загряла и току що изгасена кола акумулатора колкото и да е слаб все ще е заредил малко. А говорим и за нов акумулатор.
      fiat marea 1.9 jtd-taxi

      Коментар


        #4
        Генератора зарежда, проверено.
        fiat marea 1.9 jtd-taxi

        Коментар


          #5
          Стига бе колега - какво съвпадение. И аз от тази седмица наблюдавам този ефект 1:1. Но малко предистория:Миналия месец почна да сдава багажа алтернатора. Премигваше ми известно време лампата на акумулатора, после въобще не огасваше и така докато един ден въобще не развъртя за да запали. Преди това не даде симптоми, че заминава тока в акумулатора - каръл съм около месец с примигваща лампа а и друг път ми се е случвало - но. Бях при един квартален майстор. Смени ми четки на алтернатора и някакво лагерче и между другото смених ремъците(пистовия и на климатика и една ролка). Заредихме акумулатора и всичко беше наред. С изключение на това, че започна да ми свири ролка или ремък. Подозирам новата ролка ама ... Та така няколко седмици до сега бе никакви проблеми. Интересното е, че не ми свети лампата на акумулатора а стартера върти все едно няма грам ток - но пали. Сега ще премеря и аз токовете да видя зарежда ли алтернатора или не.======Проверих - зарежда а и не пада под 10 при палене. Странното е че явно Пунтака се уплаши от мултицеда защото запали както никога преди. Ще кажете ама тя колата е била топла. Да ама вчера вечерта след работа като се прибрах при напълно загрял двигател едвам развърташе. Нарочно пробвах няколко пъти. Нямах уред да меря но по нищо не личеше че е слаб акумулатора. При подаване на гас фаровете светваха една идея по силно и т.н....
          Fiat Punto 1.7TD

          Коментар


            #6
            bogidar написа:
            Проверих - зарежда а и не пада под 10 при палене. Странното е че явно Пунтака се уплаши от мултицеда защото запали както никога преди. Ще кажете ама тя колата е била топла. Да ама вчера вечерта след работа като се прибрах при напълно загрял двигател едвам развърташе. Нарочно пробвах няколко пъти. Нямах уред да меря но по нищо не личеше че е слаб акумулатора. При подаване на гас фаровете светваха една идея по силно и т.н....
            Това че фаровете са светнали една идея по-добре е добре, така и трябва. Но ти вероятно си мерил напрежението на клемите на акумулатора, че там е най-лесно. Но колко от това напрежение стига до стартера??? ... Предполагам че драмата при теб и при автора на темата е в дебелия кабел който връзва акумулатора с двигателя/стартера. Ако някоя клема се е окислила, при опит за палене тока е голям и тогава във всяка кофти връзка се получава голям пад на напрежение и в стартера вече напрежението е доста по-малко ... затова и той върти бавно ...ПП/Лоша връзка/контакт/маса не може да хванеш с мултицет.При завъртане на стартера, ако всичко е изправно, тока е много голям. Може да стигне до няколко стотин Ампера.Пример: Ако някъде няма добър контакт и там се е появило нищожно (на пръв поглед) съпротивление от 0.02 ом ... при преминаване на ток от примерно 200А, заради лошата връзка до стартера ще достигне 4 волта по-малко, т.е. не 12 (колкото е на акумулатора), а 12-4=8 VЗатова проверяваш всички контакти и най-вече масите. Развиваш гайките/болтовете, почистваш кабелните обувки и мястото където контактуват ... до метален блясък ... после обратно монтираш и добре стягаш. При тия големи токове няма особенна полза от контактен спрей, механичното почистване е по добрия вариант.
            Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
            http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195

            Коментар

            Working...
            X