Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Дали е развален термостат?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Дали е развален термостат?

    Здравейте на всички, въпросът ми е свързан с термостат, колата ми е Fiat Bravo JTD 105.Имах възможност да я напълня до горе буквално до ръба, минах 100 км и отидох на същата колонка и това което ми показа като цифра на колонката направо ме хвърли в тъча 11.23 л. при положение че колата я карам леко рядко минавам 2000 об не я настъвам.Изчетох доста за термостатите и си мисля че проблема е от там.Откакто го имам това Браво никога не съм чул да се вкл. перката за охлаждане,на таблото температурата рядко отива до средата или като отиде стои там известно време 5-10 мин. и пак пада на 2-рата чертичка.Сутрин като запаля винаги стои под последната черта и като почукам леко по таблото се мърда рязко нагоре после пак пада и така няколко пъти и после си остава долу и като покаарам малко се вдига леко по леко.Ако някой може да ми каже дали наистина е там проблема ще бъда благодарен просто с този разход не се издържа почти 12 л.Благодаря предварително.
    Toyota Celica 98-7AFE
    Ex:Fiat Bravo JTD

    #2
    Я като загрее до максималната температура преди да падне го снимай и го качи да видиме дали загрява нормално.
    И да знаете!!!За всичко е виновна твърдата вода

    Коментар


      #3
      Първо установи работи ли термостата, после ако можеш я закачи при някой колега или в сервиз и виж на колко градуса ти отваря термостата.Въздушен, горивен филтър сменя ли ? МАФ сензора провери ли го дали работи и почисти ли го ?
      F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

      Коментар


        #4
        Радвам се за бързите отговори значи днес сутринта като запалих оставих я около 5 мин. на място и отидох на работа давах и повече ръчка и стрелката на темепературата се вдигна две черитички и тамън да иде до третата и пак си падна под две.Значи до работата ми е около 8 км. след като пристигнах и отворихме капака с един колега проверихме маркучите единия беше студен другия доста леко затоплен а радиатора си беше студен.Това мога да кажа утре ще снимам колко максимално се качва температурата на таблото.
        Toyota Celica 98-7AFE
        Ex:Fiat Bravo JTD

        Коментар


          #5
          Не знам дали при теб проблема е само в термостата и/или температурния датчик, но при мен, преди да ги сменя, колата (Брава, 1.9 JTD,`99)загряваше 1-2 чертички, колкото и да карах, в началото на зимата в купето беше по-студено от хладилник. След смяната след 3-4 км. показанието стига средата и не мърда оттам, а парното стопля яко доста преди това. Единствено при спадане на външната температура под 4-5 градуса, когато спускам по баир на скорост стрелката пада до едно деление, но след това за минута се връща в средата, без значение дали вън е 5 или -15.За разхода обаче не знам - при мен след смяната разхода падна, но сравнително малко. Така или иначе при ежедневен цикъл на каране с около 80% градско разхода се движи 7.5-8.5 л./100, а при извънградско - горе-долу 6-6.5 л. ... ама разход 11-12 на сто ?! струва ми се множко...
          Brava '99 1.9 JTD 105

          Коментар


            #6
            chinacooker написа:
            Не знам дали при теб проблема е само в термостата и/или температурния датчик, но при мен, преди да ги сменя, колата (Брава, 1.9 JTD,`99)загряваше 1-2 чертички, колкото и да карах, в началото на зимата в купето беше по-студено от хладилник. След смяната след 3-4 км. показанието стига средата и не мърда оттам, а парното стопля яко доста преди това. Единствено при спадане на външната температура под 4-5 градуса, когато спускам по баир на скорост стрелката пада до едно деление, но след това за минута се връща в средата, без значение дали вън е 5 или -15.За разхода обаче не знам - при мен след смяната разхода падна, но сравнително малко. Така или иначе при ежедневен цикъл на каране с около 80% градско разхода се движи 7.5-8.5 л./100, а при извънградско - горе-долу 6-6.5 л. ... ама разход 11-12 на сто ?! струва ми се множко...
            Колега chinacookker,първо благодаря за отзива ти и за помоща,днес смених термостата към който (по-желание) върви и некав датчик който управлявал кво ли не както и да е взех и него още 25 лв отгоре.Дали именно този датчик е температурния щото това което ми дадоха към термостата е едно дето е на резба и се навива на самият термостат и в него се вкл. некав датчик ама дали тва е температурния датчик или не не знам,както и да е смениха всичко запалих и температурата се вдигна нормално за разлика от преди макар стрелката пак да играеше леко по скалата но след малко форсиране си закова на средата.Така обаче радиатора си седи студен ама яко студен майстора я държа над 3000 обората поне 2-3 мин. и чак тогава се нагря и пусна перката ама за 3-4 секунди.Та мисълта ми е такава нормално ли е температурата да си е 90 градуса пък радиоатора да седи студен,може да звучи глупаво задедено като въпрос ама се надявам някой по компетентен от мен да ми отговори а нали именно за това сме тук да помага кой с кавото може
            Toyota Celica 98-7AFE
            Ex:Fiat Bravo JTD

            Коментар


              #7
              Adrenallin написа:
              chinacooker написа:
              Не знам дали при теб проблема е само в термостата и/или температурния датчик, но при мен, преди да ги сменя, колата (Брава, 1.9 JTD,`99)загряваше 1-2 чертички, колкото и да карах, в началото на зимата в купето беше по-студено от хладилник. След смяната след 3-4 км. показанието стига средата и не мърда оттам, а парното стопля яко доста преди това. Единствено при спадане на външната температура под 4-5 градуса, когато спускам по баир на скорост стрелката пада до едно деление, но след това за минута се връща в средата, без значение дали вън е 5 или -15.За разхода обаче не знам - при мен след смяната разхода падна, но сравнително малко. Така или иначе при ежедневен цикъл на каране с около 80% градско разхода се движи 7.5-8.5 л./100, а при извънградско - горе-долу 6-6.5 л. ... ама разход 11-12 на сто ?! струва ми се множко...
              Колега chinacookker,първо благодаря за отзива ти и за помоща,днес смених термостата към който (по-желание) върви и некав датчик който управлявал кво ли не както и да е взех и него още 25 лв отгоре.Дали именно този датчик е температурния щото това което ми дадоха към термостата е едно дето е на резба и се навива на самият термостат и в него се вкл. некав датчик ама дали тва е температурния датчик или не не знам,както и да е смениха всичко запалих и температурата се вдигна нормално за разлика от преди макар стрелката пак да играеше леко по скалата но след малко форсиране си закова на средата.Така обаче радиатора си седи студен ама яко студен майстора я държа над 3000 обората поне 2-3 мин. и чак тогава се нагря и пусна перката ама за 3-4 секунди.Та мисълта ми е такава нормално ли е температурата да си е 90 градуса пък радиоатора да седи студен,може да звучи глупаво задедено като въпрос ама се надявам някой по компетентен от мен да ми отговори а нали именно за това сме тук да помага кой с кавото може
              Здрасти,аз карам бензинова мареа,но имах същия проблем-след като стана студено колата трудно загряваше ,вдигна разхода и имаше слабо парно-какъв се оказа проблема-проблема ми беше постоянно отворен термостат!!!С термостата всичко е наред,ако:-когато запалиш колата радиатора е студен-след като стрелката на температурата стигне един"косъм" преди средата радиатора трябва да стане топъл-при движение стрелката на температурата трябва да е малко преди средата и да си седи тамтова означава ,че термостата отваря и затваря-тоест работи!!!Сменил си датчика ,така че всичко трябва да е наред!!Радиатора би трябвало да се загрее,когато стрелката доближи средата/това означава,че термостата е отворил-отваря при 88/,включването на перката означава ,че температурата е достигнала 90 -спирането,че температурата е паднала!!!

              Коментар


                #8
                Хммм... не мисля, че резултата след смяната на термостата при тебе е най-правилния... радиатора трябва да е топъл, нали това му е функцията ? а датчика, който описваш май не е този, който смениха при мене - ако правилно съм видял в сервиза, докато го сменяха, този датчик беше около (или на) радиатора... но да не те заблудя все пак... колкото до колегата с бензиновата Марея - не мисля, че при добре работещ термостат стрелката на измервателния уред трябва да е преди средата, при мен загрява сравнително бързо и залепва в средата... и толкова... ни нагоре, ни надолу, освен при ниска външна температура и спускане по баир...Всъщност разрови се из форума, със сигурност има много писано по въпроса с термостатите и то от далеч по-подготвени технически колеги... когато аз имах подобни проблеми и колата не загряваше само форума ме насочи към правилната диагноза... успех и дано всичко да се нареди... че този разход, който описваш, не е шега работа
                Brava '99 1.9 JTD 105

                Коментар


                  #9
                  долкото до колегата с бензиновата Марея - не мисля, че при добре работещ термостат стрелката на измервателния уред трябва да е преди средата, при мен загрява сравнително бързо и залепва в средата... и толкова... ни нагоре, ни надолу, освен при ниска външна температура и спускане по баир...Под преди средата разбирай 1-2 мм!?!?

                  Коментар


                    #10
                    е, все пак 1-2 мм не знам дали да толкова важни... поне при мен е така, както описах... според мен важното е фиатките да вършат работа и при нужда да ти доставят удоволствие... и разхода, разбира се, да е що годе поносим... `айде, колега, със здраве и на на добър път
                    Brava '99 1.9 JTD 105

                    Коментар


                      #11
                      chinacooker написа:
                      е, все пак 1-2 мм не знам дали да толкова важни... поне при мен е така, както описах... според мен важното е фиатките да вършат работа и при нужда да ти доставят удоволствие... и разхода, разбира се, да е що годе поносим... `айде, колега, със здраве и на на добър път
                      Благодаря!!Сега с по-ниските цени на горивата се ядва-десетина стотинки на литър са си нещо!!!А помните ли каква цена имаше доскоро нафтата-2,50 маи беше??Със здраве и на на добър път и на теб!!

                      Коментар


                        #12
                        andreigg написа:
                        нафтата-2,50 маи беше??
                        17-18-19-20-21 Юли - 2.60 за литър

                        Коментар


                          #13
                          Adrenallin написа:
                          ........Та мисълта ми е такава нормално ли е температурата да си е 90 градуса пък радиоатора да седи студен,може да звучи глупаво задедено като въпрос ама се надявам някой по компетентен от мен да ми отговори а нали именно за това сме тук да помага кой с кавото може
                          Не се притеснявай,добре ти работи сега термостата.По показанията на този уред на таблото няма как да ги определиш 2-3 градуса разлика.Радиатора ти трябва да е студен,чак когато двигателят загрее до нормална температура,тогава отваря термостата и радиатора се стопля.Когато стрелката на уреда за отчитане на температурата премине средата трябва да ти се включи перката на радиатора,да поработи докато свали малко температурата и да изключи.Цялата система е направена така че да поддържа оптимална температура на охладителната течност за нормална работа на двигателя.

                          Коментар


                            #14
                            Масто на термостата

                            Колеги моля да споделите къде се намира термостата на Фият Палио Уйкенд 1.7TD, ако някой знае, понеже аз не мога да го открия а при колата на жена ми са същете синптоми като при колегата Адреналин. Благодаря предварително.

                            Коментар


                              #15
                              Искам да благодаря на всички за помоща мисля че вече всичко е наред от страна на термостата колата си загрява нормално,няма проблеми явно това си е консуматив който е тряябвало да сменя още при покупката на колата,както и да е вече е свършено,сега се заемам с тампон и мисля че и вакуум помпата стърже.Благодаря ви пак НА ДОБЪР ПЪТ както се казва
                              Toyota Celica 98-7AFE
                              Ex:Fiat Bravo JTD

                              Коментар

                              Working...
                              X