Здравейте на всички, въпросът ми е свързан с термостат, колата ми е Fiat Bravo JTD 105.Имах възможност да я напълня до горе буквално до ръба, минах 100 км и отидох на същата колонка и това което ми показа като цифра на колонката направо ме хвърли в тъча 11.23 л. при положение че колата я карам леко рядко минавам 2000 об не я настъвам.Изчетох доста за термостатите и си мисля че проблема е от там.Откакто го имам това Браво никога не съм чул да се вкл. перката за охлаждане,на таблото температурата рядко отива до средата или като отиде стои там известно време 5-10 мин. и пак пада на 2-рата чертичка.Сутрин като запаля винаги стои под последната черта и като почукам леко по таблото се мърда рязко нагоре после пак пада и така няколко пъти и после си остава долу и като покаарам малко се вдига леко по леко.Ако някой може да ми каже дали наистина е там проблема ще бъда благодарен просто с този разход не се издържа почти 12 л.Благодаря предварително.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Дали е развален термостат?
Collapse
X
-
Радвам се за бързите отговори значи днес сутринта като запалих оставих я около 5 мин. на място и отидох на работа давах и повече ръчка и стрелката на темепературата се вдигна две черитички и тамън да иде до третата и пак си падна под две.Значи до работата ми е около 8 км. след като пристигнах и отворихме капака с един колега проверихме маркучите единия беше студен другия доста леко затоплен а радиатора си беше студен.Това мога да кажа утре ще снимам колко максимално се качва температурата на таблото.Toyota Celica 98-7AFE
Ex:Fiat Bravo JTD
Коментар
-
Не знам дали при теб проблема е само в термостата и/или температурния датчик, но при мен, преди да ги сменя, колата (Брава, 1.9 JTD,`99)загряваше 1-2 чертички, колкото и да карах, в началото на зимата в купето беше по-студено от хладилник. След смяната след 3-4 км. показанието стига средата и не мърда оттам, а парното стопля яко доста преди това. Единствено при спадане на външната температура под 4-5 градуса, когато спускам по баир на скорост стрелката пада до едно деление, но след това за минута се връща в средата, без значение дали вън е 5 или -15.За разхода обаче не знам - при мен след смяната разхода падна, но сравнително малко. Така или иначе при ежедневен цикъл на каране с около 80% градско разхода се движи 7.5-8.5 л./100, а при извънградско - горе-долу 6-6.5 л. ... ама разход 11-12 на сто ?! струва ми се множко...Brava '99 1.9 JTD 105
Коментар
-
chinacooker написа:Не знам дали при теб проблема е само в термостата и/или температурния датчик, но при мен, преди да ги сменя, колата (Брава, 1.9 JTD,`99)загряваше 1-2 чертички, колкото и да карах, в началото на зимата в купето беше по-студено от хладилник. След смяната след 3-4 км. показанието стига средата и не мърда оттам, а парното стопля яко доста преди това. Единствено при спадане на външната температура под 4-5 градуса, когато спускам по баир на скорост стрелката пада до едно деление, но след това за минута се връща в средата, без значение дали вън е 5 или -15.За разхода обаче не знам - при мен след смяната разхода падна, но сравнително малко. Така или иначе при ежедневен цикъл на каране с около 80% градско разхода се движи 7.5-8.5 л./100, а при извънградско - горе-долу 6-6.5 л. ... ама разход 11-12 на сто ?! струва ми се множко...Toyota Celica 98-7AFE
Ex:Fiat Bravo JTD
Коментар
-
Adrenallin написа:chinacooker написа:Не знам дали при теб проблема е само в термостата и/или температурния датчик, но при мен, преди да ги сменя, колата (Брава, 1.9 JTD,`99)загряваше 1-2 чертички, колкото и да карах, в началото на зимата в купето беше по-студено от хладилник. След смяната след 3-4 км. показанието стига средата и не мърда оттам, а парното стопля яко доста преди това. Единствено при спадане на външната температура под 4-5 градуса, когато спускам по баир на скорост стрелката пада до едно деление, но след това за минута се връща в средата, без значение дали вън е 5 или -15.За разхода обаче не знам - при мен след смяната разхода падна, но сравнително малко. Така или иначе при ежедневен цикъл на каране с около 80% градско разхода се движи 7.5-8.5 л./100, а при извънградско - горе-долу 6-6.5 л. ... ама разход 11-12 на сто ?! струва ми се множко...
Коментар
-
Хммм... не мисля, че резултата след смяната на термостата при тебе е най-правилния... радиатора трябва да е топъл, нали това му е функцията ? а датчика, който описваш май не е този, който смениха при мене - ако правилно съм видял в сервиза, докато го сменяха, този датчик беше около (или на) радиатора... но да не те заблудя все пак... колкото до колегата с бензиновата Марея - не мисля, че при добре работещ термостат стрелката на измервателния уред трябва да е преди средата, при мен загрява сравнително бързо и залепва в средата... и толкова... ни нагоре, ни надолу, освен при ниска външна температура и спускане по баир...Всъщност разрови се из форума, със сигурност има много писано по въпроса с термостатите и то от далеч по-подготвени технически колеги... когато аз имах подобни проблеми и колата не загряваше само форума ме насочи към правилната диагноза... успех и дано всичко да се нареди... че този разход, който описваш, не е шега работаBrava '99 1.9 JTD 105
Коментар
-
долкото до колегата с бензиновата Марея - не мисля, че при добре работещ термостат стрелката на измервателния уред трябва да е преди средата, при мен загрява сравнително бързо и залепва в средата... и толкова... ни нагоре, ни надолу, освен при ниска външна температура и спускане по баир...Под преди средата разбирай 1-2 мм!?!?
Коментар
-
chinacooker написа:е, все пак 1-2 мм не знам дали да толкова важни... поне при мен е така, както описах... според мен важното е фиатките да вършат работа и при нужда да ти доставят удоволствие... и разхода, разбира се, да е що годе поносим... `айде, колега, със здраве и на на добър път
Коментар
-
Adrenallin написа:........Та мисълта ми е такава нормално ли е температурата да си е 90 градуса пък радиоатора да седи студен,може да звучи глупаво задедено като въпрос ама се надявам някой по компетентен от мен да ми отговори а нали именно за това сме тук да помага кой с кавото може
Коментар
-
Искам да благодаря на всички за помоща мисля че вече всичко е наред от страна на термостата колата си загрява нормално,няма проблеми явно това си е консуматив който е тряябвало да сменя още при покупката на колата,както и да е вече е свършено,сега се заемам с тампон и мисля че и вакуум помпата стърже.Благодаря ви пак НА ДОБЪР ПЪТ както се казваToyota Celica 98-7AFE
Ex:Fiat Bravo JTD
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар