Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Ауди ,,най-чистия" дизелов модел в серийно производство.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Ауди ,,най-чистия" дизелов модел в серийно производство.

    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

    #2
    Тировете отдавна използват тази система за намаляване на вредните емисии.Явно на Ауди им трябва по-чист моторза да си продават и без това безбожно скъпите коли.Ако някой открие някоя конкретна схема на тази система нека я сподели.Не че някой ще тръгне да си я монтира,но от чисто любопитство да я разнищим повече.

    Коментар


      #3
      specialista написа:
      Тировете отдавна използват тази система за намаляване на вредните емисии.Явно на Ауди им трябва по-чист моторза да си продават и без това безбожно скъпите коли.Ако някой открие някоя конкретна схема на тази система нека я сподели.Не че някой ще тръгне да си я монтира,но от чисто любопитство да я разнищим повече.
      И аз това се зачудих досега как никой не се поинтересува от тази сиситема.Получих малко инфо тази вечер ,но не проверено ,че водачите на ТИрове зареждат влекачите си с въпросната течност преди курс от туби като минерална вода.Предполагам ако курса им е около 4000 км . ,че използват около 40-50 литра на цена не съм сигурен ,но около 1,60 за литър.
      Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
      Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

      Коментар


        #4
        Tornado написа:
        specialista написа:
        Тировете отдавна използват тази система за намаляване на вредните емисии.Явно на Ауди им трябва по-чист моторза да си продават и без това безбожно скъпите коли.Ако някой открие някоя конкретна схема на тази система нека я сподели.Не че някой ще тръгне да си я монтира,но от чисто любопитство да я разнищим повече.
        И аз това се зачудих досега как никой не се поинтересува от тази сиситема.Получих малко инфо тази вечер ,но не проверено ,че водачите на ТИрове зареждат влекачите си с въпросната течност преди курс от туби като минерална вода.Предполагам ако курса им е около 4000 км . ,че използват около 40-50 литра на цена не съм сигурен ,но около 1,60 за литър.
        Дай го това гориво насам купувам си нафта от кооперациите по 1.8 за литър , ама само за БОЛГАР МТЗ-80
        FIAT MAREA WEEKEND 1.9 JTD 2002 81kw ELX 110 катърчета FIAT TEMPRA SX 1.6i.e.cat 1991 тънка пиличка,която не е мирисала бензин от 2005 г.

        Коментар


          #5
          specialista написа:
          Тировете отдавна използват тази система за намаляване на вредните емисии.Явно на Ауди им трябва по-чист моторза да си продават и без това безбожно скъпите коли.Ако някой открие някоя конкретна схема на тази система нека я сподели.Не че някой ще тръгне да си я монтира,но от чисто любопитство да я разнищим повече.
          Колега,и аз съм съгласен че цените на Ауди са високи но са си съвсем реални.При пазарната икономика цените не се определят от производителя,а от пазара.Щом има кой да купува при тези високи цени и нищо не остава непродадено,значи цената си е съвсем точно определена.Трябва немските производители и търговци да са ненормални ако не се въсползват от пазарните тенденции.

          Коментар


            #6
            Tornado написа:
            specialista написа:
            Тировете отдавна използват тази система за намаляване на вредните емисии.Явно на Ауди им трябва по-чист моторза да си продават и без това безбожно скъпите коли.Ако някой открие някоя конкретна схема на тази система нека я сподели.Не че някой ще тръгне да си я монтира,но от чисто любопитство да я разнищим повече.
            И аз това се зачудих досега как никой не се поинтересува от тази сиситема.Получих малко инфо тази вечер ,но не проверено ,че водачите на ТИрове зареждат влекачите си с въпросната течност преди курс от туби като минерална вода.Предполагам ако курса им е около 4000 км . ,че използват около 40-50 литра на цена не съм сигурен ,но около 1,60 за литър.
            Как никой да не се е заинтерисувал от подобни дизелови решения??.Французите са били водеши винаги при дизеловите технологии.Те първи въведоха конвертора за твърди частици при диз.двигатели.Ситроен С-5 2,0HDI-140 кс двувалката след 2005 год.ползва тази технология с такава течност и има резервоар за нея,която се долива като консуматив и има индикация за нея.Свърши ли тази течност,контролера вкарва двигателя в авариен режим.А знаете ли каква е цената на тази течност???Това е свързано с оборудването на колата с катализатор за твърди частици,освен с обикновения катализатор.Това е по Евро-4.А за Евро-5 са намислили още по сложни и скъпи решения.Добре че отлагат въвеждането и след 2012 год.заради финансовата криза,която обхваща доста стабилно и автом.производители.В близкото бъдеще карането на дизелова кола няма да е особенно изгодно.При тежкотоварните не стои така остро въпроса.Такива са прогнозите за сега.

            Коментар


              #7
              Виждал съм го на тирове-отделен резервоар,на стотина метра от нас има бензиностанция която предлага течността на 1.60лв. за литър.Признавам че към този момент не бях се замислял нито за разхода на тази течност нито на принципа по който се подава,нито за това с колко поскъпва пробега,нито за това какъв всъщност и е състава(химичния).

              Коментар


                #8
                ilia.parvanov написа:
                Дай го това гориво насам купувам си нафта от кооперациите по 1.8 за литър , ама само за БОЛГАР МТЗ-80
                Това не е гориво ,а течност която се усвоява от нещо като катализатор и с отделен резервоар.Май не прочел както трябва поста ми.
                Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                Коментар


                  #9
                  specialista написа:
                  Виждал съм го на тирове-отделен резервоар,на стотина метра от нас има бензиностанция която предлага течността на 1.60лв. за литър.Признавам че към този момент не бях се замислял нито за разхода на тази течност нито на принципа по който се подава,нито за това с колко поскъпва пробега,нито за това какъв всъщност и е състава(химичния).
                  Изглежда за различен вид течност става въпрос за Тировете и за Ситроен С5 с конвертер за твърди частици.За Ситроена резервоарчето му за тази течност събира 4 литра и фирмата твърди,че е достатъчно за 80000 клм пробег,но рядко издържа толкова.Зависи от режимите на работа и маниера на кормуване.5 литра от тази течност в тубичка се продава за 368 лв.Ако се купи само бутилка от един литър за доливане е малко над 100 лв. литъра.А купете си модерен дизелов двигател по стандарта Евро 4.А се задава и Евро 5.

                  Коментар


                    #10
                    Stefan Hadjov написа:
                    specialista написа:
                    Виждал съм го на тирове-отделен резервоар,на стотина метра от нас има бензиностанция която предлага течността на 1.60лв. за литър.Признавам че към този момент не бях се замислял нито за разхода на тази течност нито на принципа по който се подава,нито за това с колко поскъпва пробега,нито за това какъв всъщност и е състава(химичния).
                    Изглежда за различен вид течност става въпрос за Тировете и за Ситроен С5 с конвертер за твърди частици.За Ситроена резервоарчето му за тази течност събира 4 литра и фирмата твърди,че е достатъчно за 80000 клм пробег,но рядко издържа толкова.Зависи от режимите на работа и маниера на кормуване.5 литра от тази течност в тубичка се продава за 368 лв.Ако се купи само бутилка от един литър за доливане е малко над 100 лв. литъра.А купете си модерен дизелов двигател по стандарта Евро 4.А се задава и Евро 5.
                    А аз само да попитам, какви са точно изискванията при Евро-5 при дизелов двигател, че да е толкова трудно да влезнеш в нормите?Само за сведение да речем, че новия би турбо 190кс мотор на Фиат отговаря на Евро-5 без такава добавка да речем.
                    A20DTH ЖТД ама не баш
                    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                    Коментар


                      #11
                      BO написа:
                      Stefan Hadjov написа:
                      specialista написа:
                      Виждал съм го на тирове-отделен резервоар,на стотина метра от нас има бензиностанция която предлага течността на 1.60лв. за литър.Признавам че към този момент не бях се замислял нито за разхода на тази течност нито на принципа по който се подава,нито за това с колко поскъпва пробега,нито за това какъв всъщност и е състава(химичния).
                      Изглежда за различен вид течност става въпрос за Тировете и за Ситроен С5 с конвертер за твърди частици.За Ситроена резервоарчето му за тази течност събира 4 литра и фирмата твърди,че е достатъчно за 80000 клм пробег,но рядко издържа толкова.Зависи от режимите на работа и маниера на кормуване.5 литра от тази течност в тубичка се продава за 368 лв.Ако се купи само бутилка от един литър за доливане е малко над 100 лв. литъра.А купете си модерен дизелов двигател по стандарта Евро 4.А се задава и Евро 5.
                      А аз само да попитам, какви са точно изискванията при Евро-5 при дизелов двигател, че да е толкова трудно да влезнеш в нормите?Само за сведение да речем, че новия би турбо 190кс мотор на Фиат отговаря на Евро-5 без такава добавка да речем.
                      FIAT rules Всичко е рекламен трик Нови двигатели TDI Започват да правят common-rail, а не някакъв супер мотор с помпа дюза.Трябваха им над 8 години, за да проумеят, че помпа-дюза беше революционно решение през 1991 година, а не през 2001 TDI е икономичен, но далеч няма характеристиките и динамиката на JTD, HDI, CDI и други common-rail УСПЕХ им пожелавам на господата от ВАГ п.с. Само мога да гадая какво са подготвили господата от Торино, в отговор на "космическия" TDI
                      http://free.bol.bg/dodo155/AlfaRomeo/Punto_JTD_all.JPG
                      Alfa Romeo 147 07' 1.9 JTDm Q2
                      FIAT Punto 02' 1.9 JTD
                      FIAT Punto 99' 1.7 TD

                      Коментар


                        #12
                        BO написа:
                        Stefan Hadjov написа:
                        specialista написа:
                        Виждал съм го на тирове-отделен резервоар,на стотина метра от нас има бензиностанция която предлага течността на 1.60лв. за литър.Признавам че към този момент не бях се замислял нито за разхода на тази течност нито на принципа по който се подава,нито за това с колко поскъпва пробега,нито за това какъв всъщност и е състава(химичния).
                        Изглежда за различен вид течност става въпрос за Тировете и за Ситроен С5 с конвертер за твърди частици.За Ситроена резервоарчето му за тази течност събира 4 литра и фирмата твърди,че е достатъчно за 80000 клм пробег,но рядко издържа толкова.Зависи от режимите на работа и маниера на кормуване.5 литра от тази течност в тубичка се продава за 368 лв.Ако се купи само бутилка от един литър за доливане е малко над 100 лв. литъра.А купете си модерен дизелов двигател по стандарта Евро 4.А се задава и Евро 5.
                        А аз само да попитам, какви са точно изискванията при Евро-5 при дизелов двигател, че да е толкова трудно да влезнеш в нормите?Само за сведение да речем, че новия би турбо 190кс мотор на Фиат отговаря на Евро-5 без такава добавка да речем.
                        Наистина Евро 5 е тежък срандарт за дизел-двигателите и разбрах,че ще отложът въвеждането му наместо от 2010 год на 2012 год.Някои фирми твърдят,че са готови,но аз не съм попадал още на обявени продажби.Но за информация текът разисквания по стандарт Евро 6 за от 2016 год.Не съм в течение на това как стоят нещата при новия двигател на Фиат с двете турбини.Защо е тежък този стандарт за диз.двигатели:За разлика от бензиновите,които могат да работят със стехиометричен състав на горивната смес/в резултат на двете Ламбда сонди и трипътния катализатор/,при дизелите се отделят значително количество азотни окиси и твърди частици,които се твърди че са канцерогенни.Накратко за изискванията на Евро 5 за дизелите: 1.Въглеродните оксиди трябва да не са над 120 гр/1 клм.Това горе-доло го постигат защото дизел.двигател работри с излишек на кислород и проблема с СО го нямя.Остава само този с СО2. 2.Азотен окис -от 250 трябва да го свалят на 180 мг/клм.Това е доста трудно.ЕЖР-системата не може да се справи с това изискване.Съществуващия катализатор намалява само с 10%.Говори се за нов тип катализатор,който трябва да превърне азотния окис в обикновен безвреден азот.А за сведение за Евро 6 американците настояват за 80 мг/клм.в момента на водени разговори. 3.Най тежък е въпроса с твърдите частици като най-вредни.Тук се иска намаляване с 80%.От 25 мг/клм,който е за Евро 4 на 5 мг/клм за Евро 5.И тук са най голямите проблеми и оскъпяване на конструкцията на двигателя. Това е по екологичната част.Но има изисквания и по самата конструкция на двигателите.Създават се множество обратни връзки за контрол на всички тези системи,и контрол на самите изпускат газове.Има жестоко изискване за влизане на двигателя в работа по затворен цикъл/това е работа на двигателя по ламбда регулиране за бензиновите двигатели и работа за след 70 градуса раб.температ. при диз.двигатели/.Защото при отворен цикъл/студен двигател/,дозиращата система набива гориво в съответното количество и замърсяванията са на-голями.Тук бензиновите двигатели ги удрят жестоко-от30 до 45 сек.след студен старт двигателя трябва да е влезъл в затворен цикъл,което изисква силно подгряване на ламбда сондата и катализатора.За това катализаторите вече ги слагат непосредствено след изпускат.колектор.Има и други подробности,но общо взето това са накратко нещата с Евро 5. И накрая трудностите по изпълнението на Евро 5 идва от това,че не толкова,че са неизпълними тези показатели,а как да се изпълнят с най малко усложняване и оскъпяване конструкцията на двигателя и в цялост на автомобила.

                        Коментар


                          #13
                          Сега се разтърсих относно спецификациите при различните евро стандарти.Ето на бързо едно сравнение между бензиновите и дизеловите агрегати...И общо взето като гледам Евро-6 стандарт, който ще влезе и той в употреба в близките години разлика между бензинов и дизелов двигател, от гледна точка на замърсяване, няма да има разлика.
                          Прикачени файлове
                          A20DTH ЖТД ама не баш
                          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                          Коментар


                            #14
                            BO написа:
                            Сега се разтърсих относно спецификациите при различните евро стандарти.Ето на бързо едно сравнение между бензиновите и дизеловите агрегати...И общо взето като гледам Евро-6 стандарт, който ще влезе и той в употреба в близките години разлика между бензинов и дизелов двигател, от гледна точка на замърсяване, няма да има разлика.
                            Да,наистина тенденцията при тези Евро-стандарти е разлика между бензин и дизел почти да няма в екологично отношение.Параметрите почти се изравняват.Но с една важна особенност,че при дизелите за да се постигне това,усложняването и оскъпяването е сравнително доста по голямо от бензин.двигатели.Прогнозата е че при ниските класове автомобили съвременната дизел-технология няма да е рентабилна.Продажната цена ще е доста по-голяма от бензиновия еквивалент.

                            Коментар


                              #15
                              За въпросната добавка и схеми може да погледнете в по-стари броеве на списанието "Камиони" - ако не се лъжа така се казваше. Гледал съм я мисля в броевете от 04-05г.

                              Коментар

                              Working...
                              X