Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Има ли някой с 1.9 DS мотора?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Има ли някой с 1.9 DS мотора?

    Хайде и аз вече почвам да чета тука!Взех за жената едно Пунто 2 с 1.9 DS мотора - т.е. чист дизел - няма турбо, мурбо, комън рейли и др.... Ама официално ще се похваля като я измия и понаглася.Христо ми каза че освен на Пунто, този мотор се слага и на Добло и на други модели.Засега нямам какво да кажа, нямам наблюдения освен че ме осудва с това че 1910 кубика са извадили само 60 коня, ама на мен не ми трябват повече за тази кола.Ако някой знае нещо специфично или има някаква препоръка...
    Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
    Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
    ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

    #2
    Re: Има ли някой с 1,9DS мотора?

    Yavor написа:
    Хайде и аз вече почвам да чета тука!Взех за жената едно Пунто 2 с 1,9DS мотора - т.е. чист дизел - няма турбо, мурбо, комън рейли и др.... Ама официално ще се похваля като я измия и понаглася.Христо ми каза че освен на Пунто, този мотор се слага и на Добло и на други модели.Засега нямам какво да кажа, нямам наблюдения освен че ме осудва с това че 1910 кубика са извадили само 60 коня, ама на мен не ми трябват повече за тази кола.Ако някой знае нещо специфично или има някаква препоръка...
    Споделете драги.... да споделили сте! Моето Пунто беше с такъв мАтор и освен суперлативи друго не мога да кажа! И не е ЧИСТ ДИЗЕЛ... а АТМОСФЕРЕН дизел..... Чистите(пълен) дизел са друга бира... пардон водка! При "ДОБЛО" моторчето е 63 коня,при Пунто е 60.Защо е така, не знам... така решили, така сторили.... Предполагам компютърче и помпа. Нищо лошо не мога да кажа за колата, освен едното на ум, че помпата е "Лукас-Делфи", с ЕЛЕКТРОННО управление е, а тук определено не им разбират.Като съвет мога да дам, да не даваш на госпожата да го "жули" много когато не е достигнало (моторчето де) работната си температура, и да сменяш редовно относително скъпия нафтов филтър и маслата.Този удачен мотор мисля, че е спрян от производство заради еко-нормите... ЕВРО 4.Той е ЕВРО-3.Много, много безаварийни километри!!!
    SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

    Коментар


      #3
      Да бе, вярно че Христо ми каза че и твоето Пунто е били с този мотор...Абе гледам го че малко пропушва - трябва да взема да му начукам някаква добавка за почистване на дюзите.Пък и кой знае с каква нафта е в момента.Ще го пробвам с Алпин дизела на ОМВ да видим какво ще каже Абе нали пали и върви, кво кат’ пуши то и аз пуша А пък нафтовия филтър ми го дадоха вчера при Христо за 20-тина лева - що да е скъп.
      Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
      Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
      ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

      Коментар


        #4
        Явка, споко, проблема с пушенето ще стои, докато Лукойл не спре да продава боклуците си у нас.Дали ще ОМВ или Лукойл или пък Ромпетрол няма кой знае каква разлика.Аз например от 3000 км съм с нафта на Топливо - ами кефи си ме тази нафта, ускорява върви, а и имам едни приятели, които работят към Синергон АД, и много ми я хвалеха тази нафта. Пак припушва, ноооо... свиква се :D Сложи някоя добавка, но не се харчи - купи си добавка Хелиос. Много е добра. Продава се по бензиностанции Петрол и Еко.Успех с новата машина и много безаварийни километри.П.С. На Nino Пунтото беше голяма оса, лепи за седалката :D

        Коментар


          #5
          Ами добре ти го е дал Христо.... когато го имах това Пунто, не можех да му намеря филтър под 32 лв.Попушва си... то няма филтър за твърди частици, но има катализатор...и моето беше така.Смятам, че добавка няма да оправи нещата, но сложи Хелиос както те съветва Добри... аз също съм доволен от нея.Какво, какво исках да ти кажа... а, сетих се, че водната помпа се върти от ангренажния ремък.Питай Христо по този въпрос...аз на моето не съм я сменял като правех обслужването, ремъци, ролки.Да, осичка беше... много пъргаво за 60-те си кончета.
          SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

          Коментар


            #6
            От Христо взех някаква добавка Кастрол, още не съм сложил, ама тя е основно против желиране на нафтата, макар да пише че е и за почистване на горивната система.Тука с колегите коментираме една добавка на Лики-Моли - нашия майстор я налива направо във филтъра и пали с нея - малко по трудно запалва колата, ама като я изгори става друг мотора....Мисля да пробвам, че аз като стар бензинджия ( газаджия...) малко се шашкам от пушенето, ама ще свикна Иначе верно върви по добре от Бравата на бензин, а тя е 80 коня, ама купето е по-голямо. Иначе старото Пунто - 60 бензин беше- е то си беше абсолютна оса в ниските предавки - по светофарите се дърпах с яко коли и ми гледаха номера до 3-та, после умираше. А дизеляка сега - вчера съм се прибрал от Ямбол - 130км за час и половина като съм спирал. Борд компа ми даде 90 средна скорост Пуши ли... газ и тва е
            Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
            Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
            ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

            Коментар


              #7
              В ангренажа по нищо не се отличава от ТД75 или ТД100,че даже и от jtd като изключим дължината на ремъка. Това че е с ГНП Лукас мен лично не ме притеснява.

              Коментар


                #8
                specialista написа:
                В ангренажа по нищо не се отличава от ТД75 или ТД100,че даже и от jtd като изключим дължината на ремъка. Това че е с ГНП Лукас мен лично не ме притеснява.
                Колега, как се прави реглаж на тая помпа - че ми работи доста ’твърдо’ колата и малко пропушва.Иначе вчера смених масло и филтри - оказа се че въздушния е толкова мръсен че всички се хванахме за главите. Жалко че не го снимах - сега малко понамаля пушенето, явно продължава да работи на по-богата смес. Сложих и добавка за почистване на горивната система, да видим какво ще стане.Освен това за да се сменят подгряващи свещи трябва ли да се сваля въздушния колектор или може да се бръкне - специално за 3 и 4 цилиндър? Явно имам поне една изгоряла, защото реотанчето на таблото ми мига след като запаля. Иначе колата пали и на студена от четвърт оборот. Ще видим как ще е като застудее още.
                Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
                Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                Коментар


                  #9
                  Тази помпа трудно ще я пипаш ,да не кажа никак.Можеш само да си провериш центровката и при нужда да се коригира,което не е чак толкова трудно.Да се надяваме че на този модел не са махнали белега на маховика за ГМТ както направиха с jtd,иначе ще ти трябва специален инструмент за да се фиксира вала в ГМТ.От там на татък е по лесно,нужно е да се свали само горния капак на ангренажа,и да се опиташ да вкараш 6мм. кръгъл профил(и с болт ще стане) през един бъбрековиден канал на колелото на ГНП към главата.Ако влиза значи центровката е точна,ако не влиза съветвам те да се въоръжиш с подвижна лампа и малко огледало с помощта на което да се види в коя посока трябва да се прави корекцията и колко.Самата корекция става като се разхлабят болтовете(13мм.) и се премести колелото което НЕ виждаш,може и с леко почукване по разхлабените болтове.Проверяваш с огледалото и приготвения дорник(6мм.болт) и ако харесаш нещата стягаш болтовете 13мм.Както разбра не се откача ремъка.През цялото време обаче трябва да си сигуренче коляновия вал е в ГМТ за това няколко пъти провери че не е мръднал случайно или го блокирай. Мисля че проверката ще е направиш и сам ,Успех!!! Забравих за свещите сменят се с доста фантазия и подходящи инструменти.Ще се наложи да откачиш пластмасовата кутия която е м/у 3 и 4 цилиндър някои други неща,а бе общо взето неприятно занимание.

                  Коментар


                    #10
                    Абе да ти кажа най-вероятно ще си премемеря двете свещи, до които има достъп и ще се надявам една от тях да е изгорялата, ако не - моя майстор ще свали колектора.Ама центровката на помпата няма да се опитвам да бутам - някой ден ще скоча до Ямбол ( или като пътувам в тази посока ) за да ми го погледнеш ти - аз като нов дизелджия изпитвам малко страх да не разбутам нещо.Ех, добре си карах бензинките досега....Ама тя си върви колата де, само дето твърдичко работи и малко пропушва.Освен това някой знае ли обикновено от кой тампон е тресенето на мотора в малките обороти и при гасене - най-вероятно е от големия отпред, ама пусто е 150 кинта и засега ще се въздържа от експерименти. Другия месец - малко да се опарича.
                    Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
                    Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                    ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                    Коментар


                      #11
                      Има си белези и зацепването на ремъка е просто.Но на мен какво ми се случи преди няколко години в реномирания сервиз за италиански автомобили - ВАНТОТРЕЙД.Вземам си Пунтото след смяна на ангр.ремък, колата работи много твърдо, а и препушва черно.Момчета, това не е моята кола, нещо сте объркали.... всичко е ок... карай и не се заслушвай много!Както и да е,теглих им една... и аре във Велинград при моите хора.Стигнах там към 20ч, светло още и директно в СЕРВИЗА. По дефилето пушех като дърт КРАЗ и сигурно птиците са падали от дърветата.Във Велинград собственика на автосервиза като разкачиха капаците се хвана за главата,....центровката бягаше два ремъчни зъба на помпата.Псуваше как това елементарно зацепване са го объркали....ЕЙ КЕЛЕШ.... ела тук бе, обърна се нежно към сина си.. аре действай.След час -час и нещо, колата си беше същата и пак си мъркаше като преди.Взех фактура за труда и на другия ден във Вантото правиха ресто...Та с всичко мога да се съглася, но ,че този мотор работи твърдо....не мога, щото карах колата 3 години.Яворе, иди при някой да види правилно ли е зацепен ремъка.Помпата е електронна и управлявана от ECU-то... центровки няма.
                      SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

                      Коментар


                        #12
                        Центовки на ГНП-то има! И още белега за който говоря е на маховика и се вижда през едно малко прозорче на кожуха на скоростите-на jtd този белег на маховика го няма поне аз не съм го срещал. Благодарение на този белег много бързо може да се провери дали ремъка е зацепен правилно и дали положението на ГНП е където трябва.Освен по белег на колелото се настройва и по начало на подаване. Защо си мислите че като някакво ЕКУ управлява двигателя-не трябва ГНП да се зацепи статично в някакво точно определено положение?На теб като са ти зацепили кофти ремъка защо електрониката не се е справила с проблема?

                        Коментар


                          #13
                          specialista написа:
                          Центовки на ГНП-то има! И още белега за който говоря е на маховика и се вижда през едно малко прозорче на кожуха на скоростите-на jtd този белег на маховика го няма поне аз не съм го срещал. Благодарение на този белег много бързо може да се провери дали ремъка е зацепен правилно и дали положението на ГНП е където трябва.Освен по белег на колелото се настройва и по начало на подаване. Защо си мислите че като някакво ЕКУ управлява двигателя-не трябва ГНП да се зацепи статично в някакво точно определено положение?На теб като са ти зацепили кофти ремъка защо електрониката не се е справила с проблема?
                          Ми точно за това говорим бе драги специалисте, че помпата няма центровки бърникани от пишман майстори... както е на конвенционалните.... не може да се врътка насам натам за предварение или закъснение... ъгъла... градусите на впръскване си ги задава ECU- то. А това, че някакви неграмотници са сбъркали зацепването (при мен), електрониката и с 360 градуса ли да се справя? Не го обърквай човека, а му кажи къде да отиде за да му помогнат!
                          SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

                          Коментар


                            #14
                            Драги ми Нино,тази помпа за която говорим тук се центрова за начало на подаване на горивото,а от къде и как това е друга тема.Белезите за зацепване на ремъка са колкото да се определят положението на двата вала и помпата.Шайбата на ГНП всъщност са две шайби в една и от там се правят корекции.Описал съм го подробно в поста си ама няма кой да чете в същото време се почва с язвителен тон да се правят не основателни забележки.А сега нека си признаят всички които сами си сменят ремъците,предполагали ли са че след като си сменят ремъка и то по белези могат да си променят началото на подаване на ГНП?Вярно е че е в малки граници,но и то влияе! С сигурност повечето дори и на зацепват за какво говоря!А за това че споделям каквото знам,едва ли заслужавам поредните нападки от Нино.Винаги има какво да се научи,стига да го искаш.Аз лично съм отворен и се стремя да обогатявам познанията си ежедневно. Колкото до тази помпа то най-вероятно ще дойде при мен.

                            Коментар


                              #15
                              Чак пък поредни "НАПАДКИ"....аре да не се държим като ощипани госпожици! Идеално специалисте, сега остава Явор да дойде при теб и ти омекотиш работата на двигателя на това Пунто.СЕРВИЗИТЕ са местатата за изява на "СПЕЦИАЛИСТИТЕ, не ФОРУМИТЕ.
                              SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

                              Коментар

                              Working...
                              X